Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Rozwój transportu szynowego między Polską a Niemcami (BERLIN-GORZÓW) 1 Gorzów, 5 maj 2014 Jacek Jeremicz, Karl-Heinz Boßan.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Rozwój transportu szynowego między Polską a Niemcami (BERLIN-GORZÓW) 1 Gorzów, 5 maj 2014 Jacek Jeremicz, Karl-Heinz Boßan."— Zapis prezentacji:

1 Rozwój transportu szynowego między Polską a Niemcami (BERLIN-GORZÓW) 1 Gorzów, 5 maj 2014 Jacek Jeremicz, Karl-Heinz Boßan.

2 2 2 Wrocław Poznań Szczecin Gorzów Wlkp. Potencjał w transporcie do i z Polski Cele: Rozbudowa infrastruktury Poprawa oferty przewozowej Wspólna taryfa

3 Potoki ruchu pasażerskiego w przewozach do Polski (BERLIN-GORZÓW) 3 Quelle: INTERREG 4 kolejowe przejścia graniczne RB 26 (Berlin-Gorzów) najbardziej rozbudowana oferta w ruchu regionalnym najbardziej rozbudowana oferta w ruchu dalekobieżnym

4 4 Czego potrzebują biznesmeni? Punktualność i niezawodność Krótkie czasy przejazdu Rozkład jazdy dopasowany do potencjalnych terminów spotkań Czego potrzebują turyści? Niezawodne połączenia Skomunikowane rozkłady jazdy Atrakcyjne ceny Czego potrzebują pracownicy? Niezawodne połączenia Duża częstotliwość obsługi linii w godzinach szczytu i dobre skomunikowanie z innymi środkami trasnportu publicznego Atrakcyjne ceny

5 5 Linia Berlin – Kostrzyn – Gorzów Wlkp. – EUIG-IGOB Konieczne działania: Stworzenie dodatkowych połączeń bezpośrednich Lepsze uzgodnienia dotyczące połączeń w Kostrzynie Lepsza oferta taryfowa Co osiągnięto? 16 par pociągów co godzinę z Berlina- Lichtenberg do Kostrzyna 9 par pociągów z Kostrzyna do Gorzowa Wlkp. Przejście graniczne o największej liczbie pasażerów – około 900 osób dziennie Wzrost liczby podróżnych o około 30% w porównaniu z rokiem 2006 Stan obecny Wielkości docelowe Czas podróży130 min.100 min. Pary pociągówPołączenia z przesiadką 9 połączeń bezpośrednich (doc. do Piły) Podróżni (dzień)

6 6 Wspólny bilet Gorzów Wlkp. – Berlin – Gorzów Wlkp czerwca 2008 r. – porozumienie na czas nieokreślony listopada 2009 r. – porozumienie dodatkowe dotyczące biletów grupowych. Efekty przedsięwzięcia: w okresie od stycznia do grudnia 2013 roku, na podstawie porozumienia PR z VBB, sprzedano bilety na trasie Gorzów Berlin.

7 7 Wspólny bilet Gorzów Wlkp. – Berlin – Gorzów Wlkp. Cena wspólnego biletu na całą trasę kształtuje się następująco: 1. Oferta dla pojedynczego pasażera: Jednorazowy – 11,70 Euro *, Całodzienny – 23,40 Euro **, 2. Oferta grupowa (do 5 podróżnych): Jednorazowy – 35 Euro*, Całodzienny – 70 Euro**. * w strefie taryfowej Berlin AB, bilet jednorazowy uprawnia do przejazdu środkami komunikacji miejskiej do celu podróży w dniu ważności podanym na bilecie ** cena obejmuje również bilet na komunikację miejską w strefach taryfowych A i B, tam i z powrotem.

8 8 Wyniki sondy przeprowadzonej między 24, a 28 marca 2014 r. - Gazeta Lubuska - udział wzięło 272 respondentów, z czego blisko 90% zadeklarowało korzystanie z przejazdu. - Radio Gorzów - ponad 80% z 270 uczestniczących było gotowych skorzystać z nowego pociągu. - Moje Miasto Gorzów – 67 % respondentów wskazało godzinę 9:00 jako najdogodniejszą dla podróżnych porę przyjazdu pociągu do Berlina. - Ponadto pocztą elektroniczną – dotarło 67 deklaracji chęci skorzystania z oferty DB.

9 9 Dziękujemy za uwagę! Jacek Jeremicz, Karl-Heinz Boßan.


Pobierz ppt "Rozwój transportu szynowego między Polską a Niemcami (BERLIN-GORZÓW) 1 Gorzów, 5 maj 2014 Jacek Jeremicz, Karl-Heinz Boßan."

Podobne prezentacje


Reklamy Google