Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

HUMOR nie tylko szkolny Znów bedą wakacje, na pewno mam rację

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "HUMOR nie tylko szkolny Znów bedą wakacje, na pewno mam rację"— Zapis prezentacji:

1 HUMOR nie tylko szkolny Znów bedą wakacje, na pewno mam rację
Jaka jest liczba mnoga od słowa "niedziela"? – pyta nauczyciel. - WAKACJE! – odpowiada uczeń. *** Umiesz pływać? - pyta Jasia instruktor na obozie. - Oczywiście! - A gdzie się nauczyłeś? - W wodzie... Ojciec - Nie jestem zadowolony z twoich stopni. Syn - Ja mówiłem nauczycielowi, ale nie chciał poprawić. Wakacje nad morzem Alex pyta swojej mamy:- Mogę popływać? Mama:- Dobrze tylko się nie zamocz. *** Turysta w wakacje zachodzi w deszczu do bacówki, baca gościnnie częstuje go gorącą strawą, turysta zajadając spostrzega, że do talerza leci mu z góry woda... - Baco, dach ci przecieka! - Wim... - To dlaczego nie naprawisz?! - Ni mogę, przecież dysc pada. - To dlaczego nie naprawisz, kiedy nie pada?!! - A bo wtedy nie cieknie...  *** Przychodzi mama z zebrania i krzyczy: - Jasiu, Twoja wychowawczyni powiedziała mi, że ani razu od wakacji nie byłeś w szkole. - To już się wakacje skończyły? * * * nakład 40 sztuk maj/czerwiec 2012 cena 1 zł Znów bedą wakacje, na pewno mam rację Nasza WSPANIAŁA redakcja: Dorota Poradecka - naczelna Katarzyna „Wiewiór” Przybył – zast. nacz. Urszula Krzeszewska Paulina Lickiewicz Dagmara Pietruszka Justyna Jaroń – komiks, rys. Tomasz Witosławski Szymon Szydłowski

2 2 - SPIS TREŚCI I SŁOWO WSTĘPNE ZAKRĘCONA STRONA –23
3. WKŁADKA OKOLICZNOŚCIOWA Z ŻYCIA SZKOŁY 6. Z ŻYCIA SZKOŁY 7. Z ŻYCIA SZKOŁY 8. Z ŻYCIA SZKOŁY 9. Z ŻYCIA SZKOŁY KOMIKS 13. KOMIKS 14. DZIENNIK ZBUNTOWANEJ MAŁOLATY 15. WYWIADY 16. ZAINTERESOWANIA GIMNAZJALISTY 17. WARTO PRZECZYTAĆ 18. KĄCIK KULINARNY 19. PRZEMYŚLENIA GIMNAZJALISTY CO SŁYCHAC W MIEŚCIE KALENDARIUM Z DYGRESJĄ ZAGADKI MATEMATYCZNE ZAKRĘCONA STRONA Drodzy Czytelnicy, Uczniowie, Nauczyciele! Oddajemy w Wasze ręce majowo-czerwcowy - WAKACYJNY numer Szkolnego Czasopisma Urwisów. W tym numerze przeczytacie o najwspanialszych świętach, wrażeniach po wycieczkach, refleksjach, sondzch oraz o wielu, wielu innych wydarzeniach. REDAKCJA

3 Żeby Polska była Polską
22 – ZAGADKI MATEMATYCZNE WKŁADKA OKOLICZNOŚCIOWA - 3 Zagadki matematyczne nr / 2012 Kontynuujemy cykl „Zagadki matematyczne”. W każdym numerze SZCZURA zamieścimy jedną lub dwie zagadki. Za każdą można zdobyć jeden punkt. Wypełnione kupony konkursowe prosimy wyciąć i wrzucić do skrzynki (znajduje się ona w szkolnej bibliotece). Na najlepszych MATEMATYKÓW, którzy uzbierają największą ilość punktów, czekają nagrody niespodzianki! Żeby Polska była Polską Wiwat Maj, Trzeci Maj… Jak długo w sercach naszych… ..i wiele innych utworów w wy-konaniu naszego szkolnego zespołu… Zagadka nr 1 Żarcik arytmetyczny Uczniowie klasy Ib pod kierun-kiem p. Barbary Gadzinowskiej oraz szkolny zespół wokalno-instrumentalny pod kierunkiem p. Aliny Sakwińskiej zaprezentowali 10 maja spektakl po-święcony obchodom Konstytucji 3 ma-ja. Młodzi adepci sceny gimnazjalnej przybliżyli zgromadzonym definicję słowa Ojczyzna. Przypomnieli genezę i znaczenie Konstytucji 3 maja, drugie-go na świecie dokumentu o tej randze. Podjęte uchwały świadczyły o wielkiej dojrzałości politycznej polskich patrio-tów, wprowadzały prawdziwą wolność, chociaż na krótko, gdyż Polska zginęła z mapy Europy na 123 lata.      W koszyku jest sześć jabłek. W jaki sposób można je rozdać sześciorgu dzieciom, aby każde z nich dostało po jednym jabłku i by jedno zostało w koszyku? Zagadka nr 2 Policz myszki      W kwadratowym pokoju w każdym z czterech kątów siedzi myszka. Naprzeciwko każdej myszki siedzi również myszka. Także na ogonku każdej myszki siedzi myszka. Pytanie: Ile myszek znajduje się w pokoju Nasz kraj przechodził burzliwe dzieje. Ale, cyt.: „… dziś czasy nie są łatwe, nie jest też łatwo być prawdziwym Polakiem… To po to przypominamy karty historii, by czerpać z nich siłę i mądrość, wartości, które pozwalały Polakom przetrwać…” Te i inne słowa oraz przepiękne utwory muzyczne o zabarwieniu patriotycznym pozostaną na długo w pamięci gimnazjalistów z Trzynastki. Zasłuchani, zamyśleni uczniowie Gimnazjum nr 13., Cyt.:” …A jak cię kto zapyta: Kto ty taki, skąd ty rodem? Mów, żeś z tego łanu żyta, żeś z tych łąk, co pachną miodem. Mów, że jesteś z takiej chaty, co piastowską chatą była. Żeś z tej ziemi, której kwiaty gorzka rosa wykarmiła…” KUPON KONKURSOWY ZAGADKI MATEMATYCZNE NR 6 – 2011/2012 Rozwiązanie…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. Imię, nazwisko, klasa………………………………………………… ……………………………………………………………………………………….

4 Dnia Przyjaźni Polsko -Węgierskiej w naszej szkole
4 – Z ŻYCIA SZKOŁY KALENDARIUM - 21 Obchody Dnia Przyjaźni Polsko -Węgierskiej w naszej szkole Majowe kalendarium 1 Maja    Święto Pracy (uczcij pracą) 2 Maja    Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej 3 Maja    Święto Narodowe Trzeciego Maja 5 Maja Dzień Tolerancji i Praw Człowieka 8 Maja    Dzień Zwycięstwa    Dzień Bibliotekarzy i Bibliotek (czytaj nie tylko od święta)    9 Maja    Dzień Unii Europejskiej (w jedności siła) 15 Maja    Międzynarodowy Dzień Rodziny    Święto Polskiej Muzyki i Plastyki (to co dziś nie ma lekcji)    Dzień Polskiej Niezapominajki (a stokrotki) 17 Maja    Światowy Dzień Telekomunikacji (Internetu też?) 18 Maja    Międzynarodowy Dzień Muzeów (inwazja rozpoczęta) 19 Maja Dzień Dobrych Uczynków (jak zawsze) 21 Maja  Światowy Dzień Kosmosu 22 Maja  Dzień Praw Zwierząt (czarnego kola też) 25 Maja Dzień Mleka (i alergii) 26 Maja    Dzień Matki 27 Maja    Zielone Świątki 31 Maja Dzień Bociana Białego (czarnemu będzie smutno) Czerwcowe kalendarium 1 Czerwca   Dzień Dziecka 2 Czerwca    Dzień Leśnika    Europejski Dzień Sąsiada (nie podglądaj)    Dzień bez Krawata (tylko muszka obowiązuje) 5 Czerwca Światowy Dzień Ochrony Środowiska 6 Czerwca Światowy Dzień Pocałunku (pamiętaj zachować odległość) 7 Czerwca Boże Ciało    Dzień Chemika 9 Czerwca    Dzień Przyjaciela (tego w biedzie) 15 Czerwca    Dzień Wiatru (otwórzmy okna) 21 Czerwca    Najdłuższy Dzień Roku Pierwszy dzień lata!    Święto Muzyki (znowu…) 22 Czerwca Dzień Muzyki Europejskiej 23 Czerwca    Dzień Ojca 23/24 Czerwca    Noc Świętojańska 24 Czerwca    Dzień Przytulania (zachowaj odległość - na bis) 29 Czerwca    Zakończenie roku szkolnego (najważniejszy dzień w roku) Wakacje!!!! Da$ Polak, Węgier – dwa bratanki …. – przysłowie ciągle żywe, ciągle aktualne, gdyż Polacy i Węgrzy od tysiąca lat trwają w nieustannej przy-jaźni. Pod takim hasłem 21 marca w naszym gim-nazjum przebiegało spotkanie, które miało podkreślić wagę przyjaźni polsko-węgierskiej, przybliżyć kul-turę oraz historię Węgier. Gościem specjalnym był radca polityczny ambasady Węgier – Imre Molnar, przybyła również prezes Towarzystwa Przyjaźni Polsko -Węgierskiej pani Ewa Chałaj oraz długo-letni działacz Towarzystwa. Spotkanie umilił występ szkolnego zespołu muzycznego oraz recytacja wier-szy węgierskich poetów w wykonaniu aktora szkol-nej sceny Michała Marczewskiego ucznia klasy IId. Bóg Honor Ojczyzna. To jest bardzo ciekawe, jakaś tajemnica niesamowita Karendarium z dygresją Po prezentacji młodzieży, wykład wygłosił pan Molnar. Stwierdził, że nikt nie wie, gdzie się zaczyna nasza przyjaźń. Najnowsze badania genetyczne wskazują, że Węgrzy mają najbliżej do Polaków i Ukraińców, bliżej niż do Finów!!  - "To jest bardzo ciekawe, jakaś tajemnica niesamowita ..." mówił dr Imre Monar. Jak powiedział nasz gość honorowy, tylko Węgrzy mówią na Polaków – Langyel, nawiązując do wspólnoty plemien-nej, czyli już wtedy byliśmy sobie bliscy. Z wypowiedzi pana radcy mogliśmy dowiedzieć się, że już od setek lat zastanawiano się nad fenomenem przyjaźni polsko-węgierskiej. W tym sam Jan Długosz. Zastanowili się nad tym węgierscy historycy i stwierdzili, że Polacy nie mogą być Słowianami. Uczniowie mogli raz jeszcze usłyszeć o królowej Jadwidze i Stefanie Batorym oraz udziale Polaków w węgierskiej Wiośnie Ludów. Wspaniałym przy-kładem przyjaźni polsko-węgierskiej jest poeta węgierski Sándor Petőfi i gen. Józef Bem. Znana jest także po-moc okazywana Polakom przez Węgrów w czasie II wojny światowej. Tu została przypomniana sylwetka Janosza Esterházy'ego, przedstawiciela jednego z arystokratycznych rodów madziarskich, który był na poły Polakiem i Węgrem - jego matką była polska hrabina Elżbieta Tarnowska. To ona przekazała mu żywą więź z polskim językiem, historią i kulturą. Janosz Esterházy od 1939 r. pomagał wielu Polakom, którzy znaleźli się na Słowacji. Węgierskie ślady obok polskich pozostały również w Katyniu. Nie można zapomnieć o Poznańskim Czerwcu, bez którego nie byłoby Węgierskiego Października Pan Molnar podkreślił, jak ważne dla obojga narodów są słowa: Bóg, honor, ojczyzna… Koniec z trudnymi wyborami, bo już WAKACJE

5 Z ŻYCIA SZKOŁY (OBCHODÓW C.D.) - 5
20 – CO SŁYCHAĆ W MIEŚCIE? Z ŻYCIA SZKOŁY (OBCHODÓW C.D.) - 5 RUSZ SIĘ W MIASTO… Korzenie tej przyjaźni na szczęście nie wyblakły, trwają do dziś, a jej przeja-wem było środowe spot-kanie, które zakończyło się złożeniem kwiatów pod po-mnikiem upamiętniającym dążenie do wolności obu narodów Polski i Węgier od roku 1948. 11 maja do kin wszedł film oparty na his-torii polskiej siatkarki Agaty Mróz pt.,,Nad życie’’. Film opowiada o kobiecie, która ma-rzy o sukcesach w karierze sportowej, miłości i rodzinie jednak wszystko zmienia jeden te-lefon…W głównych rolach wystąpili Olga Bołądź oraz Michał Żebrowski. W nocy z 19 na 20 maja odbędzie się noc muzeów! Chętnych zapraszamy do zwie-dzenia takich muzeów jak: Muzeum Kine-matografii, Muzeum Sztuki w Łodzi, Mu-zeum Tradycji Niepodległościowych, Mu-zeum Papieru i Druku itd. 8 czerwca rozpoczyna się wyczekiwane EURO 2012!!! Główne otwarcie odbędzie się na Stadionie Narodowym w Warszawie , a za-kończenie 1 lipca na Ukrainie w Kijowie. Da$ Chociaż w kalendarzu Dzień Przyjaźni Polsko-Węgierskiej przypada na 23 marca, nasza szkoła świętowała niemal cały tydzień prezentując okolicz-nościową wystawkę gimna-zjalistom. Ubaw po pachy We wtorek 8 maja klasa I d pojechała do Teatru Powszechnego z panią Magdaleną Boćko i z panią Czesławą Siewierską i na sztukę pt.: „MAYDAY 2”. Akcja rozgrywa się w Londynie. W Internecie spotyka się dwoje nastolatków : Vicki i Gavin. Los chciał, że mają ojców, którzy nazywają się John Leonard Smith, pracują jako londyńscy taksówkarze i mają 53 lata!!! To daje do myślenia! Czy to aby na pewno zabawny zbieg okoliczności? A może John Smith jest bigamistą? A jeśli tak, to jak zdoła ukryć podwójne życie przed najbliższymi? Zaczyna się szaleńcza walka z czasem, aby prawda nie wyszła na jaw i aby udaremnić pierwszą randkę Gavina i Vicki. W końcu to by było ………!! MAYDAY 2 to komediowy hit Amerykanina Raya Cooneya, od lat nie schodzący z afiszy teatrów w Polsce i zagranicą. Zobacz, ile absurdalnych sytuacji może wywołać niewinna internetowa znajomość!!! W polskiej wersji wystąpili: Katarzyna Kowalczuk, Barbara Lauks, Piotr Lauks, Mateusz Olszewski, Grzegorz Pawlak, Michał Szewczyk i Beata Ziejka. Kostiumy zaprojektowała Wanda Kowalska. Scenografią zajął się Wojciech Stefaniak a reżyserią zajął się Marcin Sławiński. Po spektaklu cała klasa była wesoła, rozbawiona i zadowolona z wyjścia! Wiem, bo też tam byłem. Uczeń z klasy Id Żegnajcie Cała Redakcja z bólem serca, ze łzami w oczach żegna koleżanki i kole-gów z klas trzecich, a szczególnie redaktorów: niezastąpioną, jedyną, niezawodną Kasię Przybył, pomysłową Dorotkę, wytrwałą Ulę, szalonego Tomka, zapracowanego Szymona, malowniczą Kasię N.. Żegnamy również dobre duchy SzCzUrka: Karolinkę, Orianę, Mateusza, i Dawida. Byliście nam prawdziwymi przyjaciółmi przez całe 3 lata. Niepocieszona Redakcja Kasie, Dorotka, Ula, Tomek, Szymon, Karolina,Oriana, Mateusz, Dawid…

6 Sport drogą do Boga Trzy w jednym I co dalej… 6 – Z ŻYCIA SZKOŁY
PRZEMYŚLENIA GIMNAZJALISTY - 19 Sport drogą do Boga Panta rhei My, trzecioklasiści już za chwilę (a przynajmniej większość z nas), odejdziemy z tej szkoły na zawsze. Rozejdziemy się do liceów, inni do techników, a jeszcze inni do szkół zawodowych. Niektórzy być może zakończą swoją edukację już teraz. Nie będziemy więcej chodzić po korytarzach trzynastki, nie będziemy denerwować naszych ulubionych nauczycieli, nie będziemy żywo dyskutować z panią dyrektor. Nasz czas w tej szkole dobiega końca. Jak dopalająca się świeca, tak i my widzimy, że już niedługo będziemy zupełnie gdzie indziej. Oczywiście, część z nas wróci tu parę razy w odwiedziny, ale cóż z tego. Koniec jest końcem i trzeba się z tym pogodzić. I tak jak my będziemy tęsknili za tą szkołą i jej urokami, tak zapewne i ta szkoła będzie tęskniła za nami. Dziękujemy naszym wszystkim nauczycielom, pedagogom, opiekunom z Trzynastki za czas poświęcony nam, za troskę, tolerancję i wyrozumiałość. Żegnamy i do zobaczenia!!! Tobi i Pati W sobotę w ramach V Amatorskiego Turnieju „Sport drogą do Boga" odbyły się zawody w piłce siatkowej. Organizatorem był Wydział Katechetyczny łódzkiej kurii oraz duszpasterz sportowców. Idea Turnieju jest niezmienna od samego początku jego powstania. "Jan Paweł II podkreślał bardzo często podczas swojego pontyfikatu, że sport jest szkołą cnót: pracowitości, wytrwałości, posłuszeństwa. Można też do tego dodać sprawiedliwość czy solidarność. Na Turniej przyjeżdżają dzieciaki pod opieka swojego nauczyciela w-f i katechety. Łatwo zauważyć, że to są takie przedmio-ty, które mają bardzo dużą możliwość wpływania na młodego człowieka, na kształtowanie jego du-cha i ciała" - tłumaczy Grzegorz Zwoliński, doradca do spraw nauczania religii Wydziału Kateche-tycznego łódzkiej kurii. Udział w tegorocznej edycji turnieju siatkówki zgłosiło 17 drużyn z 10 szkół. Zawody od-były się w Salezjańskim Liceum i Gimnazjum im. ks. Jana Bosko przy ulicy Wodnej 34. Z naszego gimnazjum wytypowano 10 osób. Drużyna siatkarzy rozegrała łącznie 6 meczy. Byliśmy znakomici. Jeden mecz wygraliśmy 2:1, a pozostałe 2:0. Od soboty jesteśmy dumnymi posiadaczami kolejnego pucharu oraz dyplomów. Uczeń z IId Z nutką wspomnień Trzeci etap Wojewódzkiego Konkursu Historycznego był dla wszystkich niewątpliwie zaskoczeniem. O ile można było spodziewać się zwiększonej trudności i szczegółowości pytań, to jedno z pierwszych zadań zmroziło krew w żyłach. Polecenie wymagało szerokiej wiedzy dotyczą-cej mitologicznej bitwy o Troję. I to jeszcze można zaakceptować. Troja, jak wiemy istniała. Bi-twa, ostatecznie zapewne też, chociaż była opisana jedynie w Iliadzie, której jak wiemy nie można uznać za jednoznaczne i prawdomówne źródło historyczne. Zadaniem jednak nie było ani pisanie o Troi, ani o bitwie a… napisanie kim był podany bohater. I tu zaczynają się schody. Bohaterowie oczywiście, byli jak najbardziej „pokraczni”, i szczerze mówiąc tylko o jednym kiedykolwiek sły-szałem. I tu narodziło się pytanie. Jak można na konkursie historycznym dać postacie, które opisa-ne były jedynie w niepewnym źródle i nie ma żadnego innego potwierdzenia, że takowe istniały. Przygotowując się do konkursu, „przerobiliśmy” chyba wszystko, poza mitologią. Choć też ciężko powiedzieć, że się jej nie uczyliśmy. Wiedzieliśmy dużo o greckich bogach, ruinach, obrzędach… ale znajomość dokładnej treści Iliady, to jak na mój gust przesada. Tobi Trzy w jednym W marcu 2012 r. uczennice klas trzecich naszego gimnazjum wzięły udział w między-gimnazjalnym konkursie języka niemieckiego pt. „Z pomocą dydaktyczną niemiecki łatwy i przy-jemny”. Konkurs został zorganizowany przez Gimnazjum nr 7 w Łodzi. Zadaniem uczniów było przygotowanie pomocy dydaktycznej służącej do lepszego zrozumienia lub utrwalenia dowolnego materiału leksykalnego lub gramatycznego z języka niemieckiego. Konkurs rozstrzygnięto 4 kwie-tnia. Wszystkie trzy pierwsze miejsca w konkursie zajęły uczennice naszego gim-nazjum. I miejsce  - Wiktoria Kostrzewa, za przygotowanie gry dydaktycznej, II miejsce - Monika Smaż, za przygotowanie gry typu ,,Memory" III miejsce - Natalia Michalak, za skonstruowanie makiety edukacyjnej. Uczennice pracowały pod kierunkiem p. Barbary Gadzinowskiej. Nagrody okazały się bardzo atrak-cyjne. Każda z laureatek otrzymała pendri-va, słownik języka niemieckiego oraz bilet do kina. I co dalej… Już prawie koniec roku. My, trzecioklasiści całkiem niedługo zakończymy naszą odyseję w trzynastce i rozejdziemy się do liceów i techników. Cudowna wizja nowego miejsca, nowi ludzie, nauczyciele, przedmioty. Chyba każdego z nas to interesuje. Ciekawszą jednak rzeczą jest, że z tego co zasłyszeliśmy na godzinach wychowawczych, całkiem duża część osób idzie do XXI Liceum Ogólnokształcącego im. Bolesława Prusa przy ulicy Kopernika 2. Duża grupa z tej części idzie zaś tam na „humana”. Wydaje się to trochę nielogiczne, zwłaszcza, że o ile w wieku 16 lat, większość z nas nie wybrała jeszcze swojej drogi życiowej, o tyle profil humanistyczny zamyka drogę na wszelkie studia ścisłe, a nawet pół-ścisłe. Ja szczerze mówiąc, myślę o bio-chemie lub ekonomii i to też przede wszystkim, żeby nie tracić lub ograniczać kontaktu z prze-dmiotami ścisłymi. Ale ostatecznie, ludzie mają wolną wolę i mogą sami o sobie decydować. Czy każdy z nas podejmuje słuszną decyzję? Czas pokaże. Tobi i Pati

7 Wakacyjne smakowitości Mamy Nauczyciela Roku!
18 - KĄCIK KULINARNY Z ŻYCIA SZKOŁY - 7 Wakacyjne smakowitości Mamy Nauczyciela Roku! W tym numerze przedstawiamy pomysły na świeże i kolorowe dania idealne na WAKACJE!!! Zapewne nasi czytelnicy śledzą losy nadania tytułu Nauczyciela Roku przez radio PARADA. Eliminacje szkolne, pozaszkolne i oczywiście wynik, który nie był dla naszej szkol-nej społeczności wielkim zaskoczeniem, bo znamy Panią Magdalenę Boćko od lat. Jest znakomitym nauczycielem języka angielskiego, wspaniałym wychowawcą, pedagogiem i czło-wiekiem. Ten tytuł potwierdził jedynie to, co o niej już wiedzie-liśmy, jest NAUCZYCIELEM ROKU 2011/2012. Nominowana z naszej szkoły pani Magdalena Boćko zajęła drugie miejsce i otrzymała pamiątkowy dyplom, kwiaty oraz statuetkę upamiętniającą udział w plebiscycie. TRUSKAWKI POD PIERZYNKĄ Składniki(2/3 porcje): 400g truskawek (świeże lub mrożone) Łyżka cukru pudru Opakowanie cukru waniliowego 2 czubate łyżeczki mąki ziemniaczanej 2 duże lub 3 małe białka jaj Wykonanie: Truskawki podsmażyć z łyżką cukru pudru (aż do odparowania), wysypać do małych naczyń żaroodpornych. Białka ubić, dodając pod koniec opakowanie cukru waniliowego oraz mąkę ziemniaczaną. Pierzynką pokryć owoce. Zapiekać 30 minut w temperaturze stopni. Najlepiej podać ok. 10 minut po wyjęciu z piekarnika. ;) NIBY NIC A „TAK” TO SIĘ NAZYWA Składniki (3 porcje): Duża puszka groszku konserwowego Jedno duże lub dwa małe awokado 2 podwójne piersi z kurczaka Marchewka gotowana w tymianku Tymianek Sól Pieprz Kurczaka ugotować w soli i tymianku. Groszek konserwowy zmiksować z awokado, solą i pieprzem. Z masy uformować kuleczki, następnie piec je w 250 stopniach przez 5 minut. Mięso i „zielone piłeczki” podawać z gotowaną marchewką!  Rozmowy przeprowadzonej w radio z panią Dyrektor i pa-nią Boćko można wysłuchać pod adresem: Pani Magdalena Boćko dziękuje za wsparcie, oddane gło-sy i wszystkie ciepłe słowa! Redakcja 13-nastka na Gali Zgodnie z komunikatem dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z dnia 12 sierpnia 2011 r. w sprawie organizacji i harmonogramu przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2011/2012, egzaminy gimnazjalne odbyły się: 24 kwietnia, wtorek — część humanistyczna, 25 kwietnia, środa — część matematyczno-przyrodnicza, 26 kwietnia, czwartek — część z języka obcego nowożytnego. To wcale nie było takie proste. Część humanistyczna podzielona była na historię i język polski, pisaliśmy aż do 12:15 (dyslektycy dłużej) oczywiście z przerwą. Część matematyczno-przyrodnicza też była podzielona na dwa etapy: przyroda i matematyka. Trzeciego dnia języki tez ciągnęły się długo i podzielone były na część podstawową i dla zaawansowanych, również z przerwą. Podsumowując, nie było łatwo. Pierwszy dzień egzaminów, trochę uśpił naszą czujność, chyba nie było tak bardzo źle. Jednak drugiego dnia było na prawdę ciężko, strach pomyśleć o wynikach. Język angielski i niemiecki ogólnie rzecz biorąc, nie wypadł chyba źle. Ostateczne wyniki dopiero jednak przed nami! Trzeciolkasistka 7 maja w Muzeum Tradycji Niepodległościowych, odbyła się Gala Konkursu wiedzy o Litzmannstadt Getto, na którą zaproszono Karolinę Wójcik z IIIc (IV miejsce) i Krzysztofa Papiernika z Ia. Było to uwieńczenie wcześniejszych zmagań świadczących o dużej wiedzy na temat tragicznych dzie-jów Łodzi okresu II wojny światowej. Konkursowe zmagania naszych uczniów były tym trudniejsze, że stali oni w jednym szeregu z łódzkimi licealistami. Gratulujemy Karolinie i Krzysztofowi rozległej wiedzy i szczególnego zainteresowania naszą małą Ojczyzną. Obserwtor

8 w poniedziałek 3 września 2012.
8 – Z ŻYCIA SZKOŁY WARTO PRZECZYTAĆ - 17 U Kopernika PASJONUJĄCE POWROTY Tym razem chciałabym Was zachęcić do sięgnięcia po książkę już dosyć starą i myślę, że większość z Was już o niej słyszała. Chodzi mi o sagę autorstwa Andrzeja Sapkowskiego pt. „Wie-dźmin”. Uważam ją za jedną z najlepszych powieści fantazy. Zawsze się mówi, że „najlepsze zo-stawiamy na koniec”, tym razem też tak będzie. Książka składa się z siedmiu części: - Ostatnie życzenie - Miecz przeznaczenia - Krew elfów - Czas pogardy - Chrzest Ognia - Wieża jaskółek - Pani jeziora W dniu 30 marca 2012 r. uczniowie z klas Ia,  II c i III c, pod opieką nauczycieli,, pojechali do Warszawy. W planie wycieczki było zwiedzenie „Centrum Nauki Kopernik” i „ Niebo Kopernika – Planetarium”. Zbiórka uczniów była zaplanowana na godzinę ok.6:35, ale oczywiście jej czas roz-ciągnął się prawie do godziny siódmej, bo niestety część z nas nie wie, co znaczy być punktualnym. Wiedźmin to opowieść o przygodach Geralta z Rivii. Tytułowy Wiedźmin to postać o długich białych włosach, przenikliwym spojrzeniu i trud-nym charakterze. Nie rozstaje się ze swoimi dwoma miecza-mi. Przeżywa liczne rozterki miłosne i nie tylko. Wiele przygód, ciekawe zwroty akcji. Autokar był odjazdowy. Miał klimatyzację, lampki  i dwa odbiorniki telewizyjne poka-zujące drogę przed pojazdem. Wszystkim dopisywał humor. W obie strony naszej podróży w auto-karze rozbrzmiewał głośny (nie zawsze czysty) śpiew przerywany spontanicznymi oklaskami, inicjowanymi przez jedną lub dwie osoby, by za chwilę  wszyscy zgodnie klaskali. Ponieważ udział w wycieczce brała jubilatka,  wszyscy oczywiście odśpiewali jej głośne „Sto lat”. Podczas tak urozmaiconej podróży nie było miejsca na nudę. Tak dotarliśmy do celu, gdzie zaopatrzono nas w karty wstępu i rozpoczęliśmy  nasze samodzielne zwiedzanie. „Centrum Nauki Kopernik” – założone w 2005 w Warszawie, którego celem jest pro-mowanie nowoczesnej komunikacji naukowej. Zwiedzający mogą poznawać prawa nauki poprzez samodzielne przeprowadzanie doświadczeń na interaktywnych wystawach. Centrum jest instytucją, powołaną i finansowaną przez Miasto Stołeczne Warszawa, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyż-szego oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej . Jest to jedna z najnowocześniejszych europejskich instytucji ukazujących związek nauki z kulturą i codziennością. SAGA Książka naprawdę wciąga. Serdecznie polecam. Idealna lektura na wakacje. ;p (Niektóre części dostępne już w naszej bibliotece)  Wiewiór Zmagania na giełdzie Pamiętaj... To miejsce, to królestwo ekspery-mentów i raj dla ciekawych świata. (…) Jest to największe centrum nauki w Polsce, jedno z wię-kszych w Europie Środkowo-Wschodniej”- ( informacje zaczer-pnięte z Internetu). Rok szkolny 2011/2012 jest wyjątkowo długi. Wakacje zaczynają się 29 czerwca 2012 r.— pierwszy dzień wakacji, to sobota 30 czerwca 2012 roku, natomiast koniec wakacji będzie w piątek 31 sierpnia 2012 roku. Jak podało Ministerstwo Edukacji Narodowej nie będzie zmian terminu wakacji ze względu na Euro 2012, tak więc zajęcia zakończą się 29 czerwca, a kolejny rok szkolny rozpocznie się z początkiem września 2012 r. Ze względu na to, że 1 września 2012 to sobota, kolejny rok szkolny (2012/2013) rozpocznie się w poniedziałek 3 września 2012.

9 Z ŻYCIA SZKOŁY (U KOPEKNIKA C.D.) - 9
16 – ZAINTERESOWANIA GIMNAZJALISTY Z ŻYCIA SZKOŁY (U KOPEKNIKA C.D.) - 9 Moja gromada Zwiedzanie muzeum było dla mnie fascynujące. Znajdowało się tam mnóstwo interaktyw-nych urządzeń. Wiele z przyrządów dotyczyło fizyki, mniejsza ilość biologii. Były też dwie strefy z grami, „Re-generacja” od 14 roku życia i „Bzz” do 6 roku życia. W czasie zwiedzania  poznawaliśmy  przestrzeń Centrum,  układ galerii, rozmieszczenie ekspozycji. Otoczeni  opieką  animatorów, którzy odpowiadali na nasze pytania pojawiające się podczas samodzielnego eksperymentowania z interaktywnymi eksponatami Dla mnie było to niezwykłe doświadczenie znaleźć się w takim miejscu. I jak to powie-dział nasz wieszcz Adam Mickiewicz:"Są dziwy w niebie i na ziemi, o których ani śniło się wa-szym filozofom". Druga część zwiedzania tego fascynującego miejsca, to  „Niebo Kopernika - Planetarium” Przykryte kopułą o średnicy 16 metrów planetarium pozwala przenieść się do najodleglejszych zakątków kosmosu, w głąb wulkanu oraz cofnąć do początków życia na Ziemi. Dzięki zastoso-wanym tu nowoczesnym technologiom multimedialnym uczestnicy seansów odnoszą wrażenie zanurzenia się w obserwowanych, na co dzień niedostępnych światach. Zwierzęta zamieszkujące oceaniczne głębiny, niewidzialne gołym okiem mikroorganizmy, stworzenia sprzed milionów lat nagle są na wyciągnięcie ręki. Pokaz dzielił  się na dwie części ;  „ Niebo nad Warszawą” „ i „Czarne dziury”. Siedzie-liśmy w rozkładanych fotelach, a sufit był kopułą, na której pojawiały się obrazy przedstawiające niebo, obracały się, znikały. Zobaczyliśmy 20 milionów gwiazd To wszystko było fascynujące, ale jak zawsze, co dobre szybko się kończy, przyszedł czas na powrót. W drodze powrotnej zaliczyliśmy tylko jeszcze obiad w „Mac Donaldzie”. Wycieczka była odjazdowa i na pewno na długo pozostanie w naszej pamięci.  A podróż do domu urozmaicił mały, śmieszny incydent. Siedzący z tyłu  uczniowie poprosili swoją wycho-wawczynię, która kierując się do nich, zawadziła o leżący na środku jej drogi plecak i upadła. Ple-cak czarny, podłoga czarna, można go było nie zauważyć. „ Kuchnia, czyj to plecak??”– wykrzy-knęła troszkę poirytowana. Towarzyszyła temu salwa naszych śmiechów ( oznaki radości nie był z tego powodu, że pani upadła, ale z tego, co powiedziała przy upadku). Współczuliśmy jej, że prze-wróciła się, ale nie umieliśmy powstrzymać śmiechu z powodu tych słów, przepraszamy i cieszy-my się, że upadek nie był groźny w skutkach. werewolf Już ostatni raz do Was piszę, ponieważ jest to wakacyjny, majowo-czerwcowy numer naszej gazetki. Niestety, jestem w trzeciej klasie i będę się niedługo żegnać z tą szkołą i z Wami. W bieżącym numerze chciałaby wam przedstawić zmagania teatralne mojej gromady zuchowej. Dnia 21 kwietnia br. wzięliśmy udział w 52 edycji Teatrzyków zuchowych. W tym roku tematem przewodnim były przygody Inspektora Gadżeta i zadaniem dzieciaków było przedstawienie dowolnej przygody bohatera opartej na jednym z odcinków filmu. Myślę, że większość kojarzy tę przesympatyczną bajkę. Mimo tego, że moja gromada miała bardzo mało czasu na przećwiczenie przedstawienia, wszyscy świetnie się bawiliśmy. Scenariusz w tym roku pisałam sama. Nie odnieśliśmy zwycięstwa ale uważam, że najlepszą zabawą jest sam występ, a nagrodą uśmiechnięte twarze podopiecznych.  Oto kilka zdjęć z naszych zmagań: Każde z nich miało okazję osobiści poznać inspektora Gadżeta  Z zuchowym pozdrowieniem  Czuj! Wasz Wiewiór  Maszyny proste Elektrybałt przemawiał do nas pięknym, metalicznym głosem… Gorąco zapraszam uczniów klas 1-3 szkół podstawowych na zbiórki, które odbywają się w każdy piątek o godzinie 16.30 w Szkole Podstawowej nr 71. Elektrybałt

10 Mediokracja w 13-stce sonda 10 – Z ŻYCIA SZKOŁY WYWIADY - 15
Kolejny odcinek - życiowej drogi Losy absolwentów Trzynastki są bardzo różne. Zapewne jesteście ciekawi, co słychać u niektórych. Postanowiłam prze-prowadzić wywiad z jednym z nich (zgodnie z jego życzeniem pozostanie anonimowym). „Mediokracja” to innowacyjny projekt edukacyjny z zakresu edukacji medialnej W ramach projektu rozegrana zostanie gra wirtualno-miejska. Wstępem do tego projektu były warsztaty przeprowadzone przez grupę specjalistów z dziedzin: street art., wolnych licencji, Open Street Map i grafiki komputerowej dla uczniów klasy Ie i IId w sa-mo południe 27 kwietnia. Redakcja: Jesteśmy bardzo ciekawi, do którego technikum/ liceum poszedłeś po ukończeniu naszej szkoły? Absolwent: Zaraz po ukończeni Gimnazjum nr 13 poszedłem do Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 13 im. Sybiraków na technika drogownictwa. R: Czy podoba ci się w tej szkole ? A: W mojej szkole jest miła i przyjazna atmosfera. Dużym plusem jest to, że nauczyciele nie pilnują uczniów na przerwach, czyli można wychodzić, kiedy się chce. R: Ile lat będziesz się tam uczył? A: Do obecnej szkoły będę chodził 4 lata. R: Czy możesz nam zdradzić, jakich masz nauczycieli? A: Nauczyciele są mili, mało pytają i dobrze tłumaczą. R: Czy możesz powiedzieć, że odnosisz sukcesy, dobrze uczysz się? A: Uczę się dobrze, ale mogłoby być lepiej. R: Mówi się wiele o przeładowaniu klas, ciasnocie. Czy mógłbyś powiedzieć naszym czytelnikom, ilu uczniów liczy twoja klasa? A: W mojej klasie jest 27 uczniów, czyli chyba tak przeciętnie, ani dużo, ani mało. R: Szkoła pogimnazjalna to zapewne dużo więcej zajęć lekcyjnych. Ile ich masz tygodniowo? A: Mam 36 lekcji tygodniowo. R: A ile masz przedmiotów i który jest tym ulubionym? A: Przedmiotów mam aż 17, a tym ulubionym jest w-f. R: Spędziłeś w naszej szkole trzy lata, jak je wspominasz? A: Dobrze, a szczególnie żal mi rozstania z kolegami… R: Bardzo dziękujemy za udzielenie nam wywiadu, szczere wypowiedzi i życzymy ci spełnienia marzeń oraz samych sukcesów w szkole i poza nią. Redaktorka Współczesna demokracja opiera się przede wszystkim na wolności słowa. Ale obecne środki masowego przekazu znacznie wyprzedziły swoich protoplastów i wymagają od odbiorców czegoś zupełnie nowego - zaangażowania! Jak wykorzystać, określić możliwości, jakie dają nam współczesne media? Jak sprawnie poruszać się w Internecie, gdzie znaleźć każdą informację, samemu dodać treści do sieci? Jak na-kręcić film, wykorzystać już istniejące kadry, bawić się muzyką remiksując utwory? Na te i inne pytania w ciągu godziny goście starali się odpowiedzieć zgromadzonym uczniom w sali infor-matycznej. Dzięki tym warsztatom mogliśmy jednoznacznie stwierdzić, że media mogą być wszystkim i wszędzie. Odkryliśmy je na nowo i stwierdziliśmy, że jesteśmy bardzo medialni! Kolejnym etapem projektu „Mediokracja” będzie udział w grze wirtualno-miejskiej na którą zgłaszają się drużyny dwu-osobowe. Muszę przyznać, że mamy duże szanse na wygranie, gdyż już w czasie warsztatów zdobyliśmy wiele punktów. Uczestniaczka warsztatów Skoro jestem w trzeciej klasie chciałabym się z Wami jakoś pożegnać. Zrobię to tym krótkim, śmiesznym wierszykiem, który ułożyłam pod koniec podstawówki, ale myślę, że jest także idealny na tę okazję. „Jutro pójdę w świat” Jutro znowu słońce zaświeci, Jutro znowu pójdę w świat, Znowu rankiem ptak zaśpiewa, Wiewiór Przeprowadziliśmy szybką sondę wśród naszych gimnazjalistów. Zadawaliśmy im pytanie: Który dzień roku szkolnego 2011/2012 utkwił ci najbardziej w pamięci? A oto odpowiedzi: Zarządzenie plecakowe (82%) Wyjście do kina (2%) Egzaminy (3%) Ostatki (1%) Znowu uśmiech mamie dam. Wieczorem znowu gwiazda zabłyśnie, Znowu siostra się zachłyśnie, A ja jedno powiem Wam… Jutro znowu pójdę w dal! - Wycieczka do KOPERNIKA (12%) Jak sami widzicie, plecaki biją na głowę pozostałe dni tego roku szkolnego. sonda

11 Wszędobylska Trzynastka
14 – DZIENNIK ZBUNTOWANEJ MAŁOLATY Z ŻYCIA SZKOŁY - 11 Wszędobylska Trzynastka I znowu na świeczniku. Tak chcia-łoby się napisać, i słusznie, bo po raz kolejny Łodzianie mogli przeczytać w Dzienniku Łódzkim o sukcesach naszych znakomitych uczniów, którzy nie tylko potrafią uczyć się solidnie, ale też znakomicie bawią się wykorzystując swoje wszechstronne umie-jętności. Drużyna w składzie: Katarzyna Przybył z IIIa, Karolina Wójcik z IIIc i Paulina Lickiewicz z IIc wywalczyła I miejsce w XI Festiwali Bibliotek Szkolnych. Jeden dzień z mojego dzienniczka 21 maja 2012 roku Drogi Pamiętniczku! Ostatnio coraz częściej zaczynam się zastanawiać, jak będzie wyglądała moja przyszłość. Wiele myślałam o mojej kolejnej szkole i nowopoznanych przeze mnie osobach. W końcu w nie każdej szkole można znaleźć takich ludzi, jak w mojej klasie. Nie wiem, kto będzie robił za mnie prace domowe, ani czy będę miała kogo maltretować o kieszonkowe… Moja przyszłość wisi na włosku, który prawdopodobnie przetną wyniki egzaminów. Może to i lepiej… Sama już nic nie wiem. Choć w sumie to nic nowego. Ta szkoła niczego mnie nie nauczyła, ale będę ją dobre wspominała. Ile ja tu wywinęłam numerów, a i tak nikt się nie zorientował, że to ja. Stare dobre czasy. Szkoda odchodzić. Choć z drugiej strony - już za chwilę kończy się rok szkolny. Moi rodzice, nieświadomi tego jaką będę miała średnią, wykupili mi dwa wyjazdy na obozy, jeden do Francji, a drugi do Grecji. Jak mi się już marzą wakacje. Dlaczego rok szkolny kończy się dopiero 29 czerwca! To nieludz-kie… Już teraz mamy upał, a nie mówiąc już o tamtym… Coś potwornego! A tak na dokładkę, to zerwałam z chłopakiem. Zaczął się odzywać do innej, dlatego naj-pierw oberwała ona. Ma podbite oko i jest lekko zadrapana. Chyba jeszcze nie wytarli śladów po jej krwi z korytarza… Potem dostało się jemu. Trochę szkoda było mi z nim zrywać, ale tak musiało się stać. On jest już dla mnie przeszłością. Niech się cieszy, że to skończyłam ja z nim, a nie on ze mną, bo nie wiem, w jakim stanie psychicznym i fizycznym by to skończył. TRUSIA Zadanie nie było proste. Przez wiele tygodni dziewczyny tworzyły grę planszową o Julianie Tuwimie, a następnie wzięły udział w grze miejskiej zorganizowanej przez Stowarzyszenie Topografie. Był to szalenie fascynujący „bieg”, który przeniósł nas do czasów Juliana Tuwima. Poznając twórczość tego znakomitego poety rozwiązywałyśmy ciekawe zagadki, adresowałyśmy list, przekazywałyśmy wieści alfabetem Morse’a, rozszyfrowałyśmy słowa w języku jidysz, budowałyśmy z klocków lego, zapałek, odczytywałyśmy z gestów, a wszystko musiało być zgodnie z treścią wierszy. Jednogłośnie musimy stwierdzić, że Stowarzyszenie Topografie wykonało swoje zadanie niezwykle profesjonalnie. Nasz sukces był tym większy, że w nagrodę za zajęcie I miejsca otrzymałyśmy (wśród wielu książek, broszur, koszulek itp.) wymarzony cyfrowy aparat fotograficzny, który wspomoże naszą pracę redakcyjną. Uczestniczka terenowych zmagań Mamo żyj 100 lat! Pisali o nas w gazecie Jakie to szczęście, że mam Ciebie Mamo, że uśmiech wita mnie Twój, co rano, że tyle zadań tyle przypomnień i czułej troski masz, co dzień o mnie. Z okazji Dnia Dziecka, życzę Wam śmiechu w domu i lodów w niedzielę i przyjaciół najlepszych na świecie i wszystkiego, wszystkiego, co chcecie.

12


Pobierz ppt "HUMOR nie tylko szkolny Znów bedą wakacje, na pewno mam rację"

Podobne prezentacje


Reklamy Google