Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałAmalia Bielecka Został zmieniony 8 lat temu
1
T ABELE PRZESTAWNE Daniel Galion
2
C O TO SĄ TABELE PRZESTAWNE I W JAKIM CELU SIĘ ICH UŻYWA ? Normalna tabela często zbyt mało czytelna ciężej znaleźć interesujące nas dane Tabela przestawna z reguły bardziej czytelna wyświetlane są tylko te dane które wybraliśmy możliwość zliczania danych działa to szybciej niż w przypadku wpisywania oddzielnych funkcji Excela do wybranych komórek *) Korzystałem z pakietu Microsoft Office 2007, część rzeczy może się nieco różnić w nowszych wersjach pakietu.
3
P RZYKŁAD Tabela z danymi Tabela przestawna z tych samych danych
4
O D CZEGO ZACZĄĆ ? T WORZENIE TABELI Mamy tabelę z danymi (w pliku „sprzedawcy.xlsx”) Kliknij na dowolną komórkę tabeli z danymi Wejdź w zakładkę „Wstawianie” Kliknij przycisk „Tabela przestawna”
5
W YBÓR MIEJSCA DLA NOWEJ TABELI Zostaw trochę miejsca na górze
6
To będzie tabela wynikowa: Te same nagłówki Menu tabeli przestawnej: Widok z arkusza z danymi:
7
U ZUPEŁNIANIE TABELI DANYMI W menu tabeli przeciągamy myszą nagłówki do prostokątów poniżej Tabela wynikowa: Zad. Zrób tak jak na obrazkach.
8
U ZUPEŁNIENIE TABELI O FILTR 1 Zad. Uzupełnić tabelę o filtr z podziałem na dekady Docelowo tak ma wyglądać tabela: Dodany filtr
9
U ZUPEŁNIENIE TABELI O FILTR 2 Zad. Uzupełnić tabelę o filtr z podziałem na dekady Na początek grupowanie lat (tzn. chcemy uzyskać przedziały 1970 – 1979 itd.) Ustawiamy pole „Rok” jako etykietę wierszy Lata są wyświetlane pojedynczo Górny fragment tabeli:
10
U ZUPEŁNIENIE TABELI O FILTR 3 Zad. Uzupełnić tabelę o filtr z podziałem na dekady Klikamy PPM na komórkę, w kolumnie „Rok” Wybieramy opcję „Grupuj…”
11
U ZUPEŁNIENIE TABELI O FILTR 4 Zad. Uzupełnić tabelę o filtr z podziałem na dekady Wyświetli się takie okno W tym przypadku domyślne ustawienia są takie jak sobie tego życzymy Lata w tym arkuszu są w przedziale 1970 – 2010
12
U ZUPEŁNIENIE TABELI O FILTR 5 Zad. Uzupełnić tabelę o filtr z podziałem na dekady Teraz wystarczy tylko przeciągnąć pole „Rok” z etykiet wierszy do filtrów raportu W tym momencie tabela powinna wyglądać tak jak poniżej (rozw. zad.) Tekst niektórych komórek i kolory tekstu zmieniałem ręcznie
13
Z ADANIE 1 Z wykorzystaniem pliku „Lista płac.xlsx” Korzystając z tabeli z listą płac w arkuszu utworzyć tabelę przestawną z wartościami minimum i maksimum z pensji na poszczególnych stanowiskach w poszczególnych sekcjach Ustawić filtr na „Działy”. Przenieść wartości z etykiet kolumn do etykiet wierszy (tabela jest wtedy czytelniejsza). Wskazówki Aby zmienić wyświetlane wartości z domyślnych na „Minimum z …”, należy kliknąć na dodane pole w prostokącie „Wartości”, wybrać opcję „Ustawienia pola wartości” i w nowym okienku wybrać „Minimum” (tak samo z maksimum) W tym samym okienku możemy kliknąć przycisk „Format liczb…” i zmienić wyświetlane liczby na wartości w dolarach (tak jak w pierwotnej tabeli)
14
R OZWIĄZANIE
15
Z ADANIE 2 Z wykorzystaniem pliku „Lista płac.xlsx” Korzystając z tabeli z listą płac w arkuszu utworzyć tabelę przestawną z maksimum dni urlopów na poszczególnych działach w poszczególnych sekcjach. Umieścić „zwolnienia” w etykietach wierszy, pogrupować co 10. Ustawić filtr od „stanowisk”
16
R OZWIĄZANIE
17
Z CZEGO KORZYSTAŁEM Arkusze z danymi ze stron: http://www.mimuw.edu.pl/~czarnik/zajecia/warkomp 07/lab04/sprzedawcy.xls http://www.mimuw.edu.pl/~czarnik/zajecia/warkomp 07/lab04/sprzedawcy.xls http://home.agh.edu.pl/~miska/dokum/excel3przetwar zanie.htm http://home.agh.edu.pl/~miska/dokum/excel3przetwar zanie.htm Lekko je zmodyfikowałem na potrzeby referatu
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.