Polish Information and Foreign Investment Agency BAZA PODDOSTAWCÓW (PROJEKT) WYDZIAŁ POWIĄZAŃ KOOPERACYJNYCH DEPARTAMENT INFORMACJI GOSPODARCZEJ
Polish Information and Foreign Investment Agency ZAŁOŻENIA DOTYCZĄCE BAZY PODDOSTAWCÓW Domyślny język bazy: angielski Możliwość wpisu dla firm z wszystkich branż, jednak szczególne zainteresowanie kilkoma wybranymi Cele: Zaspokojenie bieżących potrzeb informacyjnych dotyczących poszukiwania poddostawców przez inwestorów zagranicznych w Polsce oraz firmy zagraniczne zainteresowane zleceniem produkcji w Polsce Dalsza perspektywa: możliwość wydania katalogów poddostawców w poszczególnych branżach Obsługa „techniczna” bazy: Firmy zainteresowane dokonują wpisu samodzielnie Pracownik COI lub PAIiIZ zatwierdza wpis firmy (uzupełnia, poprawia)
Polish Information and Foreign Investment Agency BRANŻE KLUCZOWE DLA FUNKCJONOWANIA BAZY Producenci części plastikowych (poddostawcy dla motoryzacji, AGD i szeroko pojętej elektrotechniki- „injection” i „blowing” Producenci części metalowych (w tym z aluminium, miedzi itd.): Produkcja odlewów i odkuwek; Obróbka (głównie na maszynach CNC) odlewów, blach (na prasach, cięcie i spawanie) i rur; Obróbka powierzchniowa metali- szeroko pojęty „machining”; Pokrywanie: galwanizacja, malowanie proszkowe itd. Producenci maszyn i elementów maszyn: pompy, silniki itd. Producenci elektroniki: wiązki kablowe, montaż układów drukowanych („PCB”)
Polish Information and Foreign Investment Agency INFORMACJE O PODDOSTAWCACH ZAWARTE W BAZIE Nazwa firmy i informacje o statusie prawnym Informacje o zatrudnieniu i obrotach Informacje o zakresie działalności (PKD oraz stosunkowo szczegółowy opis usług i produktów) Dane o klientach i rynkach zbytu Certyfikaty jakościowe Namiary na osoby kontaktowe dla firm zagranicznych Założenia: Każde dodatkowe pytanie zmniejsza liczbę osób zainteresowanych wypełnieniem ankiety Kluczowe jest przekonanie firm do tego, że wypełnienie formularza im się opłaci
Polish Information and Foreign Investment Agency COI A BAZA PODDOSTAWCÓW Współpraca ze strony COI: Promocja bazy w środowiskach lokalnych Weryfikacja informacji wpisywanych przez firmy i uzupełnianie informacji (bezpośredni kontakt z firmami, odwiedziny w zakładach) Korzyści dla COI z istnienia bazy: Dostęp do informacji PAIiIZ na temat poddostawców w regionach Promocja regionu i jego potencjału gospodarczego Możliwość nawiązania współpracy z firmami regionu (promocja COI w regionalnych środowiskach biznesu)
Polish Information and Foreign Investment Agency Dziękuję za uwagę KONTAKT: Agnieszka Piszczek tel. (22)