Zu Hause muss ich aufräumen

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Advertisements

Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Lekcja klasa V.
Wymień w języku niemieckim 5 zwierząt.
MÓW ŚMIAŁOMÓW ŚMIAŁOMÓW ŚMIAŁOMÓW ŚMIAŁO Projekt edukacji językowej Miasteczko językowe.
Jak uczymy się j. niemieckiego ?. Usnere Hausaufgaben:
Zagadnienia Nazwy sklepów, lokali usługowych oraz produktów.
DIE KONJUGATION DES VERBS IM PRÄSENS
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Präteritumformen des Verbs war
I. Modalverb sollen Beispiele:
Materiały pochodzą z Platformy
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Czasowniki modalne w czasie przeszłym Imperfekt.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Verkehrsmittel - środki transportu -
Miejsca spotkań – Treffpunkte Celownik – Spoczynek Biernik - Ruch
Czasowniki modalne w Imperfekcie Szyk zdań złożonych podrzędnie.
gesund - krank zdrowy - chory
Wien & Krakau Opracowały: Beata Hadasz i Magdalena Wisiecka
Czasowniki modalne Biernik - Ruch Celownik - Spoczynek
Ubrania – Budowa zdań Biernik rzeczowników i zaimków osobowych Odmiana czasowników.
Krankheiten und Medikamente
Imperfekt - Zdania złożone - Trening
Was habe ich im Deutschunterricht in der zweiten Klasse Gymnasium gelernt? Małgorzata Janas 2d.
Haustiere Zwierzęta domowe.
Massenmedien. I. Przyjrzyj się zdjęciom i przyporządkuj przedmiotom ich nazwy. die Zeitung der Fernseher die Zeitschrift der Computer das Radio die DVD.
Die Umwelt. der Regen, die Sonne, das Gewitter die Blume, die Insel, die Wolke, das Holz, der Berg, der See, der Fisch, der Fluss, der Brand, der Baum,
Sportidole. I. Czy znasz tych sportowców? Przyporządkuj nazwiska do zdjęć a zdjęcia sportowców do charakterystyk (kolejny slajd). A B C D E F G Oliver.
Ferien Ferien Winterurlaub. I. Przyjrzyj się ilustracji i odpowiedz pełnymi zdaniami na pytania. (max. 6 pkt za zadanie) 1.Was siehst du auf dem Foto?
Meine Wohnung Hier fühle ich mich wohl!. die Mikrowelle das Radio der Computer der Herd der Fön die Waschmaschine der Kühlschrank I. Podaj nazwy urządzeń.
Freizeit Schwimmst du gern?. I. Dopasuj obrazek do wyrażeń, jak w przykładzie. A B C D E FG H I J K L M.
Weihnachten.
SPORT SPOTRARTEN.
DER MENSCH Körperteile Kleider machen Leute. I. Wpisz nazwy części ciała.
DER FROUMSEINTRAG VON LISA. Ich bin Lisa und schreibe allen, die einen Hund haben möchten und nicht wissen, wie sie darüber mit den Eltern sprechen sollten.
Auf der Reise. I.Spójrz na obrazki przeczytaj tekst i dopasuj wyrażenia z ramki do każdego z obrazka. Wenn wir Zeit und Lust haben, können wir mit wenig.
Meine Wohnung Hier fühle ich mich wohl!. I. Podaj nazwy urządzeń (pamiętaj o rodzajnikach).
Das Bild Nr. 9 „ Blumenstraeusse” Hallo! Wir hatten vor einiger Zeit einen Gast. Frau Iwona ist Floristin – sie macht schoene Blumenstraeusse. Wir haben.
Decoupage Teil 1. Das Bild Nr. 7. eine Überraschung.
 Wykonali: -Magdalena Koniarek -Adrian Fiba Zaimki osobowe w trzecim przypadku.
Umwelt Der Wetterbericht. I. Podpisy nie pasują do obrazków. Uporządkuj je. Es gibt Nebel. Es regnet. Die Sonne scheint. Es gibt Gewitter. Es ist leicht.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Czasownik „lassen” Arkadiusz Więzowski. Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
das bild nr5 Weinachts magie Bald gibt es Weihnachten. Die Wiehnachtsmagie kann jeden bezaubern. Überall gibt es Schmuck: zu Hause, In den Schulen und.
Deutschunterricht Thema: Wie schmeckt’s ?.
Wiederholung zum Test Magnet 3 Kapitel 3.
Das Bild Nr. 2 Das Bild Nr. 2 „Das Abtőnen von Blumen”
WETTKAMPF.
1. Zu Hause 1.1 Immobilien 1.2 Wohnräume 1.3 Grammatik
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Zapis prezentacji:

Zu Hause muss ich aufräumen Pflichten Zu Hause muss ich aufräumen

I. Dopasuj obrazek do podpisu. Müll rausbringen abwaschen aufräumen staubsaugen Den Hund ausführen Wäsche waschen

II. Co robisz chętnie w domu, a czego nie lubisz robić II. Co robisz chętnie w domu, a czego nie lubisz robić? Uporządkuj odpowiedzi staubsaugen, Staub wischen, Geschirr abwaschen, die Wäsche aufhängen, bügeln, den Müll rausbringen, einkaufen, Essen zubereiten, Wohnung aufräumen, die Fenster putzen, den Boden wischen,

Ein bisschen Grammatik Czasowniki modalne müssen können dürfen sollen wollen mögen ich du er, sie, es wir ihr sie, Sie muss musst müsst kann kannst könnt darf darfst dürft soll sollst sollt will willst wollt mag magst mögt

Znaczenie czasowników modalnych müssen- musieć Was musst du heute machen- Co musisz dzisiaj zrobić? können- móc, potrafić Ich kann gut schwimmen.- Potrafię dobrze śpiewać. dürfen- móc, mieć pozwolenie Hier darf man nicht parken.- Tu nie wolno parkować. sollen- mieć powinność Du bist krank, du sollst zum Arzt gehen.- Jesteś chory, powinieneś iść do lekarza. wollen- chcieć Ich will ins Kino gehen. Chcę iść do kina. mögen- lubić Ich mag Pizza.- Lubię pizzę. Wszystkie czasowniki modalne powodują zmianę w konstrukcji zdania. One same zajmują drugą pozycję w zdaniu oznajmującym lub pierwszą w zdaniu pytającym. Drugi czasownik występujący w zdaniu wędruje w formie bezokolicznika zawsze na ostatnie miejsce Np. Ich muss heute viel lernen. Darf ich ins Kino gehen?

III. Zmień konstrukcję zdania III. Zmień konstrukcję zdania. Dołącz czasowniki modalne podane w nawiasach. 1. Ich helfe dir. (können) 2. Er geht ins Theater. (dürfen) 3. Wir gehen jetzt nach Hause. (müssen) 4. Spielst du Tennis? (wollen) 5. Wie oft wiederholt man das? (sollen) 6. Im Sommer fährt er nach Italien. (wollen) IV. Z rozsypanych słów ułóż zdania. Pamiętaj o odmianie czasowników oraz o znakach interpunkcyjnych. 1. helfen, meine Eltern, können, nicht, mir, . 2. wollen, du, deiner Mutter, was, schenken, zu Weihnachten, ? 3. trinken, meine Oma, keinen Kaffee, dürfen, . 4. ihr, aufstehen, müssen, um 7 Uhr, immer, ? 5. du, lernen, mehr, sollen. 6. in der Bibliothek, nicht laut, man, dürfen, sprechen,.

V. Na podstawie ćwiczenia 2 V. Na podstawie ćwiczenia 2. napisz co lubisz robić, co musisz robić i czego nie lubisz robić w domu. Beispiel: Zu Hause muss ich abwaschen.

Przygotowała Renata Nowak Teoria oraz zadania gramatyczne: ćw. 3, 4 na podstawie „Gramatyki niemieckiej dla gimnazjum”, Magdaleny Ptak, wyd. PWN. Dziękuję