Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

ŁÓDŹ DESIGN FESTIVAL. Organizator Łódź Design Festival Łódź Art Center to jedno z największych w Polsce Międzynarodowych Centrów Sztuki. Powstało w 2005.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "ŁÓDŹ DESIGN FESTIVAL. Organizator Łódź Design Festival Łódź Art Center to jedno z największych w Polsce Międzynarodowych Centrów Sztuki. Powstało w 2005."— Zapis prezentacji:

1 ŁÓDŹ DESIGN FESTIVAL

2 Organizator Łódź Design Festival Łódź Art Center to jedno z największych w Polsce Międzynarodowych Centrów Sztuki. Powstało w 2005 r. w zabytkowym kompleksie pofabrycznym w Łodzi i od tego czasu zrealizowano tu ponad 260 wydarzeń kulturalnych. Centrum tworzy grupa profesjonalnych, dynamicznych animatorów kultury, specjalistów od promocji oraz kuratorów. Poza cyklicznymi imprezami w Łódź Art Center odbywają się również wystawy indywidualne, konferencje i warsztaty edukacyjne. Centrum organizuje także projekty artystyczne i promocyjne we współpracy z instytucjami kultury z Łodzi i innych polskich miast.

3 Historia i struktura W ciągu kilku lat festiwal z lokalnej, składającej się z kilku wystaw, imprezy urósł do rangi największego w Polsce wydarzenia poświęconego designowi. Dzięki udziałowi wysokiej klasy specjalistów i międzynarodowej publiczności zyskał renomę na świecie. Ten czas pozwolił także na jasne zdefiniowanie jego charakteru i struktury. Centralnym punktem Łódź Design jest zawsze tematyczny program, składający się z dwóch lub trzech wystaw kuratorskich, a jego dopełnienie i rozwinięcie stanowi otwarty i bogaty repertuar wydarzeń towarzyszących: konkurs make me!, przegląd portfolio, Remade Market, wykłady i warsztaty, wystawy towarzyszące, bankiet i imprezy. Od 2011 roku program uzupełniają: Edukreacja – blok edukacyjny przeznaczony dla dzieci, rodziców i opiekunów oraz plebiscyt „must have” – wybór najlepszych wzorniczo polskich produktów.

4 Unikalność imprezy Unikalny charakter imprezy tworzą: program zdefiniowany wokół tematu przewodniego; otwarty i bogaty repertuar wydarzeń towarzyszących; udział międzynarodowych kuratorów i publiczności; łączenie środowiska biznesu i kreacji; aranż wystaw w klimatycznych przestrzeniach pofabrycznych.

5 Odbiorcy Grupa odbiorców festiwalu jest bardzo szeroka i liczna. Podczas edycji 2010 odwiedziło nas około 40 000 osób. Odwiedzają nas osoby w każdym wieku, jednak znaczącą większość stanowią młodzi uczestnicy (20-30 lat) i są oni najbardziej aktywni biorąc udział w warsztatach, wykładach, spotkaniach, wernisażach i innych formach integracji z artystami i środowiskiem związanym różnorako ze wzornictwem. Z roku na rok coraz częściej odwiedzają nas zorganizowane grupy z całej Polski, które otrzymują wsparcie przewodnika i specjalne zniżki. Grupę docelową festiwalu stanowią środowiska biznesu, agencje reklamowe i ich klienci, młodzież licealna, studenci kierunków artystycznych oraz dziennikarze i przedstawiciele mediów.

6 Łódź Design Festival 2007

7 Pierwsza edycja festiwalu odbyła się w dniach 18-31października 2007r. Jej głównym punktem była wystawa „Dom Polski” – rzetelny przegląd młodej polskiej architektury oraz producentów, którzy docenili znaczenie designu dla rozwoju przedsiębiorstw, a także przegląd prac młodych polskich projektantów. Zaprezentowano prace ponad 30 projektantów mebli, lamp, ceramiki i tkaniny wraz z najciekawszymi w tamtym okresie projektami architektonicznymi z zakresu „mieszkaniówki”. Łódź Design Festival 2007 Dom Polski

8 Podsumowanie pierwszej edycji: festiwal odwiedziło 5 000 osób; odbyło się 9 paneli wykładów i warsztatów; „Newsweek”, „Polityka” oraz „Gazeta Wyborcza” pozytywnie oceniły festiwal; w ramach programu towarzyszącego można było obejrzeć Party Print - międzynarodową wystawę plakatu klubowego oraz Weź To Użyj! - wystawę progresywnego wzornictwa użytkowego. manifestem festiwalu stały się sformułowane przez Tomka Rygalika przykazania dobrego projektanta: Nie naśladuj innych, Nie trać energii, Nie trać czasu na dekoratorstwo, Nie ściemniaj, Nie zabijaj, Nie bądź egoistą, Nie przegaduj. Łódź Design Festival 2007 Dom Polski

9 Łódź Design Festival 2008

10 Play & Joke Druga odsłona festiwalu odbyła się w dniach 16-31 października 2008 r. pod hasłem Play & Joke. Wystawa zwracała uwagę nie na funkcję, formę, czy cenę, lecz na radość tworzenia i obcowania z rzeczami. Swoje prace zaprezentowało ponad 40 artystów, którzy poprzez zaskoczenie, dowcip i przewrotność traktowania, odkryli inne życie znanych już przedmiotów. Dywany – puzzle, kafle – układanki, stołki – klocki, naczynia – gry, to wszystko, by angażować kreatywność i zdolności manualne odbiorców.

11 W Programie Głównym drugiej edycji znalazły się trzy wystawy: Play & Joke, Ostrożnie Żart, Twist Young Design. Imprezie po raz pierwszy towarzyszył konkurs dla młodych projektantów make me! oraz Przegląd Szkół Designu - polskich i zagranicznych, a także wystawy: Puzzle 4 Peace, Eames by Vitra, Śląska Rzecz, Viva Led, Cannes Lions. Łódź Design Festival 2008 Play & Joke

12 Podsumowanie drugiej edycji: 18 000 osób zwiedzających; 3 000 osób na otwarciu; 1 600 słuchaczy 25 paneli wykładów i warsztatów 120 akredytacji dziennikarskich, publikacje, radiu, telewizji, Internecie oraz w mediach zagranicznych: Icon Magazine, Future Mix Interiors, Design Review, Evening Standard. propozycje współpracy od: London Design Festival, Design September w Brukseli, DMY w Berlinie, Designers Open w Lipsku, Vienna Design Week. Łódź Design 2008 znalazł się na mapie najciekawszych wydarzeń w Polsce w 2008 r. Łódź Design Festival 2008 Play & Joke

13 Łódź Design Festival 2009

14 Trzecia edycja festiwalu odbyła się między 15-31 października 2009 r. My Way jako hasło główne miało zwrócić uwagę, że dróg myślenia o projektowaniu i dróg projektowania jest wiele. Żadna nie jest lepsza od drugiej. W ramach tematu przewodniego zaprezentowaliśmy trzy różne wystawy: Upstream/Design Tales Agnieszki Jacobson-Cieleckiej Surtido Tomka Rygalika Non Object Ive Marka Cecuły Łódź Design Festival 2009 My Way

15 Podsumowanie trzeciej edycji: w ciągu całego festiwalu odwiedziło nas ponad 30 000 gości; zaprezentowaliśmy 41 wystaw; na otwarcie przyszło 3500 osób. 8000 obejrzało wystawy w pierwszy weekend; współpracowaliśmy z ok. 350 projektantami z Polski i ze świata; zakredytowało się 126 dziennikarzy z ponad 90 redakcji; ponad 2000 słuchaczy wzięło udział w 28 wykładach; ok. 1000 osób przyszło na wykład Daniela Libeskinda; w trakcie spotkań ArchFilmFest brało udział ok. 3000 gości; w mediach ukazało się przeszło 350 publikacji; pomagało nam z poświęceniem ponad 100 wolontariuszy; otworzyliśmy kawiarnię Portiernia Design Cafe wydaliśmy ekskluzywny bankiet we wnętrzach andel’s Hotel Łódź. Łódź Design Festival 2009 My Way

16 Łódź Design Festival 2010

17 Czwarta edycja festiwalu odbyła się między 15-31 października 2010r. Hasło Amazing Life miało zachęcić do zwrócenia uwagi na otaczający nas, niesamowity świat. Mieliśmy przyjemność współpracować z autorytetami w dziedzinie designu. Obok kuratorów wystaw Programu Głównego byli to, m.in.: Marek Cecuła, Janusz Kaniewski, Tomek Rygalik, Lidewij Edelkoort, Foscarini, Zanotta, Moooi. Program główny tworzyły dwie wystawy kuratorskie: Crumple Zone/Strefa Zgniotu pod kuratelą Agnieszki Jacobson-Cieleckiej, mówiąca o wykorzystaniu procesu niszczenia, zgniatania, zginania i łączenia elementów w projektowaniu. Underpessure wystawa Oskara Zięty, skupiająca się na projektach zainspirowanych powietrzem, ciśnieniem, dmuchaniem i lekkością. Łódź Design Festival 2010 Amazing Life

18 Podsumowanie czwartej edycji: 40 000 widzów w Głównym Centrum Festiwalowym; ponad 40 wystaw, 815 artystów; ponad 800 Publikacji w prasie i TV (m.in.: Gazeta Wyborcza, Elle Decoration, Rzeczpospolita, Tvn, Forbes); 250 zgłoszeń na konkurs make me!. Spośród nich jury wybrało 19 projektów, które stworzyły wystawę pokonkursową podczas Łódź Design Festival 2010. prezentacja 14 Szkół z Polski i zagranicy. Łódź Design Festival 2010 Amazing Life

19 Łódź Design Festival 2011

20 Piąta edycja festiwalu odbyła się między 20 a 30 października w nowej przestrzeni – XIX-wiecznym pofabrycznym budynku przy ul. Targowej 35. Główne hasło festiwalu: Zmiana! miało zwracać uwagę na zmiany w świecie, które dokonują się za sprawą działań człowieka. Rozwój przemysłu i gospodarki rujnuje środowisko, powoduje przemiany społeczne, przeformułowuje sposób i warunki życia. Transformacji podlega społeczeństwo, gospodarka i ekonomia, a my jesteśmy sprawcami i ofiarami tego procesu. Zmieniają się potrzeby i to, co najważniejsze – świadomość. Wystawy Programu Głównego: Przekierowanie, przygotowana przez Centrum Architektury z Warszawy oraz NeoFarm, której kuratorami byli Boaz Cohen i Sayaka Yamamoto, izraelsko-japońska para działająca na co dzień w Eindhoven w Holandii. Łódź Design Festival 2011 CHANGE!

21 Podsumowanie piątej edycji: blisko 44 000 osób uczestniczyło w wydarzeniach Łódź Design 2011, w tym ok. 12 000 osób w trakcie Głównego Weekendu (20-23.10); ponad 6 000 osób uczestniczyło w wykładach; około 400 dzieci uczestniczyło w programie Edukreacji (warsztaty, spacery, bawialnia edukacyjna); około 600 osób wzięło udział w projekcjach filmowych; około 400 zakredytowanych dziennikarzy; w mediach ukazało się ponad 1000 publikacji; pokazaliśmy ponad 60 wystaw; ponad 420 artystów współtworzyło festiwal; wydarzenia towarzyszące odbyły się w ponad 20 miejscach w Łodzi; Centrum Festiwalowe miało powierzchnię 10 000 m2. Łódź Design Festival 2011 Change!

22 Łódź Design Festival 2012

23 Podczas szóstej edycji festiwalu, która odbyła się w dniach 18-28 października 2012 r. centrum festiwalowe Łódź Design na 10 dni stało się miejscem spotkań dla polskiego środowiska projektowego i publiczności łódzkiej. Po raz pierwszy położyliśmy tak duży nacisk na stworzenie przestrzeni do interakcji dla odwiedzających nas gości – cały parter centrum festiwalowego zaadaptowaliśmy na strefę socjalną z kawiarnią, księgarnią Bookoff i Czytelnią, gdzie można było przeglądać najważniejsze książkowe i albumowe pozycje dotyczące projektowania. Hasło przewodnie 6. edycji – Awareness miało zwrócić uwagę na to jak istotna jest ona w projektowaniu i jak różnorako można ją w odniesieniu do niego interpretować. W 2012 r. zorganizowaliśmy Forum: Design & Architektura - platformę wymiany myśli, pozwalającą na konstruktywną wymianę poglądów i spostrzeżeń oraz, przede wszystkim, na wysłuchanie wystąpień znakomitych specjalistów, którzy przyjechali do nas z całego świata. Łódź Design Festival 2012 Awareness

24 Podsumowanie szóstej edycji: blisko 45 000 osób uczestniczyło w wydarzeniach Łódź Design 2012; wystawy i wydarzenia organizowane były w przeszło 20 łódzkich lokalizacjach; zaprezentowanych zostało ponad 1 100 obiektów autorstwa przeszło 640 projektantów; Forum: Design & Architektura dało możliwość uczestniczenia w ponad 35 wykładach, prowadzonych przez gości z całego świata; Łódź Design 2012 odbył się dzięki współpracy z ponad 90 partnerami; wielkim wsparciem dla festiwalu był sztab wolontariuszy składający się blisko z 300 osób; w mediach ukazało się ponad 1300 publikacji na temat festiwalu; do zaaranżowania Centrum Festiwalowego o powierzchni 10 000 m2 zostało zużyte 35 km kolorowej wstążki. Łódź Design Festival 2012 Awareness

25 Łódź Design Festival 2013

26 It’s all about humanity Siódmy Łódź Design Festival odbył się w dniach 17-27 października 2013. Hasłem przewodnim edycji było „It’s all about humanity’, czyli opowieść o tworzeniu nowych rozwiązań z użyciem metod zorientowanych na użytkownika. Dla uchwycenia tych prawdziwych ludzkich potrzeb niezbędne jest empatyczne podejście, rozumienie i definiowanie codziennych problemów i te umiejętności, w aspekcie pracy projektanta, stały się dla nas najcenniejszymi do pokazania i omówienia podczas festiwalu.

27 Tematyka festiwalu rozpatrywana była w trzech obszarach: Spożywanie, gdzie kuratorzy wystawy Programu Głównego ‘Food|Design|Humanity’ - Sonja Strummerer i Martin Hablestreiter potraktowali jedzenie jako produkt do zaprojektowania, aby będąc ergonomicznym i funkcjonalnym wciąż nadawał się także do spożycia. Zamieszkiwanie - ‘Za-mieszkanie. Miasto ogrodów, miasto ogrodzeń” przygotowanej przez Instytut Architektury, sposobów egzystowania społeczeństwa we współczesnym polskim mieście, które potencjalnie może być źródłem przemian społecznych. Empatia natomiast to opowieść o metodach pracy prowadzących do dobrego projektowania – skoncentrowanego na człowieku. Kuratorki wystawy ‘DEEP NEED | empatia i projektowanie” – Magda Kochanowska i Aga Szóstek, zgromadziły 18 obiektów o takim właśnie potencjale. Łódź Design Festival 2013 It’s all about humanity

28 Łódź Design Festival 2013 It’s all about humanity Podsumowanie siódmej edycji: 11 dni festiwalu, 45 000 osób uczestniczących w wystawach i wydarzeniach, ponad 40 lokalizacji w całej Łodzi, 10 000 m2 powierzchni Centrum Festiwalowego, ponad 1 400 obiektów, ponad 520 projektantów, kuratorów, panelistów i ekspertów z całego świata, w ramach Edukreacji odwiedziło nas niemalże 1000 najmłodszych uczestników festiwalu, w tym ponad 700 wzięło udział w warsztatach i spacerach, konferencja BiznesUp! dotycząca design thinking w biznesie, ponad 300 zaakredytowanych dziennikarzy, ponad 2000 publikacji w mediach (dane Press Service), ponad 300 wolontariuszy

29 make me! make me! to nie tylko konkurs, ale jeden z fundamentów Łódź Design Festival i jego wizytówka. To szansa dla młodych projektantów w wieku od 20 do 30 lat na zaprezentowanie swoich pomysłów oraz poddanie ich fachowej ocenie i krytyce jury. Zwycięski projekt 2008: Bartosz Mucha, Spinacz Zwycięski projekt 2009: Paulina Lis, (wy)Mydelniczka Zwycięski projekt 2010: Poliszdizajn, Lampa Komar Zwycięski projekt 2011: Thibaut Godard, Porcelana Zwycięski projekt 2012: Jan Lutyk, Ribbon Zwycięski projekt 2013: BEZA Projekt, Beza Elementy - Plastry Nagroda główna to 20 000 PLN. 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013

30 www.lodzdesign.com


Pobierz ppt "ŁÓDŹ DESIGN FESTIVAL. Organizator Łódź Design Festival Łódź Art Center to jedno z największych w Polsce Międzynarodowych Centrów Sztuki. Powstało w 2005."

Podobne prezentacje


Reklamy Google