Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Przykłady dobrych praktyk wypracowane podczas spotkań sieci Szkoła Podstawowa nr 40 w Lublinie Opracowała: Justyna Makowska.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Przykłady dobrych praktyk wypracowane podczas spotkań sieci Szkoła Podstawowa nr 40 w Lublinie Opracowała: Justyna Makowska."— Zapis prezentacji:

1 Przykłady dobrych praktyk wypracowane podczas spotkań sieci Szkoła Podstawowa nr 40 w Lublinie Opracowała: Justyna Makowska

2 www.sdyktando.republika.pl  Na stronie znajduje się duży zasób zróżnicowanych tekstów dyktand do samodzielnego doskonalenia umiejętności. Płyta CD "Gramatyka interaktywna" do doskonalenia umiejętności rozpoznawania części mowy w klasie IV - rzeczownik, przymiotnik, przysłówek, czasownik. Bardzo dobre narzędzie, które aktywizuje uczniów do pracy. Chętnie wykonują zadania nawet uczniowie słabsi.

3 www.matzoo.pl www.matmag.pl  Polskie platformy e-learningowe dla uczniów szkół podstawowych.  Mogą być wykorzystywane jako wprowadzenie do nowych zagadnień, jak również przy utrwalaniu wiadomości już zdobytych.  Po każdym wykonanym zadaniu uczeń otrzymuje natychmiastową informację zwrotną o poprawności wykonania ćwiczenia. www.khanacademy.org Akademia Khana to marzenie każdego ucznia. Kilka tysięcy krótkich filmów wideo, o różnorodnej tematyce matematycznej i nie tylko.

4 www.quizlet.com  Jest to darmowa strona, która ułatwi uczenie się słówek i sprawi, że nauka języków obcych stanie się zabawą.  Na stronie znajduje się baza słówek, z których można skorzystać. Istnieje też możliwość stworzenia swoich własnych zbiorów.  Znaleźć tu można również gry, które ułatwią zapamiętanie słówek.

5 www.polmap.republika.plwww.polmap.republika.pl – mapy historyczne www.history.comwww.history.com – filmiki www.timetoast.comwww.timetoast.com www.timerime.com www.dipity.com –oś czasuwww.timerime.comwww.dipity.com www.wiking.edu.plwww.wiking.edu.pl – historia Polski www.edudu.plwww.edudu.pl – filmy edukacyjne z różnych przedmiotów www.kartografia.plwww.kartografia.pl – zbiór sprawdzonych linków do map, planów, zdjęć lotniczych i satelitarnych zamieszczonych w Internecie www.historicus.plwww.historicus.pl – portal historyczny Programy do tworzenia drzew genealogicznych: www.genealodzy.pl www.krewniaki.pl www.genealogia.gmedia.plwww.genealogia.gmedia.pl – blog, poradnik www.genealog.mrog.org www.myheritage.pl

6 JAMLUS – darmowy program do samodzielnej nauki i ćwiczenia czytania nut i czytania rytmów oraz wystukiwania rytmów z nut. Program zawiera lekcje i ćwiczenia. Nuty wprowadza się przy pomocy myszy lub klawiatury MIDI. Całość jest po polsku. DIKTUS - darmowy program do nauki nut, a dokładnie do nauki zapisu wartości rytmicznych ze słuchu. Program odgrywa rytm, a użytkownik próbuje zapisać go przy pomocy nut.

7 www.LearningApps.org  Strona do tworzenia aplikacji lub wykorzystania aplikacji udostępnionych przez innych użytkowników.  Aplikacje mają wspierać proces uczenia się i nauczania za pomocą małych interaktywnych modułów.  Dzięki aplikacji można w bardzo prosty i szybki sposób tworzyć własne gry i zadania (np. memory, milionerzy, quizy, krzyżówki i wykreślanki itp.). Można też korzystać z materiałów zamieszczonych przez innych.

8 www.testportal.pl  Umożliwia tworzenie i przeprowadzanie testów online.  Opracowany test można udostępnić uczniom w klasie.  Testy są automatycznie sprawdzane. Nauczyciel otrzymuje statystyki w formie wykresów charakteryzujące test i rozwiązujących (ukazujące zdawalność, czas odpowiedzi na pytania oraz pozwalające ocenić trudność poszczególnych zadań).

9 www.voki.com  Internetowe narzędzie służące do tworzenia animowanych postaci.  Można wybrać dowolną postać z mnóstwa propozycji, dobrać jej ubiór, gesty, fryzurę, akcesoria, tło, głos itp. Wygenerowana postać, której dodamy swój głos, może yrażać nas samych (awatar). Można wykorzystać np. do podania celów lekcji.

10 www.toondoo.com  Serwis posiada kilka narzędzi, między innymi do tworzenia komiksów, prostych karykatur lub nieskomplikowanych rysunków.  Stworzone komiksy można wykorzystać podczas zajęć. Mogą być też ciekawą formą prezentacji pracy uczniów metodą projektu. www.jigsawplanet.com  Strona do tworzenia własnych interaktywnych puzzli. Puzzle można tworzyć z dowolnych obrazków lub zdjęć. PhotoStory 3 dla Windows – program firmy Microsoft służący do tworzenia multimedialnych pokazów zdjęć, udostępniany bezpłatnie w ramach programu Dodatki dla oryginalnego systemu Windows. Można tworzyć historie dodając do fotografii cyfrowych ruch, efekty, muzykę i nie tylko.

11 www.storybird.com  Jest to serwis, który pozwala tworzyć elektroniczne książeczki. Można utworzyć własną bajkę, w którą wplatamy treści nauczania. www.thatquiz.org/pl  Internetowe narzędzie do tworzenia testów i quizów z różnych dziedzin.  Zarejestrowani nauczyciele otrzymują kompletne zestawienie ocen uczniów, mają dostęp do bardziej szczegółowych narzędzi do generowania testów, mogą składać problemy z różnych kategorii w jeden test, mogą tworzyć pytania łączenia i wielokrotnego wyboru, a także mają dostęp do biblioteki testów publicznych

12 www.ted.com  Strona zawiera już grubo ponad tysiąc fascynujących prezentacji nagrywanych na corocznych konferencjach.  Zawierają one wspaniałe i inspirujące pomysły w kategoriach technologia, rozrywka i projekt.  Świetnie przygotowane i profesjonalnie filmowane prezentacje są kopalnią wiedzy o współczesnym świecie, pokazują osiągnięcia i pomysły na przyszłość, zagrożenia i drogi wyjścia. Czasami dotyczą zagadnień globalnych, a czasami drobnych pomysłów mogących ułatwić nam życie.  Wygłaszane są przez polityków czy naukowców o znanych nazwiskach ale i przez zwykłych, nikomu nieznanych ludzi, którzy mają nam coś interesującego do przekazania.  Każda prezentacja ma ściśle określone ramy czasowe - większość mieści się w granicach 10 - 20 minut.

13 HotPotatoes - jest programem szczególnie interesującym dla wszystkich osób tworzących materiały edukacyjne. Za pomocą tego programu można tworzyć interaktywne ćwiczenia, które następnie uczniowie mogą samodzielnie rozwiązywać, zostać sprawdzeni i ocenieni. Możliwe jest również zintegrowanie treści multimedialnych, takich jak tekst, obraz, ton i wideo, jak też zamieszczenie linków do stron w Sieci. Program składa się z 6 modułów umożliwiających tworzenie następujących typów ćwiczeń: krzyżówki, test wyboru (również wielokrotnego), quizy, pocięte zdania, ćwiczenia przyporządkowywania i teksty z lukami. Ćwiczenia te można łączyć ze sobą za pomocą linków i zamieszczać w Internecie. Program można pobrać ze strony http://web.uvic.ca/hrd/halfbakedhttp://web.uvic.ca/hrd/halfbaked

14 www.classdojo.com  Darmowe narzędzie, które pomaga nauczycielom, szybko i w prosty sposób, uzyskiwać poprawę zachowania uczniów w swoich klasach. Tworzy także informacje dotyczące zachowania uczniów w formie gotowej do przekazania ich rodzicom.  Uczniowie zakładają swoje awatary. Nauczyciel w czasie zajęć nagradza je punktami. Uczniowie dostają powiadomienia o zdobytych punktach. ClassDojo dostarcza analizę i raporty zachowania, które można udostępnić np. rodzicom.


Pobierz ppt "Przykłady dobrych praktyk wypracowane podczas spotkań sieci Szkoła Podstawowa nr 40 w Lublinie Opracowała: Justyna Makowska."

Podobne prezentacje


Reklamy Google