Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

„Piękny Wschód” Kampania Promująca Atrakcyjność Turystyczną Wschodnich Województw Polski Warszawa 28.09.2011.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "„Piękny Wschód” Kampania Promująca Atrakcyjność Turystyczną Wschodnich Województw Polski Warszawa 28.09.2011."— Zapis prezentacji:

1 „Piękny Wschód” Kampania Promująca Atrakcyjność Turystyczną Wschodnich Województw Polski Warszawa

2 Kampania Piękny Wschód jest kampanią promocyjną, wykorzystującą media (prasa, radio, TV, outdoor, internet), działania PR, oraz aktywności eventowe. Celem kampanii jest intensyfikacja zainteresowania regionem oraz zachęcanie do wyjazdów turystów z Polski oraz Niemiec i Ukrainy na teren pięciu województw: warmińsko-mazurskiego, podlaskiego, podkarpackiego, lubelskiego i świętokrzyskiego Odbiorcą kampanii są turyści z Polski, Niemiec i Ukrainy, łącznie z mieszkańcami promowanych regionów. Stąd przekaz i rozwiązania kreatywne muszą być uniwersalne, a jednocześnie wyróżniające na tle innych kampanii. Pogodny nastrój i uśmiech budują przyjazną atmosferę przekazu.

3 Kampania w liczbach Co już zrobiliśmy /dane do czerwca 2011/: PRASA – wykorzystano 36 tytułów prasowych, łącznie 73 emisjie, nakład sprzedanych tytułów użytych w kampanii przekroczył 20 mln, zasięg 1+ już w pierwszej fazie kampanii przekroczył 80% (dotarliśmy z przekazem do ponad 15 mln osób z grupy docelowej) – wykorzystano 6 layoutów prasowych (po 2 na każdy z etapów B, C, D) RADIO –wykorzystano 227 stacji (ogólnopolskie, lokalne i ponadregionalne), zasięg 1+ pierwszego etapu kampanii wynosił 91%, (dotarliśmy z przekazem do ponad17 mln osób)

4 Kampania w liczbach TELEWIZJA –Od początku kampanii wygenerowano ponad 268 mln osobokontaktów z reklamą telewizyjną, zasięg 1+ już w 2010 roku osiągnął 89% (17 mln osób z grupy docelowej co najmniej raz zetknęło się z reklamą TV) –Przygotowano 3 spoty (bóbr, łoś, dzik) czwarty spot emitowany będzie w 2012 roku OUTDOOR –we wszystkich miastach pięciu województw eksponowaliśmy plakaty zwracające uwagę na bliskość atrakcji turystycznych z sąsiedztwa –łącznie eksponowaliśmy w maju bieżącego roku 500 plakatów –w IV kwartale 2011 kampania w najwiekszych miastach Polski 900 tablic 6x3m

5 Kampania w liczbach INTERNET Wyemitowaliśmy 6 miliardów odsłon reklam internetowych ―główne portale użyte w kampanii odsłonowej: onet, interia.pl sieć internetowa at.net, nasza-klasa.pl, fotka.pl, wyszukiwarka google.pl ―do czerwca w komunikacji skierowanej do internautów wykorzystano 8 layoutów Stworzyliśmy serial internetowy, którego pierwsze 5 odcinków zostało obejrzane ponad 15 tys. razy Nasze virale obejrzano ponad 39 tys. razy Zbudowaliśmy stronę mającą do czerwca 2011 już 260 tys. uu

6 Badania Efektów Kampanii Respondenci: mieszkańcy wybranych miast pow. 50 tys. z 10 województw: warmińsko-mazurskiego, podlaskiego, lubelskiego, świętokrzyskiego, podkarpackiego, mazowieckiego, śląskiego, wielkopolskiego, pomorskiego i łódzkiego, w wieku lat. Struktura próby: –n=1025 wywiadów (w każdym województwie min. n=100 wywiadów), –próba warstwowana ze względu na wielkość miejscowości ( tys.; 200 tys.+) –w każdym województwie min. 3 miasta –próba kwotowana ze względu na płeć i wiek proporcjonalnie do badanej populacji Sposób doboru próby: losowy, metoda random route walking Metoda badania: wywiad bezpośredni kwestionariuszowy (PAPI) realizowany w domach respondentów. Termin prac terenowych: czerwiec 2011 (2 fala badania z 3 planowanych) Wykonawca badania: PBS DGA Sp. z o.o.

7 Już w tej chwili respondenci wymieniają cechę “odpowiedni na wyjazdy wakacyjne” – jako jedną z trzech najczęściej przypisywanych tym regionom

8 Mazury Bieszczady Warmia Góry Świętokrzyskie Podkarpacie Suwalszczyzna Kielecczyzna Podlasie Polesie Roztocze Inne Nie znam żadnych Znajomość regionów Polski Wschodniej Chciał(a)bym teraz porozmawiać o województwach położonych we wschodniej części Polski, tzn. o województwach: warmińsko-mazurskim, podlaskim, lubelskim, podkarpackim i świętokrzyskim. Gdy myśli Pan(i) o tych terenach, to jakie regiony geograficzne przychodzą Pani(u) na myśl? Odpowiadający: wszyscy respondenci (n=1016). Odsetki na wykresie nie sumują się do 100%, ponieważ respondenci mogli wskazać więcej niż jedną odpowiedź. znajomość spontaniczna znajomość ogółem różnica między znajomością spontaniczną a wspomaganą 91%

9 Postrzeganie Polski Wschodniej Które z podanych określeń bardziej pasują do obszaru, o którym rozmawiamy? niewart zobaczenia odpychający niebezpieczny trudno dostępny dziki daleki nieznany nienowoczesny Odpowiadający: wszyscy respondenci (n=1016). 4,69 3,38 3,64 3,74 3,82 3,88 4,27 4,45 [średnia] wart zobaczenia przyciągający bezpieczny łatwo dostępny cywilizowany bliski znany nowoczesny

10 Pewną przeszkodą są rzeczy niezależne od jakiejkolwiek kampanii – stan dróg

11 Naszą kampanię zatytułowaliśmy “Piękny Wschód” – spośród 18 cech emocjonalnych, przypisanych 10 regionom geograficznym na Wschodzie Polski, jedna jest przypisywana każdemu z nich najczęściej – “piękny”

12 Czy takie kampanie są potrzebne?

13 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "„Piękny Wschód” Kampania Promująca Atrakcyjność Turystyczną Wschodnich Województw Polski Warszawa 28.09.2011."

Podobne prezentacje


Reklamy Google