Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

XNA na Windows Phone Od kodu do pubikacji

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "XNA na Windows Phone Od kodu do pubikacji"— Zapis prezentacji:

1 XNA na Windows Phone Od kodu do pubikacji
Rafał Madycki Microsoft

2 Co potrzebujemy?

3 Środowisko Visual Studio 2010 Windows Phone SDK 7.1
Windows Phone SDK Update 7.1.1 Na Windows 8 – Games for Windows Marketplace XNA Game Studio Nie działa na VS2012

4 Windows Phone jako Platforma XNA
Windows Phone jest wspaniałą platformą do gier Jego wydajność jest imponująca, szczególnie w 3D - Używana akceleracja sprzętowa graficzna Są w nim bardzo interesujące opcje wejścia W swoich grach dla Windows Phone możesz używać całego dostepnego sprzętu i sensorów Posiada duży potencjał do integracji z usługa Xbox Live - Wsparcie dla Avatarów i Osiągnięć

5 Szybki przegląd XNA Framework XNA zapewnia wszystko co potrzebujesz aby zacząć pisać gry Pełne zarządzanie treścią (integracja z Visual Studio) Wsparcie dla gier 2D Wsparcie dla gier 3D Wspólne zachowanie dla Windows PC, Xbox 360 i Windows Phone - Jeden silnik graficzny działa na wszystkich platformach Uwzględniony model obiektowy

6 Jak działają gry Każda gra, która została napisana posiada poniżej wymienione fundamentalne zachowania: Na początku inicjuje wszystkie zasoby - dopasowanie wszystkich tekstur , modeli, skryptów, itd. Uruchamia pętle gry Uaktualnia świat gry - czyta kontrolery, uaktualnia stan i pozycje gry Rysuje świat gry - renderuje elementy gry na docelowym urządzeniu

7 Metody w klasach gry XNA
Klasa XNA Game zawiera metody, które zapewniają poniższe zachowania: A początku inicjalizują wszystkie zasoby - Metody Initialize oraz LoadContent są używane do uruchomienia gry Uruchomienie pętli gry - Metoda Update uaktualnia świat gry - Metoda Draw rysuje świat gry

8 XNA - zaczynamy Na początek dostajesz gotowe metody, przygotowane do wypełnienia kodem Wystarczy wypełnić metody kodem by stworzyć odpowiednie zachowania w grze Stwórzmy razem pierwszy projekt!

9 Tworzenie świata Podstawowe zmienne i metody definiujące stany gry
Update – aktualizuje wartości zmiennych gry Draw – tworzy widok gry wykorzystując te zmienne W naszej grze będziemy wyświetlać obiekt na powierzchni ekranu oraz przetwarzać jego ruch

10 Orientacja ekranu Domyślnie – w trybie poziomym, góra ekranu po lewej stronie Chcemy to zmienić – element ma spadać w dół Orientacja jest zmieniana po rozpoczęciu gry

11 Windows Phone Marketplace

12 Podstawowe informacje
Rejestracja: 99USD/rok 70% zysku z ceny aplikacji Wypłata po uzyskaniu 200USD Możliwość publikacji 100 bezpłatnych aplikacji na rok Brak ograniczenia w publikacji aplikacji płatnych

13 Marketplace promuje najciekawsze aplikacje

14 aplikacji! maj 2012

15 Aplikacje Trial Jedna aplikacja – dwa tryby
Łatwo rozpoznać w kodzie tryb działania

16 In-App Purchase - kupowanie
Hand’s On A test of dexterity Coffee Cup Custom hot beverages Global Reach A strategy exercise Sprzedaż zasobów cyfrowych Kup raz i korzystaj zawsze: nowe poziomy, mapy itp. Kupuj jeśli potrzebujesz więcej: waluta w grze, wypożyczanie filmów, dostęp do czasopism

17 In-App Purchase - sprzedaż
Zdefiniuj, co sprzedajesz Skorzystaj z panelu w AppHub Zintegruj z aplikacją Wykorzystaj SDK Large Bag of Coins Use the golden coins to buy food and clothing for your game pet, and help it grow faster!. Price $1.99 Wybierz kraje i ceny Skorzystaj z panelu w AppHub Zarządzaj, monitoruj i dostosowuj Masz dostęp do statystyk i łatwej możliwości wykonywania zmian

18 Proces publikacji Napisz Debuguj Testuj Wyślij do publikacji, zwaliduj
Certyfikacja i podpisanie Windows Phone Application Deployment Service Marketplace

19 Certyfikacja aplikacji
Application Certification Requirements for Windows Phone Marketplace Test Kit Performance Test Resource Test (artwork) Etc.

20 Marketplace Test Kit Wykonuje wstępne testy, podobne do tych wykonywanych w procesie publikacji Przejście testu znacznie zwiększa szanse aplikacji na publikację w Marketplace

21 Opcje dystrybucji “Beta” Private Public Liczba użytkowników 100
Bez limitu Cena aplikacji Musi być bezpłatna Może być płatna Ograniczenie czasowe 90 dni Brak Możliwość aktualizacji Nie Tak Wymagana certyfikacja Widoczna w Marketplace Nie (dostęp z deep linkiem) Kontrola dostępu Tak – ograniczona do listy LiveID Grupa docelowa Beta testerzy Wybrana grupa Wszyscy użytkownicy

22 7.5 vs 8 KOMPATYBILNOŚĆ WYDAJNOŚĆ WERSJE
Wszystkie aplikacje Windows Phone 7 będą działały na Windows Phone 8 WYDAJNOŚĆ Wspólny Windows Core, natywny kod, nowe API WERSJE Możliwość tworzenia wersji aplikacji w zależności od sprzętu i oprogramowania

23 Rafał Madycki b-ramady@microsoft.com


Pobierz ppt "XNA na Windows Phone Od kodu do pubikacji"

Podobne prezentacje


Reklamy Google