Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Znajdź strzałki. PROJEKT COMENIUSA : “Wiem, że mogę.” Interaktywne gry i Technologie Informacyjne dla nowoczesnej edukacji europejskich dzieci. Polska.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Znajdź strzałki. PROJEKT COMENIUSA : “Wiem, że mogę.” Interaktywne gry i Technologie Informacyjne dla nowoczesnej edukacji europejskich dzieci. Polska."— Zapis prezentacji:

1 Znajdź strzałki

2 PROJEKT COMENIUSA : “Wiem, że mogę.” Interaktywne gry i Technologie Informacyjne dla nowoczesnej edukacji europejskich dzieci. Polska Przedszkole „EKO-JUNIOR” Styczeń 2013

3  Nazwa -„Podchody"  Liczba graczy - nieograniczona  Cele – rozwój umiejętności współpracy w grupie, kreatywności, rozwój motoryki dużej i małej, kształtowanie zmysłu orientacji. Każde zadanie ma na celu kształtowanie innych umiejętności u dziecka.  Zasady – Poszukajcie strzałek ukrytych w ogrodzie, lesie lub w Sali, które zaprowadzą Was do kartek ze wskazówkami. Wskazówki mówią, jakie zadanie należy wykonać na danym etapie gry. Należy wykonać je jak najszybciej, gdyż zwycięża ten lub ta grupa, którzy przekroczą linię mety w jak najkrótszym czasie.

4  We have split pupils on the 3 teams.  Each of them has a Captain - it can be the oldest or/and the smartest child in the group (increasing sense of responsibility for younger or weaker children). The Captain draws players to their team. We hide arrows in the kindergarten. The task of children is to find the arrow that lead to hidden clues. We've put the tips under the "magic stones". Each stage of the game has its own color- blue arrows lead to blue stones, etc. We’ve chosen the theme of the game-“partner countries”. The Captains drew countries to which they “travel”. At the finish, with tips gained on the various stages of the game, they must guess which country they have achieved.  You can choose any theme of the game -the seasons, nature, events, etc.  You can use any teaching aids to arrange the tasks of the various stages of the game. In this specific case we decided to arrange the game in the way, as below.

5 „ Na drodze do tajemniczego kraju wije się wzburzona rzeka pełna wirów i topieli. Waszym zadaniem jest przejść po kamieniach i kładce tak, żeby nie wpaść do wody. Kto wpadnie do wody musi przejść przez rzekę jeszcze raz. Pamiętajcie jednak, że możecie sobie pomagać. Jedno ze starszych dzieci może trzymać za rękę młodsze, które nie może złapać równowagi. Liczy się czas. Która z grup szybciej dotrze do tajemniczego kraju, ta wygrywa.”

6  Ćwiczenie równowagi  Rozwijanie umiejętności współpracy

7 „ W tajemniczym kraju znajdziecie z pewnością duży zbiornik wodny – duże jezioro lub morze. Na ich dnie być może leży dużo muszelek. Musicie oddzielić muszelki prawdziwe od tych do makaronowych do jedzenia. Nie wolno muszelek rozrzucać. Wrzucacie prawdziwe muszelki do drugiej miseczki. Jesteście bardzo głodni po podróży, więc musicie szybko oddzielić muszelki, żeby ugotować sobie makaron. Dzieci mogą sobie pomagać.”

8  Kształtowanie motoryki małej,  Rozwój umiejętności motoryczno- wzrokowych, rozwój logicznego myślenia, umiejętności rozróżniania kolorów i kształtów.

9 „ Na Waszej drodze do tajemniczego kraju znajdują się bardzo wysokie góry. Waszym zadaniem jest przejść jak najszybciej przez tunele i przeskoczyć nad przepaściami. Każde z dzieci musi przejść przez góry jak najszybciej, żeby nie zmarznąć. Dzieci mogą sobie pomagać. „

10  Rozwijanie motoryki dużej  Kształtowanie postaw społecznych- współpraca

11 „Teraz musicie ruszyć głową. Żeby odgadnąć ostatnią wskazówkę musicie ułożyć puzzle. Kapitan wyznacza dwie osoby, które ułożą podpowiedź (jednym z nich może być również kapitan). Kiedy układanka będzie już gotowa, połóżcie koło siebie wszystkie podpowiedzi i zgadnijcie do jakiego kraju dotarliście.”

12  Rozwijanie umiejętności obserwacji i koordynacji ręka-oko,  Stymulowanie analizera wzrokowego, pobudzanie do myslenia.

13


Pobierz ppt "Znajdź strzałki. PROJEKT COMENIUSA : “Wiem, że mogę.” Interaktywne gry i Technologie Informacyjne dla nowoczesnej edukacji europejskich dzieci. Polska."

Podobne prezentacje


Reklamy Google