Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Przykłady dobrych praktyk wypracowane podczas spotkań sieci Szkoła Podstawowa nr 40 w Lublinie Opracowała: Justyna Makowska.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Przykłady dobrych praktyk wypracowane podczas spotkań sieci Szkoła Podstawowa nr 40 w Lublinie Opracowała: Justyna Makowska."— Zapis prezentacji:

1 Przykłady dobrych praktyk wypracowane podczas spotkań sieci Szkoła Podstawowa nr 40 w Lublinie Opracowała: Justyna Makowska

2  Na stronie znajduje się duży zasób zróżnicowanych tekstów dyktand do samodzielnego doskonalenia umiejętności. Płyta CD "Gramatyka interaktywna" do doskonalenia umiejętności rozpoznawania części mowy w klasie IV - rzeczownik, przymiotnik, przysłówek, czasownik. Bardzo dobre narzędzie, które aktywizuje uczniów do pracy. Chętnie wykonują zadania nawet uczniowie słabsi.

3  Polskie platformy e-learningowe dla uczniów szkół podstawowych.  Mogą być wykorzystywane jako wprowadzenie do nowych zagadnień, jak również przy utrwalaniu wiadomości już zdobytych.  Po każdym wykonanym zadaniu uczeń otrzymuje natychmiastową informację zwrotną o poprawności wykonania ćwiczenia. Akademia Khana to marzenie każdego ucznia. Kilka tysięcy krótkich filmów wideo, o różnorodnej tematyce matematycznej i nie tylko.

4  Jest to darmowa strona, która ułatwi uczenie się słówek i sprawi, że nauka języków obcych stanie się zabawą.  Na stronie znajduje się baza słówek, z których można skorzystać. Istnieje też możliwość stworzenia swoich własnych zbiorów.  Znaleźć tu można również gry, które ułatwią zapamiętanie słówek.

5 – mapy historyczne – filmiki –oś czasuwww.timerime.comwww.dipity.com – historia Polski – filmy edukacyjne z różnych przedmiotów – zbiór sprawdzonych linków do map, planów, zdjęć lotniczych i satelitarnych zamieszczonych w Internecie – portal historyczny Programy do tworzenia drzew genealogicznych: – blog, poradnik

6 JAMLUS – darmowy program do samodzielnej nauki i ćwiczenia czytania nut i czytania rytmów oraz wystukiwania rytmów z nut. Program zawiera lekcje i ćwiczenia. Nuty wprowadza się przy pomocy myszy lub klawiatury MIDI. Całość jest po polsku. DIKTUS - darmowy program do nauki nut, a dokładnie do nauki zapisu wartości rytmicznych ze słuchu. Program odgrywa rytm, a użytkownik próbuje zapisać go przy pomocy nut.

7  Strona do tworzenia aplikacji lub wykorzystania aplikacji udostępnionych przez innych użytkowników.  Aplikacje mają wspierać proces uczenia się i nauczania za pomocą małych interaktywnych modułów.  Dzięki aplikacji można w bardzo prosty i szybki sposób tworzyć własne gry i zadania (np. memory, milionerzy, quizy, krzyżówki i wykreślanki itp.). Można też korzystać z materiałów zamieszczonych przez innych.

8  Umożliwia tworzenie i przeprowadzanie testów online.  Opracowany test można udostępnić uczniom w klasie.  Testy są automatycznie sprawdzane. Nauczyciel otrzymuje statystyki w formie wykresów charakteryzujące test i rozwiązujących (ukazujące zdawalność, czas odpowiedzi na pytania oraz pozwalające ocenić trudność poszczególnych zadań).

9  Internetowe narzędzie służące do tworzenia animowanych postaci.  Można wybrać dowolną postać z mnóstwa propozycji, dobrać jej ubiór, gesty, fryzurę, akcesoria, tło, głos itp. Wygenerowana postać, której dodamy swój głos, może yrażać nas samych (awatar). Można wykorzystać np. do podania celów lekcji.

10  Serwis posiada kilka narzędzi, między innymi do tworzenia komiksów, prostych karykatur lub nieskomplikowanych rysunków.  Stworzone komiksy można wykorzystać podczas zajęć. Mogą być też ciekawą formą prezentacji pracy uczniów metodą projektu.  Strona do tworzenia własnych interaktywnych puzzli. Puzzle można tworzyć z dowolnych obrazków lub zdjęć. PhotoStory 3 dla Windows – program firmy Microsoft służący do tworzenia multimedialnych pokazów zdjęć, udostępniany bezpłatnie w ramach programu Dodatki dla oryginalnego systemu Windows. Można tworzyć historie dodając do fotografii cyfrowych ruch, efekty, muzykę i nie tylko.

11  Jest to serwis, który pozwala tworzyć elektroniczne książeczki. Można utworzyć własną bajkę, w którą wplatamy treści nauczania.  Internetowe narzędzie do tworzenia testów i quizów z różnych dziedzin.  Zarejestrowani nauczyciele otrzymują kompletne zestawienie ocen uczniów, mają dostęp do bardziej szczegółowych narzędzi do generowania testów, mogą składać problemy z różnych kategorii w jeden test, mogą tworzyć pytania łączenia i wielokrotnego wyboru, a także mają dostęp do biblioteki testów publicznych

12  Strona zawiera już grubo ponad tysiąc fascynujących prezentacji nagrywanych na corocznych konferencjach.  Zawierają one wspaniałe i inspirujące pomysły w kategoriach technologia, rozrywka i projekt.  Świetnie przygotowane i profesjonalnie filmowane prezentacje są kopalnią wiedzy o współczesnym świecie, pokazują osiągnięcia i pomysły na przyszłość, zagrożenia i drogi wyjścia. Czasami dotyczą zagadnień globalnych, a czasami drobnych pomysłów mogących ułatwić nam życie.  Wygłaszane są przez polityków czy naukowców o znanych nazwiskach ale i przez zwykłych, nikomu nieznanych ludzi, którzy mają nam coś interesującego do przekazania.  Każda prezentacja ma ściśle określone ramy czasowe - większość mieści się w granicach minut.

13 HotPotatoes - jest programem szczególnie interesującym dla wszystkich osób tworzących materiały edukacyjne. Za pomocą tego programu można tworzyć interaktywne ćwiczenia, które następnie uczniowie mogą samodzielnie rozwiązywać, zostać sprawdzeni i ocenieni. Możliwe jest również zintegrowanie treści multimedialnych, takich jak tekst, obraz, ton i wideo, jak też zamieszczenie linków do stron w Sieci. Program składa się z 6 modułów umożliwiających tworzenie następujących typów ćwiczeń: krzyżówki, test wyboru (również wielokrotnego), quizy, pocięte zdania, ćwiczenia przyporządkowywania i teksty z lukami. Ćwiczenia te można łączyć ze sobą za pomocą linków i zamieszczać w Internecie. Program można pobrać ze strony

14  Darmowe narzędzie, które pomaga nauczycielom, szybko i w prosty sposób, uzyskiwać poprawę zachowania uczniów w swoich klasach. Tworzy także informacje dotyczące zachowania uczniów w formie gotowej do przekazania ich rodzicom.  Uczniowie zakładają swoje awatary. Nauczyciel w czasie zajęć nagradza je punktami. Uczniowie dostają powiadomienia o zdobytych punktach. ClassDojo dostarcza analizę i raporty zachowania, które można udostępnić np. rodzicom.


Pobierz ppt "Przykłady dobrych praktyk wypracowane podczas spotkań sieci Szkoła Podstawowa nr 40 w Lublinie Opracowała: Justyna Makowska."

Podobne prezentacje


Reklamy Google