Pobierz prezentację
OpublikowałElżbieta Rutkowska Został zmieniony 9 lat temu
1
SPRZĘGANIE PRZYCZEPY Z POJAZDEM SILNIKOWYM
Egzamin kat. CE SPRZĘGANIE PRZYCZEPY Z POJAZDEM SILNIKOWYM
2
SPRZĘGANIE PRZYCZEPY Z POJAZDEM SILNIKOWYM
Sytuacja wyjściowa – pojazd silnikowy ustawiony obok przyczepy. NA WYKONANIE ZADANIA OSOBA EGZAMINOWANA MA NIE WIĘCEJ NIŻ 10 MINUT CZYNNOŚCI WYKONYWANE W TRAKCIE SPRZĘGANIA: podjazd pojazdem silnikowym przed przyczepę cofnięcie pojazdem silnikowym w kierunku przyczepy w sposób umożliwiający dokonanie sprzęgnięcia dokonanie połączenia zaczepu przyczepy z hakiem lub zaczepu pojazdu silnikowego oraz zabezpieczenie przed rozłączeniem podłączenie do pojazdu silnikowego: przewodów elektrycznych przyczepy (silnik pojazdu wyłączony), przewodów hamulcowych przyczepy, sprawdzenie działania świateł przyczepy
3
POZYCJA POCZĄTKOWA CIĄGNIKA I PRZYCZEPY
4
PODJAZD POJAZDEM PRZED PRZYCZEPĘ
5
COFNIĘCIE POJAZDEM W KIERUNKU PRZYCZEPY W SPOSÓB UMOŻLIWIAJĄCY DOKONANIE SPRZĘGNIĘCIA
6
OTWIERANIE SPRZĘGU PRZYCZEPY W CELU POŁĄCZENIA
Dźwignię ręczną wycisnąć do góry do zatrzaśnięcia i sprawdzić czy jest zablokowany
7
REGULOWANIE RAMY POJAZDU W CELU PRAWIDŁOWEGO SPRZĘGNIĘCIA
Dyszel przyczepy tak ustawić, by ucho pociągowe weszło w dolną część zaczepu i przesunęło sworzeń sprzęgu
8
PODNOSZENIE LUB OPUSZCZANIE RAMY POJAZDU ZA POMOCĄ URZĄDZENIA OBSŁUGOWEGO
1. WŁĄCZYĆ ZAPŁON 2. NACISNĄĆ KLAWISZ („WYBIERANIE RAMY POJAZDU Z TYŁU”) 3. ŚWIECI SIĘ LAMPKA KONTROLNA („RAMY POJAZDU Z TYŁU”)
9
PODNOSZENIE LUB OPUSZCZANIE RAMY POJAZDU ZA POMOCĄ URZĄDZENIA OBSŁUGOWEGO
4. NACINĄĆ KLAWISZ LUB TRZYMAĆ WW KLAWISZ DO MOMENTU OSIĄGNIĘCIA WYMAGANEGO POZIOMU 5.NACISNĄĆ KALWISZ I LAMPKA KONTROLNA RAMY POJAZDU Z TYŁU ZGAŚNIE
10
DOKONANIE POŁĄCZENIA POJAZDU Z PRZYCZEPĄ
1. Pojazd niepołączony - kołek kontrolny wystaje z tulei i klamka na górze 2. W celu poprawnego połączenia należy rozczepić, odjechać do przodu ok. 1 m. i do tyłu w celu połączenia
11
DOKONANIE POŁĄCZENIA POJAZDU Z PRZYCZEPĄ
3. Pojazd połączony - kołek kontrolny schowany w tulei i dźwignia ręczna znajduje się na samym dole
12
PODŁĄCZENIE DO POJAZDU PRZEWODÓW HAMULCOWYCH PRZYCZEPY
1 2 PRZYŁĄCZAMY NAJPIERW ZŁĄCZKĘ PRZEWODU HAMULCOWEGO ŻÓŁTĄ NASTĘPNIE ZŁĄCZKĘ PRZEWODU CZERWONEGO
13
PODŁĄCZENIE DO POJAZDU GNIAZDA WTYKOWEGO DLA ABS (silnik w tym czasie powinien być wyłączony i uruchomiony hamulec awaryjny)
14
PODŁĄCZENIE DO POJAZDU GNIAZD WTYKOWYCH DLA PRZYCZEPY (INSTALACJA ŚWIETLNA) (silnik w tym czasie powinien być wyłączony i uruchomiony hamulec awaryjny)
15
WIDOK NA WYKONANE POŁĄCZENIA POSZCZEGÓLNYCH UKŁADÓW STEROWANIA Z PRZYCZEPĄ
1. połączenie dyszla i zaczepu 2. połączenie układu hamulcowego 3. połączenie instalacji hamulcowej i świetlnej
16
PODNIESIENIE PODPORY PRZYCZEPY
Kolejną czynnością jaką należy wykonać po podłączeniu przewodów gniazd wtykowych to podniesienie podpory
17
PODNIESIENIE PODPORY PRZYCZEPY
PODNIESIENIE PODPORY WYKONANE
18
PODNIESIENIE PODPORY PRZYCZEPY
WIDOK PODNIESIONEJ PODPORY W PRZYCZEPIE
19
SPRAWDZENIE DZIAŁANIA ŚWIATEŁ PRZYCZEPY
SPRAWDZAMY ŚWIATŁA PRZYCZEPY: 1. ŚWIATŁA POZYCYJNE I OBRYSOWE 2. ŚWIATŁA HAMOWANIA „STOP” 3. ŚWIATŁA AWARYJNE 4. ŚWIATŁA KIERUNKOWSKAZÓW 5. ŚWIATŁA PRZECIWMGŁOWE
20
SPRAWDZENIE DZIAŁANIA ŚWIATEŁ PRZYCZEPY
ŚWIATŁA POZYCYJNE
21
SPRAWDZENIE DZIAŁANIA ŚWIATEŁ PRZYCZEPY
ŚWIATŁA POZYCYJNE i OBRYSOWE
22
SPRAWDZENIE DZIAŁANIA ŚWIATEŁ PRZYCZEPY
ŚWIATŁA COFANIA
23
SPRAWDZENIE DZIAŁANIA ŚWIATEŁ PRZYCZEPY
ŚWIATŁA HAMOWANIA „STOP”
24
SPRAWDZENIE DZIAŁANIA ŚWIATEŁ PRZYCZEPY
ŚWIATŁA KIERUNKOWSKAZÓW ORAZ ŚWIATŁA AWARYJNE
25
SPRAWDZENIE DZIAŁANIA ŚWIATEŁ PRZYCZEPY
ŚWIATŁA PRZECIWMGŁOWE
26
WYJMUJEMY KLINY ZABEZPIECZAJĄCE PRZYCZEPĘ PRZED PRZEMIESZCZENIEM
27
ZESPÓŁ MAN TGL 12.240 I PRZYCZEPA PRZYGOTOWANY DO JAZDY
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.