Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

LK8000 Mateusz Pusz 29.11.2010.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "LK8000 Mateusz Pusz 29.11.2010."— Zapis prezentacji:

1 LK Mateusz Pusz

2 Agenda Wprowadzenie Wprowadzenie Tryby pracy Tryby pracy Interfejs Interfejs Mapa Mapa Przygotowanie do lotów Przygotowanie do lotów Scenariusze użycia (Warsztaty) Scenariusze użycia (Warsztaty) Linki Linki Pytania Pytania

3 Uwaga Większość obrazków z tej prezentacji została pobrana w z wersji LK b Większość obrazków z tej prezentacji została pobrana w z wersji LK b Najnowsza wersja oprogramowania może nieznacznie różnić się od przedstawionej Najnowsza wersja oprogramowania może nieznacznie różnić się od przedstawionej

4 LK8000 Aplikacja pisana przez pilotów dla pilotów Aplikacja pisana przez pilotów dla pilotów Główny programista – Paolo Ventafridda Główny programista – Paolo Ventafridda posiadacz diamentowej odznaki szybowcowej posiadacz diamentowej odznaki szybowcowej Kilkunastu Alpha i dziesiątki Beta testerów na całym świecie Kilkunastu Alpha i dziesiątki Beta testerów na całym świecie testowanie aplikacji zarówno w realnych warunkach i konfiguracjach jak i pod symulatorem szybowcowym Condor testowanie aplikacji zarówno w realnych warunkach i konfiguracjach jak i pod symulatorem szybowcowym Condor Za darmo!!! Za darmo!!! Aplikacja wywodzi się od projektu XCSoar Aplikacja wywodzi się od projektu XCSoar Wersja binarna jak i kod źródłowy dostępny do ściągnięcia ze strony projektu Wersja binarna jak i kod źródłowy dostępny do ściągnięcia ze strony projektu Realna alternatywa dla SeeYou i WinPilot'a Realna alternatywa dla SeeYou i WinPilot'a

5 Tryby pracy

6 Cel Dystans do celu Kierunek do celu Godzina z GPS Kompas MC Doskonałość do celu Wysokość nad celem Skala Status Bottom Bar 10 zestawów parametrów (4 zestawy w pełni konfigurowalne) Doskonałość Vario Final Glide Bar Prędkość względem ziemi Wiatr Tryb

7 Pionowy profil komina Środek komina z uwzględnieniem wiatru i wysokości Skala Status Tryb Aktualna wysokość w kominie i wielkość MC Wysokość bezwzględna Średnie noszenie z 30 sekund Średnie noszenie z całego komina Wysokość uzyskana w kominie Wysokość nad poziomem gruntu

8 Interfejs (Turbulence-Proof)

9 Zoom IN Zoom OUT LeftRightInfoPage Menu Left UP Right UP

10 Up Down Select LeftRightInfoPage Menu

11 Scroll Down/Up Page Next/Prev

12

13

14

15

16

17 AUXParametry aktywnego trybu pracy

18

19

20

21

22

23

24 Mapa

25 Kierunek lotu

26 Bezpieczeństwo

27 Zasięg lotu

28 Przeszkody terenowe

29 Krążenie 1/2

30 Krążenie 2/2

31 Żagiel

32 Final Glide Bar Bardzo daleko do finiszu Brakująca wysokość przy aktualnym MC, balaście i wietrze Dla MC=0 już niewiele brakuje Dla MC=0 już dolecimy, dla aktualnego MC nie dolecimy Dolecimy

33 Dostępność lotnisk Lotnisko poza zasięgiem Lotnisko w zasięgu

34 Strefy All on

35 TrueWind Wylicza kierunek i siłę wiatru w locie prostoliniowym Wylicza kierunek i siłę wiatru w locie prostoliniowym Nie wymaga podłączenia żadnych urządzeń zewnętrznych Nie wymaga podłączenia żadnych urządzeń zewnętrznych Zgodność wyników potwierdzona z: Zgodność wyników potwierdzona z: wiatrem z komina wiatrem z komina Zander Zander SeeYou PC SeeYou PC Condor Condor

36 Przygotowanie do lotów

37 Co trzeba przygotować do lotu? LK8000 z ulubioną konfiguracją LK8000 z ulubioną konfiguracją Plik PLR z biegunową szybowca Plik PLR z biegunową szybowca Format WinPilot + dodatki Format WinPilot + dodatki Plik z PZtami Plik z PZtami Format WinPilot (DAT) lub SeeYou Mobile (CUP) Format WinPilot (DAT) lub SeeYou Mobile (CUP) Może być zagnieżdżony wewnątrz pliku LKM lub XCM Może być zagnieżdżony wewnątrz pliku LKM lub XCM Teren i topologia [opcjonalnie ale mocno polecane] Teren i topologia [opcjonalnie ale mocno polecane] LKMAPS – plik LKM i DEM LKMAPS – plik LKM i DEM XCSoar – plik XCM XCSoar – plik XCM Strefy [opcjonalnie] Strefy [opcjonalnie] Format Open Air = WinPilot Format Open Air = WinPilot Przejrzeć i ustawić dane w oknie Basic Setup Przejrzeć i ustawić dane w oknie Basic Setup

38 Polar MassDryGross[kg] MassDryGross[kg] Masa dla której zmierzono polar Masa dla której zmierzono polar MaxWaterBallast[liters] MaxWaterBallast[liters] Pojemność balastu wodnego Pojemność balastu wodnego Speed1[km/h], Sink1[m/s], Speed2, Sink2, Speed3, Sink3 Speed1[km/h], Sink1[m/s], Speed2, Sink2, Speed3, Sink3 3 pary prędkości i opadania z biegunowej prędkości 3 pary prędkości i opadania z biegunowej prędkości WingArea[m2] WingArea[m2] Rozszerzenie LK8000 (nie ma w WinPilot) Rozszerzenie LK8000 (nie ma w WinPilot) Umożliwia ustawienie Wing Loading w Basic Setup Umożliwia ustawienie Wing Loading w Basic Setup

39 Punkty Zwrotne (PZty) Nazwa Nazwa Szerokość i długość geograficzna Szerokość i długość geograficzna Wysokość n.p.m. Wysokość n.p.m. Typ PZ Typ PZ Lotnisko Lotnisko Lądowisko Lądowisko TP – Turn Point TP – Turn Point Kierunek i długość pasa startowego oraz częstotliwość radiowa (tylko dla SeeYou CUP) Kierunek i długość pasa startowego oraz częstotliwość radiowa (tylko dla SeeYou CUP) Komentarz Komentarz

40 Teren i Topologia 1/3 Teren Teren Wysokość terenu nad poziomem morza Wysokość terenu nad poziomem morza Używany do Używany do liczenia przeszkód terenowych liczenia przeszkód terenowych rysowania mapy wysokościowej terenu rysowania mapy wysokościowej terenu gdy PZ nie ma podanej wysokości w pliku wtedy używana jest wysokość w miejscu PZ gdy PZ nie ma podanej wysokości w pliku wtedy używana jest wysokość w miejscu PZ Topologia Topologia Charakterystyczne punkty terenu (drogi, rzeki, jeziora, itp.) Charakterystyczne punkty terenu (drogi, rzeki, jeziora, itp.)

41 Pliki XCM 2/3 Format XCSoar Format XCSoar Uwaga: Format ten jest przestarzały i nie wiadomo jak długo będzie wspierany Uwaga: Format ten jest przestarzały i nie wiadomo jak długo będzie wspierany On-Line Generator XCSoar On-Line Generator XCSoar Umożliwia samodzielne wygenerowanie map dla dowolnego obszaru określonego przez: Umożliwia samodzielne wygenerowanie map dla dowolnego obszaru określonego przez: koordynaty geograficzne koordynaty geograficzne plik z PZ'tami (format WinPilot) plik z PZ'tami (format WinPilot)

42 Pliki LKM i DEM 3/3 Format LKMAPS Format LKMAPS Nowy format map dostarczający Nowy format map dostarczający nowsze i dokładniejsze dane terenu (do 250m) nowsze i dokładniejsze dane terenu (do 250m) więcej danych topologii więcej danych topologii Możliwość dopasowania ilości wyświetlanych detali topologii do własnych potrzeb Możliwość dopasowania ilości wyświetlanych detali topologii do własnych potrzeb Pobieranie Pobieranie Zestaw gotowych do ściągnięcia map Zestaw gotowych do ściągnięcia map Zamawianie Zamawianie Jeśli jakiegoś terenu brakuje w gotowej bazie map to należy wypełnić prosty formularz i wysłać go do autora projektu Jeśli jakiegoś terenu brakuje w gotowej bazie map to należy wypełnić prosty formularz i wysłać go do autora projektu

43 Strefy Format Open Air (WinPilot) Format Open Air (WinPilot) Typ Typ Nazwa Nazwa Wysokość Wysokość od – do od – do AMSL lub AGL AMSL lub AGL Kształt Kształt Wielobok Wielobok Łuk Łuk

44 Basic Setup Balast wodny Balast wodny Wing loading Wing loading Stosunek całkowitej masy szybowca (konkretny egzemplarz szybowca z wyposażeniem, pilot, bagaż, spadochron) do powierzchni jego skrzydeł Stosunek całkowitej masy szybowca (konkretny egzemplarz szybowca z wyposażeniem, pilot, bagaż, spadochron) do powierzchni jego skrzydeł Zabrudzenie szybowca Zabrudzenie szybowca Przesuwa biegunową prędkości Przesuwa biegunową prędkości

45 Home Waypoint Należy ustawić po każdej zmianie mapy lub PZ'ów Należy ustawić po każdej zmianie mapy lub PZ'ów Home Waypoint Home Waypoint to miejsce w którym centruje się mapa po uruchomieniu przy braku sygnału GPS to miejsce w którym centruje się mapa po uruchomieniu przy braku sygnału GPS to lotnisko do którego LK8000 zawsze pokazuje kierunek i odległość to lotnisko do którego LK8000 zawsze pokazuje kierunek i odległość to lądowisko z najwyższym priorytetem na liście lotnisk alternatywnych to lądowisko z najwyższym priorytetem na liście lotnisk alternatywnych to PZ, który zawsze pojawi się na stronie InfoPage 3.1 Commons to PZ, który zawsze pojawi się na stronie InfoPage 3.1 Commons to wysokość dla barometru w przypadku gdy szybowiec znajduje się na ziemi w pobliżu domu to wysokość dla barometru w przypadku gdy szybowiec znajduje się na ziemi w pobliżu domu

46 Scenariusze użycia (Warsztaty)

47 Loty w stożku dolotowym Źle!!! Dobrze!!! Safety altitude = 300m

48 Loty wewnątrz strefy 1/2 Komunikat zatwierdzamy przez ACK Warn Przed lotem filtrujemy tylko nasz typ strefy

49 Loty wewnątrz strefy 2/2 Jesteśmy wewnątrz strefy (brak cieniowania) Opuściliśmy strefę (strefa zacieniowana)

50 Loty po trasie 1/3 Przygotowanie lusterka Ustawić mapę oraz opcjonalnie PZty i strefy (Setup System 1) Ustawić mapę oraz opcjonalnie PZty i strefy (Setup System 1) Ustawić dane szybowca (Setup System 7) Ustawić dane szybowca (Setup System 7) Ustawić dane dla loggera (Setup System 20) Ustawić dane dla loggera (Setup System 20)

51 Loty po trasie 2/3 Wbicie trasy Nav 2/3 -> Task Edit Nav 2/3 -> Task Edit Dodać wszystkie PZty Dodać wszystkie PZty Dla pierwszego PZta ustawić Dla pierwszego PZta ustawić parametry startu parametry startu typ zadania typ zadania typ sektorów typ sektorów mechanizm przełączania PZtów (patrz następny slajd) mechanizm przełączania PZtów (patrz następny slajd) zaawansowane parametry startu i mety (na zawody) zaawansowane parametry startu i mety (na zawody) Dla ostatniego PZta ustawić parametry mety Dla ostatniego PZta ustawić parametry mety W przypadku zadania AAT (obszarówka) dla pozostałych PZtów ustawić parametry sektora W przypadku zadania AAT (obszarówka) dla pozostałych PZtów ustawić parametry sektora

52 Loty po trasie 3/3 Mechanizm przełączania PZtów Manual Manual Ręczne przełączanie wszystkich PZtów Ręczne przełączanie wszystkich PZtów NIE zalecany NIE zalecany Auto Auto W pełni automatyczne przełączanie PZtów po ich osiągnięciu W pełni automatyczne przełączanie PZtów po ich osiągnięciu Może powodować kłopoty gdy wiele razy przekraczamy linię startu (np. w kominie lub na holu) Może powodować kłopoty gdy wiele razy przekraczamy linię startu (np. w kominie lub na holu) Arm Arm Wyzwalane przełączanie wszystkich PZtów Wyzwalane przełączanie wszystkich PZtów Zalecane dla zadań AAT (obszarówka) Zalecane dla zadań AAT (obszarówka) Arm start Arm start Wyzwalane przełączanie startu Wyzwalane przełączanie startu Pozostałe PZty przełączane automatycznie Pozostałe PZty przełączane automatycznie Zalecane, ale trzeba pamiętać o uzbrojeniu zaraz przed rozpoczęciem zadania Zalecane, ale trzeba pamiętać o uzbrojeniu zaraz przed rozpoczęciem zadania

53 Loty grupowe Pozycja kolegi Nasz kod

54 Linki LK8000 LK LK8000 Forum LK8000 Forum CAT_ID=11 CAT_ID=11 CAT_ID=11 CAT_ID=11 XCSoar XCSoar Condor2Nav Condor2Nav

55 Pytania?

56 Menu (Backup)

57

58

59

60

61

62

63

64

65

66

67

68

69

70

71

72

73

74

75

76

77

78

79

80

81

82

83

84

85

86

87

88

89

90

91

92

93


Pobierz ppt "LK8000 Mateusz Pusz 29.11.2010."

Podobne prezentacje


Reklamy Google