Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

czyli o kulturze w Internecie

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "czyli o kulturze w Internecie"— Zapis prezentacji:

1 czyli o kulturze w Internecie
Netykieta, czyli o kulturze w Internecie

2 Netykieta Zasady przyzwoitego zachowania w Internecie. Zostały one po raz pierwszy sformułowane przez Arlene Rinaldi w 1992r.

3 Nie używamy wulgaryzmów
Przykłady zasad: Nie używamy wulgaryzmów

4 Zakaz spamowania

5 Zakaz floodowania

6 Ogólnoświatowa sieć komputerowa, określana również jako sieć sieci.
Internet Ogólnoświatowa sieć komputerowa, określana również jako sieć sieci.

7 Spędzanie czasu w Internecie
Rozmowy- dzięki Internetowi możemy kontaktować się z innymi ludźmi .Mogą to być rozmowy, podczas których osoby widzą się na ekranie komputera (przez Skype) lub piszą do siebie wiadomości tekstowe (Facebook, poczta elektroniczna).

8 Spotkania- Internet może być też miejscem spotkań
Spotkania- Internet może być też miejscem spotkań. Wchodzą w to też wcześniej wspomniane rozmowy. Dzięki sieci mogą poznawać się ludzie (portale randkowe itp.), którzy szukają swojej drugiej połówki. Internet miejscem komentarzy- w Internecie, na rożnych portalach można wyrażać opinie na kogoś/czegoś temat, lecz pamiętajmy, aby swoimi komentarzami nie urazić innej osoby.

9 Pojęcia związane z Internetem
Spam- niechciane lub niepotrzebne wiadomości elektroniczne. Floodowanie- w informatyce wielokrotne wysłanie tej samej wiadomości lub wielu różnych wiadomości w bardzo krótkich odstępach czasu.

10 Awatar- obrazek wyświetlany obok nazwy użytkownika

11 Nick-przezwisko, pseudonim często używany jest w polskojęzycznych programach do określenia pseudonimu, loginu itp.

12 Trollowanie- polega na zamierzonym wpływaniu na innych w celu ich ośmieszenia lub obrażenia poprzez wysyłanie napastliwych, nieprawdziwych przekazów. Osoby uprawiające trollowanie nazywa się trollami.

13 FAQ- zbiory często zadawanych pytań i odpowiedzi na nie, mające na celu udzielenie danemu użytkownikowi serwisu internetowego pomocy bez konieczności angażowania do tego jakichkolwiek osób.

14 Emotikony- „obrazki” przedstawiające nastrój użytkowników korzystających z Internetu w danej chwili.

15 W głupkowatym nastroju.
Rozbawiony. Zrozpaczony.

16 Zakłopotany. Chory. Zakochany.

17 Zasady pisania e-maili:
Nie pomijaj przywitania i nie przechodź od razu do sedna sprawy. Dziel tekst na akapity (wiadomości pisane z akapitami łatwiej się czyta). Używaj zwrotów grzecznościowych typu „Szanowna Pani”

18 Odbiorcę powitaj słowem „Witaj”, gdyż nie wiesz o jakiej porze dnia wiadomość dotrze i absurdem jest pisanie „Dzień dobry”, „Dobry Wieczór”. Każdą wiadomość zakończ podpisem. Normalnie podpisujemy się imieniem i nazwiskiem.

19 Porównanie zachowań w bezpośrednim kontakcie i na forum internetowym.
Zachowanie i komunikacja w Internecie różni się od komunikacji w sytuacji twarzą w twarz. Główne przyczyny tego to brak bezpośredniego kontaktu z rozmówcą i poczucie anonimowości.

20 W bezpośrednim kontakcie
Porównanie zachowań W Internecie W bezpośrednim kontakcie - Pisanie wszystkiego wprost, obrażanie innych itp. (myśl, że jest się anonimowym). - Mówienie tylko tego co wypada mówić.

21 Nieodpowiednie zachowania w sieci.
W sieci prawie każdy choć raz zachował się nieodpowiednio. Jeśli ktoś chce korzystać z Internetu powinien zachowywać się poprawnie w stosunku do innych.

22 Przykłady nieodpowiedniego zachowania:
Kopiowanie czyichś zdjęć. Używanie wulgaryzmów. Obrażanie innych. Podawanie swoich danych osobowych. Otwieranie linków niewiadomego pochodzenia.

23 Nieefektywne zachowania w sieci.
Nieefektywne zachowania to jak sama nazwa mówi- zachowania, które nie przynoszą efektów.

24 Przykłady nieefektywnego zachowania w sieci.
Granie w gry. Kłótnie z innymi. Spędzanie dużo czasu na portalach społecznościowych.

25 Ankieta została przeprowadzona we wrześniu 2015 roku
wśród dwudziestu uczniów klas drugich naszej szkoły

26

27

28

29

30

31


Pobierz ppt "czyli o kulturze w Internecie"

Podobne prezentacje


Reklamy Google