Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Zabawy cyframi Opracowała: Joanna Pojawa Model edukacyjny projektu „Praktyka czyni mistrza”

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Zabawy cyframi Opracowała: Joanna Pojawa Model edukacyjny projektu „Praktyka czyni mistrza”"— Zapis prezentacji:

1 Zabawy cyframi Opracowała: Joanna Pojawa Model edukacyjny projektu „Praktyka czyni mistrza”

2 Niniejsza praca jest zbiorem przykładowych ćwiczeń i zabaw, które nauczyciel może przeprowadzić na zajęciach. Mają one na celu zapoznanie dzieci z liczbami i działaniem dodawania. Docelową grupą są dzieci w wieku 6 lat. Podczas realizacji programu dziecko uczy się liczyć do dziesięciu, poznaje podstawowe działanie, jakim jest dodawanie, poznaje nowe pojęcia poprzez zabawę, rozwija swoją kreatywność, umiejętności manualne i wyobraźnię oraz usprawnia kondycję fizyczną. Po zrealizowaniu materiału dziecko potrafi liczyć i dodawać do dziesięciu, potrafi zapisywać liczby, odnajduje i rozpoznaje je w otaczającym go świecie.

3 1

4 Jeden kwadratJeden trójkąt Jedno kołoJeden prostokąt

5 Otocz pętelką po jednym przedmiocie każdego rodzaju i połącz pętelki z koszykiem.

6 Połącz z cyferką zbiory, w których znajduje się tylko jeden przedmiot.

7

8

9 Otocz pętelką po dwa liście, które rosną na tym samym drzewie.

10 Pokoloruj według schematu. Czy wiesz jaka cyfra schowała się na obrazku?

11 3

12

13 W każdym rzędzie narysuj tyle piłek, ile wskazuje podana liczba

14 W piękny, słoneczny dzień dziewczynka postanowiła wybrać się na spacer. Gdy wychodziła z domu, brązowy kot przebiegł jej drogę. Wzdłuż ścieżki, którą szła, rosły piękne rośliny. Dziewczynka powąchała trzy niebieskie kwiaty. Na polanie zobaczyła trzy kolorowe motyle. Gdy wracała do domu, spotkała tatę, który kupił jej żółty balon. W żółtym prostokącie narysuj, kogo dziewczynka spotkała, wychodząc z domu. W czerwonym prostokącie narysuj, co widziała przy drodze. W zielonym prostokącie narysuj, co widziała na łące. W ostatnim prostokącie narysuj, co kupił jej tata.

15 4

16

17 Idą przez las cztery leśne ludki Jeden niewielki, a drugi malutki, Trzeci leciutki jak skrzydła motylka, Czwarty cieniutki jak szpilka... Wilk zobaczył cztery leśne ludki Jeden niewielki, a drugi malutki, Trzeci leciutki jak skrzydła motylka, Czwarty cieniutki jak szpilka... Uciekają cztery leśne ludki Jeden niewielki, a drugi malutki, Trzeci leciutki jak skrzydła motylka, Czwarty cieniutki jak szpilka... Wilk dogania cztery leśne ludki Jeden niewielki, a drugi malutki, Trzeci leciutki jak skrzydła motylka, Czwarty cieniutki jak szpilka... Wilk pożera cztery leśne ludki Jeden niewielki, a drugi malutki, Trzeci leciutki jak skrzydła motylka, Czwarty cieniutki jak szpilka... Idą do nieba cztery leśne ludki Jeden niewielki, a drugi malutki, Trzeci leciutki jak skrzydła motylka, Czwarty cieniutki jak szpilka... Leśne ludki Zabawa polega na śpiewaniu i pokazywaniu Idą przez las – dzieci idą w miejscu. Wilk zobaczył – dzieci robią z dłoni okulary i patrzą przez nie. Uciekają – dzieci biegną w miejscu. Wilk dogania – dzieci biegną w miejscu jeszcze szybciej. Wilk pożera – dzieci rękami pokazują jak zamyka się paszcza wilka. Idą do nieba – dzieci machają dłońmi jak skrzydełka aniołka. Wszystkie liczby dzieci pokazują na palcach dłoni. Niewielki – dzieci pokazują dłonią wzrost kogoś do pasa. Malutki – dzieci kucają i pokazują wzrost kogoś do kostek. Leciutki jak skrzydła motylka – dzieci zaplatają kciuki a pozostałymi palcami machają. Cieniutki jak szpilka – dzieci pokazują najmniejszy palec u dłoni.

18 Ile kół potrzebują te pojazdy? Otocz pętelką odpowiednią liczbę kół i połącz koła z pojazdami. Czy jakieś koło zostanie wolne?

19 5

20

21 Dzieci mają przed sobą pięć papierowych kółek rozłożonych w jednej linii. Stają na kółku środkowym. Następnie nauczyciel wydaje polecenia, a dzieci mają przeskakiwać po kółkach: Jeden w lewo. Dwa w prawo. Jeden w prawo. Trzy w lewo. Dziecko, które się pomyli, odpada.

22

23

24 6

25

26 Ile owiec pasie się na łące? Wpisz liczbę w prostokąt. Pokoloruj obrazek.

27 Najpierw policz, ile jest motyli, a następnie znajdź odpowiednią cyferkę. Otocz ją pętelką.

28 7

29

30 Otocz pętelką lisa, który ma najwięcej kwiatów.

31 Pokoloruj zbiór, w którym jest więcej kapeluszy. Pokoloruj zbiór, w którym jest mniej narzędzi.

32 8

33

34 Wykonaj działania i zamaluj odpowiednią liczbę kratek.

35 Policz patyczki i wpisz wynik.

36 9

37

38 Ile jest wszystkich cieni zwierząt? Czy rozpoznajesz te zwierzęta?

39 Podziel gruszki, tak aby w każdym koszyczku było ich tyle samo. W pętelce wpisz wynik dodawania.

40 10

41

42

43

44 Zagadki Krasnoludka Tyle tydzień ma dni. Szybko tu odpowiedz mi. Pór roku jest tyle, czy wiesz ile? Lubisz tupać, to tup! I powiedz, ile masz nóg? Obok niej dziesiątka stoi i ósemka. Pomyśl i odpowiedz, jaka to cyferka. Mogła spełnić tyle życzeń złota rybka, pomyśl, policz, niech odpowiedź będzie szybka.

45 Masz paluszków w obu dłoniach tyle. Zgadnij ile? Tyle łap ma pies, Wskaż liczbę, jeśli wiesz. Ile słoneczek na niebie świeci, Czy wiecie drogie dzieci? Ta cyfra ma kółka dwa Czy zgadniesz? Łatwa gra. To odgadnąć łatwo: Jest między cyframi, krzesło, które stoi, do góry nogami.

46 Połącz obrazki z odpowiednimi liczbami.

47 TADEK ZUCH 1. Zuchy maszerują, raźno wyśpiewują E H E H raz, dwa, raz, dwa, raz, dwa i trzy. E H A za nimi Tadek dopędza gromadę fis H E raz, dwa... E H E A E 2. A czemuż ty Tadku, gonisz na ostatku raz, dwa... Bo mam krótkie nogi, nadążyć nie mogę raz, dwa Ale się postaram, dopędzę was zaraz raz, dwa... I tak się postarał, dopędził ich zaraz raz, dwa...

48 Pokoloruj według schematu.

49 Wpisz brakujące cyfry, tak aby zachować poprawną kolejność.

50 Połącz kropki w obu rysunkach. Pokoloruj obrazki.

51 Połącz zbiory, w których jest tyle samo elementów.

52 Pokoloruj 10 zwierząt.

53 Połącz dzieci z wolnymi krzesełkami. Czy któreś krzesło zostaje wolne?

54 Dorysuj jedną gwiazdkę, dwa serduszka i trzy strzałki. Wykonaj działania w ramkach, a wynik napisz liczbą.

55 Napisz po kropkach wszystkie poznane liczby.

56 Czy potrafisz już dobrze dodawać? W odpowiednich miejscach zapisz wyniki obliczeń.

57 Literatura: Krygowska Z., Zarys dydaktyki matematyki, część 1-3, WSiP, Warszawa Polya G., Jak to rozwiązać, PWN, Warszawa Nowak W., Konwersatorium z dydaktyki matematyki, PWN, Warszawa Cieślar N., Rozwijanie myślenia matematycznego, Uniwersytet Śląski pobieralnia/matematyka/rozwijanie_myslenia_matematyczne go.pdf


Pobierz ppt "Zabawy cyframi Opracowała: Joanna Pojawa Model edukacyjny projektu „Praktyka czyni mistrza”"

Podobne prezentacje


Reklamy Google