Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Wstęp do programowania urządzeń z systemem Windows Phone 7 Mikołaj Ślefarski

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Wstęp do programowania urządzeń z systemem Windows Phone 7 Mikołaj Ślefarski"— Zapis prezentacji:

1 Wstęp do programowania urządzeń z systemem Windows Phone 7 Mikołaj Ślefarski

2 Krótka historia Windows Phone 7 Konkurent dla iOS i Android Sukcesor Windows 6.5 (brak kompatybilności) Premiera: 2-ga połowa 2010 roku Premiera w Azjii: Początek 2011 roku Wersja Mango – lipiec 2011

3 Cechy WP7 Kafelki Styl Metro Huby Wielozadaniowość Obsługa socketów API dla sensora ruchu

4 Silverlight i XNA

5 WP7 wykorzystuje Silverlight w wersji trzeciej Wersja zmodyfikowana pod kątem urzadzeń mobilnych Główne zastosowanie: aplikacje Możliwość programowania gier (przeważnie 2D) Język programowania: C#

6 WP7 obsługuje XNA w wersji czwartej Przeznaczenie: programowanie gier Szybkie algorytmy przetwarzania tekstur Sprzętowe wsparcie obliczeń związanych z grafiką 2D i 3D Brak wbudowanego GUI Content Pipeline Jezyk programowania: C#

7 Charakterystyka urządzeń z WP7

8 Ekran w rozdzielczości 800x480 (WVGA) Przyciski Start, Search, Back Pojemnościowy, 4-punktowy dotykowy ekran Obsługa Wi-Fi Conajmniej 256 MB RAM Conajmniej 8 GB pamieci flash GPS Akcelerometr

9 Cechy opcjonalne Kompas Żyroskop Kamera Kamera frontowa

10 Aplikacje a Sandbox Aplikacje nie mają dostępu do pozostałych plików zapisanych w telefonie Aplikacje nie mają dostępu do listy kontaktów Aplikacje nie mają dostępu do wiadomości Aplikacje nie mogą uruchamiać żadnych innych aplikacji

11 Launchers & Choosers

12 Launcher Uruchamia jedną z wbudowanych aplikacji Do aplikacji wywołującej nie są zwracane informacje Przykład: rozmowa telefoniczna

13 Chooser Uruchamia jedną z wbudowanych aplikacji Zwraca informacje do aplikacji wywołującej Gdy wywołana aplikacje zakonczy działanie – sterowanie powraca do aplikacji macierzystej Przykład: wybór zdjecia z albumu

14 SDK Wymagania systemowe: Systemy operacyjne: Windows Vista, Windows 7 Miejsce na dysku: 4 GB Pamięć operacyjna: 3 GB (? dane Microsoftu) Karta graficzna z obsługą DirectX 10 Windows Phone SDK 7.1 współpracuje z Visual Studio 2010 SP 1

15 Pivot i Panorama

16 Pivot Application Kontener, funkcjonalnie podobny do panelu z zakładkami Pomiędzy panelami można się przemieszczać wykonując gest poziomo Zawartość panelu możemy przewijać wykonując gest pionowo

17 Panorama Application Kontener, który umożliwia horyzontalną, panoramiczną nawigację po aplikacji Większość hubów wbudowanych w system wykorzystuje ten komponent

18 Pierwszy projekt Windows Phone OS 7.1

19 Obowiązkowe Hello World

20 Programujemy Launcher (wysyłanie SMS)

21 Programujemy Chooser

22 Programujemy Chooser (c.d.)

23 Accelerometer Demo

24 Pobieranie danych z Akcelerometru

25 Podsumowanie

26 Pytania?


Pobierz ppt "Wstęp do programowania urządzeń z systemem Windows Phone 7 Mikołaj Ślefarski"

Podobne prezentacje


Reklamy Google