Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Opinie uczniów klasy lotniczej oraz ich rodziców o realizacji projektu „Chcę latać. …” Tekst: Wojciech Jocz Fotografie: Piotr Wojda Białystok 2010.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Opinie uczniów klasy lotniczej oraz ich rodziców o realizacji projektu „Chcę latać. …” Tekst: Wojciech Jocz Fotografie: Piotr Wojda Białystok 2010."— Zapis prezentacji:

1 Opinie uczniów klasy lotniczej oraz ich rodziców o realizacji projektu „Chcę latać. …” Tekst: Wojciech Jocz Fotografie: Piotr Wojda Białystok 2010

2 ► Ankietowe badania audytoryjne z udziałem uczniów klasy lotniczej na początku nauki w II LO (II nabór) ► Ankietowe badania audytoryjne z udziałem ich rodziców ► Wywiady kwestionariuszowe z dyrekcją II Liceum Ogólnokształcącego, wychowawcami i nauczycielami przedmiotów nauczanych na poziomie rozszerzonym ► Wywiady kwestionariuszowe z Dyrektorem Aeroklubu Białostockiego oraz instruktorami nauki latania ► Zogniskowane wywiady grupowe z uczniami II klasy lotniczej (I nabór) oraz ankietowe badania audytoryjne w trakcie realizacji projektu Badania prowadzone w roku szkolnym

3 I nabór II nabór Zainteresowanie lotnictwem przed podjęciem nauki w klasie lotniczej

4 Przyczyny podjęcia nauki w klasie lotniczej I nabór

5 Przyczyny podjęcia nauki w klasie lotniczej II nabór

6 Przyczyny podjęcia nauki w klasie lotniczej I nabór ► „Interesowałem się lotnictwem od dziecka, marzyłem o tym, teraz spełniam marzenia”. ► „W dzieciństwie marzyłem o lataniu, tak jak większość dzieci w takim wieku, budowałem z klocków różne „statki powietrzne”. Później zacząłem interesować się wojskowością, szczególnie lotnictwem wojskowym.”. ► „Odkąd pamiętam tato zawsze zabierał mnie na lotnisko. Lubię spędzać tam czas. Jest to też pewnego rodzaju przygoda dla mnie”. ► „Od dziecka fascynowało mnie lotnictwo, ale wydawało mi się to zbyt nieosiągalne, żeby podjąć jakieś poważniejsze kroki. Klasa bardzo mi to ułatwiła”. ► „Od dawna interesowało mnie lotnictwo: czytałem książki o tematyce lotniczej i przeglądałem czasopisma takie jak „Lotnicza Polska”.

7 Przyczyny podjęcia nauki w klasie lotniczej II nabór ► „Od zawsze myślałem o zawodzie pilota, a jednocześnie o podróżach samolotem”. ► „Od dłuższego czasu chciałem związać swoją przyszłość z lotnictwem. Bycie pilotem jest czymś niespotykanym. Jest do dla mnie praca lepsza niż wszystkie inne”. ► „Mój tata jest świetnym pilotem, więc postanowiłem pójść jego śladem”. ► „Wszystko zaczęło się od interesowania się sportami powietrznymi, chęci przygód”. ► „Od dziecka interesowałem się modelarstwem i marzyłem o byciu pilotem”. ► „Od dziecka latałem wieloma samolotami rejsowymi, a każdy lot, to było niesamowite uczucie. Marzę o lataniu na myśliwcach wojskowych”.

8 Część uczniów trafiła do tej klasy z innych powodów niż zainteresowanie lotnictwem ► „Jeśli mam być szczery, to nigdy nie przypuszczałem, że mógłbym znaleźć się w klasie o takim profilu. W momencie, kiedy dowiedziałem się o pomyśle utworzenia klasy, śmiało mogę stwierdzić, że moje życie wywróciło się do góry nogami. Jestem szczęśliwy”. ► „Od zawsze chciałem robić coś innego niż wszyscy. Lotnictwo jest na bardzo słabym poziomie w naszym rejonie. Po pewnym czasie zdecydowałem się na tę klasę. Teraz na bank nie żałuję”. ► „Głównym czynnikiem, który spowodował, że znalazłem się w klasie lotniczej była chęć spełnienia się oraz wizja dobrych zarobków w późniejszym czasie”. ► „Zanim dowiedziałem się o klasie lotniczej i tak wiedziałem, że chcę uczyć się w II LO w klasie o rozszerzonej matematyce i fizyce. Wcześniej nie interesowałem się lotnictwem, teraz traktuję to jako pasję”.

9 Oczekiwania młodzieży związane z nauką w klasie lotniczej I nabór

10 Oczekiwania młodzieży związane z nauką w klasie lotniczej II nabór

11 Czy według Ciebie utworzenie klasy lotniczej w Białymstoku zwiększa szanse młodzieży z naszego województwa na zdobycie zawodu pilota lub zatrudnienie jako pracownika lotniska? I nabór II nabór

12 „Jak myślisz, gdyby w Białymstoku nie utworzono klasy lotniczej, czy Twoja droga życiowa związana byłaby z lotnictwem?” I nabór II nabór

13 Plany życiowe uczniów klasy lotniczej I nabór ► „W przyszłości chciałbym zostać pilotem linii lotniczych np. LOT” ► „Chciałabym wykonywać zawód związany z lotnictwem. Na pierwszym miejscu byłby oczywiście pilotaż, ale bardzo podoba mi się też kontrola lotów”. ► „Po zakończeniu szkoły chciałbym studiować w WSOSP w Dęblinie na kierunku pilot samolotu myśliwskiego”. ► „Lotnictwo wojskowe, ewentualnie cywilne. Studia na uczelni w Dęblinie, Rzeszowie lub Gdańsku”. ► „Chciałbym zdobyć licencję pilota liniowego i latać w liniach lotniczych, a szybownictwem zajmować się dla przyjemności”. ► „W przyszłości chciałbym być obecny przy maszynach, które mnie pasjonują. Moim celem, który staje się coraz realniejszy właśnie dzięki tej klasie jest zdobycie licencji pilota i zostanie nim w przyszłości”. ► „Moje plany życiowe nie są do końca określone. Nie wiem, jaki zawód pragnę wykonywać i myślę, że podjęcie decyzji zostało mi jeszcze trochę czasu. Ale jestem pewny, że szybownictwo pozostanie moją pasją na długie lata, a nawet do końca życia”. ► Nie wiem, czy chcę być pilotem. Za wcześnie, aby to stwierdzić. Myślę, że mniej więcej za rok sytuacja wyklaruje się i mógłbym powiedzieć więcej”.

14 Plany życiowe uczniów klasy lotniczej II nabór ► „Bardzo chciałbym mieć zawód związany z lotnictwem, a najbardziej chciałbym być pilotem liniowym lub wojskowym”. ► „W przyszłości chcę zdobyć kolejne licencje lotnicze i zacząć wykonywać zawód pilota liniowego”. ► „Marzę o lataniu na wojskowych myśliwcach typu MiG-29 i F-16”. ► „Moim celem jest zostanie pilotem rejsowym, a jeśli to się nie uda, to chciałbym zostać kontrolerem ruchu powietrznego”. ► „Chciałbym w przyszłości wykonywać zawód związany z lotnictwem, tzn. być pilotem liniowym, jeśli mi się to nie uda, to chciałabym kontynuować loty – szybownictwo”. ► „Jeżeli wszystko potoczy się dobrze, to chciałbym powiązać przyszłość z lotnictwem, mimo, że wcześniej tym się nie interesowałem, lecz bardzo mnie to zaciekawiło i nie żałuję, że jestem w tej klasie”. ► „Z pewnością będę starać się o zdobycie licencji pilota szybowcowego, co do zawodu, to jeszcze wszystko z biegiem czasu się okaże”.

15 Opinie o pierwszym obozie lotniczym i nauce w klasie lotniczej

16 Oceny całościowa pierwszego letniego obozu lotniczego w Aeroklubie Białostockim – II nabór

17 Opinie o pierwszym letnim obozie lotniczym II nabór ► „Podczas tego obozu po raz pierwszy sterowałem szybowcem – nie do opisania uczucie, nauczyłem się podstawowych umiejętności pilotażu, praca z instruktorem, a raczej jego stosunek do nas – maksymalnie pozytywny”. ► „Obóz letni był zapewne najlepszy, ponieważ tam odbyłem pierwszy lot, który był niezapomniany”. ► „Byłem bardzo zadowolony z tego obozu, bo na nim po raz pierwszy poleciałem szybowcem, a po dwóch tygodniach umiałem już „samodzielnie” startować i lądować”. ► „Obóz letni był to pierwszy obóz, na którym pierwszy raz wzbiłem się w powietrze. Moje wrażenia z pierwszego lotu są fantastyczne”. ► „Był on jednym z najlepszych przeżyć w moim życiu. Były małe problemy w organizacji, tzn. różne ilości lotów w różnych grupach, ale ogółem OK”.

18 Poziom zadowolenia z bycia uczniem II LO i uczniem klasy lotniczej – II nabór

19 Opinie młodzieży o nauce w klasie lotniczej II nabór ► „Możliwość bezpłatnego szkolenia szybowcowego i obozy w trakcie roku szkolnego”. ► „Nauka w klasie z małą liczbą osób, wysoki poziom przedmiotów rozszerzonych, możliwość zdobywania umiejętności szybowniczych”. ► „Dzięki tej klasie mam szansę iść na wybrane przez siebie studia, kierunek związany z lotnictwem”. ► „Mogę latać, matematyka jest na bardzo dobrym poziomie, mamy ładną salę, mam bardzo ‘fajnego’ instruktora”. ► „Dzięki temu mam szansę dostać się na studia lotnicze, będę miał znacznie większą wiedzę, niż uczniowie profili ogólnych”. ► „Dobra atmosfera w szkole i w klasie”. ► „Wysoki poziom nauczania, nauka o samolotach i lotnictwie, loty, przygotowanie do zawodu, licencja, dobre wejście w przyszłość”. ► „Najbardziej cenię zdobytą wiedzę i umiejętności”. ► „Cieszę się, że mogę spełniać się w tym, co kocham”.

20 Opinie uczniów klasy lotniczej dotyczące szkoły II nabór ► „II LO jest szkołą, w której panuje przyjazna atmosfera, a także szkołą, dzięki której dobrze zdam maturę”. ► „Szkoła bardzo dobra. Nauczyciele wymagający i mili. Atmosfera również mi się podoba. Nie mam zastrzeżeń”. ► „Jest to bardzo dobre liceum z wysokim poziomem, które bezstresowo umie przygotować do matury”. ► „Bardzo mi się tu podoba. Szkoła jest bardzo przyjazna, a uczniowie koleżeńscy”. ► „Jest to liceum na wysokim poziomie z bardzo dobrą kadrą nauczycieli i dyrekcją. Bardzo podoba mi się w tej szkole. Nie zmieniłbym jej na żadną inną”. ► „Myślę, że dzięki niej wiele absolwentów ma szansę na bardzo dobre studia, co się wiąże w przyszłości z dobrym zawodem. Podoba mi się tutaj”.

21 Problemy zgłaszane przez młodzież związane z nauką w klasie lotniczej I i II nabór ► „Brakuje mi często czasu na wszystko. Muszę dobrze organizować sobie czas w tygodniu, aby cały czas być na bieżąco”. ► „W okresie letnim od poniedziałku do piątku jest szkoła, a w weekendy - lotnisko”. ► „Zmęczenie w czasie długich obozów”. ► „Trudność w zdobywaniu dobrych ocen i mało lotów”. ► „Późno wracamy na obozach do domu”. ► „Zaległości i lekcje, które nam przepadają podczas obozu”. ► „Dużo nauki i konieczność utrzymywania dobrej kondycji zdrowotnej”. ► „Brak czasu, ale warto”.

22 Poziom zadowolenia rodziców z nauki ich dzieci w II Liceum Ogólnokształcącym i w klasie lotniczej I nabór II nabór

23 Przyczyny zadowolenia rodziców z nauki ich dzieci w klasie lotniczej II nabór ► ► „Dobra atmosfera, mała klasa, wysoki poziom nauczania”, ► ► „Przedmioty rozszerzone, obozy lotnicze, możliwość latania”, ► ► „Zdobywanie wiedzy z zakresu lotnictwa”’ ► ► „W klasie zawiązują się przyjaźnie, praca na lotnisku i związane z tym zajęcia stanowią dobrą podstawę do kształcenia osobowości, zdobycia zawodu w przyszłości związanego z lotnictwem”, ► ► „Wyrobienie silnego charakteru, odpowiedzialności, współpracy w zespole”, ► ► „Atmosfera, przygotowanie do latania”, ► ► „Zdobywanie wiedzy i uczenie się obowiązkowości”, ► ► „Uczenie się odpowiedzialności za swoje decyzje”, ► ► „Nabywanie przez moje dziecko cech takich jak: odpowiedzialność, sumienność, odporność”.

24 Wnioski dotyczące realizacji projektu ► Pomysł utworzenia klasy lotniczej spotkał się z bardzo pozytywnym odbiorem ze strony młodzieży, jej rodziców, dyrekcji II Liceum Ogólnokształcącego, nauczycieli przedmiotów nauczanych na poziomie rozszerzonym, Dyrektora Aeroklubu Białostockiego oraz instruktorów nauki latania. ► Utworzenie klasy lotniczej umożliwiło zdecydowanej większości uczniów związanie swojej drogi życiowej z lotnictwem, co potwierdza trafność założeń projektu. ► Oczekiwania młodzieży i ich rodziców związane z nauką w klasie lotniczej w II LO są zgodne z celami projektu, co zwiększa szanse na ich osiągnięcie. ► Zdecydowana większość uczniów chce w przyszłości wykonywać zawód związany z lotnictwem, najczęściej pilota liniowego lub wojskowego.

25 Wnioski dotyczące realizacji projektu ► Młodzież i jej rodzice są zadowoleni z nauczania przedmiotów rozszerzonych. ► Uczniowie są zadowoleni z obozów lotniczych, chociaż zgłaszają swoje propozycje ich udoskonalenia. ► Osoby uczące się w klasie lotniczej są zadowolone z nauki w II LO i jeszcze bardziej z nauki w klasie lotniczej. ► Młodzież bardzo pozytywnie postrzega swoją szkołę: poziom nauczania, panującą w niej atmosferę, zaangażowanie nauczycieli oraz wyposażenie techniczne.

26 KONIEC KONIEC


Pobierz ppt "Opinie uczniów klasy lotniczej oraz ich rodziców o realizacji projektu „Chcę latać. …” Tekst: Wojciech Jocz Fotografie: Piotr Wojda Białystok 2010."

Podobne prezentacje


Reklamy Google