Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

HOSPITAL MANAGEMENT 2013 r.. SYNERGY PLATFORM SP. Z O.O. Jesteśmy Operatorem dedykowanym głównie na rynek szpitali publicznych Wspólne zakupy w zakresie.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "HOSPITAL MANAGEMENT 2013 r.. SYNERGY PLATFORM SP. Z O.O. Jesteśmy Operatorem dedykowanym głównie na rynek szpitali publicznych Wspólne zakupy w zakresie."— Zapis prezentacji:

1 HOSPITAL MANAGEMENT 2013 r.

2 SYNERGY PLATFORM SP. Z O.O. Jesteśmy Operatorem dedykowanym głównie na rynek szpitali publicznych Wspólne zakupy w zakresie materiałów jednorazowych od 2013 i leków od 2014 Działamy na terenie całego kraju

3 stowarzyszenie kupujących, którzy agregują swój popyt zakupowy w skonsolidowany zakup lub dokonują go za pośrednictwem jednego, wspólnego podmiotu w celu osiągnięcia lepszych warunków cenowych i jakościowych w efekcie skali zakupu. Grupa zakupowa (GPO ang. – Group Purchaising Organisation) Resah – 135 szpitali publicznych Niemcy Hiszpania Ribera Salud – 9 szpitali i około 100 placówek służby zdrowia AGKAMED –156 szpitali Prospitalia – ponad 580 obiektów - szpitali, domów opieki EUROPA GPO Francja

4 Zadania GPO przejęte od europejskich szpitali Przetargi i Negocjowanie umów Negocjowanie cen i warunków współpracy Analiza rynku Analiza ekonomiczne Standaryzacja i unifikacja produktów Zarządzanie dostawami Doradztwo produktowe Wsparcie przy zmianie produktów Zadania do przekazania Zadania przejęte Przez GPO Zadania, na które nie ma w danych jednostkach potrzeby

5 Zadania GPO przejęte od europejskich szpitali Logistyka magazynowa Wymiana informacji o dostawcach Wymiana informacji o cenach i warunkach Szkolenia personelu Outsourcing/doradzt wo Audyt/Analiza procesów Wsparcie przy przetargach

6 Rodzaj produktów kupowanych poprzez GPO w ramach jednostek Produkty kupowane w ramach Grup Zakupowych Produkty kupowane poza Grupą Zakupową *Źródło: Badania Prof. Dr. Jörg Schlüchtermann Universität Bayreuth - Lehrstuhl BWL V Specjalistyczne wyroby medyczne (w tym leki) Produkty zaawansowanej techniki medycznej Podstawowe wyroby medyczne (artykuły jednorazowe i drobny sprzęt medyczny)

7 Warunki sprzyjające powstaniu Szpitalnej Grupy Zakupowej w Polsce brak szybkiej perspektywy wzrostu środków finansowych w NFZ brak alternatywnych źródeł znacznego finansowania szpitali zmniejszające się środki w Samorządach przeznaczone na rozwój szpitali przekształcenia szpitali w przypadku złej sytuacji finansowej trudności w uzyskaniu kredytowania bankowego możliwość standaryzacji i unifikacji zamówienia

8 Cel Szpitalnej Grupy Zakupowej w Polsce konsolidację wolumenów zakupowych standaryzację i unifikację asortymentową wymianę informacji ułatwiającą wprowadzanie zmian podniesienie jakości usług (tańsze koszty nowoczesnej technologii) ZMNIEJSZENIE KOSZTÓW DZIAŁALNOŚCI JEDNOSTEK MEDYCZNYCH poprzez:

9 Korzyści dla szpitali – członków Grupy Zakupowej możliwość wprowadzenia nowych technologii ze względu na konkurencyjność cenową np. obłożenia i ubiory jednorazowe na blokach operacyjnych, zamknięte systemy do pobierania krwi, system Unit Dose itd.. obniżenie kosztów zakupów od 7% do 30 % unifikacja zakupów redukuje wpływ kadry na nieracjonalny wybór asortymentu jakość i bezpieczeństwo usług szpitalnych na wyższym poziomie – kupno lepszego asortymentu za niższą cenę

10 DLACZEGO WARTO WSPÓLNIE ROBIĆ ZAKUPY Eliminacja regionalnej „wyłączności” dostawców i nieformalnego podziału rynku (zawyżanie cen) Zainteresowanie sprzedażą bezpośrednio producentów lub importerów (skumulowany duży wolumen eliminuje pośredników) Racjonalne przygotowanie przetargowego zamówienia asortymentowego pozwalające na uzyskanie najlepszej oferty

11 Uczestnictwo w Szpitalnej Grupie Zakupowej organizowanej przez Synergy Platform jest na zasadzie WIN &WIN BEZPIECZEŃSTWO Jeśli nie ma oszczędności nie ma kosztów Możliwość rezygnacji z uczestnictwa zakupach grupowych w dowolnym momencie trwania umowy Prowizja Operatora uzależniona od oszczędności Wszystkie koszty postępowania przetargowego po stronie operatora Możliwość indywidualizacji zamówienia Redukcja kosztów funkcjonowania szpitala bez dodatkowych nakładów i ryzyka SYNERGY PLATFORM – JAK DZIAŁAMY? UCZCIWOŚĆ I ZASADY SZANSE

12 PROSTE ROZWIĄZANIA Bezprzetargowa umowa z Operatorem Synergy Platform Sp. z o.o. Zasady wynagrodzenia Operatora uzależnione od sukcesu (obniżenia kosztów) Zamówienia będą dotyczyć pełnego asortymentu medycznych materiałów jednorazowych i materiałów diagnostycznych Każdy Szpital ma możliwość indywidualizacji zamówienia Możliwość rezygnacji z uczestnictwa w trakcie trwania umowy z Operatorem

13 GDZIE JESTEŚMY I CO PLANUJEMY W chwili obecnej mamy 15 szpitali z różnych regionów Polski Przetargi i aukcje będą przeprowadzone na ponad 500 rodzajów asortymentu jednorazowego Rozstrzygnięcia wspólnych zamówień w październiku 2013 roku Od września 2013 roku będziemy organizować grupę zakupowa na leki Przygotowujemy nowe wspólne projekty oszczędnościowe

14 PLANOWANE WSPÓLNE PROJEKTY OSZCZĘDNOŚCIOWE Wymiana szpitalnego oświetlenia na system LED spłacany z oszczędności na kosztach energii elektrycznej Zakupy wspólne energii włącznie z podmiotami z sektora przemysłowego Jednorazowe aukcje zakupu drobnego sprzętu medycznego (np. dekontaminatory – przy 15 sztukach 20% obniżenia kosztów do 30 tys. zł netto) Wspólne zakupy ubezpieczenia grupowego dla pracowników Wspólne zakupy ubezpieczenia majątku szpitalnego

15 PRZYŁĄCZ SIĘ DO PROJEKTU BEZ RYZYKA

16 Działalność i rozwój Grupy Zakupowej odbywa się pod patronatem POLSKIEJ FEDERACJI SZPITALI Największej organizacji szpitalnej w Polsce ponad podziałami KONTAKT WOJCIECH KASZYŃSKI V-ce Prezes Polskiej Federacji Szpitali Prezes Synergy Platform Sp. z o.o. Tel kom ; lub Zapraszamy do współpracy

17 CASE STUDY Unifikacja zakupów wpływ kadry na nieracjonalny wybór asortymentu Wojewódzki Szpital Specjalistyczny w ………… styczeń 2013 R. pakiet nr.. rękawice opisane pod firmę ……., który jako jedyny składa ofertę na ,0 natomiast po rynkowych cenach, gdyby inne firmy zostały dopuszczone do składania oferty, pakiet opiewałby ma niecałe 200 tys. zł – koszty wyższe o ok. 22% W powyższym przypadku pakiet został zablokowany przez firmę ………. jedną pozycją nr …, gdzie umieszczono 10 op. rękawic pokrytych aloesem na kwotę 486 zł Wojewódzkie Pogotowie Ratunkowe w ………………. styczeń 2013r. cały asortyment zawarty w jednym pakiecie, gdzie startuje tylko firma ……………. i wygrywa na kwotę ,65 zł, co ciekawe tak duży pakiet blokuje tylko i wyłącznie opis rękawic z pozycji nr ….. na kwotę 590,40 zł. Gdyby Zamawiający dopuścił konkurencję, oszczędność wyniosłaby ok. 100 tys. zł. tj. ok. 20% 1 2

18 CASE STUDY - oszczędności Euromedic Kategoria Oszczędności w % Materiały Biurowe i Tonery Rękawice, sól, leki niestrategiczne, pozostałe drobne materiały Materiały medyczne, odzież Telekomunikacja Materiały opatrunkowe Materiały angio (stenty, balony, cewniki) Woda dla pacjentów Sprzątanie Oszczędności w obszarze energii (optymalizacja kosztów energii czynnej, zarządzanie mocami i taryfami) Materiały do radioterapii 28% 24% 18% 65% 14% 12% 42% 20% 15% 35%

19 Zakupy grupowe – estymacja potencjału oszczędności Siedlce hospital Kategoria kosztu Apteka Sprzęt medyczny i aparatura o wartości powyżej PLN Sterylizacja Sprzęt medyczny i aparatura o wartości poniżej PLN Żywienie pacjentów Sprzątanie Dezynfekcja i deratyzacja Administracja Media Informatyka Szpital 500 łóżek k PLN k PLN k PLN PLN PLN 120,5 k PLN Indywidualny estymowany potencjał oszczędności w % Grupowy (5-7 szpitali) estymowany potencjał oszczędności w % 3 % - 5 % 3 % - 7 % 3 % - 5 % 2 % - 4 % 3 % - 5 % 5 % - 15 % 10 % - 20 % 10 % - 25 % 10 % - 15 % 5 % - 20 % 15 % - 30 % 5 % - 15 % 7 % - 12 % 10 % - 25 % 225 k PLN 120,8 k PLN k PLN k PLN

20 Zakupy grupowe – estymacja potencjału oszczędności Siedlce hospital Kategoria kosztu Telekomunikacja Serwis techniczny medyczny Usługi transportowe Suma Indywidualny estymowany potencjał oszczędności w % 3 % - 5 % 3 % - 7 % 3 % - 5 % 2 % - 4 % 2 % - 5 % 2 % - 3 % Serwis Techniczny niemedyczny Ubezpieczenia i gwarancje ubezpieczeniowe Doradztwo i Consulting 10 % - 50 % 8 % - 20 % 7 % - 20 % 15 – 40 % 5 % - 20 % 10 % -20 % 3 % - 5 % Grupowy estymowany potencjał oszczędności w % Outsourcing medyczny 3 % - 5 % 6 % - 15 % Produkty i usługi finansowe 3 % - 5 % 8 % - 15 % Szpital 500 łóżek 35,4 k PLN k PLN 478 k PLN k PLN 200 k PLN PLN 200 k PLN k PLN k PLN2,9-8,9 mln PLN


Pobierz ppt "HOSPITAL MANAGEMENT 2013 r.. SYNERGY PLATFORM SP. Z O.O. Jesteśmy Operatorem dedykowanym głównie na rynek szpitali publicznych Wspólne zakupy w zakresie."

Podobne prezentacje


Reklamy Google