Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Grafika komputerowa
2
Grafika komputerowa - dział informatyki zajmujący się wykorzystaniem komputerów do generowania obrazów oraz wizualizacją rzeczywistych danych. Grafika komputerowa jest obecnie narzędziem powszechnie stosowanym w nauce, technice, kulturze oraz rozrywce.
3
Zastosowanie grafiki:
kartografia, wizualizacja danych pomiarowych (np. w formie wykresów dwu- i trójwymiarowych), wizualizacja symulacji komputerowych, diagnostyka medyczna, kreślenie i projektowanie wspomagane komputerowo (CAD), przygotowanie publikacji (DTP), efekty specjalne w filmach, gry komputerowe.
4
Klasyfikacja Grafika wektorowa Grafika rastrowa (Bitmapowa)
5
Klasyfikacja Grafika dwuwymiarowa Grafika trójwymiarowa
6
Klasyfikacja Podział ze względy na cykl generacji obrazu:
Grafika nieinterakcyjna Grafika interakcyjna Grafika czasu rzeczywistego
7
Grafika wektorowa W grafice wektorowej wszelkie obrazy tworzone są za pomocą prymitywów, czyli prostych figur geometrycznych. Figury te opisane są za pomocą parametrów, które tworzą wektor - stąd nazwa grafika wektorowa. Obraz generowany jest przez komputer na podstawie takiego właśnie opisu danego przedmiotu (rysując np. koło o określonym promieniu i położeniu). Stąd grafikę wektorową nazywa się również grafiką obiektową, gdyż obraz w tej grafice składa się z obiektów o określonych atrybutach.
8
Atrybuty obiektów Współrzędne Promień (np. przy rysowaniu koła)
Kolor rysowania Kolor wypełnienia
9
Przekształcenia obrazu
Dostosowanie wielkości - skalowanie obrazu bez uszczerbku jakości, Inne przekształcenia
13
Wektor na raster Obrazy w grafice wektorowej można łatwo przetwarzać w obrazy bitmapowe podając jedynie docelową rozdzielczość obrazu. Tak naprawdę za każdym razem taką operację wykonuje komputer przed wyświetleniem takiego obrazu na ekranie.
14
Zastosowanie Fonty Grafika trójwymiarowa Grafika publikacyjna- DTP
15
Formaty zapisu Grafiki wektorowej
cdr eps ai Swf SVG
16
Proces tworzenia grafiki SVG w programie Inkspace
17
Programy Adobe Illustrator, Adobe FreeHand, Adobe Flash, AutoCAD,
CorelDRAW, SolidWorks, TechCAD,
18
AutoCAD
19
SolidWORKS
20
SolidWORKS
21
Grafika rastrowa Obraz grafiki rastrowej jest plikiem reprezentującym pionowo-poziomą siatkę odpowiednio kolorowanych pikseli na monitorze komputera, drukarce lub innym urządzeniu wyjściowym. Kolor każdego piksela jest definiowany osobno.
23
Obraz a wiązka światła RGB CMYK
24
Przekształcenia obrazu
Skalowanie rastru powoduję stratę jakości
25
Raster na wektor operacja przetworzenia "bitmapy" w "wektor" (wektoryzacja, trasowanie) jest bardzo trudna, wymagająca często stosowania technik z dziedziny sztucznej inteligencji. Dodatkowo przy bardziej skomplikowanych obrazach jakość przetwarzania na grafikę wektorową może być dalece niezadowalająca.
28
Formaty zapisu BMP GIF JPEG PNG TIFF PSD
29
Programy ACDSee Adobe Photoshop Corel PHOTO-PAINT z pakietu CorelDRAW
GIMP IrfanView Adobe Fireworks Painter PaintShopPro Xara
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.