Fizyczna dystrybucja.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZARZĄDZANIE ZAPASAMI.
Advertisements

Zarządzanie logistyczne
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
6. Strategie zarządzania
LOGISTYKA LOGISTYCZNY ŁAŃCUCH DOSTAW
opracowanie: dr Wojciech M. BANASIEWICZ
Wpływ systemu rachunku kosztów na wynik finansowy
Specjalność Zarządzanie logistyczne Kierunek: L O G I S T Y K A.
Zagadnienie transportowe
X* optymalna wielkość zapasu
Sesja czwarta B Zarządzanie zapasami.
Katedra Logistyki i Transportu
Analiza zarządzania zaopatrzenia materiałowego w przedsiębiorstwie
Zarządzanie kapitałem obrotowym c.d.
KATEDRA MARKETINGU USŁUG WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA I EKONOMIKI USŁUG
Podstawy Logistyki Opracował: prof. zw dr hab. Jarosław Witkowski.
5. Problemy lokalizacji w projektowaniu międzynarodowych struktur logistycznych – przegląd metod i technik.
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Zasady funkcjonowania Warszawa Program marketingowy.
Outsouring procesów e – commerce Wymierne korzyści dla właścicieli sklepów Cursor S.A. prezentacja przygotowana dla Klientów WellCommerce Warszawa, 2.
Zarządzanie logistyką
MODELE DYSTRYBUCJI STALI
ZARZĄDZANIE LOGISTYKĄ
TECHNIK LOGISTYK "Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili i powinniśmy zatrudnić.
Bezpieczny zapas wysokiego ryzyka – jak go określić?
Partnerstwo w logistycznym łańcuchu dostaw
Zagadnienie transportowe
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
Formuły cenowe.
Koszty systemu dystrybucji
„Nie ma nic łatwiejszego niż być zajętym i nic trudniejszego niż być efektywnym” R. Alec Mackenzie.
Elastyczne rozwiązania transportowe
Katedra Zarządzania Strategicznego i Logistyki
Akademia Morska w Szczecinie Wydział Inżynieryjno-Ekonomiczny Transportu Instytut Zarządzania Transportem Zakład Organizacji i Zarządzania Projekt rozwojowy.
Recykling wybranych grup odpadów - projekt
Logistyka dystrybucji część I
Komputerowa optymalizacja obszaru logistyki
SCENARIUSZ LEKCJI z wykorzystaniem metody tekstu przewodniego
Wykład 3 Dr Agnieszka Tubis.
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem i Organizacji Produkcji Kierownik Katedry: prof.
PRODUKT.
STRATEGIE LOGISTYCZNE
Projektowanie systemów transportowych
mgr Joanna Lewandowska Katedra Zarządzania Sieciami Logistycznymi
Analiza działalności przedsiębiorstwa aspekty finansowo-ekonomiczne oprac. mgr Karol Tarkowski.
KATEDRA INFORMACJI LOGISTYCZNEJ I INFORMATYKI PROJEKTOWANIE PROCESÓW mgr inż. Adam Koliński Ćwiczenia 2.
Analiza zarządzania zaopatrzenia materiałowego w przedsiębiorstwie
LOGISTYKA PRODUKCJI 2009/2010.
Przedmiotem logistyki produkcji jest
LOGISTYKA: sterowanie procesami przepływu wszelkich zasobów (materiałów, informacji, surowców, wyrobów gotowych, pracowników itd.) w ramach przedsiębiorstwa,
Projektowanie systemów transportowych
Logistyk.
Pośrednicy w kanałach dystrybucji
Ćwiczenie 2 Planowanie zapotrzebowania materiałowego
Logistyka – Ćwiczenia nr 6
A.M. Zarzycka.  strategie cen wysokich  strategie cen neutralnych (przeciętnych, średnich)  strategie cen niskich A.M. Zarzycka.
1 Zmienność popytu – wyzwania dla procesu dystrybucji w spółce handlowo - produkcyjnej Nowoczesny Magazyn Listopad 2012.
Uczący się łańcuch dostaw (od drzewa w lesie do kasy w sklepie)
Raport z audytu systemu logistycznego i łańcucha dostaw Firmy X Grudzień 2014 Firma X chce zwiększyć udział w rynku, a bazą konkurencji na której opiera.
Logistyka DYSTRYBUCJA
ZAPASY W ZARZĄDZANIU PRODUKCJĄ - UJĘCIE LOGISTYCZNE
Zarządzanie Dystrybucją i Magazynowaniem
DRP PLANOWANIE POTRZEB DYSTRYBUCYJNYCH
Model „pięciu sił” M.Portera
Zarządzanie systemami dystrybucji
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Kalkulacja kosztu i rentowności procesu obsługi klienta
Kalkulacja kosztu i rentowności procesu obsługi klienta
Projekt: „LOGISTYKA STAWIA NA TECHNIKA – podnoszenie kwalifikacji zawodowych uczniów zawodu technik logistyk poprawiające ich zdolności do zdobycia zatrudnienia”
Zapis prezentacji:

Fizyczna dystrybucja

Struktura kanału dystrybucji - przykład Kanał transakcyjny Kanał logistyczny Magazyn fabryczny producenta Regionalny magazyn producenta Hurtownik Sklepy detaliczne Producent Hurtownik Detalista Nabywca końcowy Transport producenta Transport hurtownika A.M. Zarzycka

Zadanie logistyki dystrybucji Dostarczenie klientowi właściwego produktu, we właściwym stanie, we właściwym miejscu i czasie po możliwie najniższych kosztach. A.M. Zarzycka

Poziom obsługi dystrybucyjnej klienta Cykl realizacji zamówienia Niezawodność dostaw Dostępność zapasów Łatwość złożenia zamówienia Elastyczność dostaw Warunki gwarancji i reklamacji A.M. Zarzycka

Standardy oceny poziomu obsługi dystrybucyjnej klienta czas cyklu realizacji zamówienia czas akceptacji zwrotów produktu wskaźnik procentowy obsłużonych klientów wskaźnik terminowości wskaźnik reklamacji ilościowych, jakościowych, asortymentowych wskaźnik szkód transportowych A.M. Zarzycka

Wpływ poziomu obsługi klienta na wielkość sprzedaży i zysk A.M. Zarzycka

Koszt całkowity dystrybucji fizycznej Koszty obsługi zamówień Koszty transportu Koszty użytkowania magazynów Koszty utrzymywania zapasów Koszty utraconych możliwości sprzedaży = + A.M. Zarzycka

Koncepcje kosztów logistycznych koncepcja globalnych kosztów logistycznych koncepcja współzależności kosztów koncepcja unikania suboptymalizacji A.M. Zarzycka

Współzależności kosztów logistycznych A.M. Zarzycka

Współzależność kosztów transportu i zapasów - przykład Rodzaj kosztu Transport lotniczy Transport samochodowy Transport kolejowy Transport 756.000 USD 673.296 USD 645.216 USD Zapasy 378.450 USD 530.478 USD Koszty globalne 1.134.530 USD 1.203.774 USD 1.175.694 USD A.M. Zarzycka

Suboptymalizacja kosztów - przykład Pozycja kosztowa System dotychczasowy System proponowany Koszty transportu 850.000 USD 500.000 USD Koszty utrzymywania zapasów 1.400.000 USD 2.100.000 USD Koszty powierzchni składowej 600.000 USD 1.000.000 USD Utracone możliwości sprzedaży 350.000 USD 100.000 USD Globalne koszty logistyczne 3.200.000 USD 3.700.000 USD A.M. Zarzycka

Podstawowe obszary zadaniowe (subsystemy) fizycznej dystrybucji Obsługa (realizacja) zamówień Transport produktów Użytkowanie magazynów Utrzymywanie zapasów A.M. Zarzycka

Koszty transportu zależą od: Odległości i czasu przewozu Rodzaju przewożonego ładunku Wielkości jednorazowej partii ładunku Rodzaju środka transportu i stopnia jego wykorzystania Wielkości pracy przewozowej (załadunek, wyładunek) A.M. Zarzycka

Funkcje składów utrzymywanie zapasów konsolidacja ładunków dekonsolidacja ładunków konfekcjonowanie A.M. Zarzycka

Metody klasyfikacji produktów Metoda ABC A – największy udział w sprzedaży i najmniejszy w asortymencie B – średni udział w obu wielkościach C – najmniejszy udział w sprzedaży i największy w asortymencie Metoda XYZ X – zapotrzebowanie regularne Y – zapotrzebowanie sezonowe Z – zapotrzebowanie nieregularne A.M. Zarzycka

Systemy fizycznej dystrybucji 1) Model dostaw bezpośrednich z zakładów produkcyjnych A.M. Zarzycka

Systemy fizycznej dystrybucji 2) Scentralizowany model dystrybucji A.M. Zarzycka

Systemy fizycznej dystrybucji 3) Zdecentralizowany model dystrybucji Centrum dystrybucji Klienci Centrum regionalne Centrum lokalne A.M. Zarzycka

Systemy fizycznej dystrybucji 4) Modele dystrybucji z wykorzystaniem zasad „trasy mleczarza” A.M. Zarzycka

Literatura uzupełniająca Logistyka dystrybucji, pod red. K. Rutkowskiego, SGH, Warszawa 2005 A.M. Zarzycka