Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

WebQuest dla uczniów klasy IV Cyfrowa historia Jolanta Wuzik

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "WebQuest dla uczniów klasy IV Cyfrowa historia Jolanta Wuzik"— Zapis prezentacji:

1 WebQuest dla uczniów klasy IV Cyfrowa historia Jolanta Wuzik jolawuzik@gmail.com
Proszę pana, skąd się wzięły cyfry? Kto wymyślił zero? wymyślił zero? Rzeczywiście, skąd się wzięły cyfry? Są to jedne z najpowszedniejszych symboli, wydają się zazwyczaj całkiem oczywiste; sprawiają wrażenie, że pojawiły się nagle w swoim ostatecznym kształcie jako dar jakiegoś boga albo herosa niosącego światło cywilizacji. Proszę pana, skąd się wzięły cyfry? Kto Wprowadzenie Zadania Proces Ewaluacja Źródła Konkluzja - to fragment z książki Gergesa Ifraha „Historia powszechna cyfr”

2 Wprowadzenie Zapraszam Was do zabawy w internetowych detektywów ,tropiących historię cyfr w różnych cywilizacjach. Po jej zakończeniu będziecie wiedzieć, jak dawniej zapisywano liczby i świetnie się będziecie bawić, rozwiązując zadania w języku matematycznym Babilończyków, Majów, Greków, Egipcjan i Rzymian.

3 Zadania Waszym zadaniem będzie wyszukanie rozmaitych informacji i ciekawostek o wybranych cyfrach: rzymskich, egipskich, greckich, Majów, Babilończyków. Możecie wykorzystać w tym celu strony internetowe zaproponowane w zakładce "Źródła”. Wyszukane wiadomości musicie opracować w formie plakatu lub prezentacji. Następnie przygotujecie zestaw pięciu zadań matematycznych dla całej klasy. Zadania te zaszyfrujcie w cyfrowym języku danej cywilizacji. Wasze prace będą przedstawione na specjalnej konferencji w naszej klasie.

4 Proces Podzielcie się na zespoły czteroosobowe.
Wybierzcie, jakimi cyframi chcecie się zajmować. Poszukajcie informacji i ciekawostek na temat tych cyfr. Przygotujcie atrakcyjną prezentację. Powinna ona zawierać: - nazwę cyfr, które tropiliście, - kiedy i gdzie się pojawiły, - krótkie zapoznanie z systemem zapisywania liczb. Przygotujcie również ciekawą kartę pracy dla wszystkich uczniów. Karta pracy może zawierać np. - kwadraty magiczne, - łamigłówki, - rebusy, - działania itp.. Możecie  liczyć na moją pomoc i wskazówki w rozwiązywaniu napotkanych problemów. Praca każdego z zespołu  zostanie oceniona według kryteriów, które znajdziecie w zakładce Ewaluacja

5 Ewaluacja Ekspert max 4 Zaawansowany max 3 Rozwijający się max 2
Początkujący max 1 Zawartość merytoryczna Informacje w pełni wyczerpujące temat, logicznie i poprawnie merytorycznie, starannie dobrane, atrakcyjnie zredagowane. Dobrze zrealizowany temat, informacje wyczerpujące temat, poprawne uporządkowane i zredagowane Poprawnie zrealizowany temat, odpowiednie informacje, logicznie uporządkowane poprawnie zredagowane. Duża pobieżność w opracowanym materiale, krótki, niepełny opis, słabo zredagowany. Wykonanie Bardzo dobrze zaprojektowana praca, przejrzysta, czytelna, atrakcyjna wizualnie, robiąca wrażenie na odbiorcach. Praca ciekawa graficznie, prawidłowo uporządkowane. Praca poprawna, dość przejrzysta, w miarę estetyczna, możliwość występowania nielicznych błędów. Praca uboga, mało estetyczna, z licznymi błędami. Współpraca w zespole Doskonała współpraca całej grupy, duże zaangażowanie i odpowiedzialność całej grupy, bardzo dobra komunikacja i organizacja pracy. Dobra organizacja pracy w grupie, zaangażowanie i równy podział zadań, systematyczne działanie. Dobra organizacja pracy w grupie, współdziałanie. Brak współpracy, słaba organizacja pracy, niezbyt równy podział zadań, trudności z komunikacją. Prezentacja na forum klasy Wzorowa prezentacja, informacje poparte np.. eksponatami, widoczne zaangażowanie całej grupy. Ciekawa prezentacja, dobry styl, przedstawienie wszystkich informacji w uporządkowany sposób, widoczne zaangażowanie całej grupy. Prezentacja dobrze przygotowana, dość ciekawa, możliwość występowania nielicznych błędów. Prezentacja pobieżna, mało ciekawa dla odbiorców, słabo przygotowana. Ewaluacja

6 Źródła Zamieszczam tu zestaw odnośników, które pomogą WAM zacząć poszukiwania cyfr. To dobry punkt wyjścia, ale nie opierajcie się tylko na nich! Cyfry rzymskie: Cyfry greckie: Cyfry egipskie: Cyfry Babilończyków: Cyfry Majów: Uwaga niebezpieczeństwo: Pamiętaj o prawach autorskich. Zawsze podawaj źródło informacji.

7 Konkluzja Celem waszego projektu było tropienie historii cyfr. Poznaliście cyfry, których używali Babilończycy, Majowie, Rzymianie, Grecy i Egipcjanie. Wiecie również, że teraz korzystamy z cyfr arabskich. Myślę, że podobała Wam się zabawa w tropienie cyfr. Okazaliście się świetnymi detektywami. 6


Pobierz ppt "WebQuest dla uczniów klasy IV Cyfrowa historia Jolanta Wuzik"

Podobne prezentacje


Reklamy Google