Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałAmadeusz Drobisz Został zmieniony 11 lat temu
1
Kampania poprawy wizerunku wilków wśród lokalnej ludności Bieszczad
„Nie wywołuj wilka z lasu” Kampania poprawy wizerunku wilków wśród lokalnej ludności Bieszczad Zbigniew Cichoń
2
Agenda Analiza sytuacji (zarys problemu) Cele kampanii
Identyfikacja i analiza grupy docelowej Strategia działania Podsumowanie (Final speech)
3
Analiza sytuacji zły wizerunek wilka zagrożenie dla zwierzyny płowej
nieprzychylność prasy zły wizerunek wilka zagrożenie dla ludzi straty hodowców procesy wychowawcze
4
Poprawa wizerunku wilków wśród lokalnej społeczności Bieszczad
Cele kampanii Cel generalny Poprawa wizerunku wilków wśród lokalnej społeczności Bieszczad
5
Cele składowe Akceptacja i chęć pokojowego współistnienia
Cele kampanii Cele składowe Akceptacja i chęć pokojowego współistnienia Wzrost świadomości i wiedzy Zmiana nastawienia mediów Zaufanie społeczne do ośrodków badań Tematyka wilka jako element edukacyjny Zaufanie do nieszkodliwych metod odstraszania Świadomość w tematyce odszkodowań Wilk elementem promocji regionu
6
Identyfikacja grupy docelowej
Społeczność regionu Bieszczad: Hodowcy i właściciele inwentarzy Osoby poszkodowane przez wilki Młodzież w wieku szkolnym Lokalni dziennikarze Przeciwnicy i zwolennicy odstrzału Władze lokalne Naukowcy z lokalnych ośrodków badań
7
Obszar działania Identyfikacja
8
Analiza grupy docelowej
143 tys. osób 62% to ludność wiejska Struktura wiekowa:
9
Struktura wiekowa grupy docelowej
Analiza grupy
10
Analiza grupy docelowej
143 tys. osób 62% to ludność wiejska Struktura wiekowa: Wskaźnik bezrobocia 16,7% Średnie wynagrodzenie 2212 zł relatywnie młoda
11
Strategia działania Podstawowe założenia:
Brak fanatyzmu ekologicznego Racjonalne wyważanie racji
12
Wystawy fotograficzne Zajęcia dla najmłodszych
Strategia działania Narzędzia strategii Programy kompleksowe Media relations Szkolenia Materiały promocyjne Posągi wilków Konkurs wiedzy Imprezy plenerowe Atrakcje turystyczne Wystawy fotograficzne Zajęcia dla najmłodszych Strony internetowe Konferencje, debaty
13
Badania socjologiczne
Strategia działania Badania socjologiczne Nastawienie ludzi do wilków Przyczyny negatywnego postrzegania Poziom poczucia zagrożenia Poziom poparcia dla radykalnych rozwiązań Oczekiwania wobec władz Wrażenie sprawowania opieki
14
Program opieki nad poszkodowanymi
Strategia działania Program opieki nad poszkodowanymi Sprawowanie pieczy nad poszkodowanymi Doradztwo w zakresie odstraszania wilków Ułatwianie uzyskania odszkodowania Wyposażanie hodowców Współpraca z naukowcami
15
Media relations Rzecznik prasowy wilków
Strategia działania Media relations Rzecznik prasowy wilków Dostarczanie obiektywnych informacji Monitoring mediów Debata publiczna
16
Edukacja młodzieży szkolnej
Strategia działania Edukacja młodzieży szkolnej Nawiązanie kontaktu z nauczycielami Przeszkolenie nauczycieli Lekcje dla młodzieży Konkurs wiedzy dla młodzieży
17
Posągi wilków 1. Posągi na szczytach gór i w miejscach strategicznych
Strategia działania Posągi wilków 1. Posągi na szczytach gór i w miejscach strategicznych 2. Pozytywne kojarzenie postaci wilka 5. „Wilcze szlaki” 3. Widokówki i zdjęcia z posągami 4. „Podążaj za wilkiem.” „Wilk wskaże Ci drogę.”
18
Dzień ochrony inwentarza
Strategia działania Dzień ochrony inwentarza Impreza plenerowa Instruowanie hodowców Atrakcje, gry i zabawy, zawody, konkursy „Nie taki wilk straszny jak go malują” Wizytacja Ministra Środowiska Koncert zespołów powiązanych z wilkami Podkreślanie konieczności pokojowego współistnienia
19
Pozostałe działania: Współpraca z biurami turystycznymi
Strategia działania Pozostałe działania: Współpraca z biurami turystycznymi Schronisko „Wilczówka” Edukacja przedszkolaków Wystawa fotograficzna Akcja informacyjna
20
Final speech
21
Podsumowanie Dziękuję
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.