Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

TOMASZ NOGA źródła: copywriterzy.com gazetapraca.pl kroliczekdoswiadczalny.pl praca-podkarpackie.pl.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "TOMASZ NOGA źródła: copywriterzy.com gazetapraca.pl kroliczekdoswiadczalny.pl praca-podkarpackie.pl."— Zapis prezentacji:

1 TOMASZ NOGA źródła: copywriterzy.com gazetapraca.pl kroliczekdoswiadczalny.pl praca-podkarpackie.pl

2 Autor haseł reklamowych, zaskakujących tekstów, scenariuszy reklamówek telewizyjnych i radiowych, żartów słownych, czyli wszystkiego, co pomaga zareklamować i sprzedać towar.

3 W języku polskim nie znajdziemy odpowiedniego słowa na zastępstwo copywritera. Możemy jedynie wyjaśnić jego pochodzenie. Copy, nie ma nic wspólnego z kopią - oznacza napisany materiał, przeznaczony do druku.Writer, to jak wiadomo pisarz, twórca. Copywriterem jest więc osoba, która przygotowuje treści przeznaczone do opublikowania. W sieci, w czasopismach, na reklamowych ulotkach, ale także treści spotów reklamowych, scenariusze słuchowisk, itp. Jest to dość szerokie pojęcie, ponieważ mieści ono w sobie i zawód dziennikarza, redaktora, i pracownika agencji reklamowej.

4 W polskim Internecie przyjęło się jednak, że określenie copywriter jest zastrzeżone dla osób pracujących w agencjach marketingowych. Osoby piszące treści na strony internetowe, w tym teksty mające na celu podniesienie pozycji strony w wynikach wyszukiwania, nazywane są SEO copywriterami. Komuś, kto startuje od zera najłatwiej jest zostać właśnie SEO copywriterem. Wówczas jego zadaniem stanie się pisanie precli, tekstów zapleczowych, opisów do katalogów, czasem opisów produktów do sklepów, albo synonimów.

5 Najważniejsze tej profesji jest znalezienie oryginalnego pomysłu na wylansowanie produktu, usługi, idei a nawet osoby. Do zawodu copywritera przydatne jest wykształcenie polonistyczne, psychologiczne, dziennikarskie lub... brak wyższego wykształcenia!

6 Kandydaci na to stanowisko muszą wykazać się lekkością pióra pisząc "próbki tekstu" na zadane tematy. Pracują na etacie, podpisują umowę o dzieło lub prowadzą działalność gospodarczą.

7 Junior copywriter w małej polskiej agencji (do 10 pracowników) zarabia brutto 2500 zł, w średniej zł. Senior copywriter w dużej polskiej agencji lub międzynarodowej agencji sieciowej od zł, często nawet od do zł - dla dyrektora artystycznego zespołu.

8 Zawód copywritera narodził się wraz z pojawieniem się profesjonalnej reklamy w XX w. Jego praca - poza tym, że korzysta on obecnie z mediów elektronicznych - nie zmieniła się aż tak bardzo. W każdym razie nie zmieniła się od lat 50., kiedy to w nowojorskiej agencji Doyle Dane Bernbach zapoczątkowano nowy styl pracy copywritera oraz art directora, czyli grafika. Chodziło o pracę nad konceptem, który wymyślali oni wspólnie; potem, po jego wstępnej obróbce, każdy przystępował do szlifowania swojej "działki": art director - strony wizualnej, copywriter - strony słownej. Większość copywriterów w Polsce traktuje to zajęcie jako dorywcze - na co dzień pracują w innych zawodach: publikują, są aktorami.

9  Scientific Advertising – Claude Hopkins  Tajniki warsztatu legendarnego copywritera – Claude Hopkins  Sztuka pisania perswazyjnych tekstów – Piotr Michalak i Jakub Woźniak  Copywriting internetowy – Maciej Dutko  Hipnotyzm słowa. Jak podbijać umysły Twoich klientów za pomocą perswazyjnych tekstów – Joe Vitale  Hipnotyczny marketing – Joe Vitale  HIPERswazja, czyli jak pisać zabójczo skuteczne teksty reklamowe – Jakub Woźniak  Podstawy pisania przekonujących tekstów – Jakub Sosnowski  Władca Słowa – Dominic Fuentes  Język na sprzedaż – Jerzy Bralczyk

10 Do legendy tego zawodu przeszedł copywriter, który za słynne zdanie "Ociec, prać?" - dostał honorarium zł. Było to nawiązanie do „Potopu” H. Sienkiewicza. Sprawdź

11 Jak widać, droga od zera do copywritera nie jest usłana różami, wymaga czasu, cierpliwości i pewności, że chcesz robić właśnie to. Nikt nie mówił, że będzie łatwo. Kiedy jednak w końcu zaczniesz zarabiać zadowalające Cię kwoty, tylko za sprawą swojej kreatywności przelewanej na klawiaturę, poczujesz, że było warto przejść przez to wszystko.


Pobierz ppt "TOMASZ NOGA źródła: copywriterzy.com gazetapraca.pl kroliczekdoswiadczalny.pl praca-podkarpackie.pl."

Podobne prezentacje


Reklamy Google