Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Wykorzystanie statystyk w e-commerce case study Militaria.pl Militaria.pl statystyki Maciej Ziemczonek, dyrektor e-commerce Kongres E-commerce 2007 23-24.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Wykorzystanie statystyk w e-commerce case study Militaria.pl Militaria.pl statystyki Maciej Ziemczonek, dyrektor e-commerce Kongres E-commerce 2007 23-24."— Zapis prezentacji:

1 Wykorzystanie statystyk w e-commerce case study Militaria.pl Militaria.pl statystyki Maciej Ziemczonek, dyrektor e-commerce Kongres E-commerce listopada 2006, Warszawa

2 Plan prezentacji 1. Odwiedzający 2. Odwiedzający a kupujący 3. Śledzenie ścieżki zakupu 4. Odsyłacze 5. Inne statystyki sklepu 6. Podsumowanie Militaria.pl statystyki

3 1. Odwiedzający Militaria.pl statystyki

4 Odwiedzający – użytkownicy, odsłony i czas Militaria.pl statystyki czy nasze działania reklamowe są skuteczne także w długim okresie? czy nasz asortyment jest sezonowy i w jakim stopniu? czy rośniemy razem z branżą / internetem? czy użytkownicy są zainteresowani nowymi produktami? miesiąc użytkowników średnio dziennie odsłony średnio dziennie odsłon na użytkownika średnio dziennie12,2214,09 średni czas na użytkownika8m 37s9m 50s

5 Odwiedzający – wizyty jak użytkownik traktuje wizytę w naszym sklepie (informacyjnie czy zakupowo)? jak użytkownik kupuje militaria w sieci (inne oferty, porównywanie, ile wizyt)? jak kształtować usability i funkcjonalność sklepu? jak kształtować ofertę produktową? Militaria.pl statystyki Dane - IX.2006 liczba wizyt% użytkowników 182,06% 211,09% 33,33% 41,45% powyżej 42,15%

6 2. Odwiedzający a kupujący Militaria.pl statystyki

7 Odwiedzający a kupujący – czas na stronie Militaria.pl statystyki jakie konsekwencje niesie dla nas różnica w zachowaniu kupujących i odwiedzających? > asortyment (szerokość, prezentacja) > struktura strony > informacje zakupowe > funkcjonalności sklepu średni czas trwania wizyty odwiedzający +kupujący8m 47s kupujący34m 55s średnia ilość odsłony na wizytę odwiedzający +kupujący9.21 kupujący41.76 Dane - IX.2006

8 Odwiedzający a kupujący - odsyłacze Militaria.pl statystyki jak kupują internauci w sieci? jaki bezpośredni potencjał sprzedażowy mają poszczególne odsyłacze? bezpośredniowitrynywyszukiwarkikatalogi odwiedzający i kupując39,20%49,60%11,20%0,30% kupujący69,50%21,00%9,50%0,20% Dane - IX.2006

9 3. Śledzenie ścieżki zakupu Militaria.pl statystyki

10 Śledzenie ścieżki zakupu – analizowane miejsca przejście do koszyka > trudności w zlokalizowaniu koszyka przejścia do formularza > brak potrzebnych klientowi informacji złożenie zamówienia > zbyt skomplikowany formularz Militaria.pl statystyki

11 Pozostałe statystyki – deklaracje klienta Militaria.pl statystyki Prasa: programy TV8,36% Telewizja5,37% Prasa: militarna, myśliwska2,23% jaki jest wpływ reklam poza siecią na sprzedaż w internecie? Dane – I-IX.2006

12 Militaria.pl statystyki analiza poruszania się po stronie i klikania (przyciski, produkty substytucyjne, menu, wyszukiwarka, itp.) analiza porzuconych koszyków wykorzystanie Live Chata w procesie zamówienia analiza najpopularniejszych produktów (ile wizyt / ile zamówień) – co oprócz ceny ma wpływ? Śledzenie ścieżki zakupu – możliwości

13 4. Odsyłacze Militaria.pl statystyki

14 Odsyłacze – ważne i ważniejsze Militaria.pl statystyki które odsyłacze są najważniejsze i co z nim robić? jak traktować pozostałe odsyłacze? gdzie szukać innych szans? % wejść z wyszukiwarek Google79% Netsprint11% Onet9%

15 Odsyłacze – długi ogon słów kluczowych Militaria.pl statystyki jaki jest potencjał słów kluczowych innych niż główne? pod jakimi innymi słowami się pozycjonować? jakie indeksowanie sklepu jest dobre? % wejść z Google % wejść z Netsprinta % wejść z Onetu Pierwsze 10 słów51,78%51,27%58,75% Pozostałe48,22%48,73%41,25% Ilość słów w DOok. 9 tysok. 800ok. 500

16 Odsyłacze – wyszukiwarki i słowa kluczowe Militaria.pl statystyki czy klienci znajdują to, czego szukają? jakie mamy braki asortymentowe? czy nie popełniamy błędów przy pozycjonowaniu? słowo kluczowewizyty 1-odsłonowe nieśmiertelnik80,36% pas wojskowy57,89% wiatrówka15,99% militaria13,95% słowo kluczowe średni czas wizyty militaria11m wiatrowki10m 13s paintball sklep3m 22s asg sklep1m 58s filmy asg19s

17 5. Pozostałe statystyki sklepu Militaria.pl statystyki

18 Pozostałe statystyki Militaria.pl statystyki Geolokalizacja gdzie szukać szans poza siecią? Rozdzielczość rozdzielczość% użytkowników 1024 x % 1280 x % 800 x % 1600 x % 640 x % 320 x % 512 x % w którym kierunku iść ze zmianami w layoucie? województwo% użytkowników mazowieckie19% łódzkie 6,1% opolskie1%

19 Pozostałe statystyki – zakończenia wizyt Militaria.pl statystyki czy na analizowanych stronach czegoś brakuje, a może czegoś jest za dużo? czy nie patrzymy na stronę tylko swoimi oczami? czy wszystko można łatwo znaleźć? czy dobrze komunikujemy się komunikację w reklamie? jakie inne punkty powinniśmy badać? strona % zakończeń wizyt Koszyk16,94% Formularz zamówienia10,42% Wyszukiwarka – nic nie znaleziono26,90% Pomoc23,40% Strona główna29,92%

20 Pozostałe statystyki – wyszukiwarka na stronie Militaria.pl statystyki jakie hasła wybrać do linków sponsorowanych? jakich produktów szukają internauci? jak popularna jest w sieci oferta konkurencji? jak popularne są nasze marki?

21 6. Podsumowanie i pytania Militaria.pl statystyki

22 DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Militaria.pl statystyki


Pobierz ppt "Wykorzystanie statystyk w e-commerce case study Militaria.pl Militaria.pl statystyki Maciej Ziemczonek, dyrektor e-commerce Kongres E-commerce 2007 23-24."

Podobne prezentacje


Reklamy Google