Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

XNA na Windows Phone Od kodu do pubikacji Rafał Madycki Microsoft.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "XNA na Windows Phone Od kodu do pubikacji Rafał Madycki Microsoft."— Zapis prezentacji:

1 XNA na Windows Phone Od kodu do pubikacji Rafał Madycki b-ramady@microsoft.com Microsoft

2 Co potrzebujemy?

3 Środowisko 1.Visual Studio 2010 2.Windows Phone SDK 7.1 3.Windows Phone SDK Update 7.1.1 4.Na Windows 8 – Games for Windows Marketplace 5.XNA Game Studio

4 Windows Phone jako Platforma XNA Windows Phone jest wspaniałą platformą do gier Jego wydajność jest imponująca, szczególnie w 3D - Używana akceleracja sprzętowa graficzna Są w nim bardzo interesujące opcje wejścia W swoich grach dla Windows Phone możesz używać całego dostepnego sprzętu i sensorów Posiada duży potencjał do integracji z usługa Xbox Live - Wsparcie dla Avatarów i Osiągnięć

5 Szybki przegląd XNA Framework XNA zapewnia wszystko co potrzebujesz aby zacząć pisać gry Pełne zarządzanie treścią (integracja z Visual Studio) Wsparcie dla gier 2D Wsparcie dla gier 3D Wspólne zachowanie dla Windows PC, Xbox 360 i Windows Phone - Jeden silnik graficzny działa na wszystkich platformach Uwzględniony model obiektowy

6 Jak działają gry Każda gra, która została napisana posiada poniżej wymienione fundamentalne zachowania: Na początku inicjuje wszystkie zasoby - dopasowanie wszystkich tekstur, modeli, skryptów, itd. Uruchamia pętle gry Uaktualnia świat gry - czyta kontrolery, uaktualnia stan i pozycje gry Rysuje świat gry - renderuje elementy gry na docelowym urządzeniu

7 Metody w klasach gry XNA Klasa XNA Game zawiera metody, które zapewniają poniższe zachowania: A początku inicjalizują wszystkie zasoby - Metody Initialize oraz LoadContent są używane do uruchomienia gry Uruchomienie pętli gry - Metoda Update uaktualnia świat gry - Metoda Draw rysuje świat gry

8 XNA - zaczynamy Na początek dostajesz gotowe metody, przygotowane do wypełnienia kodem Wystarczy wypełnić metody kodem by stworzyć odpowiednie zachowania w grze Stwórzmy razem pierwszy projekt!

9 Tworzenie świata Podstawowe zmienne i metody definiujące stany gry Update – aktualizuje wartości zmiennych gry Draw – tworzy widok gry wykorzystując te zmienne W naszej grze będziemy wyświetlać obiekt na powierzchni ekranu oraz przetwarzać jego ruch

10 Orientacja ekranu Domyślnie – w trybie poziomym, góra ekranu po lewej stronie Chcemy to zmienić – element ma spadać w dół Orientacja jest zmieniana po rozpoczęciu gry

11 Windows Phone Marketplace

12 Podstawowe informacje Rejestracja: 99USD/rok 70% zysku z ceny aplikacji Wypłata po uzyskaniu 200USD Możliwość publikacji 100 bezpłatnych aplikacji na rok Brak ograniczenia w publikacji aplikacji płatnych

13 Marketplace promuje najciekawsze aplikacje

14 100 000 aplikacji! maj 2012

15 Aplikacje Trial Jedna aplikacja – dwa tryby Łatwo rozpoznać w kodzie tryb działania

16 In-App Purchase - kupowanie

17 In-App Purchase - sprzedaż Large Bag of Coins Use the golden coins to buy food and clothing for your game pet, and help it grow faster!. Price $1.99

18 Proces publikacji Napisz Debuguj Testuj Wyślij do publikacji, zwaliduj Certyfikacja i podpisanie Windows Phone Application Deployment Service Marketplace

19 Certyfikacja aplikacji Application Certification Requirements for Windows Phone http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/apps/hh694081.aspx http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/apps/hh694081.aspx Marketplace Test Kit Performance Test Resource Test (artwork) Etc.

20 Marketplace Test Kit Wykonuje wstępne testy, podobne do tych wykonywanych w procesie publikacji Przejście testu znacznie zwiększa szanse aplikacji na publikację w Marketplace

21 Opcje dystrybucji BetaPrivatePublic Liczba użytkowników100Bez limitu Cena aplikacjiMusi być bezpłatnaMoże być płatna Ograniczenie czasowe90 dniBrak Możliwość aktualizacjiNieTak Wymagana certyfikacjaNieTak Widoczna w MarketplaceNieNie (dostęp z deep linkiem) Tak Kontrola dostępuTak – ograniczona do listy LiveID Brak Grupa docelowaBeta testerzyWybrana grupaWszyscy użytkownicy

22 7.5 vs 8

23 Rafał Madycki b-ramady@microsoft.com


Pobierz ppt "XNA na Windows Phone Od kodu do pubikacji Rafał Madycki Microsoft."

Podobne prezentacje


Reklamy Google