Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

CRM GigaCon 2012-05-21 Warszawa Jarosław Żeliński.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "CRM GigaCon 2012-05-21 Warszawa Jarosław Żeliński."— Zapis prezentacji:

1 CRM GigaCon Warszawa Jarosław Żeliński

2 Od 1991 roku w branży IT i zarządzania Od 1998 roku jako niezależny analityk, projektant i firma IT-Consulting.pl Dziesiątki publikacji w prasie branżowej i gospodarczej Członek Stowarzyszenia Doradców Gospodarczych Wykładowca Katedry Systemów Informacyjnych Wydziału Przedsiębiorczości Akademii Morskiej w Gdyni Kilkudziesięciu odbiorców usług doradczych, małe, średnie i duże firmy zarówno informatyczne jak i ich klienci. Poświadczenie bezpieczeństwa wydane przez ABW Ekspert przy Gabinecie Komisji Nadzoru Finansowego Projekty analityczne między innymi dla… Publikacje między innymi w …

3 Dział handlowy jako trzy kluczowe procesy czyli co robi dział obsługi klientów? Taksonomia dla procesów biznesowych Proces: czym jest Proces: czym nie jest CRM: Zarządzanie relacjami z klientem czyli czym? Jeśli oprogramowanie to jakie? Komunikujemy się z klientami wymieniając dane, nośnikiem są dokumenty. Kiedy dokumenty są tylko elektroniczne. Kiedy dokument podpisany jest zbędny.

4

5

6

7

8 Dane podmiotów (klientów) Repozytorium dokumentów Treść dokumentów Tu istotne są szczegóły treści dokumentów Dokumenty ustawowe mają treść narzuconą (faktura, WZ, inne…) Wpływ mamy na dokumenty, których wzory tworzymy sami: np. oferty Najważniejszym własnym jest metryka dokumentu!

9

10 … to zawartość metryk czyli tak zwanych metadanych: Chcemy zarządzać szansami ofert: metryka oferty musi zawierać pole szansa sprzedaży Chcemy zarządzać terminami: metryka każdego dokumentu musi zawierać pole termin … To co nazywamy Systemem CRM najczęściej stanowi zestaw własnych najlepszych praktyk, trudno jest tu wpasować gotowy CRM. To dlatego wdrożenia systemów CRM należą do najbardziej ryzykownych wdrożenie systemu CRM bez omówionej tu wiedzy, najczęściej prowadzi do niekończących się kastomizacji… a nie raz zarzucenia projektu Zaryzykuje tezę, że prawdopodobieństwo tego, że wdrożenie z sukcesem, w jakiejkolwiek firmie, gotowego systemu CRM wybranego bez powyższej analizy graniczy cudem.

11 Firma Świadczy usługi swoim klientom: CRM (Customer Relationship Management) System świadczy usługi Firmie: DSM (Document Management System)

12 To jest łańcuch czynności, powstaje produkt procesu, mogą powstawać produkty pośrednie, wymagane są zasoby by zaistniał To nie jest algorytm ani procedura bo te stanowią ograniczenia w procesie, nie są procesem. CRM Jakieś oprogramowanie

13 Obieg dokumentów – papierowy, elektroniczny, mieszany – to decyzja strategiczna, którą należy podjąć zanim powstanie pomysł na to co będzie wdrażane. Do decyzji i potem wdrożenia potrzebne są: Cel biznesowy projektu Model struktury organizacyjnej Model procesów biznesowych System reguł biznesowych … czyli nic nowego… audyt.

14 Dziękuję za uwagę… © Jarosław Żeliński IT-Consulting 14


Pobierz ppt "CRM GigaCon 2012-05-21 Warszawa Jarosław Żeliński."

Podobne prezentacje


Reklamy Google