Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Standard pomiaru internetu Polskie Badania Internetu.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Standard pomiaru internetu Polskie Badania Internetu."— Zapis prezentacji:

1 Standard pomiaru internetu Polskie Badania Internetu

2 Megapanel  PLaNET Czas obowiązywania standardu Zarządzanie badaniem Realizacja 2005 - 2015 2016 - 2020

3 Metodologia DWIE METODY POMIARU Pomiar site-centric Dane o oglądalności witryn gromadzone na podstawie kodów zliczających umieszczonych w kodach źródłowych stron, aplikacji, odtwarzaczy wideo/audio. Pomiar user-centric (panel) Dane gromadzone metodą panelową na grupie internautów, którzy zgodzili się na udział w badaniu.

4 Metodologia Badanie panelowe (tzw. user-centric) Obecnie: ok. 6 - 7 tys. instalacji programu na komputerach internautów rekrutowanych w internecie Od stycznia 2016: panel minimum 7,5 tys. osób, zarówno użytkowników komputerów PC jak też urządzeń mobilnych

5 Metodologia Pomiar site-centric Obecnie: pomiar obejmuje większość witryn dostępnych dla reklamodawców, zarówno normalnych, jak i przystosowanych do przeglądania na smartfonach (tzw. lekkich), aplikacje desktopowe i mobilne polskich wydawców Od stycznia 2016: pomiar w podobnym zakresie do obecnego

6 Próba Użytkownik (real user): osoba, która wykonała w danym miesiącu przynajmniej jedną odsłonę w internecie Próba reprezentatywna dla struktury użytkowników internetu w Polsce Uniwers demograficzny: osoby w wieku 7+

7 Badanie na tle innych standardów MODEL HYBRYDOWY Dane z panelu i pomiaru site- centric dostarczane są przez jednego wykonawcę i wspólnie raportowane Coraz bardziej popularny, stosowany w pomiarze widowni internetowej MODEL ŁĄCZONY Dane z panelu i pomiaru site-centric dostarczane są przez różnych wykonawców Stosowany na niektórych rynkach

8 Najważniejsze wskaźniki Zasięg Czas spędzony na witrynie Liczba odsłon Liczba internautów …oraz kilkadziesiąt wskaźników pochodnych

9 Przykładowe wyniki 20 KATEGORII TEMATYCZNYCHRANKING WITRYN

10 Dystrybucja wyników Rodzaj odbiorcyKanały dystrybucjiOsoba kontaktowa Klienci API Licencjonowane wersje oprogramowania Sławek Pliszka s.pliszka@pbi.org.pl Pozostali odbiorcy Strona www badania Media społecznościowe Wysyłka do bazy mediów Anna Miotk a.miotk@pbi.org.pl

11 DZIĘKUJĘ! Andrzej Garapich, a.garapich@pbi.org.pla.garapich@pbi.org.pl


Pobierz ppt "Standard pomiaru internetu Polskie Badania Internetu."

Podobne prezentacje


Reklamy Google