Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
czyli o kulturze w Internecie
Netykieta, czyli o kulturze w Internecie
2
Netykieta Zasady przyzwoitego zachowania w Internecie. Zostały one po raz pierwszy sformułowane przez Arlene Rinaldi w 1992r.
3
Nie używamy wulgaryzmów
Przykłady zasad: Nie używamy wulgaryzmów
4
Zakaz spamowania
5
Zakaz floodowania
6
Ogólnoświatowa sieć komputerowa, określana również jako sieć sieci.
Internet Ogólnoświatowa sieć komputerowa, określana również jako sieć sieci.
7
Spędzanie czasu w Internecie
Rozmowy- dzięki Internetowi możemy kontaktować się z innymi ludźmi .Mogą to być rozmowy, podczas których osoby widzą się na ekranie komputera (przez Skype) lub piszą do siebie wiadomości tekstowe (Facebook, poczta elektroniczna).
8
Spotkania- Internet może być też miejscem spotkań
Spotkania- Internet może być też miejscem spotkań. Wchodzą w to też wcześniej wspomniane rozmowy. Dzięki sieci mogą poznawać się ludzie (portale randkowe itp.), którzy szukają swojej drugiej połówki. Internet miejscem komentarzy- w Internecie, na rożnych portalach można wyrażać opinie na kogoś/czegoś temat, lecz pamiętajmy, aby swoimi komentarzami nie urazić innej osoby.
9
Pojęcia związane z Internetem
Spam- niechciane lub niepotrzebne wiadomości elektroniczne. Floodowanie- w informatyce wielokrotne wysłanie tej samej wiadomości lub wielu różnych wiadomości w bardzo krótkich odstępach czasu.
10
Awatar- obrazek wyświetlany obok nazwy użytkownika
11
Nick-przezwisko, pseudonim często używany jest w polskojęzycznych programach do określenia pseudonimu, loginu itp.
12
Trollowanie- polega na zamierzonym wpływaniu na innych w celu ich ośmieszenia lub obrażenia poprzez wysyłanie napastliwych, nieprawdziwych przekazów. Osoby uprawiające trollowanie nazywa się trollami.
13
FAQ- zbiory często zadawanych pytań i odpowiedzi na nie, mające na celu udzielenie danemu użytkownikowi serwisu internetowego pomocy bez konieczności angażowania do tego jakichkolwiek osób.
14
Emotikony- „obrazki” przedstawiające nastrój użytkowników korzystających z Internetu w danej chwili.
15
W głupkowatym nastroju.
Rozbawiony. Zrozpaczony.
16
Zakłopotany. Chory. Zakochany.
17
Zasady pisania e-maili:
Nie pomijaj przywitania i nie przechodź od razu do sedna sprawy. Dziel tekst na akapity (wiadomości pisane z akapitami łatwiej się czyta). Używaj zwrotów grzecznościowych typu „Szanowna Pani”
18
Odbiorcę powitaj słowem „Witaj”, gdyż nie wiesz o jakiej porze dnia wiadomość dotrze i absurdem jest pisanie „Dzień dobry”, „Dobry Wieczór”. Każdą wiadomość zakończ podpisem. Normalnie podpisujemy się imieniem i nazwiskiem.
19
Porównanie zachowań w bezpośrednim kontakcie i na forum internetowym.
Zachowanie i komunikacja w Internecie różni się od komunikacji w sytuacji twarzą w twarz. Główne przyczyny tego to brak bezpośredniego kontaktu z rozmówcą i poczucie anonimowości.
20
W bezpośrednim kontakcie
Porównanie zachowań W Internecie W bezpośrednim kontakcie - Pisanie wszystkiego wprost, obrażanie innych itp. (myśl, że jest się anonimowym). - Mówienie tylko tego co wypada mówić.
21
Nieodpowiednie zachowania w sieci.
W sieci prawie każdy choć raz zachował się nieodpowiednio. Jeśli ktoś chce korzystać z Internetu powinien zachowywać się poprawnie w stosunku do innych.
22
Przykłady nieodpowiedniego zachowania:
Kopiowanie czyichś zdjęć. Używanie wulgaryzmów. Obrażanie innych. Podawanie swoich danych osobowych. Otwieranie linków niewiadomego pochodzenia.
23
Nieefektywne zachowania w sieci.
Nieefektywne zachowania to jak sama nazwa mówi- zachowania, które nie przynoszą efektów.
24
Przykłady nieefektywnego zachowania w sieci.
Granie w gry. Kłótnie z innymi. Spędzanie dużo czasu na portalach społecznościowych.
25
Ankieta została przeprowadzona we wrześniu 2015 roku
wśród dwudziestu uczniów klas drugich naszej szkoły
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.