Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałJolanta Iżycki Został zmieniony 11 lat temu
1
Jarosław Bąk Specjalista ds. PR i CSR Toyota Motor Poland
Prius nowej generacji Jarosław Bąk Specjalista ds. PR i CSR Toyota Motor Poland
2
Technologia hybrydowa najwyższej klasy
Najlepsza jakość wykonania to priorytet przy konstruowaniu nowej Toyoty Prius
3
Budowa pod ścisłą kontrolą
Toyota Prius 3 generacji produkowana jest tylko i wyłącznie w japońskich zakładach w Tsutsumi Akumulatory produkowane są przez firmę Panasonic jednak umowa „joint-venture” pozwala Toyocie na 100% kontrolę nad końcowym produktem
4
Efekt Najwyższa jakość Długa gwarancja Niskie koszty eksploatacji
3 lata gwarancji lub kilometrów 8 lat gwarancji na napęd hybrydowy Niskie koszty eksploatacji oraz rekordowo niskie spalanie 3.9 l / 100 km
5
Sprzedaż Toyoty Prius I i II generacji
Sprzedaż na świecie Sprzedaż w europie Ponad 1.2 miliona Ponad 130,000 +
6
Sprzedaż Toyoty Prius II w Polsce – 369 sztuk
7
Cena w Polsce - zależna od kursów światowych
Najważniejsze składowe ceny Przelicznik Jena Przelicznik Euro Koszt importu Brak ulg Eko Cena na rynku Polskim
8
Planowana data premiery w Polsce Pierwszy kwartał 2010 roku
9
Prius nowej generacji Maciej Kaczmarek
10
Zasadniczy podział napędów hybrydowych
Hybryda szeregowa - Jednostka spalinowa pracuje wyłącznie jako dostawca mocy dla generatora prądu. Koła napędzane silnikiem (-ami) elektrycznymi. Zastosowanie w dużych jednostkach: lokomotywy, autobusy, itp.. Hybryda równoległa - Ruszanie zawsze na silniku elektrycznym. - Silnik spalinowy napędza koła podczas jazdy z ustaloną, średnią i wysoką prędkością. - Hamowanie poprzez obciążanie silnika elektrycznego (pracującego jako generator). - Możliwa jazda w trybie elektrycznym
11
Zasadniczy podział napędów hybrydowych c.d.
Hybryda szeregowo - równoległa Start na silniku elektrycznym, przyspieszanie z użyciem obu jednostek. Możliwa praca silnika spalinowego wyłącznie jako źródła mocy dla generatora służącego do napędu kół bądź ładowania baterii Hamowanie poprzez obciążanie silnika elektrycznego (pracującego jako generator). Możliwa praca w trybie hamowania silnikiem. - Możliwa jazda w trybie elektrycznym.
12
Schematy blokowe napędów hybrydowych
Żródło grafiki: AutoTechnika Motoryzacyjna
13
Różnorodność napędów zwanych „hybrydowymi”
Mikrohybrid - Start&Stop: unikanie pracy silnika spalinowego pod minimalnym obciążeniem. -„Regeneracja” energii podczas hamowania. Mildhybrid „elektryczne wspomaganie” silnika spalinowego podczas ruszania i przyspieszania. Możliwa praca w quasi-elektrycznym trybie – bez wpływu kierowcy na decyzję.
14
Hybryda właściwa (pełna)
- Całkowicie niezależna praca obu źródeł napędu Tryb elektryczny włączany przez kierowcę Pełne wykorzystanie ogromnego momentu obrotowego dużego (-ych) silnika (-ów) elektrycznego (-ych). Praca silnika spalinowego w optymalnym zakresie obciążenia. Hybrydy Plug-in Przedłużone w stosunku do hybryd właściwych, działanie w trybie elektrycznym
15
Efekty zastosowania napędów hybrydowych
Niska emisja szkodliwych gazów i … hałasu. Ogromna elastyczność, szczególnie w ruchu miejskim. Niskie zużycie paliwa bez wyrzeczeń…
16
IMAGE OF PRIUS 16
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.