Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMałgorzata Jadwiga Rogowska Został zmieniony 8 lat temu
2
Program naszych zajęć Zakres, który obejmują nasze kursy: – Podstawowa obsługa komputera – Obsługa przeglądarek i wyszukiwarek – Obsługa kont mailowych i komunikatorów – Zakupy z dostawą do domu – Obsługa kont bankowych – Zapisywanie, konwertowanie plików, filmów – I inne (czekamy na Państwa propozycje)…
3
Uruchamianie komputera 1.Wciśnięcie przycisku „Power” 2.Komputer jest urządzeniem, które składa się z wielu części, dlatego obudowy mogą być różne. Zazwyczaj komputer włącza się na największym przycisku, najczęściej oznaczonym właśnie logiem „Power”.
4
Mysz i klawiatura 1.Mysz jest urządzeniem które służy do posługiwania się komputerem, wybierania tego co potrzebujemy. Lewy przycisk służy do uruchamiania i wybierania, prawy służy do wyświetlenia różnych opcji. 2.Klawiatura jest narzędziem, które służy do wprowadzania tekstu. 3.Obsługę tych dwóch narzędzi przyswoją Państwo w trakcie kursu.
5
Logowanie 1.Wybrać lub wpisać nazwę użytkownika, hasło i kliknąć OK a) Windows XP:
6
Logowanie 1.Wybrać lub wpisać nazwę użytkownika, hasło i kliknąć OK b) Windows XP druga możliwość:
7
Logowanie 1.Wybrać lub wpisać nazwę użytkownika, hasło i kliknąć OK c) Windows 7:
8
Logowanie 1.Wybrać lub wpisać nazwę użytkownika, hasło i kliknąć OK d) Windows 10:
9
Do czego służy Pulpit Foldery i pliki 1.Utworzenie dwóch folderów Kliknięcie PPM (prawy przycisk myszy) Nowy -> Folder 2.Przesuwanie folderów Przytrzymanie LPM (lewy przycisk myszy) i przesuwanie Puszczenie LPM 3.Nazywanie folderów Metoda 1: kliknięcie PPM (prawy przycisk myszy) -> Zmień nazwę Metoda 2: kliknięcie LPM (lewy przycisk myszy) i przycisku F2 na klawiaturze
10
4. Przenoszenie do folderu (jednego do drugiego; do dokumentów) Metoda 1: przytrzymanie LPM (lewy przycisk myszy), przesunięcie nad folder i puszczenie przycisku Metoda 2: Włączenie folderu (szybkie dwukrotne kliknięcie LPM) Przytrzymanie LPM i przeciągnięcie do okna folderu 5.Usuwanie folderów Kliknięcie PPM (prawy przycisk myszy) -> usuń Opróżnienie Kosza: PPM na kosz -> opróżnij kosz
11
Menu Start 1.Z Menu Start można dostać się do wszystkich programów zainstalowanych na komputerze i folderów.
12
Paint 1.Korzystanie z programu Paint a)Kliknięcie Start -> Wszystkie programy -> znalezienie programu Paint i kliknięcie LPM (lewy przycisk myszy) b)Wybranie ołówka, rysowanie c)Wybranie pola tekstowego, dodanie tekstu d)Otworzenie pliku - Plik, otwórz e)Zapis pliku: -Plik, Zapisz jako -Wpisanie nazwy pliku i wybranie typu „.jpg”
13
Obsługa edytorów tekstu 1.Obsługa programu Microsoft Word a)Pisanie b)Zmiana czcionki i wielkości (Times New Roman, Arial, Calibri; wielkość 12 – w pismach oficjalnych) c)Wyrównywanie tekstu d)Pogrubianie, podkreślanie, kursywa e)Lista f)Wstawianie obrazów g)Zapisywanie pliku 2. Inne edytory działają w bardzo podobny sposób. Jeżeli ktoś nie posiada Pakietu Microsoft Office, dobrym wyborem będzie Open Office – do pobrania za darmo z Internetu
14
Obsługa edytorów tekstu 1.Przykładowe pismo urzędowe a)W prawym górnym rogu – miejsce i data b)W lewym górnym rogu – dane osobiste (imię, nazwisko, adres, telefon, mail) c)Poniżej z prawej strony – do kogo d)Wyśrodkowany tytuł e)Treść f)W prawym dolnym rogu – miejsce na podpis
15
Pobieranie i instalacja programów 1.Pobranie przeglądarki Google Chrome a) uruchomienie przeglądarki Internet Explorer b) wpisanie w pasek adresu „www.google.pl” c) wpisanie w wyszukiwarce „Google Chrome” d) naciśnięcie LPM (lewy przycisk myszy) pierwszego wyniku e) naciśnięcie LPM przycisku Pobierz Chrome f) zaznaczenie „Ustaw Google Chrome jako domyślną przeglądarkę” i odznaczenie drugiej opcji „Pomóż nam ulepszyć Google Chrome” (śledzenie) g) naciśnięcie Zaakceptuj i zainstaluj
16
Instalacja programów 2.Instalacja przeglądarki Google Chrome a) uruchomienie pobranego pliku b) podążanie według instrukcji. Należy zawsze zwrócić uwagę na co się zgadza, aby nie zainstalować niepotrzebnych programów spowalniających pracę systemu.
17
Obsługa przeglądarek 1.Wpisywanie adresów -onet.pl, wp.pl -senioritabielsko.pl 2.Wyszukiwanie -wpisanie adresu google.pl -wpisanie poszukiwanej informacji (np. wiadomości) 3.Zakładki -dodawanie zakładek -usuwanie zakładek 4.Strona startowa -menu (trzy kreski w prawym górnym rogu) -> ustawienia -po uruchomieniu -> otwórz konkretną stronę -> wybierz strony
18
Obsługa konta mailowego 1.Założenie poczty na Gmai a)Wpisanie „gmail” w wyszukiwarkę b)Kliknięcie pierwszego wyniku c)Założenie konta korzystając z formularza 2.Korzystanie z poczty a)Wysyłanie wiadomości b)Odbieranie wiadomości
19
Pobieranie i obsługa komunikatorów 1.Pobieranie komunikatora Skype a)wyszukanie „Skype” b)pobranie Skype c)instalacja Skype 2.Obsługa Skype a)Pierwsze uruchomienie, konfiguracja, założenie konta b)Dodawanie kontaktów - wpisanie nicku (nazwy użytkownika) poszukiwanej osoby - kliknięcie „Przeszukaj Skype’a” c)Pisanie wiadomości d)Wykonywanie rozmowy głosowej i wideo
20
Ta prezentacja została stworzona przez Zespół Projektu SeniorIT@. Materiały zostały udostępnione w celach edukacyjnych i każdy może z nich korzystać za darmo. Prosimy jedynie o wspomnienie autorów: www.senioritabielsko.pl www.senioritabielsko.pl
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.