Tri-city Karolina Krosnicka Gdynia Maritime University, Poland.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Konferencja Gospodarka morska jako sektor innowacyjny
Advertisements

Sektorowy Program Operacyjny: Transport na lata
"Potencjał inwestycyjny węzłów integracyjnych – obecne i przyszłe projekty dofinansowane ze środków Unii Europejskiej w Gminie Miasta Gdańska Dzięki bezzwrotnym.
Strategiczne Projekty drogowe Miasta Gdańska
Gdański Terminal Kontenerowy SA
Damian Ciunowicz i Krystian Baranowski – kl. I „TL’’
Spotkanie robocze polskich regionów Korytarza Bałtyk – Adriatyk
Gdański Terminal Kontenerowy SA
1 GOSPODARKA OPARTA NA WIEDZY 6. PROGRAM RAMOWY UE FUNDUSZE STRUKTURALNE 7. PROGRAM RAMOWY UE PLATFORMY TECHNOLOGICZNE EUROPEJSKA INICJATYWA DLA ROZWOJU.
Short presentation of the new Museum of PRL in Ruda Śląska. 1. Quick reminder or information about Polish history. 2. What is PRL and the most typical.
1 Summary of the survey on dedicated bus lanes EMTA GM, , Budapest Tamás Dombi, ZTM Warsaw.
Dominik Landa, Dyrektor Handlowy
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax. (0-89) Urząd Marszałkowski.
Spotkanie informacyjne PRZEDMIOT DOFINANSOWANIA W RAMACH DZIAŁANIA 11.4 OCHRONA RÓŻNORODNOŚCI BIOLOGICZNEJ REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
Budżet Miasta Gdańska na rok Wskaźniki przyjęte w projektowaniu budżetu na rok Realne tempo wzrostu PKB – 3,8% Średnioroczna dynamika cen.
TRASA SŁOWACKIEGO Odcinek od ul. Potokowej do Al. Rzeczypospolitej GDAŃSK, 17 marzec 2010 r. Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 Sp. z o.o.
PRZEDSIĘWZIĘCIA EURO 2012 REALIZOWANE PRZEZ Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 Sp. z o.o. Lp. Nazwa Przedsięwzięcia Szacunkowa wartość (wg listy indykatywnej.
Technikum nr 4 Transportowe Sosnowiec, ul. Kilińskiego 31 tel
Wprowadzenie do systemu ochrony dziedzictwa w Polsce Introduction to the heritage protection system in Poland.
PROGRAM OPERACYJNY „ROZWOJU WOJEWÓDZTW POLSKI WSCHODNIEJ" Warszawa, 30 marca 2006.
KONKURS NA OPRACOWANIE PROJEKTU URBANISTYCZNEGO ZAGOSPODAROWANIA TERENÓW "WOLNYCH TORÓW" W POZNANIU – ETAP II.
Lista tematów dla prezentacji zaliczeniowych z przedmiotu do wyboru „Transport kolejowy” prof. UG dr hab. Stanisław Miecznikowski dr Marcin Wołek Katedra.
Modernizacja i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Piotrkowie Trybunalskim Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w.
System, który łączy Tomasz Stępień, Prezes Zarządu Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. Strategia GAZ-SYSTEM S.A. do 2025 roku.
MAŁOPOLSKIE CENTRUM NAUKI MALOPOLSKA SCIENCE CENTER.
Infrastruktura transportowa Warszawa,
FORESTS IN POLAND. THE AREA OF FORESTS IN POLAND Forests in Poland grow on 9 million hectares, which cover more than 28% of the country. The majority.
Budowa komunikacji pomiędzy terenami Parku Przemysłowego Nowoczesnych Technologii w Stargardzie Szczecińskim, a krajowym systemem dróg wraz z uzbrojeniem.
Zagospodarowanie północnego cypla Wyspy Spichrzów w Gdańsku w formule partnerstwa publiczno-prywatnego Ocena ofert i wybór najkorzystniejszej oferty Gdańsk.
Polish Information and Foreign Investment Agency PL Warsaw, 12 Bagatela Street, phone: (+48 22) , fax: (+48 22) ;
GIŻYCKO ŻEGLARSKA STOLICA POLSKI GIŻYCKO – 30 tysięczne mazurskie miasto położone na wąskim przesmyku pomiędzy jeziorami Niegocin i Kisajno w centrum Krainy.
Nazwa projektu: „Polepszenie warunków prowadzenia działalności gospodarczej w obrębie ulic Różana - Lniana w Koszalinie” GMINA MIASTO KOSZALIN.
UM Gdańsk, Wydział Programów Rozwojowych Wieloletni Plan Inwestycyjny Miasta Gdańska na lata – edycja V (projekt)
PROJEKT BUDŻETU MIASTA NA 2016 ROK ORAZ WIELOLETNIEJ PROGNOZY FNANSOWEJ.
Fundusze unijne w Gdańsku – lata Projekty Miasta Gdańska E- Gdańsk5,2 mln zł GPKM ( partner ZKM )200 mln zł „Hewelianum”24 mln zł Ciąg Główny.
DOZAMEL Sp. z o.o. – Zarządca WPP Spotkanie Rady Parku Rozwój i integracja infrastruktury WPP etap I oraz dalsze zamierzenia Zarządcy WPP.
Projekty PPP w Poznaniu Koncesja na roboty budowlane Ustawa o koncesji na roboty budowlane lub usługi Większość ryzyk po stronie partnera prywatnego.
Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Instytucja Zarządzająca Regionalny Program Operacyjny.
Wieloletni Plan Inwestycyjny Miasta Gdańska na lata Gdańsk 10 październik 2005.
Warszawa - Malinówka n. Ełk - Regional Forest Directorate Białystok - Warszawa September 3-5, 2007 IUFRO W.P. S „Norway spruce provenances and.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
Gmina Stepnica „Przebudowa Basenu Kolejowego w Porcie Morskim w Stepnicy”
Stan wdrażania projektów kluczowych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Departament Zarządzania Programami.
Polish is a Slavic language spoken primarily in Poland, being the mother tongue of Poles. It belongs to the West Slavic languages. Polish is the official.
Działania rewitalizacyjne na Pradze do 2014 r. i Zintegrowany Program Rewitalizacji Pragi na lata
Wsparcie nauki i biznesu w POIR Łukasz Jasek. POIR – ogólne informacje I oś POIR – przegląd i alokacja IV oś POIR – przegląd i alokacja Instrumenty I.
m.st. Warszawa | Warszawska Polityka Mobilności
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA HARMONOGRAM NABORÓW WNIOSKÓW O DOFINANSOWANIE W TRYBIE KONKURSOWYM NA 2016 ROK.
2 1 Podsumowanie wdrażania Osi priorytetowej 6 Środowisko przyrodnicze REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WARMIA I MAZURY NA LATA
„Poprawa bezpieczeństwa na Centralnej Magistrali Kolejowej poprzez likwidację przejazdów w poziomie szyn w km 127 i 147 oraz budowę skrzyżowań dwupoziomowych”
Safe Port Martec Marcin Czepczyński Janusz Hajdel.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
DEBATA TRANSPORTOWA Rozwój kolejowych przewozów intermodalnych w Polsce w latach Prof. Juliusz Engelhardt Uniwersytet Szczeciński Wydział.
Regionalne warsztaty TAF TSI
Ciągi transportowe do przewozu ładunków Terminale intermodalne
Zarządca infrastruktury Krajowy Program Kolejowy
INWESTUJEMY W KOMFORT I BEZPIECZEŃSTWO NA LATA
„What’s up” in CITES implementation in Poland
MIASTO KRAŚNIK Poprawa jakości środowiska w Mieście Kraśnik poprzez odnowę i rozwój terenów zieleni.
Forum Inwestycyjne Warszawa, 11 stycznia 2018 r..
Poprawa funkcjonowania komunikacji miejskiej w Toruniu
Zarządca narodowej sieci linii kolejowych
Photo Kacper Kowalski / PGA SA
dr Mirosław Antonowicz
Porty w Szczecinie i Świnoujściu – w aspekcie przewozów towarowych
Opracowanie dokumentacji przygotowawczej dla projektu „Rewitalizacja infrastruktury regionalnego systemu transportowego Żuławskiej Kolei Dojazdowej na.
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
zl
1) What is Linux 2) Founder and mascot of linux 3) Why Torvalds created linux ? 4) System advantages and disadvantages 5) Linux distributions 6) Basic.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Nowym Sączu
Zapis prezentacji:

Tri-city Karolina Krosnicka Gdynia Maritime University, Poland

the place cities -linear structure Baltic Sea Gdynia Gdansk Sopot Tri-city

GDYNIA

PCDZ - HISTORICAL DEVELOPMENT

Gdynia - the cases PCDZ MF Port-City Development Zone (PCDZ) Maritime Forum (MF)

the case PCDZ

Port-City Development Zone 1.Involved bodies/actors: Port of Gdynia Authority Municipality of Gdynia Polish State Railways (owner) 2. Site’s basic characteristics: empty area large (100 ha) scale development some parts still in use for transportation purposes passive owner (Polish Railways) 3. Main problem at PCDZ „fight” for land between city and port authorities

City authorities’ concept of PCDZ elaborated in 2001

Port’s Strategic Plan till 2015 elaborated in 2003

Urban design of the ferry terminal

Architectural design of the ferry terminal

Project of restructuring transport system around the ferry terminal

Building new „Polska” street

Gdynia - Międzytorze

the case MF

Maritime Forum 1. Involved bodies/actors: Port of Gdynia Authority Municipality of Gdynia State Fishing Comapany „Dalmor” (owner) Polish Yacht’s Network Others private and public owners 2. Site’s basic characteristics: extremely high potential, not intensively used possibility of reuse of post-port area of Dalmor Company for city uses 3. Main problems way of incorporating the area of Dalmor company to the city centre way of intensifying the „European Council” Square introducing full time uses (not seasonal only)

Maritime Forum

1. Involved bodies/actors: Port of Gdynia Authority Municipality of Gdynia State Fishing Comapany „Dalmor” (owner) Polish Yacht’s Network Others private and public owners 2. Site’s basic characteristics: extremely high potential, not intensively used possibility of reuse of post-port area of Dalmor Company for city uses 3. Main problems way of incorporating the area of Dalmor company to the city centre way of intensifying the „European Council” Square introducing full time uses (not seasonal only)

Modernisation of Pomorskie Quay

Enlarging marina

Maritime parades

Sea Towers

New City of Gdynia Museum

New cultural centre

2. Park Rady Europy Forum Morskie w Gdyni z dn

GDAŃSK

ROZWÓJ

Struktura przeładunków w 2008 r. Total volume of 17.8 million tonnes

Potencjał przeładunkowy 1. General cargo (Free Zone) 2. General cargo (Free Zone) 3. Ferry terminal 4. General cargo, grain 5. Grain 6. Universal quay 7. Container terminal 8. Liquid fuel 9. Scrap 10. Grain 11. Bulk cargo 12. Bulk cargo 13. Universal quay 14. Universal quay 15. Universal quay 16. Bulk cargo 17. Ferry terminal 18. Universal quay 19. Liquid fuel terminal 20. Coal terminal 21. LPG terminal 22. Universal pier 23. Container terminal The quays leased and operated by Port of Gdansk Cargo Logistics Ltd

Kontenery FORECAST

PORT OF Gdansk American President Lines: Gdansk - Hamburg - Bremerhaven - Gdansk Baltic Container Lines: Gdansk - Rotterdam Gdansk - Bremerhaven - Hamburg Containerships: Gdansk - Teesport - Ghent - Klaipeda - Helsinki - St. Petersburg - Rotterdam - Gdansk Gdansk - Södertälje - St. Petersburg - Helsinki - Aarhus Delta Shipping Lines: Rotterdam - Bremerhaven - Hamburg - St. Petersburg - Gdansk Maersk Line: Gdansk - Bremerhaven SBX1 - OOCL: Antwerp - Rotterdam - St. Petersburg - Gdansk - Goeteborg - Hamburg - Gdansk - St. Petersburg - Antwerp Team Lines: Gdansk - Bremerhaven - Hamburg - Gdansk Linie kontenerowe TEESPORT ANTWERP ROTTERDAM BREMERHAVEN HAMBURG HELSINKI ST. PETERSBURG SÖDERTÄLJE KLAIPEDAAARHUS GHENT GOETEBORG

Deepwater Container Terminal Current potential: Terminal area: 40 ha Capacity: 500,000 TEU possibilities for further expansion and reaching a capacity of 2 million TEU

1.Deepwater Container Terminal 2.Logistics and Distribution Centre Phase 2 Phase 3 Phase 4 Rozwój Deepwater Container Terminal

Rozwój DCT i budowa Centrum Dystrybucyjnego

area of ca. 210 ha planned 5,000 work places planned investment cost ca. EUR 450 million Port Free Zone (WOC) storage buildings high and medium-high greenery, lawns car parks and vehicles land reserves roads, pavements and bicycle lanes land boundaries high voltage line impact zone Marketing Centre Centrum dystrybucyjno -logistyczne

Rozwój dostępu do Portu Gdańsk PROJEKTY ROZWOJOWE ZWIĄZANE Z ZMPG S.A. NA LATA 2007 – 2013 W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO „INFRASTRUKTURA I ŚRODOWISKO” l.p.Nazwa projektuBeneficjentRodzaj projektuNr na liście Orientacyjny koszt inwestycji (mln €) Przewidywany okres realizacji 1. Projekt poprawy dostępu kolejowego do Portu Gdańsk (most + dwutorowa linia kolejowa) PKP PLK S.A. Partner ZMPG SA podstawowy12480, Projekt poprawy dostępu drogowego do Portu Gdańsk – Budowa Trasy Sucharskiego Gmina Gdańsk, Partner ZMPG SA podstawowy125350, Modernizacja wejścia do portu wewnętrznego (w Gdańsku) – przebudowa falochronu wschodniego oraz przebudowa szlaku wodnego na Martwej Wiśle i Motławie UM w Gdynipodstawowy12737, Port Północny – modernizacja toru podejściowego i falochronu wyspowego UM w Gdynirezerwowy14218, Modernizacja morsko – lądowych szlaków komunikacyjnych w Porcie Gdańsk ZMPG SArezerwowy14035, RAZEM (w mln €) 520,77

PROJEKTY UMIESZCZONE NA LIŚCIE PODSTAWOWEJ Trasa Sucharskiego wraz z tunelem pod Martwą Wisłą 350 mln € Most kolejowy nad Martwą Wisłą 80 mln €

Nowa Słowackiego i Kościuszki

Nowa Słowackiego i Kościuszki

Tunel na Trasie Sucharskiego

Most + dwutorowa linia kolejowa – ogólna orientacja

Poprawa dostępu kolejowego do Portu Gdańsk - budowa nowego mostu kolejowego i modernizacja linii nr 226 Projekt podstawowy, poz. Nr 70 Beneficjent: PKP PLK S.A. Partner: ZMPG S.A.  Wartość 80 mln EUR  Cel projektu: zapewnienie połączenia portu z krajową i międzynarodową siecią linii kolejowych, polepszenie parametrów technicznych obiektów.  Projekt powiązany z: –unijnym projektem priorytetowym TEN-T nr 23 (E-65 Gdańsk-Wiedeń) –planowaną w porcie gdańskim rozbudową Terminalu Kontenerowego DCT (etap II ) –przewidywaną budową Centrum Logistycznego.  Termin realizacji prac budowlanych – Most kolejowy – stan obecny

PORT CENTRALNY

Thank you for your attention Karolina Krosnicka Gdynia Maritime University, Poland