INTEGRACYJNE PRZEDSZKOLE PUBLICZNE NR 4 W BARTOSZYCACH „Niepełnosprawni są wśród nas”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK”
Advertisements

Grupa Edukacyjna Aktywne Szkolenia Sp. z o. o
Przyjaźnie z przedszkola do szkoły
Sprawozdanie z realizacji akcji prozdrowotnej
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
PROJEKT EDUKACYJNY DLA DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM
W przedszkolu wykorzystuje się różne metody
„Sześciolatek w przyjaznej szkole”
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA
Nasze prace na konkursie plastycznym w Olsztyńskim Teatrze Lalek.
Współpraca z rodzicami w Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
„Zaopiekuj się z nami elektrośmieciami!”
Zboża zjadamy energię z nich mamy
SPRAWOZDANIE PRZEDSZKOLAK PEŁEN ZDROWIA ZIMA 2012/2013.
POZNAJEMY TRADYCJE ANDRZEJKOWE - DZIS BĘDZIEMY WRÓZYĆ SOBIE
Prymasa Tysiąclecia w Białymstoku
„Podróż do mlecznej krainy” - sprawozdanie z realizacji
Z przedszkola do szkoły.
POMORSKIE CENTRUM PSYCHOEDUKACJI, DIAGNOZY I TERAPII W GDAŃSKU.
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
REALIZACJA PROGRAMU ZAJĘĆ PROWADZONYCH METODĄ RUCHU ROZWIJAJĄCEGO W
Przedszkolanka.
To coś dla mnie! WOLONTARIAT przyłącz się!. CZYM JEST WOLONTARIAT? Wolontariat to:  świetna przygoda  nowe doświadczenia i znajomości  możliwość sprawdzenia.
Zespół Oświatowych Placówek integracyjnych w micigoździe
„Czysta Małopolska” selektywne gospodarowanie odpadami Szkoła Podstawowa im. Wł. Broniewskiego w Psarach ul. Szkolna
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA NA ROK 2013/2014 Przedszkole Miejskie nr 86 w Łodzi.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
MĄDRY PRZEDSZKOLAK Projekt realizowany przez Stowarzyszenie „ Człowiek Człowiekowi…” Piotrowice 18 w Przedszkolu Samorządowym w Zawichoście na podstawie.
PROJEKT REALIZOWANY PRZEZ PRZEDSZKOLE W BACHOWICACH
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA” OPRACOWAŁY: DANUTA SZMANDRA, ANNA BEDNAREK „ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWIE I HIGIENĘ.
Program edukacji teatralnej Dla dzieci i rodziców Realizowany przez Przedszkole Niepubliczne Promyczek w Olsztynie Autorstwa AGNIESZKI KOŁODYŃSKIEJ.
„Każde dziecko ma prawo do szczęścia i swego miejsca w społeczeństwie’’
INTEGRACJA – „WSPÓLNIE POZNAJEMY ŚWIAT”
Katarzyna Heród Miejska Biblioteka Publiczna GALERIA KSIĄŻKI w Oświęcimiu.
Zespół Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka – jest jednostką organizacyjną, powołaną przez Dyrektora Przedszkola „Leśne Skrzaty” w Przeźmierowie w dniu.
INTEGRACJA DZIECI PEŁNOSPRAWNYCH I NIEPEŁNOSPRAWNYCH
1a Aleksandra Natanek Natalia Rymarz 2a Karolina Święs Emila Witek Martyna Bińkowska 2b Arek Głowacki Natalia Dębska Artur Szewczyk Nauczyciel prowadzący.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
Porozumienie bez Przemocy w Przedszkolu.
DEKORACJE SALI PRZESZKOLNEJ
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
Kształcenie integracyjne jest alternatywną formą nauczania i wychowania w warunkach szkoły ogólnodostępnej. Włączenie uczniów niepełnosprawnych do zespołu.
JAK AKTYWNIE WSPIERAĆ DZIECKO ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI W ADAPTACJI PRZEDSZKOLNEJ NEUROLOGOPEDA MGR JOLANTA MROZIŃSKA PRZEDSZKOLE PUBLICZNE.
Opracowała: Joanna Kamińska. Sprzątanie świata „W jaki sposób oddziałujemy na przyrodę?”
EUROPEJSKI DZIEŃ LOGOPEDY Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Zakopanem Zespół Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Sierockiem Sierockie, r.
Innowacja pedagogiczna
REALIZACJA PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE” W PRZEDSZKOLU NR3 IM. MATKI POLKI W RACIBORZU W LATACH
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE ”- ROK 1 Prezentacja grup: - - STOKROTKI - - SŁONECZKA - - DELFINY.
„Pomagamy pomagać” Kampania realizowana przez MOPR w Gdańsku od do roku.
W barwach biało - czerwonych Projekt realizowany w ramach obchodów Dnia Flagi i Święta Konstytucji 3 Maja.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Zmienia życie, otwiera umysły. * Projekty: * Socrates – Comenius Projekt Rozwoju Szkół * Comenius Partnerskie Projekty Szkół oraz.
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Scenariusz projektu edukacyjnego z zakresu ekologii w ramach projektu „Szkoła/Przedszkole dla środowiska”. „Świat pełen opakowań”
Jesteśmy jedynym przedszkolem w mieście i przyległych gminach, gdzie realizujemy kształcenie w warunkach integracji z wykorzystaniem form i metod pracy.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Przewodnicząca: Iwona Marcińczak
Bądźmy razem – koncepcja programu.
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia podjętych przez Przedszkole nr 14 w Koninie w latach 2014/2017.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
SZKOŁA PODSTAWOWA NR UL. BAŁTYCKA 59
Projekt „Bezpieczny przedszkolak”
Sprawozdanie z realizacji VII edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka
Zespół Oświatowych Placówek Integracyjnych w Micigoździe czerwiec 2016
STULECIE NIEPODLEGŁOŚCI W BARWACH BIAŁO-CZERWONYCH
Edukacja dla dialogu międzykulturowego w województwie zachodniopomorskim mgr Agnieszka Żyszkiewicz Dyrektor OKU TWP.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

INTEGRACYJNE PRZEDSZKOLE PUBLICZNE NR 4 W BARTOSZYCACH „Niepełnosprawni są wśród nas”

Zasięg działania: Co roku, 3 grudnia w Integracyjnym Przedszkolu Publicznym nr 4 w Bartoszycach obchodzony jest „Światowy Dzień Osób Niepełnosprawnych”. W roku szkolnym 2015/2016 organizatorzy przygotowali tygodniowe warsztaty dla dzieci z przedszkola oraz ich rodziców. Do udziału w warsztatach zaproszono także uczniów z klasy II ZSP w Bartoszycach, przedstawicieli PCPR-u, Rady Miasta oraz telewizji lokalnej Bart-sat.

Program realizacji  I dzień „Kolory mają zapach”, „ W świecie ciemności i ciszy”.  II dzień „Zapytaj, a opowiem Ci o sobie”.  III dzień „Porusz ciało”.  IV dzień Prezentacja Multimedialna. Rozstrzygnięcie konkursu plastycznego z udziałem rodziców.  V dzień Warsztaty z udziałem zaproszonych gości podsumowujące obchody dnia niepełnosprawności.

Cele działania  Poszerzanie wiadomości na temat niepełnosprawności,  uświadomienie roli rewalidacji w odniesieniu do osób niepełnosprawnych,  propagowanie potrzeby akceptacji wobec osób niepełnosprawnych.  wpajanie wartości, nauki szacunku i tolerancji wobec osób niepełnosprawnych (m.in.przygotowanie plakatów wszystkie grupy przedszkolne),  zorganizowanie zajęć w formie warsztatów,  przekazanie wiedzy na temat niepełnosprawności- prezentacja multimedialna.  ogłoszenie konkursu plastycznego dla dzieci i ich rodziców.  wykonanie prezentacji multimedialnej i jej publikacja w ramach dzielenia się dobrą praktyką.

Uzyskane efekty:  dziecko wie, kim jest osoba niepełnosprawna.  dziecko doświadczyło trudności z jakimi borykają się osoby niepełnosprawne.  rozumie potrzebę pomagania osobie niepełnosprawnej w codziennych czynnościach.  dziecko wie jak dużą rolę w rozwoju oraz w poznawaniu świata odgrywają zmysły: wzroku, słuchu, węchu, smaku i dotyku.  dziecko rozumie potrzebę porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych z otoczeniem.  dziecko rozumie trudności poruszania się osób z różnego typu niepełnosprawnościami.

Pomoc dzieci w czynnościach samoobsługowych Okazywanie uczuć i tolerancji. Ważne w naszej codzienności jest wpajanie wartości, nauki szacunku i tolerancji oraz zasad, którymi powinniśmy się kierować od najmłodszych lat.

„Kolory mają zapach”- zajęcia prowadzone w Sali doświadczania świata przez nauczycieli specjalistów.

Dzieci podczas spotkania miały możliwość wysłuchania bajki terapeutycznej oraz doświadczenia, jak dużą rolę w rozwoju oraz w poznawaniu świata odgrywają zmysły: wzroku, słuchu, węchu, smaku i dotyku.

„W świecie ciszy i ciemności”

Przedszkolaki poznają problem osób niewidomych i niedowidzących.

Dzieci poznają pismo Braille’a

„Zapytaj, a opowiem Ci o sobie” – zajęcia przygotowane i prowadzone przez nauczycieli logopedów.

Zapoznanie dzieci z różnymi możliwościami komunikacji

„Porusz ciało”- warsztaty przygotowane i prowadzone przez nauczycieli rehabilitantów.

uświadomienie dzieciom, z jakimi trudnościami zmagają się osoby z niepełnosprawnością ruchową

Wykonanie przez grupy wspólnego plakatu

Rozstrzygnięcie konkursu plastycznego „Niepełnosprawni są wśród nas”

Wszystkie prace wykonane przez dzieci przez dłuższy czas były dekoracją naszego przedszkola.

Warsztaty z udziałem gości – przedstawienie prezentacji multimedialnej, mały „poradnik”, jak postępować w przypadku osób z niepełnosprawnością,

Obierania jabłka jedną ręką. Przekazanie informacji za pomocą gestów. Wszystkie czynności wykonywane przez uczestników były przygotowane tak, aby mieli oni możliwość odczucia, ograniczeń, z jakimi borykają się osoby niepełnosprawne w codziennym życiu.

ZABAWA RUCHOWA WSPOMAGANA GESTAMI KOMUNIKACJI ALTERNATYWNEJ MAKATON Zabawa z wykorzystaniem gestów MAKATON przy udziale telewizji lokalnej Bart- Sat

Autorki i realizatorki projektu: Anna Popielarz Beata Stachowska Agnieszka Czupajło Integracyjne Przedszkole Publiczne nr 4 w Bartoszycach