Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Z achowania O pozycyjno - B untownicze Materiał opracowały: Justyna Pacuła – reedukator Hanna Podłucka – nauczyciel wczesnoszkolny.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Z achowania O pozycyjno - B untownicze Materiał opracowały: Justyna Pacuła – reedukator Hanna Podłucka – nauczyciel wczesnoszkolny."— Zapis prezentacji:

1 Z achowania O pozycyjno - B untownicze Materiał opracowały: Justyna Pacuła – reedukator Hanna Podłucka – nauczyciel wczesnoszkolny

2 Występowanie ODD wśród dzieci

3 Ich rozpowszechnienie wynosi od 2% do 9% jeśli chodzi o zaburzenie zachowania oraz od 6% do 10 % w przypadku zaburzenia opozycyjno-buntowniczego. Częściej są rozpoznawane w dużych miastach niż na wsiach. Mogą pojawić się w każdym wieku. U chłopców w większości rozpoznaje się w młodszym wieku, najczęściej w pierwszych latach szkoły podstawowej. U dziewcząt początek zaburzeń zachowania wiąże się z okresem dojrzewania (ok r.ż). Zaburzenia zachowania znajdują się wśród najczęściej występujących zaburzeń wieku dziecięcego

4

5 Zaburzenia opozycyjno-buntownicze to zazwyczaj zespół objawów, który pojawia się w ramach innej diagnozy, np. wspólnie z ADHD, depresją dwubiegunową, zaburzeniami lękowymi. Dziecko zdecydowanie odmawia wykonywania poleceń, nadmiernie reaguje, łatwo traci cierpliwość i wpada w gniew. Potrafi specjalnie drażnić i kłócić się z innymi. Nie umie wziąć odpowiedzialności za swoje działanie. Pewnemu czteroletniemu chłopcu opiekunka w przedszkolu kazała położyć się na łóżku podczas leżakowania. Malec odmówił. Opiekunka nalegała, aby jej posłuchał. Chłopiec spokojnie podszedł do łóżka, nasiusiał na nie i stwierdził: Teraz chyba już nie muszę się na nim kłaść.

6 Martin Kutscher, Tony Atwood, Robert Wolff autorzy książki Dzieci z zaburzeniami łączonymi twierdzą, że dzieci nie są dotknięte tylko jednym problemem. Bardzo często kilka schorzeń grupuje się w rozmaitych układach, które noszą nazwę zaburzeń łączonych. Najczęstszymi rodzajami są: ADHD ADD ADHD bez H tj. bez hiperaktywności - dziecko z tym deficytem nie sprawia kłopotów wychowawczych, a bardziej kłopoty edukacyjne trudności w nauce zaburzenia ze spektrum autystycznego np. zespół Aspergera zaburzenia integracji sensorycznej zaburzenia lękowe i obsesyjno-kompulsywne zespól Touretta (występowaniem licznych tików motorycznych i głosowych pochrząkiwania, szczekanie, mlaskanie językiem) depresja depresja dwubiegunowa zaburzenia opozycyjne zaburzenia przetwarzania bodźców słuchowych.


Pobierz ppt "Z achowania O pozycyjno - B untownicze Materiał opracowały: Justyna Pacuła – reedukator Hanna Podłucka – nauczyciel wczesnoszkolny."

Podobne prezentacje


Reklamy Google