Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKazimiera Kinal Został zmieniony 11 lat temu
1
grudzień 2006
2
1. Zważ butelkę z azotem ważyć należy bez nakrętki – wynik ważenia nie może różnić się od wartości podanej na denku więcej niż 5g ABS: Sprawdzenie i montaż butli
3
2. Sprawdź tłok i iglicę czy nie ma zanieczyszczeń na ściankach tłoka ? czy iglica jest prosta, nie złamana ? czy tłok jest cofnięty ? ewentualnie cofnij go (uważając na iglicę) za pomocą rurki ABS: Sprawdzenie i montaż butli
4
3. Wkręć do oporu butelkę z azotem zapnij ją rzepami przykryj wyłogiem zapnij zamek ABS: Sprawdzenie i montaż butli
5
4. Sprawdź uchwyt jeśli nie widać wysuniętego czerwonego pierścienia – uchwyt jest sprawny schowaj go do kieszonki w pasie biodrowym ABS: Sprawdzenie uchwytu
6
ABS: Montaż uchwytu Nigdy nie montuj uchwytu, gdy nie jest zainstalowana butla z azotem !!! W przeciwnym razie uruchomienie systemu będzie skutkowało zniekształceniem tłoka i jego zatarciem w tulei. Taki plecak musi być oddany do serwisu Uwaga :
7
włóż końcówkę uchwytu w otwór tulei, dociśnij lekko, aż tuleja automatycznie zablokuje uchwyt w razie wystąpienia problemów ogrzej dłonią tuleję i spróbuj ponownie Click ! ABS: Montaż uchwytu
8
zabezpiecz uchwyt paskiem velcro system ABS jest gotowy do użytku ABS: Montaż uchwytu
9
odciągnij tuleję do góry - poczekaj, aż uchwyt sam wyskoczy w razie wystąpienia problemów ogrzej dłonią tuleję i spróbuj ponownie Dup! Nie ciągnij za uchwyt !!! ABS: Demontaż uchwytu
10
Aby ułatwić demontaż uchwytu (szczególnie w warunkach zalodzenia) zaleca się okresowo zakraplać olej silikonowy do tulei
11
ABS: Uruchomienie systemu Przed wejściem w teren zagrożony należy poluzować pasek velcro dotyczy to szczególnie plecaków serii Escape
12
ABS: Uruchomienie systemu Zaleca się nie używać rękawic jednopalczastych oraz nie zakładać pętli nadgarstkowych kijków narciarskich Chwycić za uchwyt prawą lub lewą ręką i mocno pociągnąć siłą ok.8 kG żółtego Dla praktycznego sprawdzenia siły potrzebnej do pociągnięcia uchwytu oraz dla sprawdzenia możliwości jego uchwycenia zaleca się przeprowadzenie tych prób za pomocą żółtego uchwytu testowego – nie powoduje to uruchomienia systemu ABS
13
opróżnij balony wciskając czerwony przycisk zaworu zwróć uwagę, czy przycisk nie podwinął się pod plastik !!! ABS: Składanie balonów
14
podwiń po 1/3 balonu pod spód – zawór ma być na wierzchu ! ABS: Składanie balonów
15
dalej składaj w harmonijkę – zawór ma być na wierzchu ! ABS: Składanie balonów
16
tak złożony balon włóż do kieszeni – zaworem do siatki ! zawory muszą być widoczne przez siatkę - - jest to wymóg dobrego napełnienia balonów !!! zapnij velcro przykryj wyłogiem ABS: Składanie balonów
17
ABS: Napełnianie balonów W butlach o pojemności 220 ml ( aluminiowe i stalowe ) znajduje się 75 g azotu pod ciśnieniem 300 ata W każdej butelce znajduje się 66 litrów azotu [ przy ciśnieniu 1 Atm ] Plecak posiada dwa balony á 75 litrów, tj. łącznie 150 litrów Balony po napełnieniu mają nadciśnienie 0,15 ata do czego jest potrzebne ok.166 litrów Skad się bierze brakujące 100 litrów ???
18
ABS: Napełnianie balonów Azot przepływając z dużą prędkością przez dysze Venturiego (zamontowane pod zaworami) zasysa za sobą powietrze z otoczenia plecaka. 66 litrów azotu pobiera około 140 litrów powietrza Zasłonięcie zaworów lub złe złożenie balonów będzie skutkowało nie napełnieniem się tych ostatnich i nie zadziałaniem systemu !!!
19
ABS: Butle aluminiowa waży ok.390g stalowa waży ok.480g
20
ABS: Ewidencja SFISAR (Swiss Federal Institute for Snow and Avalanche Research) w Davos prowadzi centralną rejestrację wypadków lawinowych Po wypełnieniu i przesłaniu do SFISAR kwestionariusza dotyczącego zdarzenia lawinowego klient ma zapewnione darmowe napełnienie butelki i uchwytu, zaoszczędzając 38 euro Od II.1991 do IV.2006 zarejestrowano 100 wypadków lawinowych z plecakami z systemem ABS: 53 nie zasypanych 42 częściowo zasypanych 11 całkowicie zasypanych przeżyło 105 osób (99,5%) zginęła 1 osoba (0,95%)
21
ABS: Przewóz lotniczy IATA oraz ICAO zezwalają na przewóz plecaka z systemem ABS pod pewnymi warunkami: powinien być on wcześniej zgłoszony przewoźnikowi (14 dni) spakowany w sposób uniemożliwiający przypadkowe uruchomienie (zdemontowana butla z nakrętką oraz uchwyt) jedna osoba może przewozić jeden plecak z systemem ABS Podstawa: 1) International Air Transport Association 44th edition of Dangerous Goods Regulations (2003), table 2.3.A 2) International Civil Aviation Organization 2003/2004 Technical Instructions for Safe Transport of Dangerous Goods by Air na jeden plecak przysługują max. 2 komplety butelek i uchwytów
22
www.abs-airbag.com www.abssystem.com
23
Osobą odpowiedzialną w TOPR za plecaki z systemem ABS jest kol.Witold Cikowski
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.