Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Prywatność, własny wizerunek i kontakty z bliskimi w przestrzeni social media Andrzej Garapich, Sławek Pliszka Polskie Badania Internetu.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Prywatność, własny wizerunek i kontakty z bliskimi w przestrzeni social media Andrzej Garapich, Sławek Pliszka Polskie Badania Internetu."— Zapis prezentacji:

1 Prywatność, własny wizerunek i kontakty z bliskimi w przestrzeni social media Andrzej Garapich, Sławek Pliszka Polskie Badania Internetu

2 Social media

3 Social media = aplikacje online, platformy i media, których głównym celem jest umożliwienie użytkownikom interakcji, współpracy oraz dzielenia się kontentem Universal McCann - Power to the people - Social Media Tracker Wave 3, marzec 2008 Social media Blogi Blox Mikro blogi Blip RSS Google Reader Widżety 8fish Serwisy społecznościowe Goldenline Czaty Czat WP Fora Forum Gazeta Podcasty PR program 3 Dzielenie się wideo You Tube Dzielenie się zdjęciami Flickr

4 Top10 media społeczne i user generated content Źródło danych: PBI, Megapanel PBI/Gemius, internauci w wieku 7+, VI 2009; kolor czerwony: witryny nieaudytowane nazwa użytkownicy (real users) odsłonyczas [godz.] średni czas na użytkownika [godz:min:s] zasięg wśród internautów nasza-klasa.pl :17:3969,63% youtube.com :48:1055,14% wrzuta.pl :03:0929,12% blog.onet.pl :27:5623,61% blogspot.com :08:1221,16% blox.pl :11:0920,36% bloog.pl :10:1719,79% chomikuj.pl :42:5715,68% fotka.pl :48:5115,64% peb.pl :22:0713,99%

5 W jakich serwisach posiadamy konta (niezależnie czy aktualnie korzystamy) Źródło danych: PBI, IX 2009r., internauci w wieku 18-54, n=1063 Czy posiadasz swoje konto (profil) w poniższych typach serwisów/usług? Zaznacz wszystkie właściwe odpowiedzi. 9 na 10 internautów w wieku ma profil w serwisie społecznościowym, konto pocztowe lub korzysta z komunikatora Ponad połowa badanych zarejestrowała się w serwisie e-commerce 37% internautów ma profil w więcej niż 10 serwisach

6 Aktywności social i user generated content (ostatni miesiąc) Źródło danych: PBI, IX 2009r., internauci w wieku 18-54, n=1063; Czy w ciągu ostatniego miesiąca wykorzystywałeś(aś) internet do… Internauci intensywnie korzystają z internetu do podtrzymywania relacji z innymi osobami i tworzenia contentu

7 Prywatność Własny wizerunek Kontakty rodzinne

8 Jakie informacje o sobie publikujemy w sieci? Źródło danych: PBI, IX 2009r., internauci w wieku 18-54, n=1063; Które z poniższych informacji, danych o sobie udostępniłeś(-aś)/zamieściłeś(-aś) w internecie? Internet stał się przestrzenią bardzo publiczną; pełna anonimowość w sieci jest mitem. Pełne korzystanie z wielu serwisów (np. web2.0, e-commerce) nie jest możliwe bez podawania swoich danych.

9 Publikowanie wizerunku swoich bliskich Źródło danych: PBI, IX 2009r., internauci w wieku 18-54, n=1063; Czy zdarzyło się, że zamieściłeś w internecie zdjęcia innej osoby/osób, które znasz osobiście? Jeśli tak, to jakich? 2/3 internautów opublikowało w sieci zdjęcia na których są ich znajomi (rodzina, znajomi, współpracownicy) Większość osób, przed publikacją zdjęcia pyta inne osoby o zgodę (49% osób w tej grupie pyta o zgodę zawsze lub bardzo często)

10 Inni internauci odnoszą się do nas/ publikują materiały dotyczące nas Źródło danych: PBI, IX 2009r., internauci w wieku 18-54, n=263; Jakiego rodzaju to były informacje, materiały? Co czwarty internauta natrafił w internecie na materiały lub informacje dotyczące swojej osoby, opublikowane przez innych Na jakie materiały o sobie natrafili internauci? (podstawa: 25% ogółu badanych) Wśród nich, co trzecia osoba przynajmniej raz zwróciła się z żądaniem usunięcia takich materiałów (do autora zdjęcia/ wpisu lub do administratora serwisu)

11 Stosowanie ograniczeń związanych z danymi w swoim profilu Czy internauci stosują graniczenia dot. danych? (użytkownicy serwisów społecznościowych) 92% Źródło danych: PBI, IX 2009r., internauci w wieku 18-54, n=966 i n=886 4 na 10 osób nigdy nie stosuje lub tylko czasami ograniczenia związane z podawanymi w profilu informacjami

12 Prywatność Własny wizerunek Kontakty rodzinne

13 Sprawdzanie w internecie informacji na temat własnej osoby Czy sprawdzamy, co internet mówi o naszej osobie? 73% Źródło danych: PBI, IX 2009r., internauci w wieku 18-54; n=1063 i n=777. Google jest podstawowym narzędziem do wyszukiwania informacji o nas samych

14 Dlaczego sprawdzamy co internet mówi o nas? Źródło danych: PBI, IX 2009r., internauci w wieku 18-54, n=1063; Czy kiedykolwiek spotkałeś(aś) się w internecie z… Głównym powodem, dla którego sprawdzamy co internet mówi o nas jest ciekawość (87%) Czasami również po to, aby móc prostować nieprawdziwe informacje (25%) lub reagować na negatywne komentarze pod naszym adresem (17%) 21% badanych internautów natrafiło w internecie na negatywne wypowiedzi/ materiały o sobie

15 Na ile da się kontrolować to, co piszą o nas inni? Jak uważasz, na ile łatwo jest kontrolować/śledzić to, w jaki sposób inni piszą o nas w internecie? 58% Źródło danych: PBI, IX 2009r., internauci w wieku 18-54, n=1063 i n=612 Ogromna liczba miejsc w sieci i kosztochłonność sprawia, że trudno jest efektywnie śledzić pojawiające się informacje o swojej osobie

16 Czy świadomie budujemy swój wizerunek w sieci? Czy starasz się budować w internecie obraz (wizerunek) Twojej osoby? 37% Źródło danych: PBI, IX 2009r., internauci w wieku 18-54, n=1063 i n=394

17 Zarządzanie swoją tożsamością online. Spójność tożsamości czy wygoda? Nazwisko czy nick? Z jakich serwisów korzystamy? 93% Źródło danych: PBI, IX 2009r., internauci w wieku 18-54; n=1054 i n=777. W jaki sposób zarządzamy swoimi nickami?

18 Jesteśmy świadomi ograniczeń dotyczących profili W serwisach społecznościowych mogę pokazać kim naprawdę jestem… Źródło danych: PBI, IX 2009r., internauci w wieku 18-54; n=966 Na podstawie profili w serwisach można sobie wyrobić zdanie o człowieku… Tak=39%Nie=52%

19 Prywatność Własny wizerunek Kontakty rodzinne

20 Aktywności online wśród członków rodziny Źródło danych: PBI, IX 2009r., internauci w wieku 18-54, n=1063; Czy ktoś z Twojej najbliższej rodziny/ najbliższych… Internet staje się powszechnym narzędziem komunikacji z najbliższymi/ członkami rodziny

21 Internet, jako narzędzie do komunikowania się z najbliższymi Czy przynajmniej od czasu do czasu wykorzystujesz internet do komunikowania się z członkami rodziny? 93% Źródło danych: PBI, IX 2009r., internauci w wieku 18-54, n=1063 i n=1027

22 W jaki sposób komunikujemy się z najbliższymi? Źródło danych: PBI, IX 2009r., internauci w wieku 18-54, n=1027; W jaki sposób utrzymujesz kontakt z członkami rodziny przez internet? (wskaźnik: w ciągu ostatniego miesiąca) , komunikatory i SMS to nadal najpopularniejsze formy kontaktu przez internet między bliskimi 81% zapytanych uważa, że komunikowanie się przez internet ma pozytywny wpływ na ich życie rodzinne

23 Pozytywny wpływ komunikowania się przez internet na relacje Źródło danych: PBI, IX 2009r., internauci w wieku 18-54, n=1027; Na ile zgadzasz się z poniższymi stwierdzeniami? Komunikowanie się przez internet nie sprawia, że członkowie rodziny mniej rozmawiają/kontaktują się poza internetem Zdaniem większości zapytanych, komunikowanie się przez internet sprawia, że kontakt jest częstszy, bliższy oraz pozwala na częstsze dzielenie się zdjęciami czy relacjami.

24 Dziękuję za uwagę Chętnie odpowiem na pytania

25 Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. al. Jerozolimskie 65/79, lok Warszawa tel. (022) , fax (022) Więcej informacji o Nas na: Dane kontaktowe

26 Współpracujemy m.in. z: Realizuje na zlecenie PBI badanie Megapanel PBI/Gemius. Współpraca przy edukowaniu rynku i popularyzowaniu medium internetowego. Współpraca przy konferencjach promujących internet. Dostawca monitoringu newsów oraz agregator wpisów na blogach. Dostawca profesjonalnych narzędzi do prowadzenia badań online. Dostawca danych strukturalnych (Net Track) do badania Megapanel SMG/KRC. Transmisje konferencji w trybie online.


Pobierz ppt "Prywatność, własny wizerunek i kontakty z bliskimi w przestrzeni social media Andrzej Garapich, Sławek Pliszka Polskie Badania Internetu."

Podobne prezentacje


Reklamy Google