Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałAndrzej Dziedzic Został zmieniony 9 lat temu
2
Piloci kontrolerzy lotów pasażerowie…
3
Samolot startował z lotniska Kennedy'ego. Po osiągnięciu wysokości przelotowej kapitan zaczął mówić przez interkom: - Panie i panowie, mówi kapitan. Witam w locie numer 293 z Nowego Jorku do Los Angeles. Pogoda na trasie jest dobra i dlatego powinniśmy mieć gładki i równy lot. Proszę teraz wygodnie usiąść, odprężyć się… O MÓJ BOŻE!! Po kilku chwilach: - Panie i panowie, przepraszam jeżeli przestraszyłem Was wcześniej, ale kiedy mówiłem, stewardessa przyniosła mi kawę i wylała ją na moje kolana. Powinniście zobaczyć przód moich spodni. Pasażer w kabinie : - To nic. On powinien zobaczyć tył moich!
4
Boening 747 linii QANTAS wylądował na lotnisku de Gaulle'a w Paryżu, po tym jak Australia pokonała Francję w finale Pucharu Świata w rugby. Samolot minął swoje podejście do stanowiska i musiał wykonać dodatkowe okrążenie. Wieża: Qantas 123, macie jakieś problemy? Qantas 123: Nie, po prostu wykonuje rundę zwycięzców.
5
Czy kiedykolwiek widzieliście pilotów siedzących podczas lotu w kabinie pasażerskiej? To wcale nie takie rzadkie. Większość linii lotniczych czasami potrzebuje pilotów na innym lotnisku niż to, na którym są. W niektórych przypadkach z różnych powodów załoga jest wzywana w ostatnim momencie żeby złapać taki lot... Podczas jazdy na pas startowy Boeing 727 nagle stanął. Stewardessy w końcu samolotu zaczęły opuszczać schody. Za samolotem był samochód z migającymi światłami. Podjechał bliżej i wysiadło z niego trzech pilotów. Złapali swe bagaże i zaczęli biec do samolotu. Gdy tylko wbiegli po schodach, pierwszy pilot kontynuował bieg w przejściu między fotelami krzycząc: - Nie mogę uwierzyć, ze stewardessy doprowadziły samolot tak daleko! Nawet nie wiedziałem, że potrafią uruchomić silniki!! Pasażerowie byli w szoku...
6
Pilot małego samolotu pocztowego miał dość swobodne podejście do przepisowego słownictwa, prawdopodobnie z powodu znudzenia rutynowymi, nocnymi lotami. Każdego dnia o 2:15 w nocy lądował na lotnisku wywołując je "Dzień dobry Lotnisko Jones, zgadnij kto?" Kontroler lotów też był znudzony, ale nalegał na zachowanie prawidłowej terminologii i pouczał tego pilota codziennie jak prawidłowo korzystać z radia. Lekcje nie przynosiły rezultatu i pilot kontynuował swoje codzienne pytania "zgadnij kto?”… Tak było też pewnej nocy, gdy w radiu zabrzmiało „dzień dobry lotnisko Jones, zgadnij kto". Kontroler tym razem, wygasił wszystkie światła na lotnisku i odpowiedział: - Tu Lotnisko Jones. Zgadnij gdzie.
7
Beech Baron: - Hmm… kontrola, potwierdźcie, że chcecie, żebym kołował przed 747. Kontrola: -Taa, będzie dobrze. Nie jest głodny. Beech Baron to niewielki samolocik, a 747 to Jumbo Jet…
8
Kapitan linii United, już emerytowany, opowiedział tę historię, która zdarzyła się jego koledze w latach pięćdziesiątych. Jego kolega był FO (pierwszym oficerem, czyli drugim pilotem) i za dowódcę miał pilota ze „starej szkoły”, zionącego ogniem kapitana. Sceneria zdarzeń: raport przed wylotem, samolot Convair 540, lot do Las Vegas, Nevada. Po półgodzinie lotu. Kapitan: - Jak to się dzieje, że mamy prędkość tylko 140 węzłów? Drugi pilot: - Och, czyżby życzył pan sobie schować podwozie? Kapitan: - Nie dotykaj niczego, chyba że rozkażę. Drugi pilot: - Tak jest, proszę pana.
9
Kontrola lotów w Omaha: - Southwest 405, przyspieszcie schodzenie do 3 tysięcy. Ruch na 13.00 w odległości 7 mil. Citabria na wysokości 3,5 tysiąca. Soutwest 405: - Przyjąłem, schodzimy do 3 tysięcy. Czy Citabria wykonuje akrobacje? Kontrola lotów w Omaha: -Nie, ale będzie jeżeli nie zejdziecie niżej.
10
Pilot akurat w tym rejsie wylądował wyjątkowo twardo, uderzając samolotem jak młotem o podłoże. Ta linia lotnicza wymagała, aby pierwszy oficer stał w drzwiach i żegnał pasażerów uśmiechem i słowami: “Dziękujemy za lot naszymi liniami ”. Ciężko mu było patrzeć w oczy pasażerów chwilę po tym kiepskim lądowaniu. Zastanawiał się, który z pasażerów wyskoczy z jakimś złośliwym komentarzem. W końcu wszyscy wyszli za wyjątkiem starszej pani, wspierającej się na lasce. Powiedziała: - Synku, czy mogę zadać pytanie? - Ależ oczywiście – odpowiedział pilot - o co chodzi? Starsza pani na to: - My wylądowaliśmy czy zostaliśmy zestrzeleni?
11
Podczas podjazdu załoga lotu US Air do Fort Lauderdale źle skręciła i w rezultacie stanęła nos w nos z samolotem United 727. Zirytowany damski głos kontrolera złajał załogę US Air, krzycząc: - US Air 2771, gdzie wy jedziecie? Mówiłam, że macie skręcić w prawo, na pas C! A wy skręciliście na D! Zatrzymajcie się natychmiast. Wiem, że trudno odróżnić C od D, ale spróbujcie! Ciągnąc swoją tyradę do zakłopotanej załogi, krzyczała histerycznie: - Boże, wszystko popieprzyliście! Całe wieki zajmie odkręcanie tego! Zostańcie, gdzie jesteście i nie ruszajcie się zanim nie powiem! Oczekujcie instrukcji do podjazdu za jakieś pół godziny; chcę żebyście jechali dokładnie gdzie wam wskażę, kiedy wskażę i jak wam wskażę! Zrozumieliście, US Air 2771? - Tak jest, proszę pani - odpowiedziała pokornie załoga. Oczywiście na częstotliwości kontroli naziemnej zapadła śmiertelna cisza. Nikt nie chciał ruszać zirytowanej pani z kontroli naziemnej w jej obecnym stanie. W każdym kokpicie wzrastało napięcie. I wtedy nierozpoznany pilot złamał tę ciszę, pytając:
12
- Czy ja nie byłem kiedyś z tobą żonaty?
13
Podczas trudnego lotu pilot ogłosił: - Turbulencje, przez które przelatywaliśmy były bardzo silne, ale już je minęliśmy. Reszta lotu powinna przebiec gładko. Pilot nie zauważył, ze przełącznik interkomu pozostał włączony i powiedział do drugiego pilota: - O rany, to było ciężkie! Teraz przydałaby mi się gorąca kobieta i zimne piwo. Stewardessa w końcu samolotu usłyszała to i pobiegła do przodu, żeby ostrzec pilota. Już prawie dobiegła do kokpitu, gdy starsza pani zatrzymała ją mówiąc: - Nie zapomnij piwa!
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.