Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Zarządzanie Ryzykiem Operacyjnym
System Informatyczny Zarządzanie Ryzykiem Operacyjnym SIZaRO Wysowa, Czerwiec 2006
2
Cel produktu Funkcjonalność Identyfikacja ryzyka Raporty
Agenda Cel produktu Funkcjonalność Identyfikacja ryzyka Raporty Analiza struktury Pomiar Procesy
3
Cel produktu Wypracowanie mechanizmu zarządzania ryzykiem operacyjnym w bankach, na poziomie poszczególnych komórek operacyjnych jak również w skali całego banku. Dostarczenie odpowiednim organom informacji do identyfikacji, oceny profilu ryzyka, oceny skuteczności funkcjonowania wdrożonego systemu zarządzania oraz opracowywania i modyfikowania procesów. Obliczanie wymogu kapitałowego z tytułu ryzyka
4
Funkcjonalność Identyfikacja ryzyka (strat) Pomiar ryzyka
Rejestr zdarzeń Raportowanie Analiza struktury Pomiar ryzyka Metoda wskaźnika bazowego Metoda standardowa Analiza procesów Definiowanie procesów
5
Identyfikacja ryzyka Podział działalności banku na osiem linii biznesowych Finansowanie przedsiębiorstw Sprzedaż i operacje spekulacyjne Bankowość detaliczna Bankowość komercyjna Płatności i rozliczenia Usługi pośrednictwa Zarządzanie aktywami na zlecenie Brokerskie usługi detaliczne
6
Identyfikacja ryzyka Podział zdarzeń operacyjnych na siedem kategorii
Oszustwo wewnętrzne Oszustwo zewnętrzne Praktyka kadrowa i bezpieczeństwo pracy Klienci, produkty i praktyka biznesowa Uszkodzenia aktywów Zakłócenia działalności i błędy systemów Dokonywanie transakcji, dostawa oraz zarządzanie procesami
7
Rejestracja zdarzenia
8
Historia zmian zdarzenia
9
Raportowanie i przeglądy strat
10
Raportowanie strat
11
Raportowanie strat
12
Metody wyliczania wymogów kapitałowych
Metoda wskaźnika bazowego Metoda standardowa
13
Metoda wskaźnika bazowego
14
Metoda standardowa Uwaga! Ze względu na szerokość zestawienia prezentowany jest tylko jego fragment (pięć pierwszych linii biznesowych)
15
Definicja procesu
16
Analiza procesu
17
Dziękujemy
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.