Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

INSTRUKCJA OBSŁUGI DZIENNIKA e-LIBRUS

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "INSTRUKCJA OBSŁUGI DZIENNIKA e-LIBRUS"— Zapis prezentacji:

1 INSTRUKCJA OBSŁUGI DZIENNIKA e-LIBRUS
MARIUSZ TRĘBACKI Piła, sierpień 2014

2 Spis treści I. Rozkład materiału - Edycja rozkładu
I.1.1 Dodawanie nowego tematu I.1.2 Edycja tematu z rozkładu I.2 Zmiana ilości godzin i kolejności tematów. I.3 Przenoszenie tematów pomiędzy poziomami nauki I.4 Kopia rozkładu materiału I.5 Udostępnienie rozkładu innym (opublikowanie) I.6 Przydzielenie rozkładu danej klasie I.7 Mój własny nowy rozkład materiału

3 Spis treści II. Lekcja II.1 Początek lekcji II.2 Kontrola realizacji
II.3 Seryjne zwolnienia II.4 Długotrwałe zwolnienia od rodziców II.5 Oceny seryjnie z komentarzem II.6 Frekwencja seryjnie II .7 Zastępstwa

4 ROZKŁAD MATERIAŁU EDYCJA ROZKŁADU

5 Wchodzimy w rozkład materiału

6 Wchodzimy do swoich rozkładów

7 I. DODAWANIE NOWEGO TEMATU

8 Wybieram rozkład, który chcę edytować

9 Rozwijam etap (poziom) który chcemy edytować klasy I, II lub III klikając „+”

10 Dodaję nowy temat

11 Uzupełniam temat, ew. „nr tematu” i „Liczba godzin”.
Klikam „Dodaj”. ?

12 Wracam do listy tematów

13 Mam dodany temat, mogę przeliczyć tematy korzystając z polecenia „Zmień numery”;

14 Dodanie tematu - film

15 Wybieram temat, który chcę edytować

16 Zmieniam temat i klikam „Zapisz”

17 Wracam do listy tematów

18 Podobnie postępujemy, jeżeli chcemy dodać podstawę programową do tematów.

19 TEMAT POPRAWIONY

20 Edycja tematu - film

21 II. Zmiana ilości godzin i kolejności tematów.

22 Klikamy „Zmień numery”

23 Strzałkami „góra”, „dół” ustawiamy prawidłową kolejność tematów

24 Przy danym temacie wpisujemy liczbę godzin jaką chcemy na niego poświęcić.

25 Klikamy „Popraw numery”

26 Kolejny sukces edukacyjny.
I gotowe. Kolejny sukces edukacyjny.

27 Kolejność tematów- film

28 III. Przenoszenie tematów z klasy II do III itp.

29 Zaznaczam tematy, które chcę przenieść i klikamy „Przenieś zaznaczone”

30 Otwiera nam się okno dialogowe

31 Wybieramy etap

32 Wybieramy poziom

33 Znów sukces edukacyjny.
I gotowe. Znów sukces edukacyjny.

34 Przenoszenie tematów między poziomami- film

35

36 NIE KAŻDY TEMAT DA SIĘ PRZENIEŚĆ
Ale tu uwaga! NIE KAŻDY TEMAT DA SIĘ PRZENIEŚĆ Temat powiązany z lekcją w danej klasie nie daje się usunąć ani przenieść, a jedynie edytować.

37 Co więc zrobić, jeżeli w jednej klasie
zrealizowałem temat, a w drugiej nie. TEN PROBLEM PRZESTANIE ISTNIEĆ, JEŻELI KAŻDA KLASA BĘDZIE MIAŁA OSOBNY ROZKŁAD

38 IV. Kopia mojego rozkładu

39 Będąc na danym rozkładzie, klikamy „Utwórz kopię”

40 Zgadzamy się prawie na wszystko.

41 Pojawiają się dwa rozkłady o tej samej nazwie

42 Zmieniamy nazwę rozkładu

43 I klikamy na dole „Zapisz” i przydzielamy go tylko danej klasie.

44 Kopia rozkładu - film

45 V. Mam dobre serce, dzielę się z innymi
V. Mam dobre serce, dzielę się z innymi. Opublikowanie własnego rozkładu dla innych nauczycieli.

46 Otwierasz rozkład, który chcesz opublikować i uzupełniasz siatki i klikasz „Zapisz”;

47 Teraz kliknij „Opublikuj”, potem tylko kolejne dwa dziwne pytania i rozkład opublikowany.

48 Wchodzimy do swoich rozkładów

49 W każdej chwili właściciel może „Usunąć publikację”.
Klikając „Znajdź rozkład” i wypełniając tabelkę każdy kolega i koleżanka będą mogli pobrać rozkład. W każdej chwili właściciel może „Usunąć publikację”. Odznacz !

50 VI. Przydzielenie rozkładu danej klasie.

51 Otwierasz rozkład i klikasz „Przydziel”;

52 Wybierasz klasę. Jeżeli jest to klasa wirtualna, tu nic nie zaznaczasz, tylko klikasz „Wirtualne klasy”

53 Tu zaznaczasz klasę i wybierasz poziom

54 VII. Mój własny nowy rozkład.

55 Wpisuję nazwę rozkładu

56 Klikam kropeczkę (jeżeli trafię).

57 Wybieram przedmiot i klikam dodaj;

58 Teraz mam dwie drogi; Mogę dodawać tematy w systemie; Mogę stworzyć w domu plik i zaimportować tematy do dziennika;

59 Teraz mam dwie drogi; Mogę dodawać tematy w systemie; Mogę stworzyć w domu plik i zaimportować tematy do dziennika;

60 Dodajemy do rozkładu poziomy. Jeżeli np
Dodajemy do rozkładu poziomy. Jeżeli np. dany przedmiot jest tylko w klasie I i III, możemy stworzyć tylko te poziomy.

61 Rozwiń poziom „+” i wybierz „Dodaj temat”

62 Tutaj uzupełniasz temat po temacie ew
Tutaj uzupełniasz temat po temacie ew. wpisując liczbę godzin, jeżeli temat ma dotyczyć więcej niż jednej lekcji klikając za każdym razem „Dodaj”. Na koniec zaś klikam „Do listy tematów”;; ?

63 Wracam do listy tematów

64 Jeszcze tylko zmiana numeracji lekcji;

65 Klikamy „Popraw numery”

66 Własny rozkład - film

67 Teraz mam dwie drogi; Mogę dodawać tematy w systemie; Mogę stworzyć w domu plik i zaimportować tematy do dziennika;

68 Mogę stworzyć w domu plik i zaimportować tematy do dziennika;

69 Mogę stworzyć w domu plik i zaimportować tematy do dziennika;

70 Mogę stworzyć w domu plik i zaimportować tematy do dziennika;

71 Mogę stworzyć w domu plik i zaimportować tematy do dziennika;

72 Mogę stworzyć w domu plik i zaimportować tematy do dziennika;

73 Mogę stworzyć w domu plik i zaimportować tematy do dziennika;

74 Zapisz nazwa dowolna jako typ wybierasz z listy rozwijanej „CSV (rozdzielony przecinkami)”

75 Zapisz nazwa dowolna jako typ wybierasz z listy rozwijanej „CSV (rozdzielony przecinkami)”

76 Wybieram etap

77 Wybieram plik

78 Szukam na swoim komputerze

79 Klikam „Dodaj”;

80 Tematy zaimportowane

81 Na dole klikam „Dalej”

82 I nie zapominam o przydzieleniu
rozkładu klasie.

83 VIII. Początek lekcji.

84 Lekcję zaczynam interfejsem lekcyjnym

85 Wybieram lekcję z planu - klikając, nie po numerze lekcji (ew
Wybieram lekcję z planu - klikając, nie po numerze lekcji (ew. wybieramy inną datę).

86 Klikamy „Wybierz i rozpocznij lekcję”

87 Klikamy „Zaproponuj” lub wybieramy temat z rozkładu samodzielnie.

88 Wstawia się temat w dwóch miejscach,
w tym momencie jest czas na ewentualna zmianę tematu oznaczonego na zielono.

89 Klikam „Zatwierdź i sprawdź obecność”

90 Klikam kwadrat zaznaczając wszystkim obecność

91 Sprawdzam obecność, klikając tylko przy nieobecnych.

92 W tym wypadku najprawdopodobniej wychowawca sprawdził obecność tym uczniom i tak pozostawiamy sprawdzając obecność pozostałym.

93 Początek lekcji - film

94 IX. Kontrola realizacji.

95 Wybieram w statystykach
kontrolę realizacji;

96 Wybieram wszystkie przydziały i tu muszą być zera.
Najczęściej problem sprawiają realizacje ponad program. Wchodzimy w szczegóły i widzimy …

97 Zapisujemy sobie to na kartce i idziemy dalej.
… datę, lekcję i klasę. Zapisujemy sobie to na kartce i idziemy dalej.

98

99 Wchodzimy w dziennik, „realizacje programu”.

100 możemy też wypełnić pozostałe pola.
Wybieramy datę, klasę, możemy też wypełnić pozostałe pola.

101 Wyświetlają nam się lekcje, wśród nich jest ta nasza poszukiwana
Wyświetlają nam się lekcje, wśród nich jest ta nasza poszukiwana. Jeżeli to my ją wstawiliśmy, w kolumnie opcje mamy „Edycja”, „Usuń”.

102 Zaznaczam „ Usuń frekwencję” i zatwierdzam „Tak”.

103 X. Seryjne zwolnienia.

104 Wchodzimy w dziennik, „seryjne zwolnienia”.

105 Wybieramy klasę, lekcję, rodzaj zapisu mającego się pojawiać i okres w którym ma obowiązywać

106 „Kartoteka ucznia” – wszystkie informacje jakie należy pokazać rodzicowi, który uraczył nas nagle obecnością.

107 XI. Długotrwałe zwolnienia od rodziców

108

109 Wchodzimy w dziennik, „realizacje programu”.

110 Wchodzimy w dziennik, „realizacje programu”.

111 Jeżeli chcemy wstawić pojedynczą nieobecność;
Usprawiedliwiamy nieobecność np. chorobę tygodniową. Klikamy każdą jedną lekcję osobno;

112 Pojedyncza nieobecność.

113 Choroba tygodniowa;

114 XII. Oceny seryjnie z komentarzem.

115 Oceny seryjnie i z komentarzem, wchodzimy przez „Oceny” lub przez „Interfejs lekcyjny”

116 Klikam „Oceny seryjnie”

117 Wybieram kategorię i klikam pole komentarzy.

118 Wstawiam komentarz i oceny
Wstawiam komentarz i oceny. Jeżeli ktoś nie pisał mogę wstawić ocenę „0”. Wtedy w miejscu oceny pojawi się zapis „np”- nie pisał.

119 XIII. Frekwencja seryjnie

120

121

122 Ustawiamy datę a następnie „Seryjne dodanie”;

123 Wybieramy rodzaj jaki chcemy dodać seryjnie. Możemy dodać komentarz.
A następnie klikamy w pola z kwadracikami i zatwierdzam „OK”. 1 2 3

124 Ustawiamy datę a następnie „Seryjna zmiana”;

125 Wybieram z listy pola, które chcę zmienić.
Po chwili pojawią mi się kwadraciki. Zaznaczam te, które chcę zmienić.

126 Teraz wybieram z listy na co chcę je zamienić i pole pozostanie puste.
i zatwierdzam „OK”. Mogę też wybrać „USUŃ ZAZNACZONE”, wtedy po prostu zostanie usunięty wpis i pole pozostanie puste.

127 Frekwencja zmiana i poprawianie - film

128 XIV. Zastępstwa Kiedy nie wpisywać tematu i nie sprawdzać obecności.

129

130

131

132

133

134 Bywały też 43 nieprzeczytane wiadomości w skrzynce;
Czytajmy!!! U wielu osób zauważyłem wyskakujące po zalogowaniu okienko z informacją o najnowszej wersji systemu i zmianach w systemie. Okienko, co logowanie było przez nauczyciela zamykane regularnie od 3 miesięcy. Wystarczyło zaś wybrać z listy rozwijanej obok komunikatu pozycję „Nie pokazuj więcej”; Bywały też 43 nieprzeczytane wiadomości w skrzynce;

135 KILKA UWAG KOŃCOWYCH * Nie wpisujemy tematu ani obecności, jeżeli brak rozkładu; * Nie wpisujemy tematu: „Godziny do dyspozycji nauczyciela”; * Nie usuwamy dyżurnych (mają być wpisani od września). * W miarę możliwości wpisujemy temat zebrania z rodzicami; * WYCHOWAWCY - NIE UZUPEŁNIAMY FREKWENCJI ZA NAUCZYCIELA; * Nie trzymamy się ściśle ilości godzin w rozkładzie; * Podział uczniów w klasach na informatyce, j. niemieckim i j. angielskim jest taki sam (o podziale decyduje j. angielski) * W każdym rozkładzie obowiązkowo przynajmniej 10h do dyspozycji nauczyciela; * W każdym rozkładzie GDDW 20h do dyspozycji nauczyciela; * Czytamy wiadomości w skrzynce pocztowej;

136 Przepraszam, że było tak nudno. I zawsze jestem do dyspozycji.
Dziękuję za uwagę. Przepraszam, że było tak nudno. I zawsze jestem do dyspozycji. Mariusz Trebacki c


Pobierz ppt "INSTRUKCJA OBSŁUGI DZIENNIKA e-LIBRUS"

Podobne prezentacje


Reklamy Google