Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Andrzej A. KONONOWICZ, Aleksandra J. STACHOŃ, „Adaptacja Istniejących Elektronicznych Zasobów Dydaktycznych Jako Szansa na Dynamiczny Rozwój E-Nauczania.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Andrzej A. KONONOWICZ, Aleksandra J. STACHOŃ, „Adaptacja Istniejących Elektronicznych Zasobów Dydaktycznych Jako Szansa na Dynamiczny Rozwój E-Nauczania."— Zapis prezentacji:

1 Andrzej A. KONONOWICZ, Aleksandra J. STACHOŃ, „Adaptacja Istniejących Elektronicznych Zasobów Dydaktycznych Jako Szansa na Dynamiczny Rozwój E-Nauczania – Doświadczenia Projektu Europejskiego eViP" IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Andrzej A. KONONOWICZ, Aleksandra J. STACHOŃ „Adaptacja Istniejących Elektronicznych Zasobów Dydaktycznych Jako Szansa na Dynamiczny Rozwój E-Nauczania – Doświadczenia Projektu Europejskiego eViP„ Uniwersytet Jagielloński, Collegium Medicum Zakład Bioinformatyki i Telemedycyny

2 Andrzej A. KONONOWICZ, Aleksandra J. STACHOŃ, „Adaptacja Istniejących Elektronicznych Zasobów Dydaktycznych Jako Szansa na Dynamiczny Rozwój E-Nauczania – Doświadczenia Projektu Europejskiego eViP" IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" OBIEKTY DYDAKTYCZNE - PRZYKŁADY Applet Java Kurs WWW Kononowicz A.A., Roterman-Konieczna I.: E-Learning as a New Tool in Medicine Teaching on the Example of an Introductory Statistics Course, Bio-Algorithms and Med-Systems, 2(3), 2006, pp. 71-75

3 Andrzej A. KONONOWICZ, Aleksandra J. STACHOŃ, „Adaptacja Istniejących Elektronicznych Zasobów Dydaktycznych Jako Szansa na Dynamiczny Rozwój E-Nauczania – Doświadczenia Projektu Europejskiego eViP" IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" OBIEKTY DYDAKTYCZNE  Obiekt (informatyka) – struktura zawierająca dane i metody służące do wykonywania na danych określonych operacji (enkapsulacja). Każdy obiekt posiada tożsamość, stan i zachowanie.  Obiekt dydaktyczny (ang. learning object, RLO = reusable learning object) – zwarta struktura wielokrotnego użytku, z jasnym celem dydaktycznym, posiadająca przynajmniej trzy wewnętrzne, edytowalne komponenty: treść, aktywności dydaktyczne [interakcja], oraz definicję kontekstu [metadane]  Inne przykłady: animacja, film, model 3D, wirtualny pacjent … [Chiappe, Segovia, & Rincon, 2007]

4 Andrzej A. KONONOWICZ, Aleksandra J. STACHOŃ, „Adaptacja Istniejących Elektronicznych Zasobów Dydaktycznych Jako Szansa na Dynamiczny Rozwój E-Nauczania – Doświadczenia Projektu Europejskiego eViP" IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" TRUDNOŚCI W ADAPTACJI  „Free rider” problem  Problem przestrzegania praw autorskich  Problem finansowania prac  „Non-invented-here” syndrome  Brak dostępu do źródeł  Brak efektywnej metody wyszukiwania  Brak kompatybilności systemów

5 Andrzej A. KONONOWICZ, Aleksandra J. STACHOŃ, „Adaptacja Istniejących Elektronicznych Zasobów Dydaktycznych Jako Szansa na Dynamiczny Rozwój E-Nauczania – Doświadczenia Projektu Europejskiego eViP" IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" eViP – projekt mający na celu budowę ogólno-europejskiej bazy danych adaptowanych wirtualnych pacjentów. St George’s, University of London (Wielka Brytania) – koordynatorzy projektu Karolinska Institutet (Szwecja) Medizinische Fakultät der LMU München (Niemcy) University of Warwick (Wielka Brytania) Faculty of Medicine Maastricht University (Holandia) University of Heidelberg (Niemcy) University “Iuliu Hatieganu” Cluj-Napoca (Rumunia) Uniwersytet Jagielloński, Collegium Medicum (Polska) Private University Witten-Herdecke (Niemcy)

6 Andrzej A. KONONOWICZ, Aleksandra J. STACHOŃ, „Adaptacja Istniejących Elektronicznych Zasobów Dydaktycznych Jako Szansa na Dynamiczny Rozwój E-Nauczania – Doświadczenia Projektu Europejskiego eViP" IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" WIRTUALNY PACJENT  Wirtualny pacjent Program komputerowy symulujący spotkanie lekarza z pacjentem.  Rodzaje wirtualnych pacjentów:  Liniowe  Grafowe  Swobodnego dostępu  Modele matematyczne  Wirtualna rzeczywistość www.cise.ufl.edu/research/vegroup/VOSCE/DIANA.jpg System CASUS, http://krakow.casus.net

7 Andrzej A. KONONOWICZ, Aleksandra J. STACHOŃ, „Adaptacja Istniejących Elektronicznych Zasobów Dydaktycznych Jako Szansa na Dynamiczny Rozwój E-Nauczania – Doświadczenia Projektu Europejskiego eViP" IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" ADAPTACJA (REPURPOSING) - RODZAJE  Kulturowa  Pomiędzy różnymi poziomami nauczania  Pomiędzy różnymi dziedzinami wiedzy  Strukturalna Kononowicz A.A., Stachoń AJ., Roterman-Konieczna I.: Wirtualny pacjent jako narzędzie nauczania problemowego w kontekście europejskiego projektu eViP, e-mentor, 1(23), 2008, pp.26-30, http://www.e-mentor.edu.pl/artykul_v2.php?numer=23&id=508

8 Andrzej A. KONONOWICZ, Aleksandra J. STACHOŃ, „Adaptacja Istniejących Elektronicznych Zasobów Dydaktycznych Jako Szansa na Dynamiczny Rozwój E-Nauczania – Doświadczenia Projektu Europejskiego eViP" IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" ADAPTACJA - NARZĘDZIA Standardy e-learningu  techniczne - ARIADNE - AICC - IEEE LTCS - IMS -ADL SCORM  medyczne - MedBiquitous Źródło: idt.memphis.edu

9 Andrzej A. KONONOWICZ, Aleksandra J. STACHOŃ, „Adaptacja Istniejących Elektronicznych Zasobów Dydaktycznych Jako Szansa na Dynamiczny Rozwój E-Nauczania – Doświadczenia Projektu Europejskiego eViP" IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" MedBiquitous Virtual Patient VPD: Tekstowe dane demograficzne i kliniczne symulowanego pacjenta Media Resources: Pliki multimedialne (zdjęcia, filmy, animacje, dźwięki) powiązane z wirtualnym pacjentem. DAM: Węzły modelu dostępności agregują VPD oraz MR które mają być wyświetlone w jednym węźle AM. AM: Określa stany w jakich może znaleźć się aplikacja.

10 Andrzej A. KONONOWICZ, Aleksandra J. STACHOŃ, „Adaptacja Istniejących Elektronicznych Zasobów Dydaktycznych Jako Szansa na Dynamiczny Rozwój E-Nauczania – Doświadczenia Projektu Europejskiego eViP" IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" REPOZYTORIA 1/2 Miller A., Balasubramaniam C., Fischer M.R., Report on the Management of Intellectual Property in Virtual Patients, 2009

11 Andrzej A. KONONOWICZ, Aleksandra J. STACHOŃ, „Adaptacja Istniejących Elektronicznych Zasobów Dydaktycznych Jako Szansa na Dynamiczny Rozwój E-Nauczania – Doświadczenia Projektu Europejskiego eViP" IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" REPOZYTORIA 2/2 www.aamc.org/mededportal www.healcentral.org

12 Andrzej A. KONONOWICZ, Aleksandra J. STACHOŃ, „Adaptacja Istniejących Elektronicznych Zasobów Dydaktycznych Jako Szansa na Dynamiczny Rozwój E-Nauczania – Doświadczenia Projektu Europejskiego eViP" IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" NAKŁAD PRACY  Nasze doświadczenie: > 20 przypadków  Czas zależny od przypadku (10h do 80h +)  Wymaga współpracy - Lekarza specjalisty - Nauczyciela akademickiego - Technologa nauczania

13 Andrzej A. KONONOWICZ, Aleksandra J. STACHOŃ, „Adaptacja Istniejących Elektronicznych Zasobów Dydaktycznych Jako Szansa na Dynamiczny Rozwój E-Nauczania – Doświadczenia Projektu Europejskiego eViP" IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PODSUMOWANIE  Nie dla każdego przypadku adaptacja jest opłacalna (konieczna wstępna weryfikacja)  Adaptacja jako metoda nauki tworzenia dobrych narzędzi e-nauczania  Studenci jako duża pomoc w adaptacji  W wielu przypadkach adaptacja okazała się bardzo korzystna


Pobierz ppt "Andrzej A. KONONOWICZ, Aleksandra J. STACHOŃ, „Adaptacja Istniejących Elektronicznych Zasobów Dydaktycznych Jako Szansa na Dynamiczny Rozwój E-Nauczania."

Podobne prezentacje


Reklamy Google