Opracowała Monika Skóbel

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYBRANE KIERUNKI SZTUKI
Advertisements

Kompozycja układ elementów zestawionych ze sobą w taki sposób, aby tworzyły one harmonijną całość. Kompozycją określa się również samo dzieło, zawierające.
Jak zrobić dobrą prezentację? autor: Piotr Kalita
Geograficzne bazy danych
MATEMATYKA DLA OPORNYCH .
Pojęcia plastyczne czyli
Malowanie na ekranie- Paint (Paintbrush).
Twierdzenia Pitagorasa wykonanie Eryk Giefert kl. 1a
Edytor Graficzny Paint
TAJEMNICE BARW Głównym celem mojej pracy jest stworzenie pokazu komputerowego przeznaczonego dla uczniów drugiego etapu edukacyjnego, przy wykorzystaniu.
Reprodukcja zdjęć historycznych
kurs fotografii cyfrowej
Kolor i wielkość reklamy
Fotografia.
Architektura renesansowa w Polsce
ZASADY TWORZENIA PREZENTACJI MULTIMEDIALNYCH autor: Jowita Małachowska
Ceremoniał cz.1 Symbole państwowe
Opracowanie: mgr Barbara Benisz
Powstawanie fotografii
Opracowanie Dorota Libera
Autorka : Gosia Okrasa Kl. 2 gim. CZĘŚĆ I - PODSTAWY
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Złudzenie optyczne to obraz, jaki powstaje w naszym mózgu na skutek interpretacji odbieranych przez organy wzroku zjawisk. Tyle teori i życzę dobrej zabawy!
- izmy na przełomie wieków
Autor: dr inż. Karol Plesiński
Tworzenie prezentacji
ŚWIAT Z BRYŁ KATARZYNA MICHALINA
Tytuł:Poradnik do programu PowerPoint?
Perspektywa w rysunku i malarstwie.
GRAFIKA WEKTOROWA I RASTROWA
EDYTOR GRAFIKI "PAINT" Prezentacja ma na celu zapoznanie uczniów z podstawowymi funkcjami edytora grafiki Paint.
Temat 5: Pozycjonowanie elementów
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych
K o s t k a i k a R u b.
Techniki plastyczne mgr Joanna Klimaszewska
Zasady kompozycji w architekturze krajobrazu
Aplikacje internetowe Grafika na stronach WWW ciąg dalszy Atrybuty znacznika body.
Przygotowanie dobrej prezentacji
Aplikacje internetowe
SYMETRIA.
EDYTOR GRAFIKI PAINT - podstawy pracy.
National Gallery of Art w Waszyngtonie
W YBIERAMY KOLORYSTYKĘ DLA NOWEJ STRONY INTERNETOWEJ  Odpowiedni dobór kolorów to jeden z podstawowych elementów przygotowania dobrego projektu graficznego.
Fotografia Kompozycja.
Perspektywa.
EDYTOR GRAFIKI PAINT - podstawy pracy.
Secesja Anglia i Francja – Art. Nouveau Niemcy – Jugendstil
Przygotowanie dobrej prezentacji
Anaglify Autorzy : Patrycja Gnaś , Diana Czynko.
Paint - rysunki i nie tylko
Podstawowe narzędzia programu Paint
Instrukcja obsługi aplikacji „Wizualizacja produktów CRH Klinkier”
Szkoła Podstawowa nr 7 im. Erazma z Rotterdamu w Poznaniu Jak tworzymy prezentacje czyli kilka zasad, których należy przestrzegać Andrzej Gągało.
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych Autor: Switek Marian.
Prezentacje opracowali
opracowała Monika Skóbel
każdy rysunek powinien być opatrzony
Z perspektywą przez wieki
PLANY I PERSPEKTYWY FILMOWE
TURNIEJ MATEMATYCZNY dla klas 4
Złudzenia optyczne Przygotowały: Julia Trzeciak i Inez Mądra.
Złudzenie optyczne to obraz, jaki powstaje w naszym mózgu na skutek interpretacji odbieranych przez organy wzroku zjawisk. Tyle teori i życzę dobrej zabawy!
Aktualny stan wdrażania Programu Operacyjnego
Opracował Tomasz Durawa
ZESPÓŁ ĆWICZĄCY: 20 zawodników + 2 bramkarzy PRZYBORY: 20 piłek, 2 drabinki do ćwiczeń koordynacyjnych, kamizelki (2 kolory), znaczniki,
TAJEMNICE BARW Głównym celem mojej pracy jest stworzenie pokazu komputerowego przeznaczonego dla uczniów drugiego etapu edukacyjnego, przy wykorzystaniu.
Z PERSPEKTYWY JAK POKAZAĆ 3D NA 2D.
KUSUDAMA
Najważniejsze informacje dotyczące programu Sway.
Zapis prezentacji:

Opracowała Monika Skóbel Zadanie dotyczące zasad rządzących rysunkiem – analiza obrazów i fotografii Studia podyplomowe „Kształcenie na odległość” Opracowała Monika Skóbel

1. Kompozycja Symetryczna Zwarta Otwarta Rytmiczna Statyczna Centralna Perspektywa Linearna z jednym punktem zbiegu Horyzont w obrębie rysunku Barwna Złoty podział Kompozycja fotografii nie jest oparta na zasadzie złotego podziału. Równowaga Symetryczne rozłożenie plam (kształtu i koloru) równoważy obie strony fotografii Ciemne (ciężkie) kolory szpaleru drzew równoważą jasne i chłodne barwy tła oraz budowli Michael S. Lewis, Taj Mahal at Sunrise, Agra, India http://imagecache2.allposters.com/images/pic/NGSPOD08/118172~Taj-Mahal-at-Sunrise-Agra-India-Posters.jpg

1. Kompozycja Symetryczna Zwarta Otwarta Rytmiczna Statyczna Centralna Perspektywa Linearna z jednym punktem zbiegu Horyzont w obrębie rysunku Barwna Złoty podział Kompozycja fotografii nie jest oparta na zasadzie złotego podziału Równowaga Symetryczne rozłożenie plam (kształtu i koloru) równoważy obie strony fotografii Ciemne (ciężkie) kolory pomostu równoważą jasne i chłodne barwy tła Paradise Waters http://imagecache2.allposters.com/images/pic/ARTPUB/42-17233499_24_36~Paradise-Waters-Posters.jpg

2. Kompozycja Asymetryczna Zwarta Otwarta Dynamiczna Perspektywa Linearna z trzema punktami zbiegu Żabia Powietrzna Złoty podział Filary znajdują się w 1/3 fotografii Równowaga Jasne plamy są przeciwwagą dla ciemnych Dodatkowo zastosowana perspektywa sprawia że zdjęcie się „nie przewraca” Walter Bibikow, View of the Duomo, Galleria, Milano, Italy http://imagecache2.allposters.com/images/pic/PTGPOD/577249~View-of-the-Duomo-Galleria-Milano-Italy-Posters.jpg

2. Kompozycja Asymetryczna Zwarta Otwarta Perspektywa Linearna z dwoma punktami zbiegu Horyzont w obrębie rysunku Powietrzna Złoty podział Linia granicy wzgórza pokrywa się z linią złotego podziału (pozioma) Krawędź budowli pokrywa się z linią złotego podziału Równowaga Przeciwstawne kierunki spadków wzajemnie się równoważą Ciemną plamę (prawa górna strona fotografii) równoważy oświetlona część zdjęcia Hal Gage, The Great Wall, Beijing, China http://imagecache2.allposters.com/images/pic/PTGPOD/515643~The-Great-Wall-Beijing-China-Posters.jpg

3. Kompozycja Asymetryczna Dynamiczna Pionowa Perspektywa Linearna z trzema punktami zbiegu Żabia Powietrzna Złoty podział Kompozycja fotografii nie wykorzystuje złotego podziału Równowaga Kształt wieży (trójkąt) stabilizuje obraz zdjęcia Henri Silberman, La Tour Eiffel, Paris http://imagecache2.allposters.com/images/pic/KUN/8149~La-Tour-Eiffel-Paris-Posters.jpg

3. Kompozycja Asymetryczna Zwarta Otwarta Statyczna Pionowa Perspektywa Linearna z jednym punktem zbiegu Horyzont w obrębie rysunku Powietrzna Złoty podział Górna linia samochodów pokrywa się z linią złotego podziału (pozioma) Krawędź budynku jest bliska linii złotego podziału (pionowa) Równowaga Ciemniejsze plamy (strona prawa i dół fotografii – wydzielone poprzez złoty podział) równoważone są poprzez jasną w odbiorze górną część fotografii (największy prostokąt wynikający ze złotego podziału) Clay Davidson, Street View of La Tour Eiffel http://imagecache2.allposters.com/images/pic/CAN/11032~Street-View-of-La-Tour-Eiffel-Posters.jpg

4. Kompozycja Asymetryczna Zwarta Otwarta Dynamiczna Perspektywa Linearna z jednym punktem zbiegu Horyzont w obrębie rysunku Złoty podział Punkt zbiegu linii poziomych znajduje się w mocnym punkcie fotografii Równowaga Ciemne plamy (prawa storna fotografii) są równoważone przez jasne plamy (niebo oraz część budynków z lewej strony fotografii) Henri Silberm, New York, New York, Sky Over Manhattan  http://imagecache2.allposters.com/images/pic/44/028_8077~New-York-New-York-Sky-Over-Manhattan-Posters.jpg

4. Kompozycja Asymetryczna Zwarta Otwarta Perspektywa Linearna z trzema punktami zbiegu Z lotu ptaka Złoty podział Kompozycja fotografii nie wykorzystuje zasad złotego podziału Równowaga Równomierne rozłożenie plam ciemnych i jasnych Ciemny pas nieba jest przeciwwagą dla jasnej plamy ulicy Henri Silberman, Empire State Building, East View http://imagecache2.allposters.com/images/pic/44/028_8113~Empire-State-Building-East-View-Posters.jpg

5. Kompozycja Symetryczna Zwarta Otwarta Rytmiczna Statyczna Perspektywa Linearna z jednym punktem zbiegu Horyzont w obrębie rysunku Powietrzna Złoty podział Linia horyzontu jest bliska linii złotego podziału Równowaga Symetryczne rozłożenie plam (kształtu i koloru) równoważy obie strony fotografii Henri Silberm, Poet's Walk http://imagecache2.allposters.com/images/pic/KUN/8479~Poet-s-Walk-Posters.jpg

5. Kompozycja Symetryczna Zwarta Otwarta Rytmiczna Statyczna Centralna Perspektywa Linearna z trzema punktami zbiegu Horyzont w obrębie rysunku Powietrzna Złoty podział Oś łuków znajduje się w linii złotego podziału Równowaga Symetryczne rozłożenie plam (kształtu i koloru) równoważy obie strony fotografii Henri Silberman, Foggy Day on Brooklyn Bridge http://imagecache2.allposters.com/images/pic/KUN/08273~Foggy-Day-on-Brooklyn-Bridge-Posters.jpg

6. Kompozycja Asymetryczna Otwarta Zwarta Geometryczna Perspektywa Linearna z trzema punktami zbiegu Żabia Horyzont poniżej rysunku Złoty podział Tabliczka „NO TURNS” znajduje się w mocnym punkcie Równowaga Przeciwwagą dla ciemnej (ciężkiej) lewej strony fotografii oraz zastosowanej perspektywy jest mocne światło lampy. Nelson Figueredo, City Street Signs http://imagecache2.allposters.com/images/pic/CPD/U2861_19-75x27-5~City-Street-Signs-Posters.jpg

6. Kompozycja Asymetryczna Otwarta Geometryczna Pionowa Perspektywa Linearna z trzema punktami zbiegu Żabia Horyzont w obrębie rysunku Powietrzna Złoty podział Filar mostu znajduje się w linii złotego podziału Równowaga Ciemna plama mostu równoważona jest przez jasne tło oraz przez kierunek w jakim „podąża” Henri Silberman, Brooklyn Bridge Fog  http://imagecache2.allposters.com/images/pic/KUN/5617~Brooklyn-Bridge-Fog-Posters.jpg

7. Kompozycja Asymetryczna Otwarta Zwarta Pozioma Perspektywa Linearna z dwoma punktami zbiegu Horyzont w obrębie rysunku Powietrzna Złoty podział Kamienie układają się wzdłuż linii złotego podziału Równowaga Ciemne (ciężkie) kamienie równoważy duża plama jasnego morza wraz z plażą oraz niewielka plama ciemnego nieba Beach Horizon, New Zealand http://imagecache2.allposters.com/images/pic/EUR/1750-399022~Beach-Horizon-New-Zealand-Posters.jpg 0

7. Kompozycja Asymetryczna Otwarta Zwarta Pozioma Perspektywa Linearna z dwoma punktami zbiegu Horyzont w obrębie rysunku Powietrzna Złoty podział pomost pokrywa się z linią złotego podziału (pionowa) Linia brzegu znajduje się w pobliżu linii złotego podziału (pozioma) Równowaga Prawy dolny róg zdjęcia równoważony jest przez większą i jaśniejszą stronę lewą Drzewo równoważy fragment ciemnego brzegu Path to Volcao, Rotorua, New Zealand http://imagecache2.allposters.com/images/pic/EUR/1750-399023~Path-to-Volcao-Rotorua-New-Zealand-Posters.jpg

8. Kompozycja Symetryczna Zamknięta Statyczna Perspektywa Barwna Złoty podział Kompozycja obrazu nie wykorzystuje zasad złotego podziału Równowaga Prawą stronę obrazu (ciemniejszą = cięższą) równoważą „słoń” (w jaśniejszych barwach) oraz pagórki (lewy dolny róg) Salvador Dali, The Elephants, 1948  http://imagecache2.allposters.com/images/pic/20/WAG3454.JPG

8. Kompozycja Symetryczna Zwarta Otwarta Rytmiczna Centralna Geometryczna Perspektywa Barwna Złoty podział Pomarańczowe kwadraty ułożone są wzdłuż linii złotego podziału Dodatkowo cztery środkowe kwadraty znajdują się w mocnych punktach Równowaga Symetryczne rozłożenie plam (kształtu i koloru) równoważy obie strony obrazu Salvador Dali, Cinquenta, Tigre Real http://imagecache2.allposters.com/images/pic/EUR/2400-5159~Cinquenta-Tigre-Real-Posters.jpg

9. Kompozycja Asymetryczna Luźna Otwarta Pozioma Statyczna Perspektywa Linearna z dwoma punktami zbiegu Horyzont w obrębie rysunku Barwna Powietrzna Złoty podział krawędź zielonego pola znajduje się na linii złotego podziału Płot na pierwszym planie znajduje się na linii złotego podziału Równowaga Ciepłe kolory pól równoważone są poprzez chłodne kolory nieba Ciemny zagajnik poprzez plamy jasnych budynków Vincent van Gogh, Harvest at Arles, c.1888 http://imagecache2.allposters.com/images/pic/LEM/LM558~Harvest-at-Arles-c-1888-Posters.jpg

9. Kompozycja Symetryczna Zwarta Otwarta Statyczna Pozioma Perspektywa Linearna z jednym punktem zbiegu Horyzont w obrębie rysunku Barwna Złoty podział Granica pierwszego rzędu rabatek znajduje się na linii złotego podziału (pozioma) Postać oraz os budynku znajdują się na linii złotego podziału (pionowa prawa) Drzewo znajduje się na linii złotego podziału (pionowa lewa) Równowaga Budynek z lewej strony obrazu równoważą dwa mniejsze znajdujące się z prawej strony Vincent van Gogh, Flower Beds in Holland, c.1883 http://imagecache2.allposters.com/images/pic/LEM/LM576~Flower-Beds-in-Holland-c-1883-Posters.jpg

10. Kompozycja Asymetryczna Zwarta Zamknięta Dynamiczna Geometryczna Perspektywa Barwna Złoty podział Kompozycja obrazu nie wykorzystuje zasad złotego podziału Równowaga Ciepłe kolory równoważą chłodne (czerwony – niebieski) Ciemne równoważą jasne Kasimir Malevich, Dr. Mabuso (kinoposter) http://imagecache2.allposters.com/images/pic/BRGPOD/47684~Dr-Mabuso-Kinoposter-Posters.jpg

10. Kompozycja Asymetryczna Zamknięta Dynamiczna Perspektywa Powietrzna Złoty podział Koło znajduje się w mocnym punkcie obrazu Równowaga Taka sama powierzchnia bieli i czerni Kasimir Malevich, Black Circle  http://imagecache2.allposters.com/images/pic/mer/MAL307~Black-Circle-Posters.jpg

11. Kompozycja Asymetryczna Zwarta Zamknięta Statyczna Geometryczna Perspektywa Barwna Złoty podział Horyzont znajduje się na linii złotego podziału (pozioma) Pędzel znajduje się na linii złotego podziału (pionowa) Równowaga Pędzel umieszczony z prawej części obrazu równoważy ciemniejsze koło znajdujące się z jego lewej strony Ashley David, Shimmer http://imagecache2.allposters.com/images/pic/BEN/AB11710~Shimmer-Posters.jpg

11. Kompozycja Asymetryczna Zamknięta Statyczna Perspektywa Barwna Złoty podział Postać znajduje się na linii złotego podziału Równowaga Prawą stronę równoważy chłodniejsze w odbiorze różowe tło Postać – tren sukni z naniesionym światłocieniem Ashley David, Couture http://imagecache2.allposters.com/images/pic/BEN/AB1917~Couture-Posters.jpg

12. Kompozycja Asymetryczna Zwarta Otwarta Dynamiczna Perspektywa Linearna z dwoma punktami zbiegu Horyzont w obrębie rysunku Barwna Złoty podział Twarz znajduje się w pobliżu mocnego punktu Jasna plama tła znajduje się na linii złotego podziału Równowaga Środkowa część obrazu namalowana w chłodniejszych barwach jest przeciwwagą dla ciepłych i ciemnych plam obrazu Edvard Munch, The Scream, 1893 http://imagecache2.allposters.com/images/pic/ESC/AP621~The-Scream-c-1893-Posters.jpg

12. Kompozycja Symetryczna Zamknięta Statyczna Centralna Geometryczna Perspektywa Barwna Złoty podział Kompozycja obrazu nie wykorzystuje zasad złotego podziału Równowaga Symetryczne rozłożenie plam (kształtu i koloru) równoważy obie strony obrazu Kasimir Malevich, Red House, 1932 http://imagecache2.allposters.com/images/pic/BRGPOD/150598~Red-House-1932-Posters.jpg

13. Kompozycja Asymetryczna Zamknięta Dynamiczna Perspektywa Barwna Złoty podział Tylna część buta znajduje się w mocnym punkcie obrazu Równowaga Chłodne i jasne fioletowe tło jest przeciwwagą dla ciemnych plam buta Ashley David, Bare  http://imagecache2.allposters.com/images/pic/BEN/AB1921~Bare-Posters.jpg

13. Kompozycja Asymetryczna Zamknięta Statyczna Rytmiczna Centralna Perspektywa Powietrzna Złoty podział Obcas pokrywa się z linią złotego podziału Równowaga Obcas równoważy kwiatek na czubku buta Kathy Middlebrook, High Heel Shoe I http://imagecache2.allposters.com/images/pic/SAG/KM036~High-Heel-Shoe-I-Posters.jpg

14. Kompozycja Symetryczna Zamknięta Statyczna Pionowa Centralna Perspektywa Barwna Złoty podział Kompozycja obrazu nie wykorzystuje zasad złotego podziału Równowaga Symetryczne rozłożenie plam (kształtu i koloru) równoważy obie strony obrazu Gina Bernardini, Goldie http://imagecache2.allposters.com/images/pic/APG/4788~Goldie-Posters.jpg

14. Kompozycja Symetryczna Zamknięta Statyczna Centralna Rytmiczna Perspektywa Powietrzna Złoty podział Kompozycja obrazu nie wykorzystuje zasad złotego podziału Równowaga Symetryczne rozłożenie plam (kształtu i koloru) równoważy obie strony obrazu Kathy Middlebrook, Purse I http://imagecache2.allposters.com/images/pic/SAG/KM035~Purse-I-Posters.jpg

15. Kompozycja Asymetryczna Zamknięta Statyczna Pionowa Perspektywa Barwna Złoty podział Postać znajduje się na linii złotego podziału Równowaga Duża ilość jasnego i chłodnego tła równoważy cięższe w odbiorze ciepłe plamy Ashley David, Enticing http://imagecache2.allposters.com/images/pic/BEN/AB1918~Enticing-Posters.jpg

15. Kompozycja Symetryczna Zamknięta Statyczna Pionowa Perspektywa Barwna Złoty podział Kompozycja obrazu nie wykorzystuje zasad złotego podziału Równowaga Symetryczne rozłożenie plam (kształtu i koloru) równoważy obie strony obrazu Gina Bernardini  http://imagecache2.allposters.com/images/pic/APG/4787~Notorious-Posters.jpg