Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałEmilia Król Został zmieniony 8 lat temu
1
Z. Korzeniewski, DODN
2
„Ważniejsze, aby sprawnie myśleć, niż nałykać się wiedzy o faktach”. Z. Korzeniewski, DODN
3
„Wielu ludzi patrząc na to, co jest ciągle pyta: co?, jak?, dlaczego?. Ja zaś marzę o tym, czego nie ma i pytam dlaczego by nie? Z. Korzeniewski, DODN
4
Wiele naszych błędów w trakcie rozwiązywania problemów polega na zbyt wąskim ujęciu zagadnienia Przedstawiane w prezentacji narzędzia pozwalają ograniczyć zgubną tendencję naszego myślenia.
5
Z. Korzeniewski, DODN Zadaniem tego narzędzia jest zmuszenie nas do rozejrzenia się, do wnikliwego zbadania sprawy właśnie wtedy, kiedy wydaje się nam się to całkowicie zbędne. Jest to narzędzie pozwalające ustrzec się przed błędem wykorzystania myślenia do podtrzymania i obrony i obrony przyjętej opinii czy poglądu, zamiast do wnikliwego zbadania problemu. To narzędzie ukierunkowania uwagi.
6
Z. Korzeniewski, DODN To narzędzie ukierunkowywania uwagi na myślenie o alternatywnych możliwościach. Może być wykorzystywane w:
7
Z. Korzeniewski, DODN 1. spostrzeganiu – tę samą sprawę, problem można rozpatrzyć z różnych punktów widzenia. 2. działaniu – w danej sytuacji można podjąć rożne działania 3. rozwiązywaniu – mogą istnieć różne rozwiązania danego problemu.
8
Z. Korzeniewski, DODN 4. podejściu – żeby znaleźć rozwiązanie można różnie podchodzić do problemu. 5. w yjaśnianiu – można w różny sposób wyjaśnić jakieś zdarzenie. Gdy ktoś mówi, że są tylko dwa wyjścia z tej sytuacji poświęcić kilka chwil i zastanów się, czy nie ma trzeciego i dalszych.
9
Z. Korzeniewski, DODN Zmusza nas ono do wnikliwego przyjrzenia się skutkom i następstwom naszych decyzji, planów. Wymusza zarówno dociekanie, jak i ocenę tego, co może się zdarzyć w przyszłości.
10
Z. Korzeniewski, DODN Jest narzędziem ukierunkowania uwagi na rzeczywistość w taki sposób, aby poszerzyć analizowany, rozpatrywany obszar.
11
Z. Korzeniewski, DODN De Bono, E. (1995). „Naucz się myśleć kreatywnie”. Nęcka, E (1994). „Trening twórczości” Nęcka, E (1995). „Twórcze rozwiązywanie problemów” Piskorz, Z. (1993). „Pobudzenie myślenia twórczego”.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.