Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Kraków, 21.06.2013 r. PWSK – Prawnik w sieci klientów PR USŁUG PRAWNYCH Agnieszka Brzozowska Marketing & PR Manager, Partner MDP eventum.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Kraków, 21.06.2013 r. PWSK – Prawnik w sieci klientów PR USŁUG PRAWNYCH Agnieszka Brzozowska Marketing & PR Manager, Partner MDP eventum."— Zapis prezentacji:

1 Kraków, r. PWSK – Prawnik w sieci klientów PR USŁUG PRAWNYCH Agnieszka Brzozowska Marketing & PR Manager, Partner MDP eventum

2 Plan prezentacji PR usług prawnych – wyjaśnienie pojęcia Narzędzia i instrumenty PR Przygotowywanie informacji prasowych Budowanie relacji z mediami Budowanie wizerunku prawnika i kancelarii 10 błędów w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej Warsztat 2

3 PR usług prawnych – wyjaśnienie pojęcia 3

4 Od dobrych opinii zależy decyzja o zakupie usługi 4

5 Narzędzia i instrumenty PR Media Relations, czyli współpraca z mediami Corporate Identity, czyli identyfikacja wizualna firmy Events & Sponsoring CSR (Corporate Social Responsibility), czyli społeczna odpowiedzialność biznesu 5

6 Uwaga! Od tego jakie narzędzia PR wykorzystamy zależy czy kancelaria będzie dobrze rozpoznawalna, godna zaufania i polecana. 6

7 Uwaga! Jak utwierdzić klienta w przekonaniu, że wybór naszych usług jest najkorzystniejszym dla niego wyborem? 7

8 Uwaga! Czy potrafisz wymienić najbardziej opiniotwórcze media w Polsce? 8

9 BADANIE IMM – MEDIA 2012 Data publikacji raportu: luty 2013 Raport IMM obejmuje analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media na podstawie przekazów prasowych, telewizyjnych i radiowych z okresu od 1 stycznia do 31 grudnia Badanie przeprowadzano na podstawie przekazów mediowych. 65 proc. cytowanych przekazów to artykuły prasowe. 9

10 Media relations Otwieramy się na współpracę ze wszystkimi mediami. 10

11 Kontakt dla mediów – niepotrzebny?! 11

12 Dobre rady na start Nieustanne budowanie wzajemnego zaufania i sympatii Podpowiadanie ciekawych tematów Dyspozycyjność Dotrzymywanie słowa i terminów Dostarczanie zaufanych ekspertów Skupianie uwagi na tych dziedzinach, w których się wyróżniamy Traktowanie wszystkich dziennikarzy równo (nie dzielimy redakcji na gorsze i lepsze) Rekomendujemy ekspertów spoza naszej kancelarii 12

13 Współpraca z mediami na co dzień 13

14 Jak współpracować z prasą? Warto wiedzieć: Jaką redakcję reprezentuje dziennikarz Jaka jest tematyka pisma i profil odbiorców Co będzie tematem wypowiedzi W jakiej formie zostanie wykorzystana wypowiedź Kiedy nasza wypowiedź zostanie opublikowana 14

15 Jak współpracować z TV? Warto wiedzieć: Jaką redakcję reprezentuje dziennikarz Co będzie tematem wypowiedzi Jaka jest tematyka programu i profil słuchaczy Czy to program emitowany na żywo Jaki jest charakter programu – jeden na jednego, z udziałem publiczności, telefony do studia W jakiej roli będziesz występować: eksperta, komentatora (może będą inni eksperci) 15

16 Prawnik w tv Przed nagraniem jeszcze raz omawiamy scenariusz Pamiętaj, że jesteś na wizji – kontroluj język ciała, nie kiwaj się, nie kręć, nie chrząkaj i utrzymuj wzrok z prowadzącym Bądź elegancki – ulubione kolory tv to błękit i szary, unikaj bieli, jaskrawych wzorów, szerokich pasów/krat i biżuterii 16

17 Jak pracować z radiem? Warto wiedzieć: Przygotowując się do nagrania zapytaj wprost jakich pytań możesz się spodziewać lub zastanów się jakie pytania mogą paść Koniecznie zapoznaj się z formułą programu Unikaj dźwięków rozpraszających uwagę – pstrykanie długopisem, stukanie palcami Oddychaj naturalnie Kontroluj emocje Mów wyraźnie i zrozumiale W praktyce bardzo często dziennikarz radiowy z reguły prosi o możliwość nagrania rozmowy telefonicznej 17

18 Sztuka przygotowywania informacji 18 Niektóre newsy żyją tylko 24 h.

19 Informacja prasowa – wyjaśnienie pojęcia Czym jest informacja prasowa? To podstawowe narzędzie komunikacji z dziennikarzami, dzięki któremu przekazujemy informacje o wydarzeniach dotyczących funkcjonowania naszej kancelarii. Czym nie jest informacja prasowa? Informacja prasowa nie jest reklamą. Informacja prasowa nie jest ofertą sprzedaży. 19

20 Struktura informacji prasowej 20

21 Zasada odwróconej piramidy 21

22 Tożsamość firmowa, czyli Corporate Identity 22

23 Case study 23 PwC Legal Services

24 PwC Legal Services

25 Events & Sponsoring Poprawa reputacji Wzmocnienie rozpoznawalności marki, a także zdobycie dla niej uznania i przychylności Pozytywny wpływ na motywację pracowników i podniesienie poziomu ich identyfikacji z firmą Pozytywne skojarzenia klientów, którzy chętnie wiążą się z firmą, która nie ogranicza się jedynie do podstawowej działalności 25

26 Budowanie wizerunku prawnika i kancelarii 26

27 Od czego zacząć? Pierwszy krok: Definiujemy to, co nam najbliższe Siebie samego Klienta Katalog usług Korzyści 27

28 Od czego zacząć? Drugi krok: Wybieramy kanały komunikacji Media tradycyjne Nowe media Własne medium 28

29 Od czego zacząć? Trzeci krok: Zaczynamy komunikować Komunikacja wewnętrzna Komunikacja zewnętrzna 29

30 Sztuka budowania wizerunku Dobre rady na start: Koncentrujmy wszystkie działania wizerunkowe na jednym, strategicznym celu – dotarciu do klienta tak, aby przekonać go w sposób ekspercki, do naszych usług Mierzmy siły na zamiary Bądźmy konsekwentni w podejmowanych działaniach Korzystajmy ze sprawdzonych narzędzi i instrumentów PR Monitorujmy działania naszej kancelarii i konkurencji Bądźmy otwarci na zmiany Korzystajmy ze szkoleń 30

31 10 błędów w komunikacji 31

32 Check lista część 1 Brak osoby odpowiedzialnej za komunikację Blokowanie informacji (informacja za długo przetrzymywana traci na wartości) Błędna kolejność przekazywania newsów Bez teczki prasowej ani rusz! Brak informacji zwrotnej - w wielu przypadkach wystarczy przedstawić stan sytuacji na teraz 32

33 Check lista część 2 Zatrzymywanie wiedzy tylko na siebie Brak odpowiedzi na podstawowe pytania – dlaczego się zmieniamy, dokąd zmierzamy, jak do tego dojdziemy, jaka będzie nasza rola Luki w prezentacji zakresu świadczonych usług oraz w portfolio klientów Tworzenie mało wartościowych treści Problem pomiaru efektywności podejmowanych działań 33

34 Warsztat Przegląd i analiza treści ogłoszeń reklamowych, publikowanych na łamach Rzeczpospolitej 34

35 WKB oraz Kochański, data: 7 stycznia 2013 r. 35

36 Gessel, data: 21 stycznia 2013 r. 36

37 Baker & McKenzie, data: 22 stycznia 2013 r. 37

38 Dziękuję za uwagę Agnieszka Brzozowska Marketing & PR Manager, Partner MDP eventum tel.:


Pobierz ppt "Kraków, 21.06.2013 r. PWSK – Prawnik w sieci klientów PR USŁUG PRAWNYCH Agnieszka Brzozowska Marketing & PR Manager, Partner MDP eventum."

Podobne prezentacje


Reklamy Google