Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Implementacja cech Web 2.0 w systemach e-learning dr Zbigniew Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa w Kielcach dr Zbigniew Zieliński.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Implementacja cech Web 2.0 w systemach e-learning dr Zbigniew Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa w Kielcach dr Zbigniew Zieliński."— Zapis prezentacji:

1 Implementacja cech Web 2.0 w systemach e-learning dr Zbigniew Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa w Kielcach dr Zbigniew Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa w Kielcach

2 2 Web 2.0 to: Ewolucja od stron statycznych do dynamicznych, Określenie serwisów powstałych po 2001 roku (Flickr, FaceBook, MySpace, YouTube, Last.fm, Grono.net, Nasza- klasa.pl), Elementy techniczne: blog, wiki, fora dyskusyjne, bazy danych – integracja. Technologie – xHTML, AJAX, SOAP, Ruby on Rails, XML, RSS. Ewolucja od stron statycznych do dynamicznych, Określenie serwisów powstałych po 2001 roku (Flickr, FaceBook, MySpace, YouTube, Last.fm, Grono.net, Nasza- klasa.pl), Elementy techniczne: blog, wiki, fora dyskusyjne, bazy danych – integracja. Technologie – xHTML, AJAX, SOAP, Ruby on Rails, XML, RSS.

3 3 Cechy Web 2.0 Aktywna rola użytkowników – komentarze, dzielenie się wiedzą, zasobami, opiniami, Wykorzystanie otwartych licencji (Creative Commons, GNU GFDL), Dane statystyczne – wg firmy Hitwise (www.hitwise.com) tylko niewielki procent użytkowników wnosi do serwisów 2.0 własne treści (badania z 2007 roku mówią o 0,16 % dla YouTube i 0,2% dla Flickr). Aktywna rola użytkowników – komentarze, dzielenie się wiedzą, zasobami, opiniami, Wykorzystanie otwartych licencji (Creative Commons, GNU GFDL), Dane statystyczne – wg firmy Hitwise (www.hitwise.com) tylko niewielki procent użytkowników wnosi do serwisów 2.0 własne treści (badania z 2007 roku mówią o 0,16 % dla YouTube i 0,2% dla Flickr).

4 4 Elementy Web 2.0 kształtujące e-learning Kreowanie własnej wiedzy w różnych formach i łatwiejszy dostęp do niej, Nowe zasoby treści edukacyjnej (blogi, wiki), ich integracja i dostępność do zasobów współtworzonych przez wielu autorów (agregacja w czytnikach RSS), Powstanie serwisów społecznościowych – komentowanie, ocenianie i konsumowanie treści, Kreowanie własnej wiedzy w różnych formach i łatwiejszy dostęp do niej, Nowe zasoby treści edukacyjnej (blogi, wiki), ich integracja i dostępność do zasobów współtworzonych przez wielu autorów (agregacja w czytnikach RSS), Powstanie serwisów społecznościowych – komentowanie, ocenianie i konsumowanie treści,

5 5 Elementy Web 2.0 kształtujące e-learning (2) Kreatywność (Second Life, pytamy.pl, odpowiedz.pl), Folksonomia – kategoryzacja treści za pomocą słów kluczowych (tagi; chmura tagów). Odnoszenie się do różnych źródeł. Kreatywność (Second Life, pytamy.pl, odpowiedz.pl), Folksonomia – kategoryzacja treści za pomocą słów kluczowych (tagi; chmura tagów). Odnoszenie się do różnych źródeł.

6 6 Zastosowanie technologii Web 2.0 w e-learning Wiki (MediaWiki), RSS (Really Simple Sindication), Blogi (Weblog), Serwisy społecznościowe (Elgg), Systemy pracy grupowej (phpGroupWare), Zarządzanie projektami (drproject), Podcasty, webcasty, screencasty. Wiki (MediaWiki), RSS (Really Simple Sindication), Blogi (Weblog), Serwisy społecznościowe (Elgg), Systemy pracy grupowej (phpGroupWare), Zarządzanie projektami (drproject), Podcasty, webcasty, screencasty.

7 7 Zastosowanie technologii Web 2.0 w e-learning Wiki (MediaWiki)

8 8 Zastosowanie technologii Web 2.0 w e-learning RSS (Really Simple Sindication)

9 9 Zastosowanie technologii Web 2.0 w e-learning Blogi (Weblog)

10 10 Zastosowanie technologii Web 2.0 w e-learning Serwisy społecznościowe (Elgg)

11 11 Zastosowanie technologii Web 2.0 w e-learning Systemy pracy grupowej (phpGroupWare)

12 12 Zastosowanie technologii Web 2.0 w e-learning Zarządzanie projektami (drproject)

13 13 Zastosowanie technologii Web 2.0 w e-learning Podcasty, webcasty, screencasty

14 14 Wady i zalety zastosowania Web 2.0 Zalety: otwarcie procesu edukacyjnego na każdego użytkownika internetu – potencjał edukacyjny, Wady: jakość i weryfikacja przygotowanych treści edukacyjnych, Brak kontroli jakości treści, Powstawanie treści w sposób chaotyczny i rozproszony w porównaniu do jednostek edukacyjnych, Wrażliwość na ataki hakerskie. Zalety: otwarcie procesu edukacyjnego na każdego użytkownika internetu – potencjał edukacyjny, Wady: jakość i weryfikacja przygotowanych treści edukacyjnych, Brak kontroli jakości treści, Powstawanie treści w sposób chaotyczny i rozproszony w porównaniu do jednostek edukacyjnych, Wrażliwość na ataki hakerskie.

15 15 Na zakończenie… E-learning bez względu na to jaki numer będzie go opisywał (1.0, 2.0) charakteryzuje się: elastycznością, łatwością użycia, dostępnością, otwartością, przejrzystością. E-learning bez względu na to jaki numer będzie go opisywał (1.0, 2.0) charakteryzuje się: elastycznością, łatwością użycia, dostępnością, otwartością, przejrzystością.


Pobierz ppt "Implementacja cech Web 2.0 w systemach e-learning dr Zbigniew Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa w Kielcach dr Zbigniew Zieliński."

Podobne prezentacje


Reklamy Google