Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

JAVA. Spis zagadnień 1.Wprowadzenie 2.Historia 3.Platforma Javy 4.Program w Javie 5.Co to jest obiekt? 6.Klasa 7.Kilka zalet Javy.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "JAVA. Spis zagadnień 1.Wprowadzenie 2.Historia 3.Platforma Javy 4.Program w Javie 5.Co to jest obiekt? 6.Klasa 7.Kilka zalet Javy."— Zapis prezentacji:

1 JAVA

2 Spis zagadnień 1.Wprowadzenie 2.Historia 3.Platforma Javy 4.Program w Javie 5.Co to jest obiekt? 6.Klasa 7.Kilka zalet Javy

3 Wprowadzenie Java- zorientowany obiektowo język programowania, język interpretowany, a nie kompilowany, język pracujący na wielu platformach, język nastawiony na produktywność programisty, zastosowania Javy

4 Historia Bill Joy sugeruje SUNowi stworzenie środowiska obiektowego na bazie C++, W ramach projektu Green powstaje język OAK - Object Application Kernel (James Gosling),

5 Star Seven i Duke

6 Historia c.d zmiana nazwy na JAVA ze względu na zastrzeżenie nazwy OAK, Pojawia się Netscape zgodny z Javą 1.0, Sun propaguję darmowe środowisko JDK 1.0, Java 2 Nowe oblicze Javy.

7 Platforma Javy Co to jest platforma? JRE = Java API + Java VM Java VM Java API program w Javie Maszyna Wirtualna Javy system komputerowy Java API

8 Platforma Javy- jak to działa Kod źródłowy (plik *.java) Kod wynikowy (plik *.class) Kompilator Maszyny wirtualne

9 Program w Javie Program- zestaw klas Klasa- podstawowa jednostka enkapsulacji Pliki źródłowe o rozszerzeniu *.java Konwencja- nazwa klasy i pliku są zgodne Struktura kodu w Javie Plik źródłowy klasa składowe metody

10 Aplikacje i aplety Dwa rodzaje programów: standalone programs i applets Aplikacje działają w trybie tekstowym i graficznym. Aplety działają tylko w trybie graficznym. Aplikacje wymagają Wirtualnej Maszyny Javy. Aplety są wykonywane przez środowisko przeglądarek.

11 Co to jest obiekt? W skrócie: jest to uproszczone przedstawienie pewnego fragmentu rzeczywistości. Wszystko może być obiektem; możemy tworzyć dowolne obiekty w programach, które coś reprezentują. Tworzymy obiekty o właściwościach, które są nam w danym momencie potrzebne do rozwiązania problemu. Uosabiając obiekt, możemy powiedzieć, że obiekt wie pewne informacje, a także może wykonywać pewne czynności. O co chodzi?

12 Przykłady obiektów Obiekt Pies ilośćŁap = 4 rasa = Kundel imię = Azor szczekaj() róbKupęNaTrawnik() merdajOgonem() Obiekt Żarówka mocW = 150 rozmiar = E27 czyWłączona = false włączSię() wyłączSię() przepalSię() Te informacje obiekt wie. Określają one stan obiektu. Są to tzw. składowe Te czynności obiekt może wykonać. Są to metody

13 Klasa – nowe pojęcie Klasa służy do tworzenia obiektów. Klasa sama w sobie nie jest obiektem. Informuje ona Wirtualną Maszynę Javy, jak należy utworzyć obiekt tego konkretnego typu. Każdy obiekt utworzony na podstawie klasy może mieć unikalne wartości składowych. Klasa Pies rasa imię szczekaj() merdajOgonem() Jedna klasa......wielu różnych obiektów...służy do utworzenia...

14 Klasa c.d. class NazwaKlasy { // składowe typ_zmiennej zmienna_1;... typ_zmiennej zmienna_n; // konstruktor NazwaKlasy(typ_argumentu nazwa_argumentu) { treść_konstruktora; } // metody typ_wart_zwracanej nazwa_metody(typ_arg nazwa_arg) { treść_metody; } } // koniec class NazwaKlasy Nazwa klasy składowe metody

15 Java sama wynosi śmieci... Za każdym razem, kiedy w Javie jest tworzony obiekt, trafia on do obszaru pamięci nazywanego stertą. Wszystkie obiekty, niezależnie od tego, kiedy, jak i gdzie zostaną utworzone, zawsze są przechowywane na stercie. Sterta ta jest automatycznie odśmiecana (tzn. kiedy obiekt już nie jest potrzebny, JVM zwalnia pamięć), co jest bardzo dużym udogodnieniem dla programistów.

16 Po co się męczyć? Biblioteka standardowa Javy jest ogromna i zawiera wiele klas (ok. 2500) gotowych do użycia. Jest o kolejne udogodnienie, gdyż może się zdarzyć, że mamy coś do napisania co już dawno było napisane. Po co na nowo wymyślać koło?

17 Czego potrzebujemy do pisania w Javie? Środowisko programistyczne - Java Runtime Engine - Eclipse Dokumentacja API Literatura

18 Bibliografia 1.K. Sierra, B. Bates, Head First Java, wyd. Helion 2.B. Eckel, Thinking in Java 3.J. Rumiński, Język JAVA- podstawy programowania


Pobierz ppt "JAVA. Spis zagadnień 1.Wprowadzenie 2.Historia 3.Platforma Javy 4.Program w Javie 5.Co to jest obiekt? 6.Klasa 7.Kilka zalet Javy."

Podobne prezentacje


Reklamy Google