Nowe trendy - planowanie negocjacji Wysokie standardy współpracy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ustny egzamin maturalny z języka obcego nowożytnego od 2012 roku
Advertisements

„SPONSOROWANIE TO PODSTAWA, BY ODNIEŚĆ SUKCES W MARKETINGU SIECIOWYM”
Zebranie jako forma wymiany informacji
Zebranie jako forma wymiany informacji
Zebranie jako forma wymiany informacji
Koncepcja utworzenia Mazowieckiej Rady Działalności Pożytku Publicznego.
Przykłady aktywizujących metod nauczania i ich charakterystyka.
NEGOCJACJE PRZEŁAMUJĄCE
PLANY AWARYJNE TECHNIKI MANIPULACJI W NEGOCJACJACH
Etapy negocjacji. Przygotowanie
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
KONFLIKTY W ORGANIZACJI
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych między lekarzem a pacjentem
XIX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zorganizowana w Gimnazjum nr 1 im. Józefa Nojiego w Drezdenku.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Prowadzenie wywiadów grupowych MODUŁ IV Sesja 2B PROGRAM WZMOCNIENIA.
Animatorzy Społeczni na rzecz osób niepełnosprawnych – aktywizacja środowiska na pograniczu Piechowice 2008.
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
Podejmowanie interwencji w sytuacjach szczególnych zagrożeń
ZEBRANIE jako środek łączności organizacyjnej
Zrozumieć kobietę.
Negocjacje. prof. WSIiZ, dr Dariusz Tworzydło
Etapy podejmowania decyzji
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Powoływanie Rady Pracowników
CHEMIA OD PRZEDSZKOLA.
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
Co warto wiedzieć o sprawdzianie w szkole podstawowej ? – informacje dla ucznia.
Dyrektor w zreformowanej szkole
Wykorzystywać dyktafony za zgodą nauczyciela do nagrywania lekcji.
Program Szkolenia dotyczący Ochrony Nieletnich SESJA 1 © NYCI 2007 Edycja 1.
Sposoby podejmowania decyzji
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Projekt XX sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży – W drogę do samorządności.
Różnorodna prezentacja kandydatów na przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego, a następnie oddanie głosu przez wszystkich uczniów szkoły, zapewnią demokratyczny.
Propozycja projektu Andrzej Ziółkowski.
Jak ujarzmić burzę mózgów?
Plan debaty i zasady. Debata przewidziana jest na ok. 50 minut.
Debata (także: obrady) – dyskusja o sformalizowanej formie, wymiana poglądów na dany temat, najczęściej w większym gronie osób, np. na zebraniu, posiedzeniu,
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Pierwsza sesja Rozpoznanie i planowanie terapii. Jak pokierować pierwszą sesją jak postawić diagnozę i przygotować plan terapii Postępuj metodycznie,
Duch klasy Jak motywować uczniów do nauki?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała czynny udział w życiu społecznym?
KREATYWNE METODY PRACY ZESPOŁÓW W PROCESACH REWITALIZACJI SPOŁECZNEJ część 1 Dorota Bazuń.
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
TORUŃSKA SZKOŁA WYŻSZA STUDIA PODYPLOMOWE HANDEL ZAGRANICZNY PROF. NDZW. DR HAB. ADAM SUDOŁ TECHNIKI SPRZEDAŻY I NEGOCJACJE HANDLOWE PREZENTACJA TECHNIKI.
„ Szkolna demokracja ”,, SZKOLNA DEMOKRACJA” Czy wiek członków samorządu ma wpływ na zajmowaną przez nich pozycję?
Reguły zarządzania zespołem. Zespoły projektowe bardzo często zawodzą jeśli chodzi o ustalenie wspólnej stratrgii zarządzania grupą, która to definiuje.
Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania
Szkoła z klasą 2.0 edycja 2012/2013
 Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
Zebranie jako forma wymiany informacji. Zebrania: są ważnym elementem komunikowania się w jednostkach organizacyjnych. W trakcie, których przekazywane.
Szkoła Przyjazna dla Sprawiedliwego Handlu Procedura uzyskania tytułu.
Wygraj dobry zespół! Grywalizacja jako skuteczna i innowacyjna forma szkolenia pracowników.
Departament Handlu USA | Urząd ds. Handlu Międzynarodowego Każda firma znajdzie to, co pozwoli jej odnieść sukces: kontakty, cenne informacje, wymagane.
Zarządzanie zmianą Sesja 5 Zarządzanie interesariuszami – stronami procesu zmiany.
Przykładowe metody prowadzenia spotkań partnerskich 1. Metody przekazywania informacji: wykłady, prezentacje, materiały audiowizualne, teksty do czytania.
Podstawowe umiejętności pomagania
10. Planowanie negocjacji Wysokie standardy współpracy.
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. DEBATA Zadanie.
Mediacje w szkole Jak działa mediacja ?
Negocjacje, Mediacje i Arbitraż w relacjach pomiędzy przedsiębiorcami
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Zespół Ekspertów „Dobrej Zmiany”.
Jesteśmy uczniami Publicznego Gimnazjum nr 2 w Łomży im. Jana Pawła II . Po przyjęciu propozycji od Pani Zofii Rusiłowicz – Kleczyńskiej o możliwości.
Imię i nazwisko prezentera
W dniach w Karpaczu ( Wrocławski klub J zaprasza na warsztaty dla dorosłych osób jąkających się w dniach
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Zapis prezentacji:

Nowe trendy - planowanie negocjacji Wysokie standardy współpracy

Negocjacyjna profilaktyka – nowe trendy uporządkować negocjacje i uczynić je bardziej przewidywalnymi ograniczyć pole "zagrywek" i manipulacji (np. czasem trwania negocjacji, długością wypowiedzi, kolejnością omawianych kwestii, informacją), (efekt)Negocjatorzy nie są zdani na dobrą wolę drugiej strony, lecz na wcześniejsze ustalenia zgłoszone rozwiązanie nie jest propozycją wiążącą dla tego, kto je zgłasza (efekt – większa otwartość i kreatywność) PROBLEMY oddzielnie w podstolikach, ich propozycje rozwiązań też nie są wiążące Wprowadzenie technik twórczego myślenia (np. burza mózgów, debata oksfordzka) Koniecznie oddziel fazy heurezy, szczególnie ocenę

Warunki bezpiecznego otwierania się informacyjnego … ustalcie procedury wymiany informacji - zanim nastąpi wymiana informacji ustalcie jakie informacje zostaną przekazane, kiedy, przez kogo, ustalcie procedury ewentualnej kontroli rzetelności udzielanych informacji (zróbcie to zanim wymienicie informacje; nie staraj się złapać partnerów na kłamstwie czy nieszczerości - raczej stwarzaj sytuację, w której nie będzie się im to opłacało sprawdzaj poprawność zrozumienia tego, co mówi druga strona i sam domagaj się by oni powiedzieli jak ciebie zrozumieli (będziesz miał możliwość korekty swojej wypowiedzi, co może uchronić negocjacje przed niejednym konfliktem danych), wymieniajcie informacje stopniowo - zapewni to lepszą kontrolę procesu wymiany informacji (oczywiście warto ten tryb ustalić z drugą stroną, by nie powstało wrażenie, że chcesz coś ukryć).

Ustalenia dla negocjacji grupowych strony i ich reprezentacje: kto będzie brał udział w rozmowach (jasna rola poszczególnych uczestników, bez dziwnych specjalistów) czy będą (i kiedy) zapraszani eksperci, jakie kryteria ich powoływania czy rozmowy będą toczyły się z udziałem mediatora (ewentualnie: kiedy, w jakiej sytuacji);

Ustalenia dla negocjacji grupowych czas i miejsce: gdzie będą się odbywały negocjacje, czy stronom potrzebne są osobne pomieszczenia na narady luarowe, na jak długo planowane są negocjacje, ile sesji negocjacyjnych strony przewidują, jak długie będą sesje, czas przerw (kiedy? na życzenie strony czy tylko w ustalonym czasie? Jak długie?)

Ustalenia dla negocjacji grupowych "reguły gry i zachowania" czy jest przewodniczący rozmów, kto ma prawo zabierać głos przy stole plenarnym (np. tylko szefowie zespołów, czy wszyscy przy stole), czy czas wypowiedzi jest ograniczony, czy obowiązuje absolutny zakaz przerywania sobie nawzajem, czy np. można zadawać pytania w trakcie wypowiedzi partnerów, czy wolno palić podczas rozmów;

Sesja pomysłowości Sesja pomysłowości rozpoczyna się od zapoznania uczestników z zasadami jej prowadzenia. Nie jest to szkolenie. Następnie przewodniczący sesji zapisuje na tablicy problem, który ma być poddany burzy mózgów. Można wcześniej poprosić każdego o wyrażenie jak rozumie problem. Uczestnicy zgłaszają pomysły, które sekretarz zapisuje na tablicy. Chęć zgłoszenia pomysłu sygnalizuje się podniesieniem ręki. Głosu udziela przewodniczący według kolejności zgłoszeń. Za każdym razem można zgłaszać tylko jeden pomysł; W przypadku gdy następuje impas w zgłaszaniu pomysłów przewodniczący powinien zgłosić swoje pomysły, zadać pytania naprowadzające (wykorzystując specjalne listy pytań kontrolnych), zachęcając członków do zgłaszania kombinacji dotychczas zgłoszonych pomysłów lub do ich rozwijania. Na koniec sesji przewodniczący zachęca do zgłoszenia ostatnich pomysłów. Sesja pomysłowości nie powinna trwać dłużej niż godzinę.