Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Nie bój się marzyć – Augustów 2010 Opracowane przez grupę G7 (przedsiębiorczość) Uczelnianych Zespołów Badawczych w składzie (od lewej): Zuza, Mateusz.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Nie bój się marzyć – Augustów 2010 Opracowane przez grupę G7 (przedsiębiorczość) Uczelnianych Zespołów Badawczych w składzie (od lewej): Zuza, Mateusz."— Zapis prezentacji:

1 Nie bój się marzyć – Augustów 2010 Opracowane przez grupę G7 (przedsiębiorczość) Uczelnianych Zespołów Badawczych w składzie (od lewej): Zuza, Mateusz A., Mateusz K., Sara, za Sarą (schowana) Paulina, Agata, za Agatą (schowany) Kuba, pierwszy od prawej Jan

2 Założenia projektu W trakcie obozu naukowego grupa przedsiębiorczości z Gdyni (G7) zdecydowała zmierzyć się z projektem autorstwa Pani Ewy Mituły pt. Nie bój się marzyć. Pracy nad projektem poświęciliśmy 30 godzin lekcyjnych. Jego celem było zapoznanie uczniów z ogólnymi zasadami, które obowiązują przyszłych kandydatów na przedsiębiorców chcących założyć swą działalność w Polsce. Oprócz wiadomości teoretycznych z tym związanych uczestnicy obozu dowiedzieli się także czym jest zjawisko globalnej wioski i jakie niesie ono ze sobą skutki. Podzielono je następnie na dwa typy: - zagrożenia - tj. np. zjawisko konkurencji, ale także - korzyści – tj. np. szerokie rynki zbytu itd.

3 Realizacja projektu Analizie poddano także biografię dwóch z listy najbogatszych ludzi świata (Billa Gatesa i Ingvara Kamprada) oraz studenta Alexa Thewa (autora internetowego fenomenu - Million Dollar Homepage). Miało to na celu ukazanie ich zupełnie odmiennych sposobów dochodzenia do wielkiego bogactwa i sławy oraz uświadomienie uczestnikom projektu, że dobry i co najważniejsze INNOWACYJNY pomysł najczęściej skazany jest na sukces niezależnie od funduszy jakimi firma dysponuje na samym początku swej działalności.

4 Realizacja projektu cd. Uczestników projektu zapoznano również ze sposobem funkcjonowania dwóch niebywale dochodowych sklepów - Wal-Mart i ZARA – będących, dzięki opracowanych przez ich zarządców innowacyjnym strategiom działania, potentatami w reprezentowanych przez siebie branżach. Po omówieniu wszystkich aspektów części teoretycznej uczniowie zostali podzieleni na dwie grupy i poproszeni o zastanowienie się jakie typy działalności chcieliby założyć i w jakich lokalizacjach w Polsce miałoby to mieć miejsce.

5 Realizacja projektu cd. Następnie poproszono ich o wykorzystanie zdobytych podczas pierwszych dni obozu informacji i szczegółowe przygotowanie (krok po kroku) wszystkich formalności związanych z wdrożeniem tych pomysłów w życie.

6 Etapy realizacji projektu

7 Nie bój się marzyć … tak jak oni …

8 Od pucybuta do milionera vs. pieniądz robi pieniądz

9 InIngvar Kamprad Pochodził z mało zamożnej rodziny, która nie była w stanie zapewnić mu należytego wykształcenia. Jako mały chłopiec sprzedawał zapałki, które rozwoził na rowerze. Z czasem swój asortyment powiększył o m.in. nasiona, ołówki, długopisy oraz ozdoby choinkowe. W 1943r. założył firmę IKEA. Nazwa pochodzi od jego inicjałów, pierwszej litery jego rodzinnego miasta i pierwszej litery parafii w której się wychował. Obecnie jest uważany za piątego najbogatszego człowieka świata, którego majątek szacuje się na 53,5 mld$.

10 Wychowywał się w bogatej rodzinie, która zapewniła mu solidne wykształcenie, dzięki czemu miał łatwy start w życiu. W 1999 jego majątek przekroczył wartość 100 miliardów dolarów. Obecnie zajmuje drugie miejsce w rankingu najbogatszych ludzi na świecie. Według tygodnika Time należy do 100 ludzi, którzy najbardziej wpłynęli na losy świata w XX wieku oraz jednym z 100 najbardziej wpływowych ludzi w latach 2004, 2005 i 2006. Bill Gates

11 Biznes ma tylko dwie funkcje - marketing i innowacje

12 21-letni Alex Thew szukał sposobu, aby w krótkim czasie zarobić na studia. Wpadł na rewelacyjny pomysł, postanowił założyć stronę internetową, na której wynajmował miejsce reklamowe. Podzielił je na milion pixeli, z którego każdy pixel kosztował dolara. Aby wynająć miejsce reklamowe należało zakupić co najmniej 100 pixeli. Z czasem strona stała się bardzo popularna i reklamowały się na niej firmy takie jak gazeta The Times czy Yahoo. Po roku Alex stał się milionerem. Alex Thew

13 Wal-Mart vs. ZARA

14 Wal-Mart Jedna z najpopularniejszych sieci amerykańskich supermarketów, którego sklepy można znaleźć za każdym rogiem. Supermarket został założony przez Sama Waltona w 1962r. Myślą przewodnią sieci marketów, która przyczyniła się do zanotowania czystego zysku na poziomie 12,7mld USD, przy obrotach 378,8 mld USD, jest Istnieje tylko jeden szef - Klient. On może zwolnić każdego w firmie, od prezesa w dół – po prostu wydając swoje pieniądze gdzie indziej.

15 ZARA Flagowa marka hiszpańskiej firmy Inditex Group – szybko rozwijającej się firmy odzieżowej, która posiada ponad 2.700 sklepów w 60 krajach. Jej założycielem jest najbogatszy Hiszpan (10 miejsce na świecie) - Amancio Ortega. Jego strategią była szybkość projektowania, dostaw oraz szybkości reakcji na zmianę mody. Dziś marką ZARA opatrzonych jest ponad 650 sklepów w 50 krajach świata, których obroty sięgają ok. 5 mld dolarów w skali roku.

16 Zakładanie Działalności

17 Każda z grup dokonała wyboru przedmiotu działalności, skompletowała niezbędną dokumentację potrzebną do wdrożenia projektu w życie, sporządziła prosty biznesplan i kalkulację ceny, a także określiła próg rentowności dla zakładanego przedsiębiorstwa. Następnie obie grupy zajęły się konstruowaniem kampanii reklamowych i wykonały krótkie formy reklamowe w różnych technikach, w tym z wykorzystaniem technik informacyjnych i technik graficznych przydatnych w konstruowaniu przekazu reklamowego.

18 Marketing 4 P

19 Kampania reklamowa i wizytówki

20 Podsumowanie

21 Opracowywany przez nas w trakcie obozu naukowego w Augustowie temat Nie bój się marzyć ukazał nam jak efektywnie funkcjonować w warunkach gospodarki rynkowej oraz wzbogacił nas w umiejętność diagnozowania potrzeb rynku i weryfikowania marzeń z realiami życia codziennego. Uczestnicy projektu zostali wyposażeni w wiedzę dotyczącą wymogów prawnych zawiązanych z założeniem własnej firmy, w podstawowe pojęcia i zasady działalności marketingowej firmy oraz (na kilku przykładach) zaprezentowano im jak bardzo w obecnym świecie, zwanym gospodarka rynkową, liczy się fakt bycia innowacyjnym i konkurencyjnym.

22 Dziękujemy!!


Pobierz ppt "Nie bój się marzyć – Augustów 2010 Opracowane przez grupę G7 (przedsiębiorczość) Uczelnianych Zespołów Badawczych w składzie (od lewej): Zuza, Mateusz."

Podobne prezentacje


Reklamy Google