Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

PROGRAMOWANIE W JAVA Informatyka Stosowana – ROK II / III Laboratoria mgr inż. Krzysztof Bzowski.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "PROGRAMOWANIE W JAVA Informatyka Stosowana – ROK II / III Laboratoria mgr inż. Krzysztof Bzowski."— Zapis prezentacji:

1 PROGRAMOWANIE W JAVA Informatyka Stosowana – ROK II / III Laboratoria mgr inż. Krzysztof Bzowski

2 Krzysztof Bzowski Tel B5 / 605

3 Zasady zaliczenia laboratoriów Zajęcia mają charakter laboratoryjno-projektowy Student realizuje wybrany projekt (aplikację) i wzbogaca go o funkcjonalność (i nowe technologie) na kolejnych zajęciach Funkcjonalność planowa jest z góry przez studenta Student ma obowiązek wywiązania się z postawionych sobie planów Postęp w projektach oceniany jest na każdych zajęciach wg. przyjętego harmonogramu Dodatkowe funkcjonalności mogą być narzucone przez prowadzącego Projekty są jednoosobowe (w przypadku większych i ambitnych projektów zgadzam się na 2osoby) Od połowy zajęć (połowa maja) krótkie, indywidualne prezentacje z postępów na ocenę.

4 Zasady oceniania Postęp w projekcie i realizacja przyjętego planu, ostatecznie wywiązanie się z planu ( + lub i ) Obecność na zajęciach Prezentacja i dyskusja

5 Technologie do uwzględnienia w projekcie Swing (okienka) Obsługa błędów (wyjątki) Operacje I/O (zapis i odczyt plików) Serializacja Współbieżność (wątki i SwingWorker) Bazy danych i ORM (zapis, odczyt, operacje) Komunikacja sieciowa (sockety, RMI, http) Media – Dźwięk i Grafika (np. wykresy) Dodatkowo (dla osób aspirujących na 5.0): –Testy jednostkowe (np. Junit) Wybór projektu musi wykorzystywać wszystkie poniższe technologie :

6 Propozycje projektów Kółko i krzyżyk Multiplier z globalną tablicą wyników i statystykami Kalendarz z możliwością importu i eksportu plików ICS, wyszukiwaniem, sortowaniem, edytowaniem itd. Analizatory danych ze stron (wykresy, analizy, eksport, itd): –http://www.top500.orghttp://www.top500.org –http://www.green500.orghttp://www.green500.org –Lotto –Kursy walut –Itp. Gry, typu snake, czołgi (ambitniejsze) Proste tekstowe gry RPG (mniej ambitne) Gry Klient-serwer (RPG, Strategie) (w przypadku dużej planowanej funkcjonalności zgadzam się na pracę w 2-os grupie po wcześniejszej akceptacji)

7 Dzisiejsze zajęcia Wybór projektu i zatwierdzenie go przez prowadzącego

8 Następne zajęcia Przygotować plan pracy, tj. 10 funkcjonalności które zostaną zaimplementowane w projekcie w tym semestrze. Funkcjonalność musi być namacalna dla użytkowników (konkretna). Funkcjonalność powinna być dostatecznie duża: –Dobra: Zestawienie kompletnej komunikacji klient- serwer –Zła: Zmiana koloru kontrolki po wpisaniu złej wartości –Dobra: Wprowadzenie walidacji wartości kontrolek w całej aplikacji (na koniec) Każdy plan pracy zostanie zaakceptowany, lub nie…

9 https://trello.com Przykładowy opis projektu Kółko i krzyżyk: https://trello.com/b/vYdXBTiC/projekt-multi-kik https://trello.com/b/vYdXBTiC/projekt-multi-kik


Pobierz ppt "PROGRAMOWANIE W JAVA Informatyka Stosowana – ROK II / III Laboratoria mgr inż. Krzysztof Bzowski."

Podobne prezentacje


Reklamy Google