Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałWeronika Orłowska Został zmieniony 9 lat temu
1
Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex
Case study Autor: Artur Lewandowski
2
Agenda Budimex Wyzwania, potrzeby i cele Model usługowy Wybór systemu
Wdrożenie Podsumowanie
3
01. Budimex
4
Grupa Budimex
5
Grupa Ferrovial
6
Zasięg terytorialny
7
02. Monitoring Wyzwania, potrzeby i cele
8
Wyzwania Zmieniająca się struktura zarządzania z modelu opartego na utrzymaniu systemów na model usługowy oparty o ITIL. Częste zmiany technologiczne oraz modelu usługowego. Zmiany modelu zarządzania z insourcingowego na mieszany. Nieakceptowalnie długi czas wdrażania zmian w aktualnie używanym systemie monitorowania. Niski budżet – brak przekonania managementu co do szans na skuteczne wdrożenie systemu w obecnym modelu. Niedostateczny poziom wiedzy na temat skuteczności wdrażanych zmian. Zbyt długi czas reakcji administratorów na występujące problemy systemowe. Bardzo krótki czas wdrożenia
9
Potrzeby Jedno środowisko zarządzania dla wielu różnych producentów i typów urządzeń Wsparcie działań pro-aktywnych Aktualna informacja o infrastrukturze, jej komponentach i parametrach Dostęp do danych historycznych Wiedza o funkcjonowaniu infrastruktury jako całości z możliwością zagłębienia się w szczegóły Świadomość komunikacji między urządzeniami i wpływu urządzeń na infrastrukturę Potrzeba wdrożenia narzędzia intuicyjnego i niezawodnego redukującego obsługę do niezbędnego minimum. Potrzeba bezpośredniego i natychmiastowego informowania opiekunów usług o stanie usług i powodach problemów.
10
Funkcjonalności Monitorowanie baz danych
Monitorowanie serwisów z punktu widzenia użytkownika Monitorowanie stanu i parametrów pracy sieci Monitorowanie usług technicznych i biznesowych Raportowanie zadanych SLA dla komponentów technicznych i usług dostarczanych przez IT Bieżące powiadamianie o problemach, właściwych administratorów systemów. Centralne zbieranie zdarzeń związanych z pracą systemu. Raportowanie stanu komponentów i usług. Raportowanie dostępności i w kontekście założonego SLA
11
Cel Technologie - Usługi
Budowa usługowego IT wspierającego biznes poprzez dostarczanie najnowszych technologii jako usługi. Technologie - Usługi
12
03. Monitoring Model usługowy
13
Zunifikowana Komunikacja
Biznes = Klient PC/ Laptopy Wirtualna stacja robocza Usługi w Chmurze Bezpieczeństwo Smartfony/ Tablety Zunifikowana Komunikacja Wydruk Aplikacje Bx Połączenie Sekretariat Budowy BX it Zmiana ikonki HD na gościa IT WWW
14
Model usługowy – Komponent != usługa
Dostarczania Klientom zoptymalizowanych, dostosowanych do ich potrzeb usług … WWW Zunifikowana Komunikacja Chmura obliczeniowa Bezpieczeństwo W
15
Model usług – Application Manager
16
04. Monitoring Wybór systemu
17
Wybór systemu
18
05. Monitoring Wdrożenie
19
Infrastruktura 1 Data Center 3 serwerownie
200 serwerów wirtualnych i fizycznych 250 urządzeń sieciowych 2900 aktywnych użytkowników 150 budów połączonych w sieć VPN
20
OpManager, AppManager - integracja
21
Etapy wdrożenia (1)
22
Etapy wdrożenia(2)
23
OpManager (1)
24
OpManager (2)
25
Application Manager – przykład działania
26
Raportowanie
27
06. Monitoring Podsumowanie
28
Podsumowanie Bieżąca kontrola stanu elementów infrastruktury informatycznej. Szybka diagnoza przyczyn wystąpienia niedostępności usług. Automatyczne monitorowanie stanu usług IT Raportowanie jakości usług dostarczanych przez IT. Niezależny nadzór i pomiary SLA usług dostarczanych przez zewnętrznych dostawców. Dostarczenie danych umożliwiających proaktywne zapobieganie przestojom usług biznesowych. Dostarczenie narzędzi do analizy przyczyn powstałych problemów Wsparcie dla procesów ITIL: Zarządzanie problemem Zarządzanie incydentami Zarządzanie zmianą Zarządzanie konfiguracją Zarządzanie pojemnością Wsparcie procesu pomiarowego w obszarze usług IT w zastosowaniu do modelu mieszanego (IN/OUT soucingowego) Skrócenie czasów awarii
29
Aktualne usługi to fundament
Jeżeli monitorujemy usługi możemy analizować prezentowane wartości, oraz wprowadzać zmiany usprawniające ich funkcjonowanie Dobrze działające i monitorowane usługi są bazą do tworzenia nowych usług Nowe Usługi Aktualne usługi
30
Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.