Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki."— Zapis prezentacji:

1 Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie

2 DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Technicznych ID grupy: 97/83_P_G1 Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy: E-commerce – koncepcja biznesu Semestr/rok szkolny: IV/2011-2012

3 CO I DLA KOGO … Prezentacja ta, ma na celu zaprezentowanie, jak w dzisiejszych czasach postrzegana jest sprawa e-commerse, czyli reklamy w "wirtualnym świecie". Postaramy się także w krótki, przystępny dla każdego sposób wytłumaczyć jak łatwo założyć własną firmę i zarządzać nią, praktycznie nie wychodząc z domu.

4

5 MARKETING W INTERNECIE Marketing w Internecie jest już codziennością. Na każdej stronie internetowej znajdziemy przynajmniej jedną reklamę. Jest to zjawisko powszechne w naszych czasach. Ale na czym tak naprawdę polega marketing w Internecie od tej drugiej strony?

6 PO CO ZAKŁADAĆ FIRMĘ W INTERNECIE? firma w Internecie jest bardzo wygodna można czerpać dochody nie wychodząc z domu łatwy kontakt z kontrahentami duży rynek zbytu na swoje produkty mniej papierkowej roboty

7 Rejestracja firmy w Urzędzie Miasta – formularz zgłoszenia o wpis do ewidencji działalności gospodarczej (w tym rodzaj działalności wg PKD). Reguła jednego okienka. JAK ZAŁOŻYĆ FIRMĘ? – TO BARDZO PROSTE KROK I

8 Numer REGON w Urzędzie Statystycznym – formularz RG-1 JAK ZAŁOŻYĆ FIRMĘ? – TO BARDZO PROSTE KROK II

9 Firmowe konto bankowe i pieczątka. Z uwagi na środowisko działania firmy dobrze skupić uwagę na bankach oferujących dostęp przez Internet. JAK ZAŁOŻYĆ FIRMĘ? – TO BARDZO PROSTE KROK III

10 Urząd Skarbowy - NIP i wybór formy opodatkowania. Formularz NIP-1. Ważny jest wybór formy opodatkowania. JAK ZAŁOŻYĆ FIRMĘ? – TO BARDZO PROSTE KROK IV

11 Składki na ubezpieczenie społeczne w ZUS. Formularze: ZUS ZFA, ZUS ZPA, ZUS ZUA, ZUS ZZA. Na zgłoszenie jest 7 dni od daty rozpoczęcia działalności (podaj na zgłoszeniu o wpis do ewidencji). JAK ZAŁOŻYĆ FIRMĘ? – TO BARDZO PROSTE KROK V

12 Zgłoszenie do Państwowej Inspekcji Pracy. Dotyczy tylko przedsiębiorców zatrudniających pracowników. JAK ZAŁOŻYĆ FIRMĘ? – TO BARDZO PROSTE KROK VI

13 MOŻLIWE WSPARCIE NA STARCIE główne formy wsparcia finansowego oferowane są w ramach programów prowadzonych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) Urzędy Pracy szczegółowe informacje w w/w placówkach lub w Internecie http://www.parp.gov.pl/ http://www.wup.pl/ http://www.zarr.com.pl/

14 POMYSŁ NA BIZNES Nowy produkt - zgodnie ze słownikiem handlu zagranicznego jest to: każda modyfikacja wyrobu, która zwiększa jego konkurencyjność i atrakcyjność dla nabywców. W literaturze marketingowej znaleźć natomiast można, iż nowym produktem może być tylko ten, który zostanie uznany za nowy produkt (odmienny od istniejących) przez konsumentów lub innych finalnych na docelowym rynku. Podstawową sprawą w marketingu jest stworzenie kategorii, w której jest się pierwszym. Oferta Dla każdego nie ma już dzisiaj racji bytu. Dlatego stworzenie własnej kategorii, nawet węższej, gwarantuje większy sukces niż powielanie i naśladowanie dużych firm.

15 BIZNES PLAN – ELEMENTY SKŁADOWE Streszczenie Nazywane też podsumowaniem menedżerskim, czyli przedstawienie tego co zamierzasz zrobić i co dokładnie opiszesz w następnych rozdziałach biznesplanu. Pomysł Czyli szczegółowy opis twojego produktu lub usługi. Rynek Czyli dokładne opisanie otoczenia, w którym zamierzasz działać ze szczególnym zwróceniem uwagi na potencjalnego klienta i konkurencję. Marketing Czyli zamiana prostych pomysłów na strategie. Realizacja Czyli to co przyczyni się do powstania produktu.

16 BIZNES PLAN – ELEMENTY SKŁADOWE CD. Zarządzanie Czyli wiedza o tym dokąd zmierzasz. Harmonogram Czyli co i kiedy zamierzasz zrealizować Finansowanie Czyli jak przekonać bank do twojego pomysłu. Prognozy finansowe Czyli oszacowanie rezultatów działalności twojej firmy w najbliższej przyszłości.

17 ZAPLECZE TECHNICZNE I APLIKACJE Klasa sprzętu oraz aplikacji ograniczona jest przez budżet i oczywiście powinna być dostosowana do wymagań. Zestaw podstawowy: Komputer z dostępem do Internetu Drukarka, skaner, aparat cyfrowy Oprogramowanie systemowe + podstawowe aplikacje biurowe Własny serwer lub dzierżawa miejsca na serwerze komercyjnym Aplikacje handlu elektronicznego Warto zawsze rozważyć oprogramowanie Open Source.

18 NA CZYM MOŻNA ZAROBIĆ? Reklama internetowa Reklama internetowa inaczej – może wystarczy czytać? Informacja jest cenna - portale o płatnym dostępie Handel elektroniczny na własnej witrynie lub dostępnych platformach aukcyjnych Portale społecznościowe Domeny internetowe jako towar Profesjonalne usługi internetowe: reklama, pozycjonowanie, hosting, webmastering Inwencja własna

19 MODELE E-BIZNESU E-BIZNES B2B (business-to-business) B2C (business-to-consumer) C2C (consumer-to-consumer) B2G (business-to-goverment) C2B (consumer-to-business) C2G (consumer-to-goverment) G2C (goverment-to- consumer ) G2B (goverment-to-business)

20 Marketing elektroniczny – działania w których następuje integracja działań marketingowych z nowymi technologiami. Znaczący udział w komunikacji i transmisji przekazu odgrywają technologie informatyczne Do opracowania strategii marketingowej potrzebna jest zarówno wiedza na temat potrzeb konsumentów jak i dobór odpowiednich instrumentów oddziaływania na rynek docelowy. Marketing jest również procesem poznawania potrzeb nabywców i znajdywania sposobów na ich zaspokojenie. DEFINICJE MARKETINGU

21 Informowanie Nakłanianie Przypominanie FUNKCJE REKLAMY INTERNETOWEJ

22 POMYSŁ NA WYPROMOWANIE DZIAŁALNOŚCI SEO SEM Reklama wizualna – banery Rozwijanie sieci łączy prowadzących do naszego serwisu z innych miejsc (katalogi branżowe) E-mail marketing Programy partnerskie BUZZ marketing Inne: Artykuły sponsorowane, Komunikatory, Stopka w e-mail, fora dyskusyjne

23 SEO – WAŻNY ELEMENT SEO (optymalizacja pod względem wyszukiwarek – pozycjonowanie stron) to działania zmierzające do wypromowania danego serwisu internetowego na jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych dla wybranych wyrażeń kluczowych.

24 WZAJEMNE LINKI NA STRONACH Rozwijanie sieci łączy ma na celu skierowanie jak najwięcej liczby zainteresowanych osób do naszego serwisu. Niezmiernie ważne jest aby linki zostały umieszczone w serwisach, których użytkownicy należą do grupy osób potencjalne zainteresowanych oferowanymi przez nas produktami. Metody: Umieszczanie linków w katalogach Umieszczanie linków na blogach Umieszczanie linków w portalach ZABRONIONY DEEP LINKING !!!

25 MAILING TO NIE SPAM E-mail marketing to forma marketingu bezpośredniego realizowana przy pomocy poczty elektronicznej czyli praktycznie każda masowa wysyłka korespondencji kierowana do dużej grupy odbiorców. Najczęstsza forma to: newsleter Do podstawowych zadań e-mail marketingu zalicza się: budowę pożądanego wizerunku firmy, tworzenie relacji z klientami, promocję oraz sprzedaż.

26 FAZY E-BIZNESU

27 Internetowy Magazyn Nowej Gospodarki Internet Standard oraz serwis Sklepy24.pl przeprowadziły w dniach 12–16.12.2008 badanie stanu polskiego e-commerce, prosząc o wypełnienie ankiety przedstawicieli polskich sklepów internetowych. Badanie miało charakter ankietowy. Przeprowadzone zostało w dniach 12–16.12.2008 na łamach serwisu Sklepy24.pl. Na pytania odpowiedziało 378 czyli 21% z 1796 sklepów internetowych zarejestrowanych w katalogu Sklepy24.pl do dnia 12.12.2008 roku. Według szacunków autorów badania w polskim internecie funkcjonuje obecnie około 2,5 tysiąca sklepów internetowych. WYNIKI BADAŃ E-COMMERCE W POLSCE

28 Zatrudnienie w sklepach internetowych

29 Rynek wirtualny, a realny

30 Magazyn towarów w sklepach internetowych

31 Dostępne formy płatności

32 Sposób na reklamę

33 Kontakt z klientem

34 NAJCZĘŚCIEJ SPRZEDAWANE PRZEDMIOTY PRZEZ INTERNET

35 Fazy transakcji: gromadzenie informacji negocjacje realizacja. Rynek elektroniczny – systemy informatyczne wspierające jedną lub więcej faz transakcji lub funkcji koordynacyjnych w obrębie systemów rynkowych. [Schmid] Cechy: wszechobecność (24h z dowolnego miejsca na Ziemi) łatwość dostępu do informacji niskie całkowite koszty transakcji. WIRTUALNE TRANSAKCJE

36

37 NASZ POMYSŁ NA BIZNES Na cele projektu, naszym pomysłem na e-commerce stała się firma, tworząca strony internetowe, oraz modernizująca istniejące już projekty w sieci. Mimo dość sporej konkurencji w sieci, mamy nadzieję, że nasz pomysł wyróżniałby się przede wszystkim młodą, pełną pomysłów kadrą zawodową, którą tworzylibyśmy my sami. Firma wyróżniała by się niskimi cenami za nasze usługi.

38 CO I DLA KOGO? Nasz projekt skierowany jest przede wszystkim do osób chcących założyć własną stronę w Internecie, jednak nie posiadających możliwości i wiedzy, pozwalających na realizację tego przedsięwzięcia.

39 A CO Z REKLAMĄ ? Reklamę naszej firmy oparlibyśmy przede wszystkim na pozycjonowaniu AdSence firmy Google, oraz reklam na stronach dających możliwość wykupienia, tzw. hostingu na stronę www. Dobrym pomysłem akurat na początku byłoby także rozsyłanie tzw. Mailingu. Należy jednak uważać, by owy mailing nie przerodził się w SPAM.

40 MIESIĘCZNE ZESTAWIENIE KOSZTÓW NASZEJ FIRMY WydatkiDochody Serwer - 450 zł Opłaty zebrane od użytkowników za korzystanie z naszych usług ok. 10 zł x 150 użytkowników. Domena - 12 zł Składki ZUS - x zł Reklama – 200 zł Oprogramowanie 0 zł* * Oprogramowanie zostało oznaczone gwiazdką i wycenione na 0 zł, ponieważ nasze usługi oferowane byłyby na tzw. darmowym oprogramowaniu Open Source. Gdyby nie spełniłoby ono naszych wymagań, sami zajęlibyśmy się napisanie odpowiedniego oprogramowania.

41

42 Z CZYM PRZYJDZIE NAM SIĘ ZMIERZYĆ Papierologię zakładania nowej firmy opisaliśmy już niegdyś w prezentacji dotyczącej dokładnie tej tematyki, tak więc w tej postaramy się skupić jak własnymi siłami wykrzesać własną firmę o opisanym profilu. Jako, że w tej dziedzinie jesteśmy specjalistami, gdyż z kierunkiem informatycznym pragniemy związać swoją przyszłość, pokażemy jak skonfigurować wspomniany już serwer na cele działania takiej firmy, no to do dzieła... :)

43 TWORZYMY NASZE DZIECKO Na początku staniemy przed wyborem systemu operacyjnego pod którym będzie pracował nasz serwer, w przyszłości serwery. Z punktu widzenia laika nie jest to istotne, jaki system będzie obsługiwał jego architekturę sprzętową, jednak tak naprawdę jest to sprawa kluczowa i nie powinna być przez nas ignorowana. Nasz wybór trafiłby pewnie na Linuxa, dystrybucję Debian. Dlaczego on? Odpowiedź bardzo prosta: Darmowy Łatwa konfiguracja pod własne potrzeby Ogromne pole popisu dla programistów

44 TWORZYMY NASZE DZIECKO Do wykupionego poprzednio przez nas serwera, często dołączane są panele zarządzania nimi, zawierające także statystyki pracy naszej maszyny. Są one bardzo istotne, gdyż to właśnie na ich podstawie możemy przewidywać potrzebna nam moc obliczeniową do obsłużenia ruchu lub powierzchni dyskowej w naszej firmie.

45 Ważne jest zabezpieczenie naszego serwera przed nieautoryzowanym przejęciem przez nieodpowiednie osoby. Przeciętny człowiek nie jest świadomy ilu atakom dziennie musi oprzeć się serwer, by jego użytkownicy byli zadowoleni z jego funkcjonowania. Ustawienie hasła długości pociągu towarowego, nie jest już niestety wystarczającym zabezpieczeniem, a i jego wpisywanie nie należy do najmilszych zadań administratora. TWORZYMY NASZE DZIECKO

46 Ważne jest także ustawienie adresów IP z których można dokonywać jakichkolwiek prac administracyjnych. Takie zabezpieczenie dostarcza już pewnego poziomu bezpieczeństwa. TWORZYMY NASZE DZIECKO

47 Innym pomysłem na zabezpieczenie jest tzw. podwójna autoryzacja. Przy wykonywaniu prac administracyjnych na podany przy konfiguracji numer telefonu, zostanie wysłane hasło, które administrator będzie musiał podać przy wykonywaniu jakichkolwiek prac na serwerze. Jest to w pewien sposób uciążliwa, jednak dość skuteczna linia obrony przed cyberprzestępcami. TWORZYMY NASZE DZIECKO

48 Dobrą praktyką jest także wyłączenie logowania na tzw. konto roota (konto z pełnymi uprawnieniami do systemu) Trzeba pamiętać jednak, żeby zapewnić sobie w miarę łatwy sposób administracji serwerem. Można to zrobić przy pomocy tzw. pakietu sudo i jego odpowiedniej konfiguracji. Pakiet ten z poziomu roota zainstalować można następującą komendą: TWORZYMY NASZE DZIECKO

49 Następnie nadszedł już czas na instalację naszego prawowitego, podstawowego oprogramowania dla obsługi naszej firmy. Zrobimy to jednym, jednak dość długim poleceniem, które w zależności od posiadanego sprzętu i prędkości Internetu, może chwilkę potrwać. apt-get install apache2 libapache2-mod-auth-mysql mysql- server mysql-client php5 php5-mysql php5-curl php5-gd php5-memcache php5-xsl Warto przed nim jednak zaktualizować listę naszych paczek: apt-get update TWORZYMY NASZE DZIECKO

50 Ostatnim punktem podstawowej konfiguracji naszego serwera będzie zainstalowanie panelu zarządzania, po którym będą poruszać się nasi klienci. Nie będziemy rozdrabniać tego punktu na czynniki pierwsze, gdyż mamy bardzo szeroki wachlarz oprogramowania do wyboru, przez co każdy pewnie znajdzie coś dla siebie. TWORZYMY NASZE DZIECKO

51 Dla początkujących administratorów polecamy ISP Config, głównie z takiego powodu, że jest on darmowy. Osoby o zasobniejszym portfelu na start zainteresować mogą się DirectAdmin. Ich instalacja jest jednak banalna i na pewno każdy da sobie z nią rade bez większych problemów, w których razie, zawsze skierować można się do supportu świadczącego pomoc w instalacji danego oprogramowania. TWORZYMY NASZE DZIECKO

52 PODSUMOWANIE Mamy nadzieję, że przedstawione informacje dostarczyły Wam wystarczających umiejętności i wiedzy, aby swobodnie poruszać się w świecie wirtualnej reklamy, która przynosi całkiem dobre wyniki. Mamy także nadzieje, że zachęciliśmy Was do spróbowania własnymi siłami otworzyć i wypromować własną firmę w Internecie.

53 BIBLIOGRAFIA Ekonomia stosowana – Fundacja Młodzieżowej Przedsiebiorczości Czas na przedsiębiorczość - Katarzyna Garbacik, Magdalena Żmiejko http://pl.wikipedia.org/wiki/Handel_elektroniczny http://ecommerce.blox.pl/html http://files.idg.pl/news/e-commerce%202006%20- %20Badanie%20polskich%20sklepow%20internetowych.pdfhttp://files.idg.pl/news/e-commerce%202006%20- %20Badanie%20polskich%20sklepow%20internetowych.pdf http://www.oscommerce.com/solutions/downloads/ http://joomla.pl/ http://drupal.pl/ http://www.e-marketing.pl http://www.biznesforum.pl/

54 Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie


Pobierz ppt "Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki."

Podobne prezentacje


Reklamy Google