Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKornelia Wysocka Został zmieniony 9 lat temu
1
BADANIA APARATUROWE – OBIEKTYWNA METODA POTWIERDZANIA DEKLARACJI MARKETINGOWYCH Rzeszów, 04.11.2015
2
siedziba główna (Gdynia) laboratoria badań żywności (Gdynia, Poznań, Maków Mazowiecki, Katowice, Wrocław, Szczecin, Radom) laboratoria badań środowiska (Gdynia, Poznań, Maków Mazowiecki) laboratoria badań paliw i chemikaliów (Gdynia, Katowice, Małaszewicze, Sokółka) laboratorium farmaceutyczne, laboratorium badań suplementów diety (Gdynia) laboratorium badania kosmetyków i chemii gospodarczej (Gdynia) laboratorium badania opakowań (Gdynia) Lokalizacje w Polsce
3
Oferta
4
Laboratorium J.S. Hamilton Poland oferuje kompleksowe badania laboratoryjne materiałów opakowaniowych przeznaczonych do pakowania kosmetyków.
5
Badania chemiczne opakowań w oparciu o postanowienia: Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1223/2009 z dnia 30 listopada 2009 r. dotyczące produktów kosmetycznych. Decyzja Wykonawcza Komisji w sprawie wytycznych dotyczących załącznika I do rozporządzenia (WE) nr 1223/2009 dotyczącego produktów kosmetycznych. Rozporządzenie (WE) nr 1935/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 października 2004 r. w sprawie materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością. Oferta
6
Przykładowe parametry oznaczane w ramach badań opakowań przeznaczonych do kontaktu z kosmetykami: analiza sensoryczna migracja globalna zawartość metali ciężkich migracja pochodnych epoksydowych migracja specyficzna składników opakowania, klejów, farb i lakierów
7
Oferta
8
Badania kosmetyków
9
BADANIA APLIKACYJNE TEST TOLERANCJI SKÓRY TEST UŻYCIA BADANIA APARATUROWE
10
Jak zdefiniować badania aparaturowe? Pomiary kondycji skóry z wykorzystaniem nieinwazyjnych metod badania, wykonane w warunkach kontrolowanych za pomocą specjalistycznych urządzeń pomiarowych (aparatów).
11
Jakie parametry skóry mierzymy? Nawilżenie Natłuszczenie czyli ilość sebum na powierzchni skóry Odczyn pH Gładkość (poziom wygładzenia) skóry Parametry biomechaniczne (jędrność, elastyczność) skóry Koloryt (poziom melaniny oraz zaczerwienienie) skóry Długość i głębokość zmarszczek (analiza replik silikonowych) TEWL (przeznaskórkowa utrata wody)
12
Aby były obiektywne, pomiary wykonujemy Przed rozpoczęciem oraz po zakończeniu regularnego stosowania badanego kosmetyku. Z wykorzystaniem konkretnych, specjalnie opracowanych do tego celu urządzeń. Przestrzegając zaleceń Cosmetics Europe (Guidelines for the Evaluation of the Efficacy of Cosmetic Products)
13
Wyniki badań Są opisywane ilościowo, najczęściej jako ułamek procentowy zmiany mierzonego parametru w stosunku do wartości początkowej.
14
Jednak czasem pojawia się pytanie ? „Dlaczego produkt konkurencji zawierający takie same składniki aktywne ma udokumentowane zdecydowanie lepsze działanie niż nasz właśnie przebadany?”
15
Jakie mogą być przyczyny? Oba konkurencyjne produkty mają inne stężenia substancji aktywnych. Badania aparaturowe były wykonane w różnych laboratoriach.
16
Metody badań aparaturowych nie są znormalizowane W procedurach wewnętrznych laboratoriów przyjęto: różne kryteria doboru probantów różne kryteria akceptacji wyników badań różny sposób interpretacji wyników pomiarów
17
Kryteria doboru probantów Podstawowe: Uwzględnienie grupy docelowej użytkowników kosmetyków. Idealne: Grupa docelowa + wyniki pomiarów początkowych poszczególnych parametrów nie różniące się między sobą istotnie.
18
Kryteria akceptacji i sposób interpretacji wyników Elementy statystyki: odchylenie standardowe, rozrzut wyników, etc. Inne wynikające z doświadczenia pracowników, wypracowane indywidualnie przez każde laboratorium.
19
Serdecznie dziękuję Państwu za uwagę Alicja Niesłuchowska
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.