Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Podróże historyczno-kulturowe w czasie i przestrzeni Program wycieczek edukacyjnych dla młodzieży do miejsc pamięci narodowej.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Podróże historyczno-kulturowe w czasie i przestrzeni Program wycieczek edukacyjnych dla młodzieży do miejsc pamięci narodowej."— Zapis prezentacji:

1 Podróże historyczno-kulturowe w czasie i przestrzeni Program wycieczek edukacyjnych dla młodzieży do miejsc pamięci narodowej

2 Projekt wycieczek powinien: dokładnie określać cele kształcące, poznawcze dokładnie określać cele kształcące, poznawcze i wychowawcze, zawierać opis edukacyjnego programu zawierać opis edukacyjnego programu z wykazem miejsc pamięci narodowej oraz innych miejsc znaczących dla dziedzictwa kulturowego i historycznego (Polski, regionu) będących na trasie wycieczki,

3 być dostosowany programowo i organizacyjnie być dostosowany programowo i organizacyjnie do wieku uczniów oraz uwzględniać ich możliwości fizyczne, intelektualne i psychiczne, zawierać zgodę organu prowadzącego szkołę zawierać zgodę organu prowadzącego szkołę na przystąpienie do konkursu, dotyczyć wycieczek 1-3-dniowych, realizowanych w miesiącach: czerwiec, wrzesień, październik. dotyczyć wycieczek 1-3-dniowych, realizowanych w miesiącach: czerwiec, wrzesień, październik.

4 Dofinansowanie wycieczek edukacyjnych w 2007 roku dotyczy uczniów: klas szóstych szkół podstawowych,klas szóstych szkół podstawowych, klas drugich gimnazjów,klas drugich gimnazjów, klas drugich szkół ponadgimnazjalnych.klas drugich szkół ponadgimnazjalnych.

5 Wysokość dofinansowania wynosi od 30% do 70% kosztów ponoszonych przez uczniów oraz 100% kosztów dla uczniów będących w trudnej sytuacji życiowej. Wysokość dofinansowania wynosi od 30% do 70% kosztów ponoszonych przez uczniów oraz 100% kosztów dla uczniów będących w trudnej sytuacji życiowej.

6 Priorytety brane pod uwagę przy wyborze ofert: przygotowanie programu wycieczki przygotowanie programu wycieczki informacja o udziale wszystkich uczestników informacja o udziale wszystkich uczestników w opracowaniu programu, zebranych materiałach np.: mapy, przewodniki; o znajomości trasy i odwiedzanych miejscach, o rezerwacji biletów wstępu do zwiedzanych obiektów, o rezerwacji osób oprowadzających, itp.

7 wartości edukacyjne, wartości edukacyjne, dostosowanie programu wycieczki do wieku uczniów, dostosowanie programu wycieczki do wieku uczniów, organizacyjne przygotowanie wycieczki (regulamin, zasady bezpieczeństwa, noclegi, środki komunikacji, ubezpieczenie, itp.), organizacyjne przygotowanie wycieczki (regulamin, zasady bezpieczeństwa, noclegi, środki komunikacji, ubezpieczenie, itp.), finansowe przygotowanie wycieczki (oszczędna kalkulacja kosztów, pozyskiwanie sponsorów). finansowe przygotowanie wycieczki (oszczędna kalkulacja kosztów, pozyskiwanie sponsorów).

8 Wykaz miejsc pamięci narodowej uwzględnia m.in.: obiekty o szczególnym znaczeniu w dziejach narodu obiekty o szczególnym znaczeniu w dziejach narodu i państwa polskiego (Warszawa, Kraków, Jasna Góra) obiekty na Szlaku Piastowskim (Gniezno, Kruszwica, Ostrów Lednicki, Poznań, Biskupin, Strzelno) obiekty na Szlaku Piastowskim (Gniezno, Kruszwica, Ostrów Lednicki, Poznań, Biskupin, Strzelno) obiekty na Szlaku Orlich Gniazd (Ojców, Mirów, Bobolice, Pieskowa Skała, Ogrodzieniec, Rabsztyn) obiekty na Szlaku Orlich Gniazd (Ojców, Mirów, Bobolice, Pieskowa Skała, Ogrodzieniec, Rabsztyn)

9 miejsca kaźni narodu polskiego (Oświęcim, Treblinka, Sztutowo, Sobibór, Rogoźnica, Majdanek, Palmiry) miejsca kaźni narodu polskiego (Oświęcim, Treblinka, Sztutowo, Sobibór, Rogoźnica, Majdanek, Palmiry) sanktuaria (Jasna Góra, Kalwaria Zebrzydowska, Kraków-Łagiewniki, Święty Krzyż, Kodeń nad Bugiem, Święta Lipka, Gietrzwałd, Piekary Śląskie, Licheń) sanktuaria (Jasna Góra, Kalwaria Zebrzydowska, Kraków-Łagiewniki, Święty Krzyż, Kodeń nad Bugiem, Święta Lipka, Gietrzwałd, Piekary Śląskie, Licheń) muzea wybitnych Polaków (Wadowice, Zuzela, Czarnolas, Oblęgorek, Russów, Śmiełów, Będomin) muzea wybitnych Polaków (Wadowice, Zuzela, Czarnolas, Oblęgorek, Russów, Śmiełów, Będomin)

10 Projekt wycieczki edukacyjnej Polskie obiekty na Liście Światowego Dziedzictwa Kulturowego UNESCO ZSOiP Wolsztyn

11 Harmonogram podjętych działań: Zarządzenie Wielkopolskiego Kuratora Oświaty wpływa do szkoły Zarządzenie Wielkopolskiego Kuratora Oświaty wpływa do szkoły Ankieta wśród uczniów dotycząca wyboru miejsca wycieczki Ankieta wśród uczniów dotycząca wyboru miejsca wycieczki Wstępne opracowanie programu, wybór terminu wycieczki, kalkulacja kosztów Wstępne opracowanie programu, wybór terminu wycieczki, kalkulacja kosztów Spotkanie z rodzicami uczniów: ustalenie programu i kosztów wycieczki Spotkanie z rodzicami uczniów: ustalenie programu i kosztów wycieczki

12 Rezerwacja noclegów, wyżywienia, autokaru, przewodnika miejskiego Rezerwacja noclegów, wyżywienia, autokaru, przewodnika miejskiego Rezerwacja biletów wstępu do zwiedzanych obiektów Rezerwacja biletów wstępu do zwiedzanych obiektów Przygotowanie regulaminu i zasad bezpieczeństwa na wycieczce Przygotowanie regulaminu i zasad bezpieczeństwa na wycieczce Zapoznanie uczniów z regulaminem i zasadami bezpieczeństwa Zapoznanie uczniów z regulaminem i zasadami bezpieczeństwa

13 Złożenie projektu wycieczki w Kuratorium Oświaty Złożenie projektu wycieczki w Kuratorium Oświaty w Poznaniu Informacja o uzyskanym dofinansowaniu wycieczki Informacja o uzyskanym dofinansowaniu wycieczki Ubezpieczenie uczestników wycieczki Ubezpieczenie uczestników wycieczki Realizacja wycieczki wg ustalonego programu Realizacja wycieczki wg ustalonego programu Ewaluacja wycieczki – ankieta wśród uczniów Ewaluacja wycieczki – ankieta wśród uczniów

14 Program wycieczki: Dzień pierwszy godz wyjazd z Wolsztyna godz Trzebnica – sanktuarium św. Jadwigi Śląskiej godz Obóz koncentracyjny Auschwitz-Birkenau godz Tyniec – Opactwo Benedyktynów godz Kraków-Borek Fałęcki (zakwaterowanie)

15 Dzień drugi godz zwiedzanie Krakowa z przewodnikiem Kazimierz – dzielnica żydowska (synagoga Remuh) Kazimierz – dzielnica żydowska (synagoga Remuh) Wawel – Katedra, Zamek Królewski Wawel – Katedra, Zamek Królewski Dzielnica Uniwersytecka (Collegium Maius) Dzielnica Uniwersytecka (Collegium Maius) Stare Miasto (m.in. Bazylika Mariacka, Sukiennice, Kościół Franciszkanów, Muzeum Czartoryskich) Stare Miasto (m.in. Bazylika Mariacka, Sukiennice, Kościół Franciszkanów, Muzeum Czartoryskich)

16 Dzień trzeci godz sanktuarium w Krakowie-Łagiewnikach godz Lanckorona godz Kalwaria Zebrzydowska godz Wadowice godz powrót do Wolsztyna

17 Koszt wycieczki wyniósł 7090 zł, z tego: Wpłaty 27 uczniów po 170 zł, tj zł Wpłaty 27 uczniów po 170 zł, tj zł Dofinansowanie z Rady Rodziców 190 zł Dofinansowanie z Rady Rodziców 190 zł Dofinansowanie z Kuratorium Oświaty 2310 zł, Dofinansowanie z Kuratorium Oświaty 2310 zł, tj. 33 % poniesionych kosztów, tj. 33 % poniesionych kosztów, tj. 86 zł na 1 uczestnika wycieczki. tj. 86 zł na 1 uczestnika wycieczki.

18 Ewaluacja wycieczki

19

20 Dziękuję za uwagę Małgorzata Buda ZSOiP Wolsztyn


Pobierz ppt "Podróże historyczno-kulturowe w czasie i przestrzeni Program wycieczek edukacyjnych dla młodzieży do miejsc pamięci narodowej."

Podobne prezentacje


Reklamy Google