Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałBogdan Pietrzak Został zmieniony 9 lat temu
1
Analiza wypadków drogowych i ich skutków powstałych w wyniku najechania na drzewo na drogach województwa kujawsko-pomorskiego w latach 2006 – 2014 Runowo Krajeńskie 6 listopada 2015 Komisja Infrastruktury, Organizacji i Nadzoru Ruchu Drogowego
2
wypadków: - z udziałem pieszych (29% - 15 miejsce na 16 województw), - i najechanie na drzewo (8% - 12 miejsce na 16 województw). Komenda Wojewódzka Policji w Bydgoszczy, Według danych z Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego województwo kujawsko- pomorskie wyróżnia się, na tle kraju, ponadprzeciętną liczbą wypadków: - z udziałem pieszych (29% - 15 miejsce na 16 województw), - i najechanie na drzewo (8% - 12 miejsce na 16 województw). Ta ostatnia kategoria zdarzeń cechuje się wysoką ciężkością i generuje znacznie większy od średniej krajowe odsetek ofiar śmiertelnych. Komenda Wojewódzka Policji w Bydgoszczy, mając na względzie powyższe zagrożenia, wspólnie z Urzędem Marszałkowskim w Toruniu, przy współpracy z GDDKiA o/Bydgoszcz, Zarządu Dróg Wojewódzkich oraz innych zarządców dróg i organów zarządzających ruchem, przeprowadziła analizę zdarzeń drogowych i ich skutków powstałych w wyniku najechania na drzewo w latach 2006 – 2014 na drogach województwa kujawsko-pomorskiego. Komisja Infrastruktury, Organizacji i Nadzoru Ruchu Drogowego
3
Na jakim jesteśmy etapie? Na jakim jesteśmy etapie? - prezentacja propozycji KWP w Bydgoszczy, - omówienie dotychczasowych działań Wojewódzkiej Rady BRD, - przedstawienie doświadczeń zarządców dróg z innych województw, - przyjęcie ostatecznego wzoru znaku ostrzegawczego – 23.10.2015 r., - wytypowanie miejsc szczególnie niebezpiecznych na poszczególnych kategoriach dróg, na podstawie analizy przygotowanej przez Policję, - wypracowanie stanowiska w sprawie zgłoszonych propozycji – wprowadzenie oznakowania w wytypowanych miejscach szczególnie zagrożonych. Komisja Infrastruktury, Organizacji i Nadzoru Ruchu Drogowego
4
Zaangażowani w projekt: 1.GDDKiA o/Bydgoszcz, 2.ZDW w Bydgoszczy, 3.Powiatowe Zarządy Dróg i Starostwa Powiatowe, 4.Urzędy miast i gmin.
5
DROGI KRAJOWE Komisja Infrastruktury, Organizacji i Nadzoru Ruchu Drogowego
6
Na drogach Oddziału GDDKiA w Bydgoszczy w 2013 r. w wyniku najechania na drzewo doszło do 20 wypadków, w których zginęły 3 osoby, natomiast w 2014 r. w wyniku najechania na drzewo doszło do 13 wypadków, w których zginęły 2 osoby. Mając na uwadze przedstawioną prośbę i pracę komisji działającej przy KPWRBRD, Oddział GDDKiA w Bydgoszczy wytypował 3 lokalizacje, w których może zostać umieszczone oznakowanie eksperymentalne (jako pilotaż) o zagrożeniu wystąpienia wypadku „najechania na drzewo”, tj.: 1) aleja dębowa w m. Borówno na DK 5 2) aleja dębowa w m. Kotomierz na DK 56 3) aleja dębowa w m. Borkowo na DK 25 Komisja Infrastruktury, Organizacji i Nadzoru Ruchu Drogowego
7
DROGI WOJEWÓDZKIE Komisja Infrastruktury, Organizacji i Nadzoru Ruchu Drogowego
8
Ostatecznie zdiagnozowano 17 lokalizacji stanowiących potencjalne zagrożenie dla kierowców. Zdecydowana większość tych odcinków została zaplanowana do przebudowy w latach 2016-2020. Wobec powyższego zasadnym jest oznakowanie tych odcinków dróg przy których, ze względu na ochronę przyrody, usunięcie drzew nie będzie możliwe, są to: Aleja zabytkowa w Krąplewicach – DW 239, Aleja bukowa w Radominie – DW 534, DW 237 Motyl, DW 239 Sulnowo, DW 256 Strzelce Dolne, DW 538 Czekanowo. Ponadto drogomistrzowie wskazali nowe odcinki dróg: DW 241 w m. Szczepice, DW 499, DW 599, DW 554, DW 649. Komisja Infrastruktury, Organizacji i Nadzoru Ruchu Drogowego
9
LPDWMiejscowośćOd kmDo km Długość odcinka Liczba wypadków RDWOpis dodatkowy 1237Motyl44,444,5 2Tucholadrzewa w pasie drogi 2239Jastrzębie13,2 2Żołędowo 3239Krąplewice22,323,8 5Żołędowoaleja zabytkowa 4239Laskowice24 Żołędowo32+000 – 33+300 5239Sulnowo31 2Żołędowo 6241Mały Mędromierz 7,3 2Tucholadrzewa w pasie 7241Kcynia – Głowiniec91,293 3Tucholadrzewa w pasie 8244Dąbrówka Nowa1,22,7 2Żołędowo 9251Juncewo19,734,0 9Inowrocław 10251Żnin Inowrocław 11251Słębowo Inowrocław 12254Żabno50,453,7 2Inowrocław 13256Strzelce Dolne6,97,9 3Żołędowo 14262Dzierzążno - Procyń4,28,7 2Inowrocław 15269Józefowo 3Włocławekodcinek 18+920 – 19+850 16534Radomin66,368,9 9Wąbrzeźno aleja bukowa 66+000 – 67+300 17538Czekanowo48,349 5Wąbrzeźno Tabela nr 1. Lokalizacja miejsc, w których doszło w latach 2005-2014 do wypadków (przyczyna: najechanie na drzewo) - propozycje miejsc do oznakowania na drogach wojewódzkich Komisja Infrastruktury, Organizacji i Nadzoru Ruchu Drogowego
10
DROGI POWIATOWE I GMINNE Komisja Infrastruktury, Organizacji i Nadzoru Ruchu Drogowego
11
Departament Inwestycji i Infrastruktury Drogowej przekazał w dniu 26.08.2015r. Starostom, Prezydentom Miast i Zarządom Dróg Powiatowych materiały w wersji elektronicznej otrzymane od KWP w Bydgoszczy celem dokonania analizy wypadków i ich skutków powstałych w wyniku „najechania na drzewo”. Na naszą prośbę odpowiedziało: 5 zarządców dróg powiatowych, ZDP w Brodnicy, ZDP w Inowrocławiu, ZDP Aleksandrów Kuj., PZD we Włocławku, Zarząd Drogowy w Sępólnie Krajeńskim, 3 zarządców dróg gminnych, Gmina Janowiec Wielkopolski, Gmina Łabiszyn i Miasto Toruń. Komisja Infrastruktury, Organizacji i Nadzoru Ruchu Drogowego
12
Na ostatnim posiedzeniu w dniu 23 października 2015 r. Kujawsko-Pomorska Wojewódzka Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego podjęła uchwałę w sprawie przyjęcia wzoru tabliczki znaku ostrzegawczego do oznakowania miejsc szczególnie zagrożonych wypadkami spowodowanymi „najechaniem pojazdu na drzewo”. Komisja Infrastruktury, Organizacji i Nadzoru Ruchu Drogowego
16
Dziękuję za uwagę Komisja Infrastruktury, Organizacji i Nadzoru Ruchu Drogowego Runowo Krajeńskie 6 listopada 2015
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.